Mjah, dan mag jij mij vertellen wat er makkelijker is. Mailiglijsten doorspitten op zoek naar bugs of sowieso met 1 commando je distro automatisch laten updaten (eventueel zelfs dagelijks middels een crontabje) en eventueel later een keertje op je gemak een mailinglijst doorspittenOp maandag 15 april 2002 12:26 schreef 2P het volgende:
[..]
daarvoor heeft Slackware de mailing lists
Verwijderd
De Slackware-security mailinglist is er eentje die zeer beperkt security meldingen geeft. Dus van doorspitten is niet echt sprake. Als er een security update voor Slackware is krijg je keurig een mailtje met locatie van de update + installatie-instructies. Dit jaar zijn er al 4 mailings geweest op die lijst. Dat doorspitten valt wel mee dus.
Voorbeeld:
A new mod_php (PHP4) package is available to fix security problems.
Here's the information from the Slackware 8.0 ChangeLog:
----------------------------
Sat Mar 2 22:45:25 PST 2002
patches/packages/mod_php.tgz: Upgraded to PHP 4.1.2.
This fixes several security problems in the POST handling code used for
uploading files through forms. All sites using PHP are urged to upgrade as
soon as possible.
A workaround for securing systems running PHP 4.0.3 or above (which includes
Slackware 8.0) is to add this directive to the php.ini:
file_uploads = Off
(* Security fix * )
----------------------------
WHERE TO FIND THE NEW PACKAGE:
------------------------------
Updated mod_php package for Slackware 8.0:
ftp://ftp.slackware.com/pub/slackware/slackware-8.0/patches/packages/mod_php.tgz
MD5 SIGNATURE:
--------------
Here is the md5sum for the package:
Slackware 8.0:
8f6a18ac672f51e0cfed418af2c9f582 mod_php.tgz
INSTALLATION INSTRUCTIONS:
--------------------------
First, stop apache:
# apachectl stop
Next, upgrade to the new mod_php.tgz package:
# upgradepkg mod_php.tgz
Finally, restart apache:
# apachectl start
Remember, it's also a good idea to backup configuration files before
upgrading packages.
- Slackware Linux Security Team
http://www.slackware.com
* PluueeR gaat zich maar even abboneren op dat meelinglijste 
Normaal gesproken ben ik niet zown van van mailinglists, maar dit ligt dan toch even anders
Normaal gesproken ben ik niet zown van van mailinglists, maar dit ligt dan toch even anders
Hmmmz..
Ff kijken.. begonnen met slack en redhat (infomagic cd's). RedHat er meteen afgegooit want die had standaard geen gekleurde output bij LS en dat had slack wel
(slack 3.2 ofzo?? zal m'n infomagic doosje er eens bij moeten pakken)
Daarna een hele poos alleen slack. Totdat ik te lui werd om steeds alle packages bij te houden/updaten etc. Toen aan SuSE (6.x) begonnen. Poosje met SuSE gewerkt, maar updaten ging nog kut (van suse versie naar nieuwe suse versie).
Toen Debian geprobeerd. Eerst hard gevloekt en getierd (klote dselect!!!! whaaah!), meteen Slack er weer overheen.
Totdat ik een jaartje of anderhalf geleden het licht zag, alles minimaal installeerde en met apt-get install alle benodigde dingen installeerde.
Zo.... ook weer lichtelijk geflamed...
)
Ff kijken.. begonnen met slack en redhat (infomagic cd's). RedHat er meteen afgegooit want die had standaard geen gekleurde output bij LS en dat had slack wel
Daarna een hele poos alleen slack. Totdat ik te lui werd om steeds alle packages bij te houden/updaten etc. Toen aan SuSE (6.x) begonnen. Poosje met SuSE gewerkt, maar updaten ging nog kut (van suse versie naar nieuwe suse versie).
