"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Ik dacht dat ik duidelijk had omschreven wat ik hiermee bedoelde te zeggen maar hier probeer ik het nog een keer:Op dinsdag 23 april 2002 11:00 schreef Traag het volgende:
Deze thread is bedoeld voor het verbeteren van PNS, niet voor het /dev/nullen ervan. Als je voor het nivo van PNS het forum zou moeten sluiten, dan kun je net zogoed compleet GoT maar van de servers afsmijten
alle topics in dit forum kunnen ook in andere fora gepost worden (HA, NT, NOS, WOS & SA). Aleen als het een 'professionele' vraag zou zijn zou je em hier mogen stellen, ik kan me voorstellen dat dit veel verwarring opleverd. Wat dit forum mist is een thema en zolang het alleen maar een soort van uitbouw is op de overige fora zul je met een deel van de huidige problemen blijven zitten.
Het thema is simpel; Professional networking &servers is namelijk het thema.
Voor bijna elke catogorie kun je wel een topic hebben die in 2 of zelfs meerdere fora past.
Zullen we die dan ook allemaal opheffen
En soory dat ik het zeg, en NOFI maar als je aan de naam PNS niet kan zien wat hier(niet) thuishoort, dan snap je het IMHO niet.
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Maar niet zo overduidelijk als in dit forumOp dinsdag 23 april 2002 13:10 schreef Koffie het volgende:
Voor bijna elke catogorie kun je wel een topic hebben die in 2 of zelfs meerdere fora past.
NOFI maar als je met een naamsverandering van 'Advanced' naar 'professional' en het gooien met slotjes de sfeer en niveau omhoog probeerd te krikken snap je er mischien nog minder vanZullen we die dan ook allemaal opheffen
En soory dat ik het zeg, en NOFI maar als je aan de naam PNS niet kan zien wat hier(niet) thuishoort, dan snap je het IMHO niet.
Het is iig al duidelijk dat als je alle bagger die hier gedumpt word, elke keer gaat lopen moven dat je daar weinig mee opschiet.
Verwijderd
Zoals ik al eerder zei simpele kunnen ook leuk zijn, je moet niet zorgen dat dit een abracadabra forum wordt voor 99% van de mensen maar dat je een mooi gespreid niveau hebt tussen de posters. Dan heb je en meer nuttige reply's en een leukere sfeer.Op dinsdag 23 april 2002 13:25 schreef Koffie het volgende:
Ik probeer niet zo zeer de sfeer omhoog te kricken, alswel de kwaliteit van de topics.
Dat zul jij ongetwijfeld beter weten als mij maar 'Professional Networking & Servers' is nogal een aanlokkelijke titel voor iemand die thuis de koning in het land der blinden is en tegen een filesharing probleempje aanloopt. En echt verbaasd ben ik niet over al die topics die hier wel geplaatst worden maar niet 'thuishoren'.Het is iig al duidelijk dat als je alle bagger die hier gedumpt word, elke keer gaat lopen moven dat je daar weinig mee opschiet.
Ik blijf erbij dat dit forum kampt momenteel met lack aan thema.
Verder wil ik nog even vermelden dat we deze discussie al eerder gevoerd hebben.
'Vroeger' in PWS was het heel gezellig en er zat een harde kern die nu de 'oude garde' genoemd wordt. Elk topic, hoe lame dan ook, werd netjes van een antwoord voorzien en de topic starter werd goed geholpen. Af en toe een lolletje of een bierkameel die niet wist dat een bak plat ging als je op 'reboot' drukte (insiders joke).Ik probeer niet zo zeer de sfeer omhoog te kricken, alswel de kwaliteit van de topics.
Tot er iemand ging zeuren over de naam. Echter waren gerelateerde topics die niet door de naam HWS gedekt werden en in andere forums geen antwoord vonden ook welkom in HWS. Maar sinds de naamsverandering en verandering in beleid zijn er een heleboel van die kern weggelopen vanwege het niveau. Echter IMHO moest je het nu net van die kern hebben... dus zonder gezelligheid krijg je het niveau ook niet omhoog.
