LidL 19" flatscreen CRT monitor, is ut wat of nie?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
mijn vraag is dus of ik geen buil ga vallen aan een monitor van het merk "gericom" (never heard of) .... maar hij is zo lekker goedkoop! :9

hier staat ongeveer de monitor omschreven (de bovenste dus), maarde specificaties op de site komen niet helemaal overeen met die uit de lidl folder...

site: 0,26 mm
folder: 0,25 mm

site: 30-95KHz
folder: 30-98KHz

site: 50-150 Hz
folder: 50-160 Hz

Maar het belangrijkste punt vind ik dit:

site: Empfohlen: 1280x1024 bei 75 Hz
folder: ???staat er niet???

Want ik wil toch wel errug graag 1280x1024 draaien op een niet te lage frequentie... moet dat toch wel mogelijk zijn met die monitor uit de folder? op alle andere punten is hij toch ook beter dan die op de site van Gericom?

oja: op de folder wordt geen typenummer vermeld ;(

Ik wilde die monitor waarschijnlijk nog deze ochtend (voordat ik naar m'n tentamen moet ;) ) gaan kopen, omdat ze anders misschien snel uitverkocht zijn... dus is er misschien iemand die snel een oordeel zou kunnen vellen over deze monitor? :)

* jwbagger en nu zie ik dus pas onderaan de folder staan dattie vanaf woensdag geldig is :{ nog ff langer de tijd om na te denken dus :)

* jwbagger Kut, omdat ik zo snel alles wilde typen ben ik helemaal de prijs vergeten te vermelden: 249 euro staat in de folder. Dat is dus minder dan op de site (die prijs is ex btw, en folder inc :) )

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 07:36
Voor 249 euro is het goedkoop, alleen vind ik die 95 kHz wat aan de lage kant, krijg je bij hoge resoluties zo'n lage refresh van. Maar voor de rest voor dat geld een leuke monitor.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 09:21 schreef DustMan4u het volgende:
Voor 249 euro is het goedkoop, alleen vind ik die 95 kHz wat aan de lage kant, krijg je bij hoge resoluties zo'n lage refresh van. Maar voor de rest voor dat geld een leuke monitor.
-1- het is geen 95 maar 98 kHz ;) :P ok, dat was mierenneuken

-2- bij de monitor op de site staat 1280x1024@75hz... lijkt me toch redelijk?

-3- zal deze monitor die refresh ook halen? model vd foto is anders, en sommige specs verschillen.... :?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 09:56

AcouSE

Swedish Chef

Volgens mij kun je het beste gewoon even gaan kijken. 75Hz is voor mij wel de absolute minimumgrens, en als dat bij deze monitor al het maximum is... aan de andere kant is ie wel lekker goedkoop, zeker als het een flatscreen is.

Wat je zou kunnen doen is in de winkel ff het typeplaatje bekijken en proberen te achterhalen of ie misschien door een bedrijf gemaakt is (en dus alleen 'gericom' erop gedrukt is).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor het geld is het een prima monitor. Verwacht alleen geen 1600x1200 wonderen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Dat ding is volgens mij niet scherp te krijgen op 1280x1024 schat ik zo in. Ik denk dat je veel beter gewoon 1024x768 op 85Hz kan gaan draaien, en dan wel in combinatie met een GOEDE videokaart.

Verwijderd

Ik had het op irc ook al gezegd, maar zal het hier ook ff doen zodat mensen er later nog wat aan hebben :)

75Hz vinnik net ff iets te weinig voor een 19"
Het is mij te onrustig en als je er lange tijd achter zit krijg je er hoofdpijn van (ik tenminste)

Ik zou voor een goede 17" gaan, daar heb je meer aan dan een 19" die net 75Hz aankan op 1280x1024. Je kijkt toch lange tijd naar een monitor en dan is het prettig dat hij 'rustig' is :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb toch wel zo'n ruim 1,5 jaar naar een 17 inch "flatscreen" Medion scherm gekeken. Het beeld op zich was totaal niet slecht, alleen de refreshrates waren zo laag dat het hoofdpijn opleverde ;( Ik zou als ik jou was liever voor een goede 17 inch gaan, je gaat er later spijt van krijgen als je hoofdpijn en andere dingen krijgt :)

