3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
En waarom alleen 5.1 ?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Tannoy Eyris
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Wat voor versterkes hebben jullie aan jullie Tannoy's hangen?
Heb er zelf een Rotel aan hangen en was benieuwd wat de rest er bij had..
edit: typo
Mischien omdat iedereen die ik ken die Tannoy Heeft gewoon in hun 5.1 setupje heeftOp woensdag 17 april 2002 00:23 schreef JT het volgende:
Zieke bas ????? WTF !!!!! Heb je de Saturn wel is gehoord ? Geweldige strakke diepe bas. Juist dit viel me zo tegen van Tannoy.
En waarom alleen 5.1 ?
Kijk ik ben echt bass freak ( HiP HOP zooi ) bas is echt vet belangrijk voor mij! daarom zou ik geen Tannoy nemen
Gewoon mijn mening
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Vind juist de bas van de Tannoy zo mooi strak..Op woensdag 17 april 2002 00:28 schreef Mary Wana het volgende:
[..]
Mischien omdat iedereen die ik ken die Tannoy Heeft gewoon in hun 5.1 setupje heeften meestal ook met Rel Subje , klinkt echt geweldig hoor
Kijk ik ben echt bass freak ( HiP HOP zooi ) bas is echt vet belangrijk voor mij! daarom zou ik geen Tannoy nemen
Gewoon mijn mening
NOFI, maar wat is dit super ononderbouwd....Dus omdat het in 5.1 goed klinkt klinkt het niet goed als stereo paar ??Op woensdag 17 april 2002 00:28 schreef Mary Wana het volgende:
[..]
Mischien omdat iedereen die ik ken die Tannoy Heeft gewoon in hun 5.1 setupje heeften meestal ook met Rel Subje , klinkt echt geweldig hoor
Op welke serie basseer je dit ? Je hebt duidelijk nog nooit de S serie gehoord....NOFI, maar beetje on-slim om er dan zomaar over te gaan oordelen...Kijk ik ben echt bass freak ( HiP HOP zooi ) bas is echt vet belangrijk voor mij! daarom zou ik geen Tannoy nemen
IddOp woensdag 17 april 2002 00:29 schreef Trebel het volgende:
[..]
Vind juist de bas van de Tannoy zo mooi strak..
Yamaha RX-V795 DTSOp woensdag 17 april 2002 00:28 schreef Trebel het volgende:
even offtopic (sorry):
Wat voor versterkes hebben jullie aan jullie Tannoy's hangen?
Heb er zelf een Rotel aan hangen en was benieuwd wat de rest er bij had..
edit: typo
Ecodan warmtepomp
ehmz. .tja.. de link werkte niet JT
maar ehmz... hang idd af aan de versterker vaak.
men zware versterker geeft op men sub weinig bas. Doe ik een oude 30 watt versterker, klinkt ie 10x zo goed..terwijl et een kut ding is.. versterkers maken degelijk verschil!
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ecodan warmtepomp
Frequency response (@-3dB) 38Hz - 44kHzOp woensdag 17 april 2002 00:18 schreef JT het volgende:
Heb hem vanmiddag is gehoord, en was totaal niet onder de indruk...levenloos geluid en hoog mag ook wel iets feller. Bas niet helemaal strak.
Daarentegen klonk ie wel erg goed met klassiek, maar das dan ook het enige. Wie deelt deze mening ?
... en dat 38Hz punt is dan dus al -3dB ...
Misschien dat dit de wat slappe bas verklaard.
Alles kan stuk.
Vergeleken met B&W DM603 en ik heb de Eyris 3 gehoord. Hij klonk...tsja..moeilijk uit te leggen..Er zat zoals ze wel is in het engels zeggen gewoon geen 'attack' en 'bite' in, het kon gewoon niet knallen zeg maar. En hoge tonen mochten ook wel iets meer detail weergeven en iets beter doorkomen, maar dat laatste is een kwestie van smaak. Hij klonk ook zo levenloos, droog. Ik wil hem wel nog is op een andere versterker horen. Had hem nou gehoord op een Pioneer DTS receiver van 1700 euro, maar dat maakt niks uit want mijn goedkopere speakers en surround receiver klinken veel beter.Op woensdag 17 april 2002 01:06 schreef ShittyOldMan het volgende:
Welke van die drie heb je beluisterd? Of alle drie? En valt het van allemaal tegen? (heb je overigens wel vergeleken met andere speakers d.m.v. een switch ofzo, kan anders ook aan de ruimte en/of plaatsing liggen)
Nee, hij kwam wel redelijk diep, maar het was niet strak, het 'flubberde' een beetje. Alsof ie niet helemaal onder controle was.Op woensdag 17 april 2002 08:34 schreef remco_k het volgende:
[..]
Frequency response (@-3dB) 38Hz - 44kHz
... en dat 38Hz punt is dan dus al -3dB ...
Misschien dat dit de wat slappe bas verklaard.
