je hebt er weinig info over (mooi geluid oke maar het wattage wat je vertelt slaat nergens op).
de kanalen en dat soort stuff
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
en ff wat meer specs
In een audioblad las ik: De enige versterker die een speaker kan laten smelten

Redelijk Betaalbaar en ultiem naar mijn mening:
Plinius SA-250
Mono geschakeld met 2 van die baby's kom je op 1000 watts pure classe a.

Kosten: 10.000 euro per stuk.
Digitale versterker, beetje SACD-achtige principes. Ze hebben er ook nog een Room Correction System bij, waarmee ge-equalized wordt in looptijdverschillen ipv in vermogen tussen verschillende banden. Geen idee hoe het klinkt, nooit gehoord. Maar de specs zijn zeer
WOW dit zijn strakke bakkies
Halcro (prijs onbekend)

KR Enterprise Kronzilla sr. ( 40.000 euro)

GamuT S600M (2400 watt @ 2 ohm)

En als ik het zelf zou moeten betalen vind ik deze wel erg mooi (alleen de naam al
Gryphon Callisto 2200

2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Daarom nog effe deze mooie units: http://www.taelektroakustik.de/eng/ta2/ls_solitaire/a_2_d.htm; niet helemaal zuivere versterkers maar wederom

Die TacT doet overigens een dikke 10000 dollar. Picje:

edit: ; weggehaald uit linkje
Dat betekent voorgloeien voordat je het hard kan zetten.Op dinsdag 16 april 2002 23:52 schreef Duck-Twacy het volgende:
Audio Note Gaku On $250.000
[afbeelding]
maf he
Maar wat mij opvalt is dat er veel (heel veel) elede metalen in zitten.
hier wil ik meer over weten
Van de Gaku On weet ik het niet precies (mijn japans is wat matig), maar zijn goedkopere broertje On Gaku (slechts $88000) doet 27 watt of iets dergelijks ...Op woensdag 17 april 2002 00:01 schreef PPanic het volgende:
jezus wat is het vermogen van zo'n ding?
hier wil ik meer over weten
Ik schat de Gaku On op zo'n 35 watt
is het zulke goede kwaliteit of is het iets anders dat het zo duur maakt?
ik ga nu lekker ff pitten mzzl jongens
Het is net al met auto's, kleding, horloges etc exclusiviteit, naam, handwerk maakt duur. De kwaliteit is wel goed (hoort tot het beste in zijn soort), maar de prijs/kwaliteit is natuurlijk nada.Op woensdag 17 april 2002 00:06 schreef PPanic het volgende:
HUH
is het zulke goede kwaliteit of is het iets anders dat het zo duur maakt?
ik ga nu lekker ff pitten mzzl jongens

deze is ultiem voor mij.. je kan em bijna overal mee naar toe nemen.
neem jij maar eens zo een zware versterker in je koffer
merk : audiosonic
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
20 jaar oud.
Kostte destijds 450 GULDEN (mama wat is een gulden)
Merk: Sony
Vermogen: ik schat 800watt (zette volume op 10% en mijn 240watt boxen gingen echt rond hun maximum)
Zal morgen een pic maken.
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
ja natuurlijk!Op dinsdag 16 april 2002 22:37 schreef frytzzz het volgende:
Ultiem is dus vooral met heeeeel veel vermogen?
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Voor mij is deze wel lekker ik heb hem thuis staan en een beetje gemodd voor meer headroom en meer BASS hij kost nieuw zon FL 2100 ben er zeer tevreden over
NIKS BETER DAN TUBES
Moet je toch ech ff terug omhoog. Heb al een paar T+A's gepostOp woensdag 17 april 2002 00:29 schreef gitaarwerk het volgende:
ik hoor niemand over buizen(edit : jawel : lampje)... en helemaal niemand over aktieve speakers?
Ja, doe mij ook maar een crown, volgens mij nog altijd het topmerk als het op versterkers aankomt. Heb es ooit zo'n schatje gaan huren omdat mijn QSC gesmolten was, ik zeg je, dat optreden zal ik niet snel vergetenOp dinsdag 16 april 2002 22:29 schreef Driveinshow het volgende:
doe mij deze maar:
[afbeelding]
[afbeelding]