Toen Debian geprobeerd. Eerst hard gevloekt en getierd (klote dselect!!!! whaaah!), meteen Slack er weer overheen.
Totdat ik een jaartje of anderhalf geleden het licht zag, alles minimaal installeerde en met apt-get install alle benodigde dingen installeerde.
Zo.... ook weer lichtelijk geflamed...
He Kees.. niks tegen zeeuwen he! (/me is ook zeeuw en gebruik DebianOp zondag 14 april 2002 02:42 schreef DR het volgende:
code:
1 2 [00:10:43] <Jotti> slackware is voor mensen die eigenlijk bsd moeten gebruiken, maar daar te dom/lui/gekke-zeeuwerig voor zijn :P [00:11:19] <@kees> [s]dom[/s]/lui/[s]gekke-zeeuwerig[/s]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik d8 dat salck gebruikers niet zo van package's hielden maar alles met hand compileerde?
dus:
dus:
code:
1
2
3
| ./configure --prefix=/usr --bla make make install |
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL
Slackware!
Waarom?
Ik ben met SUSE 6.4 begonnen, toen Mandrake 7.1, 7.2, 8.0 maar die vond ik weer een stuk slechter, overgestapt naar Debian, omdat dat goed zou zijn, leek me handig....echt door de community gemaakt..maar ik kon er niet goed mee overweg, slackware geprobeerd, die toch 'naast' Debian staat.
Bevalt me heel goed, ik kan me veel beter vinden in hoe ze de boel aangepakt hebben, setup spreekt me aan.
En nu draai ik nog steeds Slackware 8
Als ik breedbandverbinding heb....denk ik dat ik toch Debian weer es ga proberen...
Maar met dialup, lijkt het me geen pretje, vooral update Potato->Woody...wordt je weer geconfronteerd met je foonlijn..:'(
Slackware dus, tot nog toe
Waarom?
Ik ben met SUSE 6.4 begonnen, toen Mandrake 7.1, 7.2, 8.0 maar die vond ik weer een stuk slechter, overgestapt naar Debian, omdat dat goed zou zijn, leek me handig....echt door de community gemaakt..maar ik kon er niet goed mee overweg, slackware geprobeerd, die toch 'naast' Debian staat.
Bevalt me heel goed, ik kan me veel beter vinden in hoe ze de boel aangepakt hebben, setup spreekt me aan.
En nu draai ik nog steeds Slackware 8
Als ik breedbandverbinding heb....denk ik dat ik toch Debian weer es ga proberen...
Maar met dialup, lijkt het me geen pretje, vooral update Potato->Woody...wordt je weer geconfronteerd met je foonlijn..:'(
Slackware dus, tot nog toe
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
goh, een "flame maar raak"-topic

Ik heb net KDE3 debs gemaakt, en als er iets lekker werkte was het dpkg wel, die precies controleert of je niet per ongeluk een bestand overschrijft (evt --force). Dus hoezo niet aan je hand zetten?
Daarnaast kun je met debian ook gewoon source ophalen en compilen, en is er sinds kort cast
En als je geen zin hebt in compilen omdat het zo lang duurt haal je gewoon de i386-pakketten op.
Als er iets simpel is...
(enne dselect hoef je niet te gebruiken, neem dan kpackage ofzo...)
Nee, hier geen slackware voorlopig
Leg dat laatste even uit?Op zondag 14 april 2002 02:59 schreef Kees het volgende:
Slackware kun je vrijwel alles naar je hand zetten, okay LFS nog meer, maar debian iig minder
Daarnaast kun je met debian ook gewoon source ophalen en compilen, en is er sinds kort cast
Als er iets simpel is...
(enne dselect hoef je niet te gebruiken, neem dan kpackage ofzo...)
Nee, hier geen slackware voorlopig
Verwijderd
Mischien een wat ... gevaarlijke ???? vraag.. 