Dan ben je denk ik de enige, PNS kan goed draaien, mits er geen crap in gedumpt wordt.Op dinsdag 23 april 2002 13:35 schreef sproggle het volgende:
Ik blijf erbij dat dit forum kampt momenteel met lack aan thema.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
De enige is ie zeker niet, ik vind de sfeer nu in deze heok zwaar belabberd om het nog netjes te zeggen. Want wat is straks het vervolg, als ik een vraag heb mbt *BSD en dan de kernel. Moet ik dan naar non-windows OS? OF mag ik hiero min vraag stellen?Op dinsdag 23 april 2002 14:10 schreef Traag het volgende:
[..]
Dan ben je denk ik de enige, PNS kan goed draaien, mits er geen crap in gedumpt wordt.
Maareh hoe ik er nu over denk is dat dit forum gewoon een groot NT netwerk forum wordt. Met alleen maar *hoogstaande* topics
Ikke niet,
Verwijderd
[forum=14] heeft een duidelijk thema: alles wat met programmeren en scripting te maken heeft, kan geen onduidelijkheid over bestaan.Op dinsdag 23 april 2002 14:10 schreef Traag het volgende:
Dan ben je denk ik de enige, PNS kan goed draaien, mits er geen crap in gedumpt wordt.
[forum=19] thema: alles mbt tot netwerken
[forum=23] heeft ook een duidelijk thema: het gebruik van en omgang met een niet-windows systeem.
[forum=24] ehmm tja.. alles wat bij de crew als 'abracadabra' aanhoort en wat enigzins met networking & servers te maken heeft.
Want wat is professioneel?
We hebben het hier al over gehad in LA.
Vervolgens hebben we besloten hier in PNS verder te gaan, op een positieve manier om het niveau van PNS op te halen, en ervoor te zorgen dat PNSniet als dumpplaats van allerlei shit word gezien ("Want daar weten ze het vast wel").
Again.. PNS is echt geen modjes speelthuin ofzo.
Nogmaals .. een Win98 die als 'server" bestempeld word is geen PNS.
Thuis niet, en zelfs niet als je er een complete big huge server van maakt die de hele dag god weet ik wat op een WAN link aan het doen is.
Verwijderd
Helaas, maar waar.
Het is hier geen theekransclubje maar een forum waar moeilijke situaties dienen worden opgelost. Niks meer en niks minder, als dan later de sfeer ook nog goed is, is dat leuk meegenomen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Waarom zou je anders terugkeren naar een forum? Verder het niveau van het deze lag naar mijn idee op een goed niveau. Ok er zaten brakke topics tussen, maar dat neemt niet weg dat we die ook niet kunnen beantwoorden.
En persoonlijk vind ik de SFEER toch zeker wel veel en veel belangrijker dan het niveau van een forum.
[EDIT]
Zinsbouw
toe van: 'hoe is het nu en de sfeer is kut dus opheffen flame flame bla bla'. Daar ging het IMHO niet om. Dat was al bepaald. Waar het om ging was dat /24 een profesioneler
forum moest worden. In het begin van deze thread kwamen er goede ideeen naar voren. Ik denk dat we deze thread weer de juiste richting op moeten sturen.
Mijns inziens heeft /24 wel zeker bestaansrecht. Het verschil tussen een 'n00b hobbyist' en iemand die 40 uur per week systeembeheerder is (2 uitersten ok), is heel erg groot. De vragen (ik stel ze nog maar een keer) die we ons moeten stellen zijn dan ook :
1. Hoe zorgen we (jullie, hun) dat er meer vragen van niveau in dit forum komen te staan?
2. Hoe zorgen we dat 'n00b' vragen in 1 keer op andere plekken komen te staan?
3. Wat is de ondergrens aan 'professionaliteit' die je hanteert?
Opmerking over 3.: we hoeven geen discussie te voeren over wat meer professioneel is en wat minder. Gewoon een duidelijke lijn trekken. Erboven: het mag erin, eronder: slotje, moven. Deels kan je daar richtlijnen over opstellen, deels is die grens imho ook gevoelsmatig. Voor het laatste heb je goeie mods
Dan over de sfeer: als we nou allemaal vriendelijk blijven en ons beheersen voor we posten dan is er niks aan de hand.