De kleine broertjes hiervan
Van deze versterkers heb je er 2 nodig voor stereo.
Specs:
http://www.madrigal.com/ml2001/no33_33h.htm
overheen gekeken... heel mooi.. zijn ze fase liniair?Op woensdag 17 april 2002 10:33 schreef John_Glenn het volgende:
[..]
Moet je toch ech ff terug omhoog. Heb al een paar T+A's gepost
ow wat geil.. OW WAT GEIL!!! hehe.Op woensdag 17 april 2002 10:45 schreef Lampje het volgende:
Ik wil een passlabs, liefst een niet al te grote
De X350 is meer dan genoeg voor mij:
[afbeelding][/url]
ooit....
die willik ook wel hebben.. oude versterker inruilen?
Citeerde hij de halve wereldbevolking..
Verwijderd

Hervaz, of die ultiem is, weet ik niet.. ik heb em net binnen

RB1090 volgt ook..
Ik moet eerlijk toegeven dat ik STINKJALOERS ben....
Inmiddels ook wat gevonden (leuk voor 5.1 sets)!
voor de iets minder rijke tweaker
Concrete Loop Watercooling
bestaan die dingen dan volgens mij word dat altijd doorgelust die dingen op meerdere versterkers of heeft de box zelf een actieve versterker het is voor al leuk als je al aan 2 kW te kort komt en de zaal er al overheen begint te denderen, ofwel 2 x een versterker van 1 kW 1 voor de top en een voor de bas altijd beter en mooierOp dinsdag 16 april 2002 21:40 schreef computerboer22 het volgende:
zo`n ding wat ze normaal op een popconcert gebruiken
10,000 w of zo genoeg herie
Waaaah die wil ik wel hebben! Maar dit is wel bizar (uit de specsheet): "Power consumption: ... typically 210 W (±5%) in standby"Op woensdag 17 april 2002 14:26 schreef utlover het volgende:
De lieve 33'tjes van Mark Levinson...
Als ik het me goed herinner kon je er een PC aan hangen die die units instelde om niet-lineariteit digitaal te compenseren. Ik kan die review nie meer vinden, zeker 3 jaar oud.Op woensdag 17 april 2002 14:32 schreef gitaarwerk het volgende:
overheen gekeken... heel mooi.. zijn ze fase liniair?
Maar goed, het is echt een bloedmooie versterker.
Murphy was an optimist
Verwijderd
voor zo'n 5000 a 6000 oernederlands piekies kun je zelf mooie bak bouwen.
of kijk eens naar sommige andere merken dan Krell e.d.
wat vinden jullie bijvoorbeeld van een Unison Research S8, is een bloedmooie versterker, die qua vermogen meer dan genoeg levert, en super zuiver is.
zo'n ding levert al 24 watt aan de uitgang op, alle bedrading van electrolitisch gezuiverd zilver, en pure klasse a buizen bak!
is weer eens wat anders dan me eigen 4 * 7,5 watt 300B bakje.
TUBES RULEZ!
Ja OK, maar dat is nou eenmaal klasse A; hij trekt dan niet echt minder vermogen in idle dan belast. In standby zou je toch verwachten dat ze wel aan 5W ofzo komen, niet 210...Op donderdag 18 april 2002 11:21 schreef utlover het volgende:
En nog leuker: typically 840 W (±5%) at idle. Dan haal je hem alleen maar uit standby, en speel je nog steeds geen muziek.

Zal wel even wat laten zien.

