Toon posts:

Wireless lan samen met de buren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier dus met een kabelverbinding, en aangezien deze reteduur is wilden we samen doen met onze buurman. Het probleem: Er zit een huis tussen en we willen niet de hele tuin bij de buren om gaan spitten om "even een kabeltje te leggen". Nou wilde ik dus wireless gaan, maar ik heb geen idee wat nou goede setjes zijn en wat dit allemaal gaat kosten. Ik heb een aantal topics doorgelezen, maar zie dat voor iedere gebruiker de situatie verschilt. (imho :?)

We zitten ongeveer een meter of 20/30 van elkaar vandaan. Ik heb een 24 poorts hub (10mbit) en hij heeft een router.
We zitten bij mij thuis met 4 computers op het net en bij de buurman ook met 2.

Moet ik dan een directe verbinding met de buurman maken, zodat hij een hub op deze verbinding aan kan sluiten en van daaruit zijn aansluitingen gaan verdelen? Of is het handiger (lees: goedkoper) om een wireless setje te kopen en dan met 2 aparte netwerkkaarten te werken? Of moet ik zelfs zijn router hier neer zetten en dan met een hub EN een wireless setje gaan werken?

Jaja, ik weet het, een heleboel vragen. Maar ik weet echt nog maar weinig over draadloos netwerken. Heb al een aantal topics doorgelezen, maar toch.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Predator

Suffers from split brain

Uit dit topic haal je waarschijnlijk wel wat bruikbare informatie :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:11

Movinghead

ing.

je zal dan 2 accespoint nodig hebben die als brug dienen. Maar hopelijk heb je wel gedacht aan de veiligheid. Want de buurman logt dan wel in op jouw netwerk.