Damnz hee, zit in de PW te kijken, er IS niet eens een echt goede 17" voor die prijs :P

Verwijderd

he maar waarneer komt die dan bij de lidl, is die actie vanaf morgen????

want dan ga ik ook maar eens zo'n beeldschermpje aanschaffen *D

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 14:07 schreef davako het volgende:
he maar waarneer komt die dan bij de lidl, is die actie vanaf morgen????

want dan ga ik ook maar eens zo'n beeldschermpje aanschaffen *D
Lees het hier:
* edit2: en nu zie ik dus pas onderaan de folder staan dattie vanaf woensdag geldig is :) nog ff langer de tijd om na te denken dus :)
Vanaf woensdag dus.

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Op dinsdag 26 maart 2002 09:00 schreef jwbagger het volgende:

* enter.nu en nu zie ik dus pas onderaan de folder staan dattie vanaf woensdag geldig is :{ nog ff langer de tijd om na te denken dus :)

* enter.nu Kut, omdat ik zo snel alles wilde typen ben ik helemaal de prijs vergeten te vermelden: 249 euro staat in de folder. Dat is dus minder dan op de site (die prijs is ex btw, en folder inc :) )
Kun je die folder niet ff inscannen? Of heeft Lidl haar aanbiedingen ergens online staan (net als de Aldi)?

~~ meesterprutser ~~

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 14:15 schreef enter.nu het volgende:

[..]

Kun je die folder niet ff inscannen? Of heeft Lidl haar aanbiedingen ergens online staan (net als de Aldi)?
of ze online staan? ik geloof het niet, want toen ik op lidl.nl keek kreeg ik de aanbiedingen uit duitsland :?

iig hier de aanbieding (scanner is traag en niet aangesloten, daarom digifoto's ervan :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1241911061
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1722534573

ik denk dat ik maar een nachtje ga doorbrengen in een slaapzak voor de LidL (oftewel: ik ga em toch maar kopen). en dat met de volgende reden: Sinterklaas (en anderen) vinden dat ik deze monitor maar beter niet kan doen. Op zich snap ik de redeneringen wel, maar jullie gaan waarschijnlijk voor echte goede kwaliteit. Ik wil liever een lekker groot scherm met redelijk goeie kwaliteit, en ik verwacht die goed te kunnen halen met deze Gericom monitor. Die 75 Hz is wel mee te leven, ik vermoed dat dat ongeveer overeen komt met de 60 Hz die ik nu draai op m'n 14" en daar heb ik ook geen hoofdpijn van, en 't stoort me ook niet erg. Daarom kies ik voor deze monitor, het lijkt me een op zich erg sterke prijs-kwaliteit verhouding. En natuurlijk kan ik me in de winkel altijd nog bedenken als ze er óf niet uitzien, óf de specs op de doos schrikken me af :P

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op dinsdag 26 maart 2002 18:49 schreef jwbagger het volgende:

[..]
Die 75 Hz is wel mee te leven, ik vermoed dat dat ongeveer overeen komt met de 60 Hz die ik nu draai op m'n 14" en daar heb ik ook geen hoofdpijn van, en 't stoort me ook niet erg.
Oei! Je hebt je hersens gewoon vergiftigd joh! 60Hz@14" is gewoon torture. Tja.. als je het zo bekijkt is alles een verbetering natuurlijk.
Daarom kies ik voor deze monitor, het lijkt me een op zich erg sterke prijs-kwaliteit verhouding. En natuurlijk kan ik me in de winkel altijd nog bedenken als ze er óf niet uitzien, óf de specs op de doos schrikken me af :P
Ga je je er iets van aantrekken als ze er niet zo mooi uitzien? moet jij zeggen :X

Maar ik zie dat je mijn adviezen in consideration hebt genomen :P Ziet er helemaal niet zo gek uit voor het geld.

offtopic:
Succes morgenmiddag! Go for it!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 22:09 schreef Razorfist het volgende:
offtopic:
Succes morgenmiddag! Go for it!
Tip, ik gok dat ie beter morgenOCHTEND aanwezig kan zijn anders is ie zowiezo te laat :P Btw, neem je brede buurman/broer/vader mee, die houdt dan de andere klanten op en jij hebt een monitor. De ideale tactiek. Heb ik ook toegepast toen ik mijn SUPERl337 sys ging kopen bij ALDI *D