De handleiding van de Electrocompaniet ECI-2. [PDF]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Preamplifier section
Input impedance 17 kW
Max. input > 14 Volt RMS
Equivalent input noise < 3 µV
Input sensitivity for rated output 0.3 V
Amplifier section
Main voltage 120 V / 240 V. Clipping point of the amplifier is set to a level
where total harmonic distortion (THD) is 0.2 %.
Output Impedance (20 Hz -
20 kHz) < 0,01 W
Max. peak current > 45 A
THD (measured at 1 kHz
half power, 8 W) < 0,005 %
THD (measured at 1 kHz
-1 dB 8 W) < 0,005 %
Rated output power
10 % change in line voltage will give app. 20 % change in output power.
8 W 2 x 50 W
4 W 2 x 90 W
2 W 2 x 150 W
Power consumption (no load or signal) 70 W
Dimensions
Width 432 mm / 17 inches
Depth 400 mm / 15.8 inches (incl. handles)
Height 115 mm / 4.5 inches
Weight 11Kg / 24.2 lbs |
Bij mij in de slaapkamer.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Verwijderd
ja die is wel lache die hebben wij ook gehadOp woensdag 17 april 2002 03:10 schreef apollovenlo het volgende:
[afbeelding]
Voor mij is deze wel lekker ik heb hem thuis staan en een beetje gemodd voor meer headroom en meer BASS hij kost nieuw zon FL 2100 ben er zeer tevreden over
NIKS BETER DAN TUBES![]()
![]()
![]()
![]()
Vooral leuk als je de buizen laat stuiteren
OK:Op donderdag 18 april 2002 21:28 schreef Funk het volgende:
Doe mij maar een Mark Levinson No. 383. Levert genoeg vermogen naar mijn mening en ik hou meer van geintegreerde versterkers. Samen met een Mark Levinson 390s cd speler en een paar Dynaudio Contour 3.3 speakers zou deze tot mijn ideale set behoren. Weet iemand hoeveel me dit gaat kosten, want dan kan ik alvast wat geld opzij gaan leggen?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
ML 383 rond de 9000 EUR
ML 390S (= opvolger van de 39) rond de 11000 EUR
Dynaudio Contour 3.3 rond de 10000 EUR
Ook niet nog een leuke interlink en luidsprekerkabel vergeten (zo rond de 3000 EUR bij elkaar).
Spaar ze!
ultieme versterker: Sphinx pj 8 VV met 2x pj14mk2 EV. Speelt (bijna) alles weg wat ik hier gezien heb.
marcel
specs zijn niet belangrijk, zeggen toch niks over de geluidskwaliteit. (de pj 14 in monouitvoering: 800 echte watts!!)
met vriendelijke groeten, marcel
[ Voor 185% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 22:49 ]
Electrocompaniet maakt hele mooie versterkers. Laatst was er iemand die een ECI-2 2e hand aanbood (voor 500 euro, meen ik). Heb even getwijfeld, maar zocht op dat moment iets anders.Op donderdag 18 april 2002 22:27 schreef Mystic_Jack het volgende:
Mijn eigen versterker vind ik voor mij het ultieme.
Zal wel even wat laten zien.
...
Btw, die ECI-2 is klasse A geschakeld en als je die handleiding leest dan zie je dat geadviseerd wordt om boven het apparaat 2 a 3 inch ventilatie ruimte te houden. maw de CD speler erboven is niet gezond (voor de versterker en CD speler).

6000w rms jbl car audio versterker.. gebruikt aangepaste pa technieken
productie
koel, ik dacht even een nieuw model StarTrekOp vrijdag 19 april 2002 10:51 schreef mollie het volgende:
proto
[afbeelding]
6000w rms jbl car audio versterker.. gebruikt aangepaste pa technieken
productie
[afbeelding]
Das mooi, ik wilde ook niet meer dan 10000 euro per component uitgeven (het moet wel leuk blijven). Morgen maar eens naar de winkel dan.Op donderdag 18 april 2002 22:58 schreef utlover het volgende:
[..]
OK:
ML 383 rond de 9000 EUR
ML 390S (= opvolger van de 39) rond de 11000 EUR
Dynaudio Contour 3.3 rond de 10000 EUR
Ook niet nog een leuke interlink en luidsprekerkabel vergeten (zo rond de 3000 EUR bij elkaar).
Spaar ze!
Monoblocks: 2400watt op 1 ohm
http://www.madrigal.com/ml2001/no33_33h.htm#
198 !!!!!!!!! kilo per stuk
JAMMIE
Ik heb uitgebreid geluisterd naar versterkers van VER boven mijn budget.....
En ze klinken goddelijk op JMLab Utopia's
Wise beyond his years.
Mwa, eerst beter lezen voortaan. Niet alleen heb ik deze leuke versterkertjes al gepost op woensdag 17 april 2002 14:26, maar het verhaal hierboven gaat over de ook niet misselijke ML 383. (ook een Mark Levinson).Op vrijdag 19 april 2002 14:54 schreef xipetotec het volgende:
Nog helemaal nietmand over MarkLevinson gehoord....
Monoblocks: 2400watt op 1 ohm
http://www.madrigal.com/ml2001/no33_33h.htm#
198 !!!!!!!!! kilo per stuk
JAMMIE
Ik heb uitgebreid geluisterd naar versterkers van VER boven mijn budget.....
En ze klinken goddelijk op JMLab Utopia's
Verwijderd
Tuurlijk, 800 watt!Op woensdag 17 april 2002 00:27 schreef Mr.CeeJay het volgende:
voor mij een versterker die ik vandaag van zolder heb gehaald:
20 jaar oud.
Vermogen: ik schat 800watt (zette volume op 10% en mijn 240watt boxen gingen echt rond hun maximum)
Haal er maar een nulletje vanaf
Ik heb de mijne ook 2de hands, bij Kingaudio gekocht voor iets minder dan 2000 gulden (909 Euro).Op donderdag 18 april 2002 23:30 schreef Duck-Twacy het volgende:Electrocompaniet maakt hele mooie versterkers. Laatst was er iemand die een ECI-2 2e hand aanbood (voor 500 euro, meen ik). Heb even getwijfeld, maar zocht op dat moment iets anders.
Weet ik, heb het zelfs nog gevraagd of de Cd-speler erop moch of kon. Hij zei dat het geen probleem was, omdat die niet zo warm werd. Dat is ook zo, wordt wel warm, maar niet te warm om er niets op te kunnen zetten en mijn CD-speler is ook minder diep dan de versterker.Btw, die ECI-2 is klasse A geschakeld en als je die handleiding leest dan zie je dat geadviseerd wordt om boven het apparaat 2 a 3 inch ventilatie ruimte te houden. maw de CD speler erboven is niet gezond (voor de versterker en CD speler).
Ik kan het niet laten zien, maar ik heb achterop de versterker aan weerszijden bijna 3 inch de koelopening onbedekt.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
De versterker is natuurlijker dieper dan de CD speler. Had ie niet iets van een actief soort koeling??Op vrijdag 19 april 2002 17:13 schreef Mystic_Jack het volgende:
[..]
Ik kan het niet laten zien, maar ik heb achterop de versterker aan weerszijden bijna 3 inch de koelopening onbedekt.
Anyway hier nog een test van de ECI-2
http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/479_printreview.htm
en hier wordt ie vergeleken met een Bow
http://www.tnt-audio.com/ampli/wazoo_e.html
Blijft een mooi ding (zeker voor 500 euro
Verwijderd
Gewoon omdraaien, cdspeler beneden, versterker boven. Zo kan de versterker z'n warmte beter kwijt en je cdspelerloopwerk wordt stabieler omdat je er iets zwaars opzet.

