Toon posts:

B&W DM602 S3 of 602.5 S3 ???

Pagina: 1
Acties:
  • 3.968 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan om de B&W DM602 S3 of 602.5 S3 te halen maar ik weet niet goed hoe ik uit die 2 moet kiezen.

Ik heb maar een klein kamertje (zo'n 4 bij 4 m2).
Daarom wil ik graag weten welke speaker het beste bij deze kamer past. Ik houd wel van een mooie strakke bas en ik denk persoonlijk dat die met de B&W DM602.5 S3 (het zuilmodel) beter is, of denk ik dat maar?

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/602_Sorrento_Stand_Spec.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/602.5_Sorrento_Spec.jpg

Thnx in advance :)

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Bedoel je niet de dm 603 s3? Dat is een 2.5 weg, maar heet wel 603. Van de 602.5 heb IK nog nooit gehoord (dat is overigens geen garantie hoor ;) )

Succes is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 12:52 schreef Maxster4th het volgende:
Bedoel je niet de dm 603 s3? Dat is een 2.5 weg, maar heet wel 603. Van de 602.5 heb IK nog nooit gehoord (dat is overigens geen garantie hoor ;) )
Ik heb de speaker bovenin afgebeeld

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Welke vind je in de winkel beter klinken?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De bas van die zuil is lager vanwege de klankkast. De bas van de kleine speaker is zuiverder omdat hij een kleinere klankkast heeft.

Ga luisteren en kies wat jij mooi vind klinken !

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 13:22 schreef JvS het volgende:
Welke vind je in de winkel beter klinken?
Ik heb ze in de winkel alleen nog maar in een grote ruimte gehoord, dat kon je niet echt vergelijken. Daarom wil ik graag alvast persoonlijke reacties.

Ik ben van plan om binnenkort naar Stassen te gaan (www.stassen.nl) om een luisterafspraak te maken.

Mzzl

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08
Op zondag 14 april 2002 12:52 schreef Maxster4th het volgende:
De 602.5 is een 601 in een grotere kast. Heeft dus wel een iets kleinere bas/mid driver dan de 602.
Ik zou eens goed gaan luisteren naar beide speakers en dan je keuze maken. Voor deze kamerafmeting zijn de speakers gewoon geschikt, het is niet zo dat wanneer je een kleine kamer hebt je ook beter kleine speakers kunt kopen.
tip: pak ook eens andere speakers mee ter vergelijking, dan kun je later je nieuwe aankoop beter plaatsen in het speakerspectrum (ofwel, dan weet je beter wat je nou eigenlijk hebt gekocht)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
De 602.5 is een staande speaker met de mid/bas van de 601, vreemde speaker vind ik het, ik ken hem niet maar 4x4 kunnen beide speakers wel.

• tbusquet
  • Laatst online: 23-12 16:17
De 602.5 is een 601 met een kast inhoud ongeveer gelijk aan de 602 (ietsje groter).. De hele inhoud van de kast van die 602.5 wordt dus niet benut, is meer om het een zuilspeaker te maken.

Ik vind de 602 beter klinken dan de 602.5.. Het laag vind ik van de 602 ook beter, komt ws. door de grotere driver ?

Dus mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 602 (maar dit is niet geheel eerlijk, aangezien ik ze zelf heb staan).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 20:07
De 602.5 vind ik niet het mooie laag hebben wat de 602 heeft. Ik heb dus ook de 602 gehaald. 8-)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Over het algemeen lijken compacte speakers (mits op een goede voet), iets beter te klinken dan een zuiltjes model.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JvS
  • Laatst online: 23:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 14 april 2002 15:49 schreef Duck-Twacy het volgende:
Over het algemeen lijken compacte speakers (mits op een goede voet), iets beter te klinken dan een zuiltjes model.
Dat is meer in de zelfde prijscatagorie. Zuiltjes van minder dan 300 euro per stuk vind ik over het algemeen minder mooi dan speakers in die klasse.
Op zondag 14 april 2002 13:25 schreef jhead22 het volgende:
De bas van die zuil is lager vanwege de klankkast. De bas van de kleine speaker is zuiverder omdat hij een kleinere klankkast heeft.
Da's in dit geval dus niet waar..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Natuurlijk.

Grote kasten zijn moeilijker resonantievrij te krijgen en er kunnen staande golven van lagere frequentie binnenin ontstaan (halve golflengte van 1 meter of zo). Bij een dure zuil zal men hier veel aandacht aan hebben besteed.
ed. typos

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:12 schreef tbusquet het volgende:
De 602.5 is een 601 met een kast inhoud ongeveer gelijk aan de 602 (ietsje groter).. De hele inhoud van de kast van die 602.5 wordt dus niet benut, is meer om het een zuilspeaker te maken.