Dat wil niet zeggen dat er hiet bot gedaan moet worden
akkoordOp dinsdag 23 april 2002 10:37 schreef Traag het volgende:
[..]
Mijn idee: VPN instellingen (hoe zet ik een VPN sessie op, welke poorten etc) in NT en de troubleshooting & heavy configs in PNS
Dat is dus niet waar.Op dinsdag 23 april 2002 14:25 schreef sproggle dat andere fora duidelijk afgescheiden zijn:
...
Bv: topic over beveiling van een computer:
Dat is WOS of NOS en NT
Problemen met een FTP server.
Dat kan SA of NT zijn.
Problemen van een stuk harware icm een OS.
Probleem kan aan beide kanten liggen.
Verwijderd
Dan zit ik hier inderdaad verkeerd, ik kom hier in de eerste plaats voor mijn lol en in de tweede plaats om andermans problemen mee te helpen oplossen.Op dinsdag 23 april 2002 17:24 schreef jelmervos het volgende:
Sfeer in PNS is minder belangrijk dan niveau IMHO.
Het is hier geen theekransclubje maar een forum waar moeilijke situaties dienen worden opgelost. Niks meer en niks minder, als dan later de sfeer ook nog goed is, is dat leuk meegenomen.
Maar jullie hebben je point nu wel duidelijk gemaakt en als jullie hier aan vol blijven houden zit je dadelijk alleen nog maar met moeilijke vragen van n00bs en is de clue verkast naar een andere community.
Persoonlijk heb ik het hier nu wel gezien.
Even een paar punten:
- Sfeer is net zo belangrijk als kwaliteit. Zonder sfeer vind ik het niet meer aantrekkelijk om mensen te helpen. Daarom zit ik hier, voor de goede sfeer en de blijdschap die mensen hebben als jij hun probleem oplost.
- Moderatie is op dit moment te weinig. Ik zie hier nog diverse topics lang in SM staan voordat ze worden opgelost en zie topics op zo'n botte manier gesloten worden dat ik de neiging heb om te denken dat jullie geheel PNS dood willen hebben. Ik snap dat je niet 24 uur per dag op Got hoeft te zitten, maar met 3 mod's voor PNS (Koffie, Negotiator en Havana) zou het toch wel moeten lukken om binnen korte tijd topics te sluiten/moven. Misschien is het aanstellen van enkele lite-mods voor PNS wel iets ???
- Uit de discussie over welke topics wel mogen en welke niet zul je nooit uitkomen. Want de 1 wel advanced vind geld voor de ander absoluut niet. Iedere mod die hier rond loopt heeft een bepaald kennisgebied, maar volgens mij is dit niet voldoende om het hele spectrum aan topics welke hier worden geopend te kunnen beoordelen. Voor dit punt zouden lite-mods weer een oplossing zijn. Zo kun je een bredere mod-kennis kweken hier.
Er is meer in de wereld als Microsoft en Novell. Volgens mij komt er hier geen enkele mod die zich op die andere gebieden profesional mag noemen (ik zie in PNS topics maar verdomd weinig mods users helpen als het niet over MS of Novell gaat).
Verwijderd
Yep, is wel de bedoelingOp dinsdag 23 april 2002 20:47 schreef Mark het volgende:
Heren, heren....we houden het toch wel gezellig ???
Hier kan ik me zeer goed in vindenEven een paar punten:
- Sfeer
- Moderatie
- Moderatie
Sinds 4 vier maanden zit ik weer op een klus.
Deze klus is niet echt eentje van 8 uur per dag.
Verder heb ik ook nog eens een reistijd van 2.5 uur per dag erbij gekregen en voel ik me al de hele week klote (griep, verkouden lamlendig enzo).
Overdag *kan* ik dus weinig modden, en 's avonds heb ik er ff geen zin in omdat ik omval van moeheid.
Geef het nog ff een weekje en ik kan me wat meer modwerk overdag permiteren.