De versterker is inderdaad dieper dan de CD-speler. 35cm tegen 28,5cm, is dus 6,5cm verschil.
@ Xanandu
De versterker weegt 15 kilogram en is groot. Ik heb er over na zitten denken, om 'm erop te zetten, maar ik denk niet niet dat de CD-speler dat fijn vind. De versterker zal ik dan extra moeten ondersteunen, wil ik de versterker boven op hebben.
@ PPanic
Zo'n gevoel ik heb ook beetje.
maar denk niet dat je dat graag wil hebben
oke we gaan weer ff verder ontopic
wie heeft hier nog heerlijke versterkers thuis staan en kunnen hun ervaringen er ook over vertellen.

je kan m ook aan de muur hangen
ik heb hier een oude voortrap van crown staan... Kun je zes eindtrappen mee aansturen. (IC 150A) Dubbele bediening voor bas en treble, panaroma en stereo/monodraaiknop. etc. 8-)was heel wat voor die tijd.. Helaas heb ik er alleen een Monacor eindtrap van 2 x 120 aan kunnen hangen. Ik heb er vier dezelfde oude Philips speakers aanhangen...--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 16 april 2002 22:29 schreef Driveinshow het volgende:
doe mij deze maar:
[afbeelding]
[afbeelding]
--------------------------------------------------------------------------------
Ja, doe mij ook maar een crown, volgens mij nog altijd het topmerk als het op versterkers aankomt. Heb es ooit zo'n schatje gaan huren omdat mijn QSC gesmolten was, ik zeg je, dat optreden zal ik niet snel vergeten
Nostalgische apparaten waar ik maar geen afstand van kan nemen
Die speakers van mij die zijn zo oud daar krijgt zo'n prologic dolby setje geeneens beweging in...
Mijn Pioneer. Niet heel duur, wel goed geluid, voldoet prima aan mijn eisen en geeft ook nog 5.1 weer. Eigenlijk is de ideale versterker de versterker die bij je past.. dus eentje van 10.000,- is niet mijn ideaal, die kan ik namelijk niet betalen.Op zaterdag 20 april 2002 17:51 schreef PPanic het volgende:
Kickje
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Denon PMA-550 (zeer krachtig geluid) heeft gewoon 2 kanalen voor 4 boxen
wil hier nog een 3 kanaals versterker bij zetten ook van denon.
dit is gewoon een zeer ideaal setje voor een redelijke prijs (versterker is al wel wat ouder)

wtf?