Ik ben ooit es met rh 4.?? begonnen , toen vrij snel overgegaan naar SuSE en draai nu SuSE 7.3. Nou heb ik toch wat het idee om de boel es naar eigen hand te gaan zetten... ben met LFS begonnen, maar kom toch gaandeweg ook wel wat opties tegen.. Wa'h kan het beste doen voor m'n werkbakkie ? 'k heb breedband, AThlon 1,33 ghz, 256 mb etc...
now let's see .. anyone ???
Ik ben ooit es met rh 4.?? begonnen , toen vrij snel overgegaan naar SuSE en draai nu SuSE 7.3. Nou heb ik toch wat het idee om de boel es naar eigen hand te gaan zetten... ben met LFS begonnen, maar kom toch gaandeweg ook wel wat opties tegen.. Wa'h kan het beste doen voor m'n werkbakkie ? 'k heb breedband, AThlon 1,33 ghz, 256 mb etc...
Verwijderd
Hiervoor hebben we het welke distro topicOp maandag 15 april 2002 23:48 schreef milker het volgende:
Mischien een wat ... gevaarlijke ???? vraag..
[topic=152316/1/25]
Verwijderd
sja ik ben net een week bezig met debian en moet zeggen dat me hersens behoorlijk gekraakt worden.
Voor mij is linux nog een uitdaging en zal het zeker ook niet bij debian laten, maar ga eerst wat boeken kopen etc. om info op te doen
Voor mij is linux nog een uitdaging en zal het zeker ook niet bij debian laten, maar ga eerst wat boeken kopen etc. om info op te doen
Ik ben gek op slackware, draai het nu al enige tijd en vind het lekker werken, gewoon to-the-point daar hou ik wel van.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik zelf debian nog nooit geprobeerd heb, wel heb ik ervaring met SuSE (goed), RedHat (crap) en Mandrake (leuk voor beginners, crap als je wat verder bent)
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik zelf debian nog nooit geprobeerd heb, wel heb ik ervaring met SuSE (goed), RedHat (crap) en Mandrake (leuk voor beginners, crap als je wat verder bent)
Rookworst zonder R is ook worst.
Ach zo kan je nog wel lang door blijven gaan.. Neemt niet weg dat debian beter is dan slackware 
Maarja wat maakt het eigenlijk uit. Tis allemaal linux.
Zo heb je, linux gebruikers die windows gebruikers afzeiken, BSD gebruikers die linux (tenminste de mandrake/redhat e.d.) gebruikers afkraken (ok, niet allemaal hoor
), enne windowsgebruikers die kraken.. euhm.. wie kraken die eigenlijk af?
Zo heb je, linux gebruikers die windows gebruikers afzeiken, BSD gebruikers die linux (tenminste de mandrake/redhat e.d.) gebruikers afkraken (ok, niet allemaal hoor
Die zeiken hun eigen OS af. Het gaat als volgt:Op dinsdag 16 april 2002 22:34 schreef RooT het volgende:
Ach zo kan je nog wel lang door blijven gaan.. Neemt niet weg dat debian beter is dan slackware
Zo heb je, linux gebruikers die windows gebruikers afzeiken, BSD gebruikers die linux (tenminste de mandrake/redhat e.d.) gebruikers afkraken (ok, niet allemaal hoor), enne windowsgebruikers die kraken.. euhm.. wie kraken die eigenlijk af?
Ik gebruik op het moment LFS en ben begonnen met zipslackAhhh klote Windows, weer een bsod![]()
.
Verder kan ik niet zoveel van andere distributies zeggen.
RedHat heb ik een tijdje geprobeerd maar die begon me al snel de keer uit te hangen wegens al die meegeleverder tooltjes die al je config files vernachelen.
Suse liveeval heb ik gebruikt als cs-server op school
Debian heb ik nog niet echt kunnen begrijpen wegens dselect.
En slackware vanaf versie 2.? is gewoon erop zetten en gaan met die banaan.