Monitor omgewisseld....

Pagina: 1
Acties:

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
ik had hier al es een topic geplaatst, dat ik een nieuwe monitor zou kopen (LidL 19" flatscreen CRT monitor, is ut wat of nie?).

Met die monitor had ik dus wat problemen m.b.t. de moiré en een beetje scheve projectie van het beeld.

Mijn conclusie: bellen naar het servicenummer... Dus ik afgelopen donderdag gebeld, en 't spul uitgelegd aan een vage duitser (terwijl ik toch echt op de 2 voor NL had gedrukt :? ) Maargoed, "dinsdag of woensdag wordt de oude monitor opgehaald en dan krijg je tegelijk een nieuwe aan de deur" Dat klinkt mooi, dacht ik :) Snelle service toch :)

Nou kwam vanochtend toen ik dus niet thuis was, een dag te vroeg, een man van UPS langs :9 Dát heet pas service! :9

Ok, gelijk 't spul uitgepakt toen ik thuiskwam natuurlijk, en vergeleken met m'n oude monitor. Resultaat: 't model is anders. Dat vertelde de man van de service-lijn al, het model dat ik had was niet meer leverbaar. Ok, daar kan ik inkomen. Maar nu wil ik dus wel weten eigenlijk: ben ik niet genaaid? Met een model dat eigenlijk minder mogelijkheden heeft...?

Oud model: Gericom CT 1997 PF
Nieuw model: Proview DX 997 N

De oude monitor had trouwens iets meer mogelijkheden in het menu... :?

Oja, 't beeld is niet 100% superscherp bij 1600x1200, moet ik nou weer klagen :? of zal ik 't hier nou toch maar bij laten :{

ik heb trouwens nu beide monitoren hier nog staan, de UPS guy had geen opdracht gekregen om de oude op te halen :P

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
:D Dus nu twee monitoren :) Maar goed, het ligt eraan. Niet 100% scherp. Je betaald voor een product en je wilt kwaliteit, ik zou toch nog even zeuren als ik jou was ;)

Verwijderd

Jah weer zeuren!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Op naar de 3 monitoren! :+

Verwijderd

Niet zeuren, dan heb je kans dat ze die ouden ook weer ophalen :+ gewoon die 2 verkopen en dan weer een nieuwe kopen >:) >:) >:) >:) >:) Ik bied me aan als koper!!!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
*checkt in welk forum dit topic staat*

hmmm, waarom dan toch HK-reacties :?

:P

Nèh 'k denk iig niet dat ik die ga verkopen, zal je zien dat ze morgen klaar staan om em op te halen! :D

en ik zal morgen / overmorgen maar es gaan bellen om te kijken wat ze nou van plan zijn met die 2de monitor :) Eerlijk ben ik hè :)

Maargoed: nou over de nieuwe: is dat een nieuwer of een ouwer (of beter of slechter) model dan wat ik had? :? Want daar gaat het topic natuurlijk over hè ;)

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
^^^kick^^^

ik wil toch eigenlijk 't liefst voor morgen weten, welke monitor ik terug moet geven.... Stel dat die vent van ups dan wél de opdracht heeft om er eentje op te halen....

dus: welke moet ik nou in de doos stoppen? Is dit een beter model wat ik nu heb??

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
normaal kick ik absoluut niet graag topics om de zoveel tijd weer omhoog, en laat ik er gauw een dag tussen zitten....

maar ik moet echt morgen toch wel wat weten... 'k geloof nooit dat er dan niemand dat ding komt ophalen.... dus moet ik er dan mee klaar kunnen staan, lijkt me...

iemand een idee? Please, de vraag nog een keer:

Oude (?) monitor: Gericom CT 1997 PF
Vervangend model: Proview DX 997 N

Is nou het vervangend model dat ik heb gekregen, echt gelijkwaardig? Of ben ik wat dat betreft dus genaaid...

De menu-opties van het vervangend model zijn overigens wel wat minder dan die van de "oude" monitor... dus dat geeft me namelijk te denken :{

plz! iemand? :)

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
ok, ik heb nu de Gericom CT 1997 PF in de doos gezet. Die staat nu dus klaar om opgehaald te worden.