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Op dinsdag 26 maart 2002 22:20 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Tip, ik gok dat ie beter morgenOCHTEND aanwezig kan zijn anders is ie zowiezo te laat :P Btw, neem je brede buurman/broer/vader mee, die houdt dan de andere klanten op en jij hebt een monitor. De ideale tactiek. Heb ik ook toegepast toen ik mijn SUPERl337 sys ging kopen bij ALDI *D
weet ik ;) dit slaat ook op iets persoonlijks, vandaar dat er offtopic bijstaat :P

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 22:20 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Tip, ik gok dat ie beter morgenOCHTEND aanwezig kan zijn anders is ie zowiezo te laat :P
Ochtend == voor het halen van/knokken voor de monitor :)

Middag == voor mn rij-examen ;) (maar dat kon jij niet weten :P )
Btw, neem je brede buurman/broer/vader mee, die houdt dan de andere klanten op en jij hebt een monitor. De ideale tactiek. Heb ik ook toegepast toen ik mijn SUPERl337 sys ging kopen bij ALDI *D
is een lelijke zus ook goed? >:)

* jwbagger razorfist was me al voor zo te zien :+

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:29
eeey
die actie hadden ze al eerder! (me pa heeft deze monitor ook namelijk daar gehaald) het is eigenlijk een pro-view monitor. ik vind dat hij best relaxt beeld heeft! alleen zijn pc heeft beetje een brak vid. kaartje dus ff op de mijne getest en het zag er goed uit! best weinig verschil met mijn hansol. echt aanrader voor die prijs.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
OK, ik heb em gekocht :) en ben er best blij mee, lekker groot beeld iig :) heerlijk :9~

en hij trekt 1280x1024 toch lekker op 85 Hz :9 en 1600x1200 houdt hij het voor gezien bij 75 Hz :) (flikkervrij)

alleen nog één vraagje over het scherm:
1600x1200 == geen problemen
1280x1024 == kleine horizontale rijen van verticale kleine streepjes waaruit het scherm is opgebouwed... dat ziet er minder relaxed uit ;) Wat kan ik daaraan doen? Waar kan dat aan liggen eventueel?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
eventjes een kleine schets van hoe het beeld er nu uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
||||||||||||||||||||||||||||||||||||

maar dan stukken kleiner uiteraard.... Het komt dus neer op een groot aantal verticale streepjes (dicht op elkaar) die "om-en-om" een regel wel of niet "bestrepen" :? Geen idee hoe ik het nog duidelijker kan aangeven ;) :P

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Gewoon op 1600x1200 draaien natuurlijk! Daar heb je toch een 19" voor? Bij jou worden de iconen dan alsnog 2x zo groot als wat je had ;) (hij draaide 1280x1024 op een 14" mensen!)

Congratz met de aankoop. Was het inderdaad knokken of heb je gewoon je zus losgelaten op de wachtende menigte?

msn aan?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 11:02 schreef Razorfist het volgende:
Gewoon op 1600x1200 draaien natuurlijk! Daar heb je toch een 19" voor? Bij jou worden de iconen dan alsnog 2x zo groot als wat je had ;) (hij draaide 1280x1024 op een 14" mensen!)
't liefst heb ik wel gewoon goed beeld hè ;) dus óóók op 1280x1024 moet het goed zijn.... :?
Congratz met de aankoop.
tnx :)
Was het inderdaad knokken of heb je gewoon je zus losgelaten op de wachtende menigte?
Ik was er als allereerste :) (kwart voor 8, of tien voor 8 stond ik er al :) ) verder waren er in het filiaal spijkenisse 12 monitoren aanwezig, en nadat onze "geweldig grote" stroom mensen langs was geweest waren er nog 7 over (ik denk dat er nu nog wel zeker een stuk of 4 à 5 zullen staan misschien). Zusje was dus niet nodig ;) (was btw al naar school ;) )
msn aan?
nee >:)
dan kunnen irri mannetjes me niet storen tenminste :P
had ik dus al een week uitstaan ofzo hoor ;) wegens tentamens weet je wel ;) :) Maargoed, vanmiddag ofzo gaatie wel online als ik geslaagd ben voor mn rijbewijs. Zo niet, dan gaatie ook niet online :P