Ik vind de 602 beter klinken dan de 602.5.. Het laag vind ik van de 602 ook beter, komt ws. door de grotere driver ?

Dus mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 602 (maar dit is niet geheel eerlijk, aangezien ik ze zelf heb staan).
Ik heb die foto van jou idd wel eens gezien, maar wat we me opviel is dat je redelijk subje er naast had staan.

Nu is mijn vraag, heeft de 602 van zichzelf al wel genoeg bas om mijn kamertje te vullen of is een sub wel echt nodig. Want ik houd ook wel van een dikke strakke bas.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 23:23

Fireman

We talk about luxury problems

Op zondag 14 april 2002 13:26 schreef wimfortuyn het volgende:

[..]

Ik heb ze in de winkel alleen nog maar in een grote ruimte gehoord, dat kon je niet echt vergelijken. Daarom wil ik graag alvast persoonlijke reacties.

Ik ben van plan om binnenkort naar Stassen te gaan (www.stassen.nl) om een luisterafspraak te maken.
Zorg dan wel dat die luister afspraak bij jou thuis is want dan kan je het 't beste beoordelen.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 16:47 schreef Fireman het volgende:

[..]

Zorg dan wel dat die luister afspraak bij jou thuis is want dan kan je het 't beste beoordelen.
Bij zo'n luisterafspraak moet je de grote van je kamer opgeven, wat voor vloer je hebt, wat voor gordijnen en het meubilair enz.

Ze hebben 21 luisterruimtes en vanuit daar bootsen ze kamer na, dus ik denk dat dat wel goed zit. Toch???

• Fireman

Fireman

Op zondag 14 april 2002 16:53 schreef wimfortuyn het volgende:

[..]

Bij zo'n luisterafspraak moet je de grote van je kamer opgeven, wat voor vloer je hebt, wat voor gordijnen en het meubilair enz.

Ze hebben 21 luisterruimtes en vanuit daar bootsen ze kamer na, dus ik denk dat dat wel goed zit. Toch???
Toch??? Niet.

Al hebben ze nog zoveel luisterruimtes dezelfde krijg je niet. Ga alleen maar na als je een betonnenvloer hebt of een houtconstructie vloer, dat geeft al zoveel verschil. Dan je hoogte en je isolatie (woon je dicht bij een (doorgaande)weg waar je altijd wel wat van hoort) en ga zo maar door. Na bootsen is nog een hele truc hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Toch??? Niet.
Al hebben ze nog zoveel luisterruimtes dezelfde krijg je niet. Ga alleen maar na als je een betonnenvloer hebt of een houtconstructie vloer, dat geeft al zoveel verschil. Dan je hoogte en je isolatie (woon je dicht bij een (doorgaande)weg waar je altijd wel wat van hoort) en ga zo maar door. Na bootsen is nog een hele truc hoor.
Bedankt voor het advies

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

ik zou voor de 602 gaan, zeker in een kleine kamer.

• Fireman

Fireman

Ik had eerst zo'n soort model.

Afbeeldingslocatie: http://www.joenit.com/images/Totem/Mani2.JPG

Alleen dat was de "natural one" een zelfbouwspeaker van dynaudio (17 W-75LQ woofer en een Esotec D-260 tweeter) maar aangezien dat deze teweinig vol laag weer geeft heb ik gekozen om deze te verbouwen naar deze, de "Nuance":

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rzondervan/spea.jpg

Die eerste vet strak geluid en de tweede,na goede afstelling van de demping, strak en mooi vol geluid.

Beide zelfbouwspeakers, reden meer kwaliteit voor het zelfde geld :) Maar je moet er wel zin in hebben.

Check homepage voor verdere specs :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
En aan dynaudio units komen is ook niet makkelijk...

• Fireman

Fireman

Op zondag 14 april 2002 20:30 schreef hervaz het volgende:
En aan dynaudio units komen is ook niet makkelijk...
Worden helaas niet meer overal geleverd, weet nog wel een adresje met nieuwe en echte en originelen woofers en tweeters. Is een van de weinigen die ze nog officieel (mag) leveren.
Overgens als je een defect aan een van de units hebt mag je altijd laten repareren, al dan niet kosteloos (garantie werk).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen,

Ik ben een heel stuk wijzer geworden.

Ik ga ze allebei nog een keer luisteren maar ik denk dat ik voor de 602's ga
Pagina: 1