Is dat nou de goeie keus of niet :? Kan ik beter de nieuwe Proview DX 997 N weer terugsturen???

Is er nou echt niemand die weet of die modellen gelijkwaardig zijn? Heb ik niet een mindere monitor teruggekregen nu???

• Jesse
  • Laatst online: 20-08 21:24
Kijk zelf welke je mooier en beter vind op jouw compu.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:48
Je koopt een of ander vaag merk 19" monitor en dan klagen dat 1600x1200 niet scherp is?

De kans is groot dat dat "normaal" is voor dit type monitor.

-edit-

.28 dotpitch? Dan zal 'ie inderdaad nooit superscherp worden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kan natuurlijk ook aan je videokaart liggen dat ie op hoge resoluties niet meer zo scherp is... of was het op die oude wel scherp in 1600x1200?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 09:14 schreef Jesse het volgende:
Kijk zelf welke je mooier en beter vind op jouw compu.
degene die ik hier nú heb staan lijkt een beter beeld te geven. Alleen:

-> hij heeft minder opties in het menu
-> kwali is nog niet "prof" te noemen ;)

-== en wat ik nou tegenkom!! ==-

in dit topic kom ik een afbeelding tegen van een OUDE aanbieding bij de LidL!!!

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.has/LIDL.jpg

DAT IS DUS DE MONITOR DIE IK NU KRIJG! :? :?

oja, nou ik toch bezig ben met advertenties posten: hier een pic van de advertentie van de monitor die ik dus heb gekocht, en voor heb betaald ;)

* jwbagger shit, vergeten dat de afbeelding op die advertentie niet klopt... ff een pic uppen van wat het wél was...
ziezo: een zelf-genomen foto van de "kapotte" monitor, die ik dus heb gekocht bij de LidL voor 249,-
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1144028905

Misschien is 't zo wat duidelijker te bepalen? Ben ik genaaid door deze ruil-actie?

• Jesse
  • Laatst online: 20-08 21:24
Hmz ik zou een merkmonitor prefereren boven een wazige geval.
Heb je wat aan die extra functies in dat menu?
Degene die jou het mooist lijkt moet je gewoon houden, je kijkt er de hele/halve dag naar en dan moet je degene nemen die voor het zicht het mooist/best is.

Bedenk ook dat binnen productieseries bij monitors nog redelijke verschillen schijnen voor te komen.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 22:24 schreef Jesse het volgende:
Hmz ik zou een merkmonitor prefereren boven een wazige geval.
en wat is een "merkmonitor" te noemen...

proview is nou ook niet echt een "sterk" merkt dacht ik toch :?
Heb je wat aan die extra functies in dat menu?
de functies die me opvielen dat ze ontbraken waren:
• v. focus
• timer om je koffiepauze in de gaten te houden, want dan komt er een koffiekopje als popup :P

Of ik die opties mis? De timer niet, dat is alleen maar een nutteloos extra... Maar de focus... sja... kweet niet of dat later wel van pas zou kunnen komen :?
Degene die jou het mooist lijkt moet je gewoon houden, je kijkt er de hele/halve dag naar en dan moet je degene nemen die voor het zicht het mooist/best is.
qua uiterlijk: De "vervangende" monitor is een stuk kleiner naar de achterkant toe, het is niet zo'n lompe bak als ik eerst had. Dat scheelt dus nogal, en daarom zou ik daarvoor kiezen.

qua bééld: De "vervangende" monitor heeft minder last van de fouten die ik op de andere had, dus ook op dat punt heeft hij een punt voorsprong...

lijkt me duidelijk wat dat betreft :)
Bedenk ook dat binnen productieseries bij monitors nog redelijke verschillen schijnen voor te komen.
kijk: en DAT is dus het punt waar ik dus over twijfel: heb ik nu niet een ouder/slechter/goedkoper model gekregen dan wat ik oorspronkelijk had gekocht?

Niet omdat ik met die menu-opties zit, maar dat was voor mij een reden om te vermoeden dat het hier toch om een minder model gaat?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
dus... :{

ik mag concluderen dat de kennis over de verschillen tussen Proview en Gericom nu uitgeput is? ;(
Pagina: 1