* jwbagger woei! wat heb ik veel smileys gebruikt valt me op :D :D

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Op woensdag 27 maart 2002 10:50 schreef jwbagger het volgende:
eventjes een kleine schets van hoe het beeld er nu uitziet:

maar dan stukken kleiner uiteraard.... Het komt dus neer op een groot aantal verticale streepjes (dicht op elkaar) die "om-en-om" een regel wel of niet "bestrepen" :? Geen idee hoe ik het nog duidelijker kan aangeven ;) :P
Mm vader wil hem, kan hij teminsten compen zonder bril op :-P, geplande resolutie is dan ook 1280x1024 of iets lager, maar als die toevallig dan z'n bril weer op heb en hij ziet het bovenstaande dan word (8> flink :( op 8-) omdat ik dat hem deze dus aanraad.
Heb je er al wat aan kunnen doen? En geld het ook op eens iets lagere resolutie?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 15:21 schreef The_Woesh het volgende:

[..]

Mm vader wil hem, kan hij teminsten compen zonder bril op :-P, geplande resolutie is dan ook 1280x1024 of iets lager, maar als die toevallig dan z'n bril weer op heb en hij ziet het bovenstaande dan word (8> flink :( op 8-) omdat ik dat hem deze dus aanraad.
Heb je er al wat aan kunnen doen? En geld het ook op eens iets lagere resolutie?
lagere resolutie (bijv 1024x768) geen last van. Alleen omdat het 19" is (EN DAT IS GROOOOOOOOT :9 ) heb je dan koeien van pixels... dus 19" 1024x768 draaien is niet echt aan te raden :P

ik heb er nog niets aan kunnen doen. Waarschijnlijk heb ik ergens een storingsbron in de buurt liggen, want uiteraard hoort zo'n beeld er niet zo uit te zien ;) naja boeie, als ik ooit 1280x1024 wil draaien zet ik mn bril wel af :P

maar k doe het nu op 1600x1200 en dan heb ik er ook geen last van. Vreemd dat het slechts op één resolutie misgaat. Waarschijnlijk zal het dan dus niet aan de electronenbundel in het scherm liggen, die is wel in orde. Het probleem ligt volgens mij echt aan mn videokaart (slechts een voodoo3 2000) of aan de plaatsing van het scherm.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 18:49 schreef jwbagger het volgende:

[..]

of ze online staan? ik geloof het niet, want toen ik op lidl.nl keek kreeg ik de aanbiedingen uit duitsland :?

iig hier de aanbieding (scanner is traag en niet aangesloten, daarom digifoto's ervan :P )

[afbeelding]
[afbeelding]

ik denk dat ik maar een nachtje ga doorbrengen in een slaapzak voor de LidL (oftewel: ik ga em toch maar kopen). en dat met de volgende reden: Sinterklaas (en anderen) vinden dat ik deze monitor maar beter niet kan doen. Op zich snap ik de redeneringen wel, maar jullie gaan waarschijnlijk voor echte goede kwaliteit. Ik wil liever een lekker groot scherm met redelijk goeie kwaliteit, en ik verwacht die goed te kunnen halen met deze Gericom monitor. Die 75 Hz is wel mee te leven, ik vermoed dat dat ongeveer overeen komt met de 60 Hz die ik nu draai op m'n 14" en daar heb ik ook geen hoofdpijn van, en 't stoort me ook niet erg. Daarom kies ik voor deze monitor, het lijkt me een op zich erg sterke prijs-kwaliteit verhouding. En natuurlijk kan ik me in de winkel altijd nog bedenken als ze er óf niet uitzien, óf de specs op de doos schrikken me af :P
Had ik dus ook , vroeger was 75Hz ook OK voor mij , maar sinds ik de 100Hz op mijn IIyama gewoon ben wordt ik gek van die 75Hz bakken op school