je moet wel een beetje van poetsen houden
Verwijderd
ik wist niet dat ook koffiezetapparaten als versterker dienst konden doen? is het een brAun?Op zaterdag 20 april 2002 23:20 schreef Duck-Twacy het volgende:
Om t weer een beetje boven huis tuin en keuken nivo te verheffen
[afbeelding]
je moet wel een beetje van poetsen houden

2000 watt

soundstream tarantula 2000w rms

soundstream davinci
1300w rms
Geen idee hoe ze klinken maar ze zien er mooi uit! Gave graveringen ook zeg...Op maandag 22 april 2002 00:36 schreef mollie het volgende:
meer car audio
[afbeelding]
[afbeelding]
soundstream davinci
1300w rms
Verwijderd
Die crest is ook niet slecht jeroen
En als je dit nog niet goed vind heb je ook nog Carver, Lab Gruppen en QSC ook niet slechte amps
Ook van Soundstream: de Human ReignOp maandag 22 april 2002 00:36 schreef mollie het volgende:
meer car audio
[afbeelding]
[afbeelding]
soundstream davinci
1300w rms
Hier is zo'n beetje alles te vinden.
Verwijderd
heerlijkOp maandag 22 april 2002 13:50 schreef Funk het volgende:
Nog een adresje voor degenen die niet genoeg kunnen krijgen van al deze exotische audio apparatuur: http://www.geocities.com/jm011500/Exotic_Audio.html
Hier is zo'n beetje alles te vinden.
Sorry, this site is temporarily unavailable!
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information.
Access to this site will be restored within an hour. Please try again later.
http://www.geocities.com/jm011500/Exotic_Audio.html
Ghehe, dus met je volume op 10% trok je versterker het al niet meer.Op woensdag 17 april 2002 00:27 schreef Mr.CeeJay het volgende:
voor mij een versterker die ik vandaag van zolder heb gehaald:
20 jaar oud.
En je 450 watt max speakers (lees 100) gaven een kut geluid wat je versterker produceerde.
Dus.. Misschien een 2x40 watt versterker.
Niet lullig bedoelt, maar goed. Beetje lulverhaal he/>
Verwijderd
Het is een Quad 33 pre + power amp.
(trance Energy etc.)
Ikke: die hebben ze nietOp maandag 22 april 2002 21:17 schreef PPanic het volgende:
wie weet hier wat meer over de versterkers van ID&T
(Die worden gehuurd)
ID&T huurt altijd bij Stage Pro. Een geluidsbedrijf dat gebruikt maakt van L-acoustics spullen. Die maken line arrays (die banaantjes), die het voordeel hebben dat ze maar 3 dB per verdubbeling van de afstand tot de speaker afvallen ipv 6 dB bij een conventioneel systeem. De versterkers die ze gebruiken kun je hier vinden. Ik weet uit eigen ervaring dat hun versterkerracks er erg mooi uitzienOp maandag 22 april 2002 21:17 schreef PPanic het volgende:
wie weet hier wat meer over de versterkers van ID&T
(trance Energy etc.)
"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark
lolWorld's smallest filter/condenser - 1000µF, (50W version - 2200µF)
Offtopic, hun cd player

Je moet wel regelmatig stofzuigen, denk ik. Anders loopt ie vast vast.
En ook regelmatig een bank overvallen, dat beestje kost € 28.100,- exclusief de voedingen. En je hebt ook nog een D/A-converter nodig.Op dinsdag 23 april 2002 09:37 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Je moet wel regelmatig stofzuigen, denk ik. Anders loopt ie vast vast.
"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark
Maar liefst bij
8ohm 2x 300w
4ohm 2x 450w
2ohm 2x 650w
bridge 1x 1300w
Verwijderd
Deze is wel wat voor in je auto. De:
MTX Thunder 81000 D.
http://www.mtx.com/caraudio/products/amplifiers/thunder81000d.cfm
1 x 1000 watt load (2 ohm)
1 x 500 watt load (4 ohm)
Low Level Input vanaf 40 hz

Werd een tijdje geleden heel goed gereviewed. Verwachtte ik toen niet bij dit merk!
nok eens met dat extreem onzinnig schoppenOp donderdag 25 april 2002 01:31 schreef Klubbheads het volgende:
^^^ schopje..
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp