Maar liefst bij
8ohm 2x 300w
4ohm 2x 450w
2ohm 2x 650w
bridge 1x 1300w
Verwijderd
Deze is wel wat voor in je auto. De:
MTX Thunder 81000 D.
http://www.mtx.com/caraudio/products/amplifiers/thunder81000d.cfm
1 x 1000 watt load (2 ohm)
1 x 500 watt load (4 ohm)
Low Level Input vanaf 40 hz

Werd een tijdje geleden heel goed gereviewed. Verwachtte ik toen niet bij dit merk!
nok eens met dat extreem onzinnig schoppenOp donderdag 25 april 2002 01:31 schreef Klubbheads het volgende:
^^^ schopje..
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Of t design is weet ik niet maar t geluid zal best in orde zijn:Op dinsdag 23 april 2002 23:59 schreef PPanic het volgende:
Niemand meer wat t emlden over bijvoorbeeld Design versterkers maar dus ook met uitstekend geluid.
Jef Rowland int amp (sry voor de lee-out).

de achterkant vind ik t mooist

Ze hebben natuurlijk ook zwaarder eind amps, maar die moet je zelf maar opzoeken
http://www.jeffrowland.com/
edit. nog een mooi plaatje

geloof dat ie $6500 kost
Deze is echt weer belachelijk:

1000 watt @ 8 ohm
98 kilo netto (mono block!)
De Moon Rock, wel een mooie naam
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Nog meer Moon, maar dan wel mooi:Op donderdag 25 april 2002 11:18 schreef Duck-Twacy het volgende:
De Moon Rock, wel een mooie naam

Zat gister nog een review van deze te lezen:

Ikke hebbe
even een offtopic vraagje, hoe lastig is het om zo'n display aan te sturen? (alleen om je source te zien)Op donderdag 25 april 2002 10:52 schreef John_Glenn het volgende:
http://www.sharp-usa.com/products/TypeLanding/0,1056,s59,00.html
[afbeelding]
Werd een tijdje geleden heel goed gereviewed. Verwachtte ik toen niet bij dit merk!
lijkt me wel vet om zo'n display te hebben in een toekomstige voorversterker.
Uhh is dat een bijzonder display dan? Er zit een gewoon display achter een lollig gevormd glaasje, toch?Op donderdag 25 april 2002 19:05 schreef Clithopias het volgende:
even een offtopic vraagje, hoe lastig is het om zo'n display aan te sturen? (alleen om je source te zien)
lijkt me wel vet om zo'n display te hebben in een toekomstige voorversterker.
ik wilde weten hoe je zo'n display aan kan sturen.Op donderdag 25 april 2002 19:45 schreef John_Glenn het volgende:
[..]
Uhh is dat een bijzonder display dan? Er zit een gewoon display achter een lollig gevormd glaasje, toch?
Zijn we weerOp donderdag 25 april 2002 10:52 schreef John_Glenn het volgende:
http://www.sharp-usa.com/products/TypeLanding/0,1056,s59,00.html
[afbeelding]
Hier is ie ook leuk te bewonderen
http://sharp-world.com/sc/excite/1_bit/sub2B1_2.html
Verwijderd
Leuk die Electro Voice, maar geef me dan maar een Dynacord.Op dinsdag 23 april 2002 10:45 schreef Movinghead het volgende:
Dit is pas de ultieme versterker. Ook de klank van deze versterker is zeer goed. Dit merk hoort bij de top 3 merken van versterkers en luidsprekers in de proffesionele wereld.
[afbeelding]
Maar liefst bij
8ohm 2x 300w
4ohm 2x 450w
2ohm 2x 650w
bridge 1x 1300w
Heb er hier nog eentje staan. 2x1000Watt.
Neem van mij aan dat dat blaast.
Verwijderd

De ultieme versterker voor mij.
Ik heb hier ook nog een paar andere staan. Een Revox B750 met zeer goed (studiokwaliteit)geluid