• The_Woesh
Op woensdag 27 maart 2002 16:40 schreef jwbagger het volgende:

[..]

lagere resolutie (bijv 1024x768) geen last van. Alleen omdat het 19" is (EN DAT IS GROOOOOOOOT :9 ) heb je dan koeien van pixels... dus 19" 1024x768 draaien is niet echt aan te raden :P

ik heb er nog niets aan kunnen doen. Waarschijnlijk heb ik ergens een storingsbron in de buurt liggen, want uiteraard hoort zo'n beeld er niet zo uit te zien ;) naja boeie, als ik ooit 1280x1024 wil draaien zet ik mn bril wel af :P

maar k doe het nu op 1600x1200 en dan heb ik er ook geen last van. Vreemd dat het slechts op één resolutie misgaat. Waarschijnlijk zal het dan dus niet aan de electronenbundel in het scherm liggen, die is wel in orde. Het probleem ligt volgens mij echt aan mn videokaart (slechts een voodoo3 2000) of aan de plaatsing van het scherm.
Mm dan koop ik hem morgen wel, me pa blij, me zusje blij, (de 17" schuift door)en ik blij, want kan ik aan een dual monitor :9~ beginnen (ik heb dan de 15" van me zusje natuurlijk).

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 19:05 schreef The_Woesh het volgende:

[..]

Mm dan koop ik hem morgen wel, me pa blij, me zusje blij, (de 17" schuift door)en ik blij, want kan ik aan een dual monitor :9~ beginnen (ik heb dan de 15" van me zusje natuurlijk).
vermoedelijk istie dan al uitverkocht. In ieder geval: wees er morgen echt V.R.O.E.G. bij (half uur voor openingstijd)

MayB dat ze er misschien toch nog eentje overhadden, of dat er een KLEINE extra voorraad was aangekomen de volgende dag. Zoniet, vraag ze dan altijd ff of er nog misschien nog een levering komt.

Hier in spijkenisse stonden er 12 in de zaak. Tien minuten na opening waren dat er 7. Op zich liep het daar dus niet echt storm, maar ik denk dat die voorraad nu wel op zal zijn, of misschien nog 1 à 2 over zullen zijn....

dus als je ervoor gaat: ga VROEG je bed uit. Hier was de LidL om 8:30 open, ik stond rond 7:50 te wachten ;) Achteraf gezien had dat niet gehoeven, maar dat kan je nooit vantevoren weten. Wees er dus echt vroeg bij!! waarschijnlijk zijn de voorraden echt superminiem nu nog!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

de prijs en de specs zijn niet verkeerd. Bedenk wel dat je naar je monitor lang moet kunnen kijken als het moet. Bovendien kan een scherm 8~10 jaar mee dus wat maakt dan die paar euro's meer? Leg 250 euro bij en je hebt een prachtscherm van € 25 meer op jaarbasis :)

/dev/null

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 21:18 schreef I_Stealth_I het volgende:
de prijs en de specs zijn niet verkeerd. Bedenk wel dat je naar je monitor lang moet kunnen kijken als het moet. Bovendien kan een scherm 8~10 jaar mee dus wat maakt dan die paar euro's meer? Leg 250 euro bij en je hebt een prachtscherm van € 25 meer op jaarbasis :)
-1- ik heb em al gekocht hoor ;)
-2- hij bevalt uitstekend :)
-3- de specs van de folder / monitordoos waren lager dan wat ik nu in werkelijkheid blijk te halen:

gegeven: 1280x1024 @ 75 Hz
praktijk: 1280x1024 @ 85 Hz :9~

EN: praktijk: 1600x1200 @ 75 Hz flikkervrij! :9~ :9~

kortom: echt een :9~ - monitor voor die prijs! Daar had ik echt geen 550 piek bij willen tellen.... das me nét iets te duur voor een monitor ;)

• The_Woesh
Op woensdag 27 maart 2002 21:01 schreef jwbagger het volgende:

[..]

vermoedelijk istie dan al uitverkocht. In ieder geval: wees er morgen echt V.R.O.E.G. bij (half uur voor openingstijd)

MayB dat ze er misschien toch nog eentje overhadden, of dat er een KLEINE extra voorraad was aangekomen de volgende dag. Zoniet, vraag ze dan altijd ff of er nog misschien nog een levering komt.

