Wireless lan FAQ

Pagina: 1
Acties:
  • 1.239 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 17:20

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Ziehier mijn snel gevouwde FAQ over wlan. Ik zie de laatste tijd een hoop wlan topics met herhaalde vragen, misschien daarom heb ik dit geschreven. Ik had toch een uurtje niks te doen :P

FAQ is genaamd: "Het grote boze WLAN"
Kijk er eens na en geef je mening eens. Ik mis vast wel wat dingen :) Like i care. Het is ook niet een poging om de modjes extra lief te vinden, als je dat denkt. Dus begin er niet eens over ;) het kan wel een hint zijn om dit als FAQ te plaatsen, maar of het een hint is laat ik even tussen ons midden

edit: USB toegevoegt, verklarende tekst over preamps, aanpassing bij groter bereik om misstanden te voorkomen, illigaal verandert naar illegaal.

Voor verdere taaltechnische foutjes, veel plezier met herschrijven toegewenst van mijn kant :) Uiteraard wel even posten.

-----
De grote boze WLAN

indez

Hoe en wat?
wat is wlan?
waarom wlan?
hoe wlan?

Wat heb ik nodig?
WLANkaart
Accesspoint (AP)
Wanneer AP?

Beveiliging
Standaard beveiliging
Uitgebreide beveiliging (VPN)

Wat mag wel en wat mag NIET
100mW EIRP
Richtantennes?
Ik wil meer bereik!
Outdoor illegaal?

---------------------

Wat is WLAN?

WLAN is niet meer als een netwerk door de ether. Het staat voor Wireless Local Area Network. De standaarden staan gedefineerd op 2,4 5 en 60 GHz, hiervan word eigenlijk alleen de 2,4 GHz standaard gebruikt omdat dit technisch relatief makkelijk te maken is.

Waarom WLAN?

Omdat je de draden elimineerd door je huis. Dit kan handig zijn als je lui bent om kabels aan te leggen, of je wilt naar je buurman zonder een gat te hoeven boren door 50 cm gewapend beton. Misschien wil je helemaal luxe doen en je wilt vanuit de tuin kunnen internetten met je laptop (als je een tuin hebt en een laptop met reserver accu om zo de nodige uurtjes in je tuin door te brengen). Uiteraard zijn er nog veel meer toepassingen mogelijk. Geef je fantasie de kost.
LET OP: het bereik van WLAN is beperkt. Lees hiervoor ook "Wat mag wel en wat mag NIET"

Hoe WLAN?

Je koopt de nodige spullen en sluit ze aan. KLAAR. Nou jah, dit word verder uitgelegt in "Wat heb ik nodig"

Wat heb ik nodig?
WLANkaart

Deze komt voor in 3 vormen. pci kaart, pcmcia en USB (jaja, zelf bedacht :)) Hetgeen werkt heel makkelijk eigenlijk. Steek het apparaat in je computer en installeer de driver. Ik neem aan dat dat voor de gemiddelde tweaker niet zo'n probleem vormt.
Nog een noot voor de PCI kaarten. Er worden veel PCI host kaarten verkocht. Dit is niet meer als een PCI kaart waar een PCMCIA kaart in gestoken word. Let hier dus bij op bij het kopen. Er bestaan wel een aantal PCI kaarten die compleet zijn, bijvoorbeeld de xxxxxxx(<edit) Zie ook de "links" voor de verschillende fabrikanten.
PCMCIA WLAN kaarten hebben vaak de nare eigenschap een beperkte reikweidte te hebben. Dit komt omdat het vermogen dat de kaart uitzend beperkt is, er zijn kaarten bekent die maar een bereik hebben van 30 meter. Zie ook "ik wil meer bereik"

Accesspoint

Dit is een apparaat dat functioneert als bridge tussen je bedrade netwerk en je wireless netwerk. Dit is de ideale oplossing voor mensen die niet een computer willen opzetten met daarin een wireless kaart en een bedrade kaart. Het is over het algemeen een klein apparaat dat niet al te veel herrie maakt (geen herrie). Het nadeel is dat het mogelijk een duur apparaat kan zijn om aan te schaffen, hoewel er al accesspoint zijn van een paar honderd piek (euhmmm euro :))

Wanneer AP?

Tja lastige vraag. Dat hangt af van je situatie. Het schijnt dat WLAN kaarten maar een beperkt aantal clients aankan en een AP meer. Helaas heb ik hier zelf geen ervaring mee. Toch is het aan te raden als je iets van 10 clients gaat aansluiten een AP te nemen, dit gewoon uit praktische overwegingen. Een AP kan zonder problemen 200+ clients aan. Een AP heeft ook een groter zendbereik. Binnenshuis zal een AP tot max 150 meter komen, hoewel er zat gevallen bekent zijn dat ze dat niet kunnen, maar tja volgens de specificaties wel :) Outdoor zal het bereik liggen op een maximum van 300 meter bij een goede AP. Dit komt door de obstructies in het zendbereik. Buiten zijn er namelijk geen muren enzo. Maar WEL bomen en dat soort dingen. LETOP: kooi van faraday. Metalen contructies als betonijzer houden radiostraling tegen. In de praktijk zal het bereik van AP's ook wel tegenvallen.

