Ben vandaag een beetje aan het stoeien met ASP en hoe ik daar een forumpje voor kan schrijven....
Ja, ik weet er zijn er al genoeg, maar het zelf doen is nog altijd het allerleukst...
Nu dacht ik, ik ga even een UBB Parsertje schrijven omdat dat toch wel leuk is... Op zich gaat alles goed, maar ik loop tegen het volgende aan...
Ik gebruik de volgende functie, welke ik gevonden heb op het internet met de volgende syntax om een gedeelte van de code te parsen....
Om dan de string te parsen doe ik eerst:
1. Bold Tag vervangen;
2. Strike Tag vervangen;
3. Italic Tag vervangen;
4. etc
xx. de Quote/Code tag vervangen;
Dit gaat allemaal perfect, en dubbelquoten is geeneens een probleem... Dus ik ben er erg tevreden mee...
Het probleem zit hem mij in het feit dat het niet helemaal goed gaat met de CODE Tag...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Bold, Italic, etc. vervangingen geen invloed hebben op een CODE stuk
, want nu is het zo dat de Tags wel gewoon werken in het CODE stukje en dat wil ik niet.... Weet iemand hiervoor een oplossing of weet iemand een goede voorbeeld ASP UBB Parser waarin dit wel werkt?
Ja, ik weet er zijn er al genoeg, maar het zelf doen is nog altijd het allerleukst...
Nu dacht ik, ik ga even een UBB Parsertje schrijven omdat dat toch wel leuk is... Op zich gaat alles goed, maar ik loop tegen het volgende aan...
Ik gebruik de volgende functie, welke ik gevonden heb op het internet met de volgende syntax om een gedeelte van de code te parsen....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| strOutput = TagParse(strOutput, "[b]", "[/b]", "<b>", "</b>")
function TagParse(StringToCode, BeginTag, EndTag, BeginRTag, EndRTag)
BeginTagPos = Instr(1, StringToCode, BeginTag, 1)
EndTagPos = Instr(1, StringToCode, EndTag, 1)
while (EndTagPos > 0 and BeginTagPos > 0)
StringToCode = replace(StringToCode, BeginTag, BeginRTag, 1, 1, 1)
StringToCode = replace(StringToCode, EndTag, EndRTag, 1, 1, 1)
BeginTagPos = Instr(1, StringToCode, BeginTag, 1)
EndTagPos = Instr(1, StringToCode, EndTag, 1)
wend
TagParse = StringToCode
end function |
Om dan de string te parsen doe ik eerst:
1. Bold Tag vervangen;
2. Strike Tag vervangen;
3. Italic Tag vervangen;
4. etc
xx. de Quote/Code tag vervangen;
Dit gaat allemaal perfect, en dubbelquoten is geeneens een probleem... Dus ik ben er erg tevreden mee...
Het probleem zit hem mij in het feit dat het niet helemaal goed gaat met de CODE Tag...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Bold, Italic, etc. vervangingen geen invloed hebben op een CODE stuk