Een Sansui AU-919 met perfect geluid:
Verwijderd

Niet alleen omdat Denon zelf zegt dat het de beste versterker ooit is, maar ik heb het zelf ervaren en het klinkt zó fantastisch, zo puur en zo diep dat is bijna niet te geloven. Je wordt er gewoon stil van.
Maar goed, ze kosten €20.700 per stuk, en dan heb je er natuurlijk 2 of meer nodig, want je moet voor elke luidspreker 1 versterker kopen, dus dat gaat aardig in de papieren lopen, maar dan heb je wel het allerbeste!
voor specs zie: http://www.denon.nl/artikel.asp?artid=29
WTF!? Dat ding heeft m'n vader staan!! Ik dacht dat het gewoon een shabby versterkertje was.......Op vrijdag 26 april 2002 10:04 schreef AMDMaster het volgende:
Een Sansui AU-919 met perfect geluid:
[afbeelding]
Verwijderd
Wil je toevallig dat ding verkopen? Dan ben ik wel geïnteresseerd.Op vrijdag 26 april 2002 10:23 schreef De_Flexe_Toki het volgende:
[..]
WTF!? Dat ding heeft m'n vader staan!! Ik dacht dat het gewoon een shabby versterkertje was.......
Verwijderd
Het reeds genoemde merk Revox levert goed spul: www.revox.de
En dan is er nog Meridian: www.meridian-audio.com.
Beide merken leveren ook multiroom oplossing (maar dat is misschien een beetje off-topic)
Ik denk niet dat m'n pa zo gek is, en als hij wel gek is hou ik hem lekker zelf!Op vrijdag 26 april 2002 10:26 schreef AMDMaster het volgende:
[..]
Wil je toevallig dat ding verkopen? Dan ben ik wel geïnteresseerd.
LachuhOp vrijdag 26 april 2002 09:29 schreef Duck-Twacy het volgende:
Zijn we weer
Zijn we gewoon in 2 topics tegelijk over Sharps tegen elkaar aan het lullen
Maar had je m nou uit dit topic gehaald of was dat toeval?...
Verwijderd
Ik heb zelf de lichtste geintegreerde Accuphase versterker maar als ik het geld had was deze van mij.
[..]

Met Deze volledig digitale voorversterker
Gebruikt in de duurste, beste installatie in de wereld