Hier in spijkenisse stonden er 12 in de zaak. Tien minuten na opening waren dat er 7. Op zich liep het daar dus niet echt storm, maar ik denk dat die voorraad nu wel op zal zijn, of misschien nog 1 à 2 over zullen zijn....

dus als je ervoor gaat: ga VROEG je bed uit. Hier was de LidL om 8:30 open, ik stond rond 7:50 te wachten ;) Achteraf gezien had dat niet gehoeven, maar dat kan je nooit vantevoren weten. Wees er dus echt vroeg bij!! waarschijnlijk zijn de voorraden echt superminiem nu nog!
Eerste keer dat ik blij ben dat ik in zeeland woon, had voor de zekerheid nog gebelt, morgen staat er gewoon 1 op mij te wachten :9

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Op woensdag 27 maart 2002 11:13 schreef jwbagger het volgende:
[..]

Maargoed, vanmiddag ofzo gaatie wel online als ik geslaagd ben voor mn rijbewijs. Zo niet, dan gaatie ook niet online :P
En??? geslaagd??

~~ meesterprutser ~~

Verwijderd

mn collega heeft die monitor gekocht. triest ding. :'( al die sloebers die daar voor vroeg naar die winkel gaan......
kan beter ff wachten op het moment dat de 19"lcd's wat goedkoper gaan worden, of een 19" met fatsoenlijke specs kopen. tis niet voor niks 249 euro. |:( terwijl je voor 50/60 gulden meer een veel betere 19"Ilyama hebt.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Dat scherm lijkt me ook niets nee. Waarom zo'n miskoop riskeren?
O, en ter vergelijking: ik draai ook 1280*1024, alleen dan op 100 Hz.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 11:02 schreef Razorfist het volgende:
Bwaaaaa ! Ik krijg hoofdpijn als ik dit lees hoor, ik draai zowel op werk als thuis gewoon 1280x1024 op een 22", man, 1600x1200 op een 19", als je daar 8 uur per dag achter zit ben je 's avonds helemaal gaar volgens mij !

Verwijderd

Ik heb de monitor bekeken bij een kennis van mij die deze gisteren gekocht heeft en volgens mij is het een "redelijke" koop. Waarom "redelijk", er zit wel een goede garantieregeling op, maar zijn voeding floot al, dus die heeft geen lang leven meer. Ik heb zelf onlangs voor 379 euro een Acer 19e gekocht met een 0.25 dp en een black trinitron buis (van Hitachi) en dit blijkt toch wel een betere koop te zijn, in ieder geval voor mensen die net iets meer kunnen besteden. Deze Acer draait 1600*1200 op 85 Hz en dat is toch net iets beter voor je ogen !

Verwijderd

Kun je die streepjes niet met moiré instellingen wegwerken? Is misschien het proberen waard (als die optie er tenminste op zit...)

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 07:48 schreef enter.nu het volgende:

[..]

En??? geslaagd??
laat ik 't zo zeggen: msn bleef gisteren offline ;( ;(

heb er een topic in de hk over geopend.... dus als je access hebt ;)
Op donderdag 28 maart 2002 10:07 schreef Lucky_Luciano het volgende:
Ik heb de monitor bekeken bij een kennis van mij die deze gisteren gekocht heeft en volgens mij is het een "redelijke" koop. Waarom "redelijk", er zit wel een goede garantieregeling op, maar zijn voeding floot al, dus die heeft geen lang leven meer. Ik heb zelf onlangs voor 379 euro een Acer 19e gekocht met een 0.25 dp en een black trinitron buis (van Hitachi) en dit blijkt toch wel een betere koop te zijn, in ieder geval voor mensen die net iets meer kunnen besteden. Deze Acer draait 1600*1200 op 85 Hz en dat is toch net iets beter voor je ogen !
WAT doet zn voeding :? :?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 10:15 schreef basch het volgende:
Kun je die streepjes niet met moiré instellingen wegwerken? Is misschien het proberen waard (als die optie er tenminste op zit...)
die instellingen zitten er allemaal op hoor, opties te over... horizontale moiree, verticale moiree, focussing... niks helpt...

Ook merk ik nu dat linksonder het hoekje van het beeld ietsje omhoog "trekt", dus vanmiddag ga ik dat even uitproberen op een andere computer, of dat daarbij ook gebeurt... Met bepaalde instellingen krijg ik óf een beetje wazig beeld, óf wat "kartels" langs rechte lijnen... Dat wordt dus ook nog even nagaan wat ik daaraan kan doen: of dat aan mijn pc ligt of dat ik toch maar naar garantie moet gaan kijken ....

verder: ik vind het geen slechte koop, deze monitor. Ik ben, ondanks deze paar puntjes, echt niet ontevreden, zelfs wel errug tevreden :9~ met deze monitor voor die prijs! :9

* jwbagger sorry dat het in 2 posts kwam, dat was niet mn bedoeling... ik dacht mn eerdere post geedit te hebben...

Verwijderd

WAT doet zn voeding ?

Zijn voeding floot, in de zin van fluiten. Dat is een hoge pieptoon, vaak betekent dit dat de voeding niet 100% in orde meer is en snel defect raakt. >:)

Verwijderd

IK weet dat het best wel een oud topic is....

Maar nu verkopen ze die dingen hier ook ... en ik wil mischien wel 1 halen.

Heeft iemand nog 1 gekocht? en wat zijn jou ervaringen?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23

Stewie!

Keen must die!

Op woensdag 10 juli 2002 18:05 schreef Metal-Kool4 het volgende:
IK weet dat het best wel een oud topic is....

Maar nu verkopen ze die dingen hier ook ... en ik wil mischien wel 1 halen.

Heeft iemand nog 1 gekocht? en wat zijn jou ervaringen?
LOL :P
Krijg je hem NIEUW voor dezelfde prijs? Anders kan je net zo goed een tweede hands halen ergens, bijvoorbeeld een 21" voor 200 euro ofzo

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Ik heb dezelfde monitor.

Uiterst tevreden over

Haarscherp beeld

Alllen bij mij was de plug en play binnen een week kapot.

Mijn voeding van mijn neonlampje kwam tegen de kast aan en toen had ik geen plug en play monitor meer nu zie ie hem gewoon op standaart monitor

Maar ik ben er echt zeer tevreden over

Dus kopen

Verwijderd

maar dit is flat... ;)

KAn je nog wat zeggen over de resolutie en het aantal HZ ?
thx

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hier staat ie ook, prima monitortje

1024/786 @ 100 Hz
1280*1024 @ 85 Hz
1600*1200 @ 75 Hz

Alles lager dan 1024 is 120 Hz

Lekker scherp, heldere kleuren :)

Verwijderd

wow vet! die ga ik halen :P ...

Ik dacht dat het 1280x .... @ 75 hz is (maar dat is wat te weinig)
Weet je of de lidl vanavond open is?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Donno, denk het wel (hier zijn ze tot 8 uur open iig)

Zeker een leuke monitor, binnekort heb ik er een 2e bij ipv die stomme medion 17" :P

Verwijderd

Aargh... zonet in franeker geweest ;( > waren ze allemaal uitverkocht...

Die winkels hebben zeker ook geen telefoonnummer? (dan ga ik leeuwarden ff af)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001

Stewie!

Keen must die!

Op woensdag 10 juli 2002 19:47 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Aargh... zonet in franeker geweest ;( > waren ze allemaal uitverkocht...

Die winkels hebben zeker ook geen telefoonnummer? (dan ga ik leeuwarden ff af)
lidl heeft dit toch eenmalig in de schappen staan. Waarom denk je dat ze het nu dan nog hebben??

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Dat foldertje die ik had daar stond "vanaf 10 juli"

Verwijderd

Tsjakka :P ... ik ehber nog 1 kunnen bemachtigen :P

Maar in welke resolutie staat die van jullie (bureaublad)
En in welke resolutie gamen jullie?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 17:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

W00T!!

Ik heb hem net gekocht. Desktop res 1280x1024 met 85Hz
Gamez moet ik nog ff proberen, waarschijnlijk gewoon net als met mijn Hansol 17" 1024 res. ivm mijn ietwat trage CPU.