Beveiliging
Standaard beveiliging

Standaard staat de beveiliging van WLAN apparatuur UIT. Zet deze in ieder geval aan. De gedefineerde standaarden zijn WEP64 en WEP128. Helaas zijn dit nogal zwakke encryptiealgoritmes. Maar het verhindert wel directe toegang van je buurman op jouw netwerk. Een beetje kraker kan toch wel in je netwerk komen, het zal niet langer duren als een uurtje. NEE ik ga je niet vertellen hoe, daar is dit forum niet voor :)

Uitgebreide beveiliging (VPN)

Shit zeg, die standaard encryptie zuigt einden. Ik wil meer. Heel simpel dan installeer je een VPN. Onder linux kan dit bijvoorbeeld met FreeS/WAN www.freeswan.org WIN2000 heeft ook een VPN mogelijkheid. Weet je? Hiervoor verwijs ik je naar de helpfiles van de diverse pakketten :)

Wat mag wel en wat mag NIET
100mW EIRP

Het is volgens de definitie van de europese commisie van etherfrequentes vastgestelt dat rlan (radio lan) een maximum zendvermogen van 100 mW EIRP mag hebben. Dit houd in dat het uitgestraalde vermogen maximaal 100mW EIRP mag bedragen. Hou hier rekening mee, anders krijg je de RDR (voormalig RCD) op je dak. Praktijk wijst uit dat een controle zeldzaam is, maar de kans bestaat altijd. Waarom zo weinig vermogen? Simpel, om je buren niet lastig te vallen met jouw signaal. Stel jij zit met je simpele setup tussen 2 blazers (hoogvermogen zenders), dan kan jij niet meer op jouw netwerk komen omdat er een stelletje eikels zonodig moeten blazen. Niet meer als logisch.

Richtantennes?

Tja die zijn toegestaan. MAAAAAAAAAAAAAR :P tot een beperking. Je mag namelijk maar 100 mW uitstralen. Een richtantenne heeft namelijk een bepaalde gain (uitgedrukt in dB). 3 dB betekent een verdubbelting van vermogen. Snel een rekensommetje. Je hebt een wlan kaart die een vermogen heeft van 30mW, je hebt een lange kabel aan je antenne zitten (op het dak staat de antenne en je computer 30 meter kabel verder) en laten we zeggen dat die kabel een demping heeft van 3dB, je mag je signaal ongeveer 2 keer verdubbelen 30x4 = 120 mW (okee die 20 mW meer zien we even door de vingers :)) 2 keer verdubbelen is 6dB + 3 dB kabel compensatie = 9 dB. Je mag in dit geval dus een antenne plaatsen van 9dB om legaal te blijven. Okee we corrigeren die 20 mW ook nog even -1 dB dus 8 dB. Beetje creatief rekenen. De RDR zal je heus niet pakken op 10 mW te veel. WEL op 100mW te veel. Denk na en overleef de wraak van de RDR.

Ik wil meer bereik!

Tja dan moet je toch krachtigere richtanntennes en/of preamps gaan toepassen. Ik wijs er op dat het illegaal is. Hier komen nog een aantal linkjes van sites met dat leuke spul. Met een preamp bedoel ik uiteraard een apparaat wat jouw uitgaande signaal versterkt :) Dit mag dus maar tot een max van 100mW. Ontvangstversterkers mogen uiteraard wel, maar dat komt jouw antenne niet uit, dus dat stoort ook niet.

Outdoor illegaal?
Jah, tot ongeveer augustus van 2002 is het outdoor gebruiken van rlan illegaal, De RDR kan dit gelukkig niet meten (althans niet makkelijk) maar het is alleen toegestaan voor indoor use. De nieuwe regels komen eraan, maar als de overheid jouw wil naaien, doen ze dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ziet er nice uit! ik heb nog weinig verstand van wlan, en dit komt goed over op me, weet nu precies wat er allemaal bij komt kijken...