Kan iemand vertellen hoe ik de beelden laat zien i.p.v de links
Modbreak: ja hoor, ik heb het zelfs al voor he gedaan
1
| [img]http://www.plaatje.jpg[/img] |
Verwijderd
Voor versterkers van kwaliteit
Crown
Crest
Carver
Lab-gruppen
QSC
Voor boxen
EAW
Turbosound
NIEUW!!!!! Funktion One !!!!NIEUW
Meyer
Verwijderd
ik neem met alles van dat merk genoegenOp woensdag 17 april 2002 14:26 schreef utlover het volgende:
De lieve 33'tjes van Mark Levinson...
Beste installatie??? Heb jij dan die dynaudio's (rechtste kolommen) wel eens gehoord? Ik wel ( 3x zelfs) wat een prut geluid zeg, en dat voor een veel te veel geld. Bij die demo's was ik binnen 2 minuten weer weg. Slecht hoor. Ohja en werdt echt wel met goede electronica op gedraaid. Daar kan ook geen accuphase wat aan veranderen.
Ga maar eens naar een avalon osirus luisteren i.c.m. conrad-johnson. Dan heb je een goed geluidje , waarschijnlijk het beste wat ik ooit gehoord heb (bij rhapsody in 'hilversum)
Of bijv de originele nautilus + sphinx.
met vriendelijke groeten, marcel
Verwijderd
Het ging mij ook om Accuphase, Dynaudio heb ik nog nooit gehoord, maar dat het prut is lijkt me sterk, duur okee, veel te duur okee, maar prut ? doe mij maar wat van dat prut dan verkoop ik het wel en dan zou ik inderdaad Nautilus 801 kopen, ik heb zelf de 805 en die zijn echt waanzinnig, dus 801 of de "echte" Nautilus kan alleen maar beter zijn.Op vrijdag 26 april 2002 17:28 schreef marcelvdk het volgende:
[..]
Beste installatie??? Heb jij dan die dynaudio's (rechtste kolommen) wel eens gehoord? Ik wel ( 3x zelfs) wat een prut geluid zeg, en dat voor een veel te veel geld. Bij die demo's was ik binnen 2 minuten weer weg. Slecht hoor. Ohja en werdt echt wel met goede electronica op gedraaid. Daar kan ook geen accuphase wat aan veranderen.
Ga maar eens naar een avalon osirus luisteren i.c.m. conrad-johnson. Dan heb je een goed geluidje , waarschijnlijk het beste wat ik ooit gehoord heb (bij rhapsody in 'hilversum)
Of bijv de originele nautilus + sphinx.
Het is me weer niet gelukt met die fucking plaatjes
Associatie. In het SACD topic bedacht ik me dat Sharp er ook 1 had (wist wel van het bestaan van die 1 bits amps, altijd al afgevraagd of dit nou echt beter klonk). Bij het zoeken naar de prijs zag ik de sharp-world site met wat "betere" plaatjes. Herinnerde me toen dat er in dit topic over de led-displayetje werd gesproken (had toen nog niet gezien dat hier Sharp in eerste instantie ook al door jou gepost was...). Boeiend heOp vrijdag 26 april 2002 15:42 schreef John_Glenn het volgende:
[..]
Lachuh
Zijn we gewoon in 2 topics tegelijk over Sharps tegen elkaar aan het lullen
Maar had je m nou uit dit topic gehaald of was dat toeval?...
Vraag me nog steeds af hoe verschillend een 5000 euro normale transistor amp (Krell of zo), zo'n 1 bitter van Sharp of een goede buizen bak zullen klinken.
zo dusOp vrijdag 26 april 2002 16:10 schreef een_naam het volgende:
[..]
Gebruikt in de duurste, beste installatie in de wereld
...
Kan iemand vertellen hoe ik de beelden laat zien i.p.v de links

lol, installatie? het lijkt wel een voorraadmagazijn
Wel leuk die MBLs
Verwijderd
gheghe idd ja...bij die Osirissen zeiden ze ook: "niet aan te bevelen op een bovenverdieping te plaatsen". wegen in totaal een ton; 250 per stuk voor de kasten zelf en 250 per stuk voor de externe wisselfilters.Op vrijdag 26 april 2002 20:50 schreef een_naam het volgende:
Als je die transrotor wilt hebben heb je volgens mij wel een extra heipaal onder je huis nodig.

Klein maar fijn en toch een zeer strak geluid, mocht 'm één keer beluisteren op een multifoon lente hifi show. Daar stuurde die twee alectrostaten aan wat zeer geweldig was.
Hier de rest van die series
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Had al eens eerder in pic van die amp gepost.
Mooi "design" ook die site
http://www.manleylabs.com/containerpages/stingray99.html
maar wel aardig ding man
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Maar dan de mk1 en in het zwart.
Verwijderd
Verwijderd
Marantz maakt nog steeds erg mooie spullen blij dat Philips daar een grote vinger inde pap heeft (qua onderdelen dan, gelukkig niet qua ontwerp).Op zaterdag 27 april 2002 16:09 schreef hervaz het volgende:
Deze is nog redelijk betaalbaar en zeker erg goed, de marantz pm 14, heb hem hier een tijdje staan:
Maar dan de mk1 en in het zwart.
Performer stetje:

Dit is maar 1 kant
versterker, 4 per set:

specs:
Digitally controlled class A/B power amplifier with DDC, AEC and ARMoR chassis.
The PPA 1200 is a high power output amplifier, featuring class AB design. This "audiophile" design, together with the capacitor bank and stabilized power supply, makes the PPA 1200 deliver a 1400W. of fast and sustained power per channel (peak @ 2 ohm).
The PPA 1200 is recommended for studio monitors or for MF or HF powering in larger, active systems.
Besides the excellent sound quality, the digital processor contains speaker-dedicated software for complete control.
energy powers future motion
http://www.qscaudio.com/
en wat leuke bassbonkertjes van dit formaat
http://www.eaw.com/products/item.phtml?part_number=999550
volgens mij een veelgebruikte combo op nederlandse housefeestjes
Die wilde ik verleden week ook posten (of eigenlijk de geintegreerde versie), maar t werd een beetje veel allemaalOp maandag 29 april 2002 11:35 schreef John_Glenn het volgende:
Heheheb er nog geen genoeg van
Om in de digitale hoek te blijven hier een mooie T-class amp van www.belcantodesign.com
[afbeelding]
Hiero dan een testverslagje. Grappig dat met zo'n super ingewikkelde bak (T klasse) ook high end mogenlijk is (in vergelijking met SET enzo)
plaatje
(sorry voor de lay-out)
mod break: niet zulke brede plaatjes posten aub.
Verwijderd

Met "Der Vorverstarker"