Ik vind dat er een mooi beeldje inzit.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
Op donderdag 11 juli 2002 20:20 schreef MST_Morpheus het volgende:
W00T!!

Ik heb hem net gekocht. Desktop res 1280x1024 met 85Hz
Gamez moet ik nog ff proberen, waarschijnlijk gewoon net als met mijn Hansol 17" 1024 res. ivm mijn ietwat trage CPU.

Ik vind dat er een mooi beeldje inzit.
Nu nog. Meestal is het zo met van die goedkopere beeldschermen dat als veel uren aanstaan dat de kwaliteit en 'houdbaarheid' erg achteruit gaan en soms kapot. Mijn vorige beeldscherm was dus kapoere (niet echt een goede) en toen vroeg ik wat het nou zou zijn, de verkoper zij dat het zo is dat bij Consumenten (bij het nu failliete memo :'() beeldschermen snel kapot gaan bij veel uren aan. En dat beeldschermen zoals die van iiyama lang aan kunnen. En ook lang meegaan.

|>

Verwijderd

Hoeveel jaar was dat? :P

Verwijderd

volgens mij is dat een verkoop praatje ofzo :)

had vroeger een TV jawle een Zwartwit
die was al 19 jaar oud en nog niks mis mee tot ik um van me bed liet pleuren :(

Verwijderd

Ik heb 'm ook (mijn Philips 21A is nl kapot :'( ) en ik wilde ff snel een andere (want ik werk er ook mee).
En ik moet zeggen: Valt niet tegen.
Valt erg mee zelfs.
Ik denk dat ik het ff lekker zo laat voorlopig :)

Verwijderd

Op 1152x864 moet die 100hz toch wel aankunnen?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 12 juli 2002 20:47 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Op 1152x864 moet die 100hz toch wel aankunnen?
Die van mij kan het :) Gewoon bij monitor zetten dat hij alle resoluties aan moet geven, en niet alleen die de monitor DENKT dat hij kan. ;)

Verwijderd

Kan je die vage resoluties erook tussen weghalen?

en als ik een spel doe op 1152x864
Dan geeft me monitor horizontaal 77 hz ... en verticaal 100 :? > waarom is het niet allebei 100 ?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 12 juli 2002 21:13 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Dat weet ik niet. Voor een Nvida kaart schijnt er een tool voor te zijn (naam weet ik niet), maar voor de Radeon weet ik niet vrees ik.
Dan geeft me monitor horizontaal 77 hz ... en verticaal 100 :? > waarom is het niet allebei 100 ?
Zijn dat normaliter ook niet 2 verschillende waarden :?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 12 juli 2002 21:13 schreef Metal-Kool4 het volgende:

Het zal dan horizontaal 77 khz zijn, dat hoort gewoon bij een 100 Hz refreshrate bij die resolutie. Je moet kijken naar de vertical refresh als je het hebt over hz'en van een monitor (60hz knippert, 85 hz is lekker, enz dat gelul :P )

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 21:35 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Het zal dan horizontaal 77 khz zijn, dat hoort gewoon bij een 100 Hz refreshrate bij die resolutie. Je moet kijken naar de vertical refresh als je het hebt over hz'en van een monitor (60hz knippert, 85 hz is lekker, enz dat gelul :P )
jaa :) klopt thx mate!

-EDIT-
deze monitor moet op 1024x786 @ 100hz kunnen... maart dat staat er bij mij niet tussen :?
Ik gebruik de nieuwste drivers en ATI refreshfix.

Iemand enig idee?
en sick nick weet jij of die in 1152x864 @ 100 hz kan?
want ik wil me monitor niet verneuken :P

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dat kan hij, 1024 met 100 Hz. :)

• klaasvaag
  • Laatst online: 27-02-2023
En daar gaan we weer, ik spotte er weer 1 in de folder. Ziet er leuk uit, maar denk dat ik toch maar wat anders koop. A. Geen lidl in de buurt B. echt service zullen ze niet hebben bij de lidl

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje nutteloze kick imo :)

Als je duidelijk en veel informatie hebt over de monitor (specs, prijs etc) dan kan je beter een nieuw topic openen ipv een oude kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.