Vaag... 2 netwerkkaarten tegelijk wil niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb in m'n gewone pc 2 netwerkkaarten zitten;
- een Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter waar het kabelmodem aan hangt (@home), en
- een Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter. Tussen die laatste en m'n notebook ligt een crosscable.

De kaarten worden allebei goed herkend, en de verbinding via het kabelmodem komt wel tot stand, maar bij m'n realtek kaartje zegt Windhoos 2K vrolijk "Network cable unplugged", terwijl ie d'r toch echt in zit. De lampjes achter op de kaart doen ook nix. Voor win95 OSR2: zelfde verhaal.

De kaart is niet kapot, en de kabels zijn ook goed (allebei getest).
De netwerkinstellingen lijken me ook in orde; op de gewone pc 192.168.0.1 als IP ingesteld (zowel in Win2K als 95), en op de notebook (met Win98 SE) 192.168.0.2. Subnetmask is overal gewoon 255.255.255.0.

Suggesties? Ik word d'r onderhand een beetje gaar van... :(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Realtek kaartje op goede snelheid / connector ingesteld? Ik had wat moeite om ze op auto te laten werken.

• Mr. B.
  • Niet online
Heb 'm ff op 10 Mbit ingesteld ipv Auto; maakt nix uit... :(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Als het lampje achterop de netwerkkaart het niet doet als de computer aanstaat, betekent dat dat ie geen goed contact maakt....

Je kan ff proberen om hem wat schoon te blazen/maken of wat heen en weer wrikken...
ook ff opletten of de andere kant wel het lampje doet branden...

Anders een nieuw stekkertje aanzetten indien mogelijk..

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• Mr. B.
  • Niet online
Werkt helaas niet... :(
BTW, achterop m'n flaptop zit geen lampje, dus daar kan ik nix aan zien.

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

PCMCIA gedisabled?

• Mr. B.
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 01:02 schreef George Mimi en Marco het volgende:
PCMCIA gedisabled?[/quote]M'n notebook heeft een interne netwerkkaart...

Het probleem is inmiddels opgelost:
Ik had een crosscable "gemaakt" mbv 2 gewone kabels en een crossblokje, maar dat blokje bleek niet helemaal lekker te zijn :(

StatBar.nl - @GoT

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 13:19

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
tja :)
kabels kun je het beste kopen, das misschien iets duurder, maar wel betere kwaliteit :)

ik heb trouwens 4 netwerkkaarten in mijn (linux)server, dus 2 moet zeker goed gaan ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

;(

Bel dan ook een gecertificeerd kabeltrekker voor die link tussen je PC en schootmasjien!
:o
Pagina: 1