40.000 euro per paar (of zo)
ed. o nee $35.800. Nou, koopje toch?
Verwijderd
Ik zou wel eens willen weten hoeveel of hoeveel MBL nou van dit spul verkoopt en of dat nou mensen zijn die een berg geld hebben en die gewoon iets duurs willen hebben of dat dat mensen zijn die echt zoeken naar kwaliteit.
Waarschijnlijk dezelfde mensen die een mercedes S klasse kunnen kopen en een huis van 2M (euro)
En zo nu een dan een verdwaazde hifi fanaat (maar dan koop je meestal second hand)
Moehahahaha... nee zeg. Ik ga lekker door. Geen pics deze keer... Weer een T-classer, van ESLab.Op woensdag 01 mei 2002 00:04 schreef Duck-Twacy het volgende:
Nog 1 keer om t af te leren
http://www.controlq.co.uk/cq-eslab3-dxkva.htm
...Power into 4 ohms, 2Hz - 25KHz, distortion below 0.03% = 1600 watts...
Verwijderd
die kunnen ook mooit geluid leveren en zijn (duh)design.
of zit ik fout?
POST 300
Verwijderd
Alle bovengenoemde merken zijn uberhaupt veel te duur, prijs/kwaliteit is 0,0003 ofzo. Je moet het wel goed vinden als je er 100 ruggen voor neergeteld hebt, ook al klinkt het nergens naar.
Burmester heeft ook wel een hoge kwijlfactor:
Ik ben het met dit lijstje niet helemaal eensOp vrijdag 26 april 2002 16:51 schreef Driveinshow het volgende:
Nou ja die EV amp is lang niet de beste hoor. en behoord al helemaal niet tot de 3 top merken.
Voor versterkers van kwaliteit
Crown
Crest
Carver
Lab-gruppen
QSC
Voor boxen
EAW
Turbosound
NIEUW!!!!! Funktion One !!!!NIEUW
Meyer
Voor versterkers de beste PA bakken
Carver
Lab-Gruppen
Crest (apogee gebruikt crest)
Crown
QSC is toch wel eerder een B merk ...
De beste PA sets die ik gehoord heb in volgorde van wat ik het mooist vind:
Clair Brothers >> wow dat klinkt echt waanzinnig
Meyer
Apogee AE-5
D&B
EAW (Eigenlijk valt EAW er een beetje buiten, die sets hebben namelijk een hele eigen sound en kan je niet vergelijken met de bovengaande systemen)
TurboSound en dat Stagepro spul was ik niet echt van onder de indruk, het gaat wel hard, klinkt wel zuiver. Maar het heeft niks en klinkt niet echt dat je zegt WOW. Dat hebben die andere sets van hierboven wel.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Oei maak jij daar toch even een stevige fout wat QSC betreft voornamelijk omdat je zegt dat je de PA van de Clair Brothers zo mooi vindt.Op donderdag 02 mei 2002 17:21 schreef Vaagharses het volgende:
[..]
Ik ben het met dit lijstje niet helemaal eens
Voor versterkers de beste PA bakken
Carver
Lab-Gruppen
Crest (apogee gebruikt crest)
Crown
QSC is toch wel eerder een B merk ...
De beste PA sets die ik gehoord heb in volgorde van wat ik het mooist vind:
Clair Brothers >> wow dat klinkt echt waanzinnig
Ik zal je een een hint geven de enige versterkers waar de Clair Brothers mee draaien zijn QSC en Carver.
Op donderdag 02 mei 2002 21:24 schreef Big-Foot het volgende:
[..]
Oei maak jij daar toch even een stevige fout wat QSC betreft voornamelijk omdat je zegt dat je de PA van de Clair Brothers zo mooi vindt.
Ik zal je een een hint geven de enige versterkers waar de Clair Brothers mee draaien zijn QSC en Carver.
Carver versterkers zijn T*ering t*fus zwaar...
Ja Carvers zijn niet te buffelen> dat is het enige nadeel van carvertjesOp donderdag 02 mei 2002 21:27 schreef Steven het volgende:
[..]
offtopic:
Carver versterkers zijn T*ering t*fus zwaar...(sorry, kwamen wat slechte ervaringen boven... Hè Vaagharses, Islander roelt
)
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
How I do envy you...Op donderdag 02 mei 2002 21:15 schreef hervaz het volgende:
Woei ik kon een digicam lenen, ff bewijs leveren
[afbeelding]
Haha, long time ago, de 100S heb ik ook gehad en op mijn Kappa's leefde hij niet zo, maar met makkelijker speakers gaat het heel wat beter denk ikOp woensdag 17 april 2002 15:49 schreef utlover het volgende:
Voor Krell is het even wachten op ControlFreak
Inmiddels ook wat gevonden (leuk voor 5.1 sets)!
[afbeelding]
Zo'n blok metaal moet toch nog €3000,- opleveren, tenzij je een (uiterlijk) minder mooie vindt.
De 100S is 2e hands nog wel te vinden, in Duitsland meer dan in NL en misschien wel voordeliger ook.
Een goedkopere oplossing is de Rotel RB1090, deze heeft een vergelijkbaar vermogen, maar kost veel minder, ik denk dat ie nieuw zelfs goedkoper is dan een 2e hands KSA100S!
Sommigen lopen er mee weg, ik niet, want Rotel maakte voor het eerst eens een goede eindbak en dan nog in opdracht van B&W, die voor demo's van de Nautilus lijn een passende en betaalbare eindversterker zocht.
De RB1090 is intern heel mooi, voedingselco's zijn met metalen strips aangesloten en niet op een print, hij is gewoon erg degelijk gebouwd
plaatje toegevoegd
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
De PowerLight 6.0PFC

Power Specifications
Output Power (per channel):
8 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.1% THD: 1500 watts
4 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.1% THD: 2500 watts
2 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.1% THD: 3000 watts
8 ohms, 1kHz, 1% THD: 1625 watts
4 ohms, 1kHz, 1% THD: 2650 watts
2 ohms, 1kHz, 1% THD: 3150 watts
Output Power (bridged mono):
16 ohms, 1kHz, 1% THD: 3250 watts
8 ohms, 1kHz, 1% THD: 5300 watts
4 ohms, 1kHz, 1% THD: 6300 watts
Distortion (SMPTE-IM): less than 0.02%
Distortion (typical):
<0.1% THD, 8 ohms, 20 Hz-20 kHz @ 1500 watts
<0.1% THD, 4 ohms, 20 Hz-20 kHz @ 2500 watts
<0.1% THD, 2 ohms, 20 Hz-20 kHz @ 3000 watts
Frequency Response:
20 Hz to 20 kHz, +/-0.15dB
2 Hz to 50 kHz, +0/-3dB
Damping Factor:(1 kHz and below)
2000 or greater
Noise: 107dB below rated output (20 Hz to 20 kHz)
Sensitivity:
2.7 Vrms (+11.0 dBu) for rated power @ 8 ohms
2.5 Vrms (+10.2 dBu) for rated power @ 4 ohms

En hier is ook nog een 9.0 van
Power Specifications
Output Power (per channel):
8 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.1% THD: 1800 watts
4 ohms, 20Hz - 20kHz, 0.1% THD: 3200 watts
8 ohms, 1kHz, 1% THD: 1950 watts
4 ohms, 1kHz, 1% THD: 3400 watts
2 ohms, 1kHz, 1% THD: 4500 watts
Output Power (bridged mono):
8 ohms, 1kHz, 1% THD: 6400 watts
4 ohms, 1kHz, 1% THD: 9000 watts
En voor de rest geen grote technische verschillen.
Bonkkasten dus.. 1% THD is iig hoorbaar , welliswaar niet meer aanhoorbaar op die geluidssterkteOp woensdag 08 mei 2002 09:42 schreef Big-Foot het volgende:
Op dit moment mijn ultieme versterker.
De PowerLight 6.0PFC
En voor de rest geen grote technische verschillen.
Modbreak: ff die lomp grote kwoot ingekort
Verwijderd
Dit is DE versterker die ik al heel lang wil hebben.

De Onkyo TX-DS989
en dan natuurlijk de Denon AVC-A10SE
testen met een nieuwe PA installatie.
Ze moeten namelijk veel beter klinken als bijvoorbeeld de Crown Macrotech VZ5000.
Vincent SA 91 / SP 991

T.A.C. 300
Verwijderd
Ik heb er eens een review van gelezen was best goed, ondanks dat het van chinese makelij is. Wat me alleen zeer irritant lijkt is dat linker en rechter volume appart moet worden ingesteld, ik denk dat ik steeds neurotisch zou gaan kijken of links en rechts exact goed staanOp woensdag 08 mei 2002 18:19 schreef PPanic het volgende:
Hier een paar:
Vincent SA 91 / SP 991
url]
Je krijgt in ieder geval wel waar (gewicht) voor je geld, volgens mij wogen die 2 eindtrappen en voorversterker bij elkaar iets van 80 kg.
Verwijderd

specs: http://www.l-acoustics.com/anglais/tout.htm en dan ergens onderaan de pagina...
Ikzelf vind ze erg prettig
Tussen de plaatjes ff een witregel gegeven... leek zo net of het 1 bak was
Ok, ze zijn niet te tillen, zeker niet als ze met z'n vieren in één kistje zitten (EAW 850-set anyone?), maar daar hebben ze nou wielen voor uitgevonden.
Miste ineens het horentje op links. Maar vond een rookwolk op rechts
If it's just us, it seems like an awful waste of space
Op welke school zit je dan?Op vrijdag 10 mei 2002 13:51 schreef Giblet het volgende:
Wij werken altijd op school met 2 L-acoustics LA 24a's en 1 LA 17a...
[afbeelding]
[afbeelding]
specs: http://www.l-acoustics.com/anglais/tout.htm en dan ergens onderaan de pagina...
Ikzelf vind ze erg prettig
edit:
Tussen de plaatjes ff een witregel gegeven... leek zo net of het 1 bak was
Op zondag 12 mei 2002 22:12 schreef PPanic het volgende:
zijn er nog mensen die foto's hebben van hun hifi systeem die ze thuis hebben staan.