Ecodan warmtepomp
Toen een groot klassiek stuk, 1812 ouverture van tchaikovsky, gedirigeerd door lorin maazel, deze audiofiele opname met echte kanonnen laat zien of een speaker goed of slecht is naar mijn mening, en de eyris ging totaal over zn nek gewoon, ondanke de dikke myryad versterking en bron, erg geknepen geluid, totaal geen mooi beeld, helemaal niet dynamisch...
Toen een stoot metal op gezet Arch Enemy - Wages of Sin, nou dit was iets beter, maar ook erg alles door de midden, geen mooi beeld dus, terwijl ik dat toch van een speaker eis die dik 2200 piek kost!!
Kortom, niet aan mij besteedt deze tannoy, doe mij de Defenition en de prestige series maar
Ecodan warmtepomp
het komt allemaal heel erg indrukwekkend over, alles is net weergegeven, maar ik had bij de D700 toch wel een "wow" ervaring met midhoog dat er echt helemaal uit kwam... Misschien iets teveel aan zoetsappige speakers gewend/gehecht ofzo, maar ik vond het allemaal net wat té
Het laag was overigens wel heel goed (juist dat). Zie verder "nieuwe set voor Jag", voor wat ik er van vond toen ik ze net hoorde
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Kep ze nog nooit gehoord, maar ik was en ben nog steeds wel van plan ze een keer te horen
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
De specificaties/uiterlijk van luidsprekers zijn vandaag de dag belangrijker dan het geluid, maar men moet natuurlijk ook wel wat verkopen
Verwijderd
hehe debielJT schreef op 09 December 2002 @ 19:51:
Ow god, komt hij weer langs. Houd je muil, kick niet en luister gewoon zelf
Ze zien er wel mooi uit die eyris, nbeter dan me revoŽs ,misschien koop ik ze wel voor uiterlijk en verstop ik me r3 en dan laat ik me r3s gewoon spelen en dan denkt iedereen dat het uit die eyris komt, dan denken ze van wow wat een mooie speaker om te zien en wat een geil geluid.
Maar even zonder dollen, ik vind ze kwa uiterlijk echt mooi, die defenition serie wil ik ook wel eens horen net als de kingdoms, maar euh ik weet niet waar ze die hebben, kep al gekeken bij de bcc en de block en megapool, maar niet kunnen vinden, misschien hehbben ze daar een aparte ruimte voor?
Ik ben juist erg onder de indruk van de mooie bas van mijn Tannoy speakers!
strak is het zeker!
633 -nietVerwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:04:
dual concentric zat toch in de 633 en 637 enzo?
637 -wel
638 -heb ik
[ Voor 6% gewijzigd door Audi_S2 op 09-12-2002 20:17 ]
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Een van de minste tannoys die ik ken (raar midden, en fel hoog) en dat terwijl ik zelf de D 500 heb en een set R1, en 2 weken met de prachtige Turnberry heb gespeeld (die komt nog een keer ipv de d 500).
Verwijderd
speakers moeten juist goed presteren in stereo, doen ze dat dan gaat HT ook goedMary Wana schreef op 17 April 2002 @ 00:21:
ik vind dat je Tannoy Luidsprekers alleen in een 5.1 setup moet gebruiken. Dan wel een Rel Subje om Tannoys zieke bas op te lappen
je koopt speakers niet van owww hij klinkt goed in HT mode
Er moet ook nog fatsoenlijk muziek uitkomen. Ik heb mn Q1's op stereo muziek en dan nog zonder bas/trebble regelingen geselecteerd. Echt supergeluidje met stereo, dan wil jij 5 van die Q1's niet in surround horen
Dus ze moeten het allebei kunnen anders zijn ze gewoon brak
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 21:28 ]
Verwijderd
die verkies ik persoonlijk ook boven audio speakers van tannoy. in dezelfde prijsrange that is, en neem 2 subs erbij (niet 1) die een zeer strakke timing heeft (meeste subs geven alleen maar een dikke relay aan je laag mee
Heb nu een set Tannoy System 10 DMT MK2, heerlijk geluid, gebruik ze in stereo opstelling
met bij iedere speaker een rel Quake II, toepasbeer in ieder soort muziek/film.
Ik was helemaal kapot toen ik de tannoy kingdom hoorde! dat moet je echt een keer gehoord hebben! daar kan geen prestige of def. of dim. tegenop.
Alleen tja zonder 2e hypotheek staan ze niet bij je in huis
Wil je meer wat lager blijven qua prijs luister zeker ook eens Dynaudio! nog zo'n geweldig merk, en vergeet niet: een versterker,interlink, of speaker cable kan soms de speaker genadeloos afmoorden! dat is wat veel dealers in mijn mening ook verkeerd doen. (wie hangt er nu yamaha eindtrap aan tannoy for instance "for god's sake"
Ook de bron is heel sterk van belang, een crappy medium of speler zegt natuurlijk ook heel veel, een keuze die je maakt moet je dus goed uitbalanceren, als je echt een beetje geld uitgeeft ga dan echt wat luistersessies af en ga bij de juiste winkels langs!