Het zijn drie Crest versterkers: de Vs-450, Vs-1100 en de Vs-1500. Verder hangt er in het rack nog een dbx 223XL crossover, een Behringer Ultracurve DSP en een Allen & Heath GL2 14/4 mixer.
traktor scratch!
waar heb je het gekocht of hoe kom je eraan.
en wat is de richtprijs?
Waar ik ze gekocht heb? De Vs-1500 komt uit het theater de Flint in Amersfoort. De Vs-1100 komt van Sound & Light import uit Maarsen. En de Vs-450 komt van een particulier uit Rossum. Allemaal 2e hands dus, en ze kosten bij elkaar zo'n 4000,- inc btw. Nieuw kost de Vs-1500 dat bedrag alOp dinsdag 14 mei 2002 18:03 schreef PPanic het volgende:
vraag ik me ook af.
waar heb je het gekocht of hoe kom je eraan.
en wat is de richtprijs?
De dbx-223XL heb ik nieuw gekocht bij Heuff voor 800,- inc, en die gaat vervangen worden door een Sony unit waar Big Foot al naar verwees
De Allen & Heath GL2 mixer heb ik van de ex-drummer van Blof over gekocht voor 1500,-.
De Behringer UltraCurve heb ik nieuw gekocht bij een vervelend bedrijf ergens in Braband omdat zij de enige waren die hem konden leveren binnen een half jaar.
Als laatste zijn de twee EAW speakers nog wel leuk: die heb ik gekocht van een pa bedrijf uit Sneek, en die hebben waarschijnlijk al heel wat eigenaren gehad en zijn jarenlang mishandeld door een Crest 9001 amp
Heb ik ondertussen gedaanOp dinsdag 14 mei 2002 18:10 schreef joshuasioso het volgende:
je moet de vloer 'ns vegen
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Bij de winkel waar ik gewerkt heb verkopen ze deze en nog veel meer mooi spul. De naam van deze winkel is: Audio Wolff. Deze zit in Eindhoven en in Tilburg, de zaak in tilburg is zeker een aanrader om eens langs te gaan ze hebben daar zeer mooie audio en video aparatuur.

The Classé CAV-500 is a monster. It is a 5 Channel Power Amplifier which delivers 500 watts per channel
http://www.classeaudio.com
Wat heeft dat bedrijf dan gedaan om deze kwalificatie te verdienen? (zomaar nieuwsgierig)Op dinsdag 14 mei 2002 18:28 schreef Jag het volgende:
De Behringer UltraCurve heb ik nieuw gekocht bij een vervelend bedrijf ergens in Braband omdat zij de enige waren die hem konden leveren binnen een half jaar.
Specs? Zie ondertitel...
Nou, ze wisten dat ze de enige waren die dat ding nog hadden. En we hadden een prijs afgesproken via de telefoon, maar aan de deur was ie ineens duurder. Toen ik daar niet mee accoord ging, zei die gast doodleuk "dan neem ik hem wel weer mee". Dus toch maar accoord gegaan met die hogere prijs. Helaas ben ik de factuur kwijt (stom!), dus ik weet de naam niet meerOp woensdag 15 mei 2002 10:02 schreef DaDaJoker het volgende:
[..]
Wat heeft dat bedrijf dan gedaan om deze kwalificatie te verdienen? (zomaar nieuwsgierig)
picje?[b]Op dinsdag 14 mei 2002 18:28 schreef Jag het En bovendien hebben de speakers een mooi plekkie gevonden onder mijn schuine dak waardoor niet mijn hele kamer volstaat met twee gigantische kasten. En bovendien verlengt het dak heel mooi de hoorn.
[..]
Jaja... en nog eentje om t te vergeten dan zeker?Op woensdag 01 mei 2002 00:04 schreef Duck-Twacy het volgende:
Nog 1 keer om t af te leren
Ik doe ook maar weer effe mee: mooie digitale unit van AVM (edit: en met digitaal bedoel ik dan dat-ie volgens een PWM-principe werkt). Nog beter: digitale monoblokken van Audio Physic:
Verwijderd
Verwijderd
Leuk dat dit topic nog steeds actief isOp dinsdag 14 mei 2002 22:44 schreef Tweak-Freak het volgende:
Hele relaxte versterker zeker bij het kijken van DVD'tjes
Bij de winkel waar ik gewerkt heb verkopen ze deze en nog veel meer mooi spul. De naam van deze winkel is: Audio Wolff. Deze zit in Eindhoven en in Tilburg, de zaak in tilburg is zeker een aanrader om eens langs te gaan ze hebben daar zeer mooie audio en video aparatuur.
The Classé CAV-500 is a monster. It is a 5 Channel Power Amplifier which delivers 500 watts per channel
Ik heb classe mogen beluisteren in koningshof Eindhoven, was een suffe presentatie, geluid veel te zacht etc, op die nieuwe Nautilus speaker 1000W @ 8Ohm zag er indrukwekkend uit, in revieuws lees ik alleen maar positieve dingen over classe.
Nou nog maar een keertje dan :P:Op donderdag 16 mei 2002 16:54 schreef Adonias het volgende:
[..]
picje?
Overdag met digicam op auto (lelijk):

En 's avonds:

Ik heb vandaag ook trouwens een mooie oplossing gevonden voor mijn versterkers. De standaard 95 cfm fans die erin zaten zorgden nogal voor een dosis herrie, dus draai ik al een hele tijd zonder fans. Maar nu dat het zo warm is maakte ik met nogal zorgen (of het terecht is weet ik niet, de protect is nog nooit aangegaan iig). Dus heb ik de drie versterkers uit het rack gehaald en in de auto mee naar Eindhoven genomen, waar een vriend van mij Elektrotechniek studeert. Daar hebben we beschikking over brad boards en scopes en mooie soldeerbouten. Dus wij naar de Display om fans plus wat onderdelen te kopen. Het plan was om DC fans te gebruiken, elke versterker één. En dan één externe schakeling voor het regelen van het toerental van de fans. En dan achterop een XLR connector om de fans aan de regeling aan te sluiten. We wilden een PWM schakeling maken, omdat die het meest efficient is. Alleen viel dat plan in het water toen bleek dat die DC fans (12cm, Papst) extreem duur waren (37 euro geloof ik). Ik heb toen 230 Volt fans gekocht van Sunon (hetzelfde merk dat er al inzat). We zijn toen heel hard gaan nadenken over een schakeling om 230 Volt te gaan regelen. We hadden een geschikte IC gevonden, we hadden alleen nog 5 Volt DC nodig. Dus wij zoeken in de versterker of er ergens 5 Volt beschikbaar was, bleek dat Crest precies dezelfde IC gebruikt als wij wilde gebruiken. Omdat wij het nogal onzinning is om een zelfde schakeling te gaan nabouwen met al de moeite die dat kost (plus dat de schakeling van Crest ook nog eens temp gestuurd was), zijn we gaan nadenken ove manieren om de schakeling van Crest te gebruiken. Het vervelende was dat Crest een 115 Volt fan gebruikte en wij een 230 Volt fan (en 115 volt fans waren alleen voor een hele hoge prijs via i-net te bestellen). Helaas konden we de onderkant van de printplaat niet bereiken, dus wij zoeken naar scematics op i-net, zonder resultaat. En toen kwam ik op het lumineuze idee om de 230Volt fan op de 115 Volt fan aansluiting te prikken, en verrek, de fan ging precies draaien op de snelheid die ik wilde
Wat een stoere link! Kijk ns wat ik daar voor monoblok vond:Op dinsdag 14 mei 2002 22:44 schreef Tweak-Freak het volgende:
... http://www.classeaudio.com
Verwijderd
Hey jag... Zijn dat nou Subwoofers die je in je muur hebt gebouwd?Op vrijdag 17 mei 2002 02:04 schreef Jag het volgende:
[..]
Nou nog maar een keertje dan :P:
Overdag met digicam op auto (lelijk):
[afbeelding]
En 's avonds:
[afbeelding]