illigaal bestaat niet, het is illegaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Deze komt voor in 2 vormen. pci kaart en pcmcia (jaja, zelf bedacht <http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif> ) Hetgeen werkt heel makkelijk eigenlijk. Steek de kaart in je computer en installeer de driver. Ik neem aan dat dat voor de gemiddelde tweaker niet zo'n probleem vormt.
Nog een noot voor de PCI kaarten. Er worden veel PCI host kaarten verkocht. Dit is niet meer als een PCI kaart waar een PCMCIA kaart in gestoken word. Let hier dus bij op bij het kopen. Er bestaan wel een aantal PCI kaarten die compleet zijn, bijvoorbeeld de xxxxxxx(<edit) Zie ook de "links" voor de verschillende fabrikanten.
PCMCIA WLAN kaarten hebben vaak de nare eigenschap een beperkte reikweidte te hebben. Dit komt omdat het vermogen dat de kaart uitzend beperkt is, er zijn kaarten bekent die maar een bereik hebben van 30 meter. Zie ook "ik wil meer bereik"
Je hebt ook wlankaarten die niet via pci of pcmcia werken maar USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:02

RvV

Op donderdag 04 april 2002 10:43 schreef morphje het volgende:

Tja dan moet je toch richtanntennes en/of preamps gaan toepassen. Ik wijs er op dat het illigaal is. Hier komen nog een aantal linkjes van sites met dat leuke spul.
Richtantennes zijn niet illegaal als je onder die 100mw blijft. Preamps illegaal? :? Dan mag je me dat wel ff uitleggen. Voor zover ik weet is dat een ontvangst versterker.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Topic gebookmarked :)

Er is overigens al eens eerder een verhaaltje geschreven over WLAN, dus de FAQ daarover wordt waarschijnlijk een combinatie van beide verhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Taalkundig is het niet helemaal perfect, maar verder wel tof dat je die moeite hebt gedaan enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:20 schreef Bigs het volgende:
Taalkundig is het niet helemaal perfect, maar verder wel tof dat je die moeite hebt gedaan enzo!
Ik bied u aan, een tekst vieze nederlandse tekst. Ik verwacht van u een perfect nederlandse tekst :)

Persoonlijk kon mij de taal niet zoveel schelen en ik heb nu ook even geen zin om hem helemaal door te lezen op taalfoutjes. Zoals ik al zei, het is snel geschreven en ik heb ook geen foutcorrectie toegepast, dus er zitten nog zat foutjes in :)

Het gaat om het idee dacht ik zo. Is toch wel gelukt gezien jouw reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:19 schreef Negotiator het volgende:
Topic gebookmarked :)

Er is overigens al eens eerder een verhaaltje geschreven over WLAN, dus de FAQ daarover wordt waarschijnlijk een combinatie van beide verhalen :)
Welk verhaaltje? Ik heb al zoveel verhaaltjes gezien, maar niet een compleet verhaal, daarom heb ik het ook geschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

of je wilt naar je buurman zonder een gat te hoeven boren door 50 cm gewapend beton
leuk :P
LETOP: kooi van faraday. Metalen contructies als betonijzer houden radiostraling tegen
ooops toch niet :9

Pracht initiatief, en idd er wordt veel wireless gevraagd, in deze faq staat zelfs al een antwoord op een vraag die ook in mn kop zat RTFFebie (read the f*ckin FAQ even before it exists) :)

[ Voor 0% gewijzigd door Yalopa op 20-08-2002 22:24 . Reden: layout ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
leffe_blond schreef op 20 augustus 2002 @ 22:23:
[...]

leuk :P

[...]

ooops toch niet :9

Pracht initiatief, en idd er wordt veel wireless gevraagd, in deze faq staat zelfs al een antwoord op een vraag die ook in mn kop zat RTFFebie (read the f*ckin FAQ even before it exists) :)
er zal altijd een restsignaal overblijven, maar verwacht niet dat je ver komt :)

daarom zei ik dat dus :)

maare wanneer komt die wlan faq nou ??
althans een sticky one ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
heb ff wat geplaatst in "schop een Modje" (topic titel kan netter, sticky van maken?)

verder goed gedaan !!!

_/-\o_ morphje _/-\o_

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12

Predator

Suffers from split brain

Er komt geen extra sticky.
3 sticky's is al genoeg

Ik zal hem wel in de NT faq bij de links zetten.
Titel edit :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22143

Hmmm, doe mij de bouwtekening van zo'n een preamp :D

Ik heb trouwens nog een aantal dingen die ik wil weten en misschien dan ook wel leuk zijn voor in de faq:
-Wat voor soort/type kabel moet je gebruiken
-Wat is de maximale afstand van deze kabel?
-Welke (zelfbouw) antenne kan je hett beste gebruiken?
-Welke WLAN kaarten zijn het beste? (Is die nieuwe PCI van Intel goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49982

***kick***

Ik lees dat er nog linkjes zouden komen voor extra signaal sterkte... dus ik denk, ik kick hem ff omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
lowrider schreef op 13 september 2002 @ 09:28:
heb ff wat geplaatst in "schop een Modje" (topic titel kan netter, sticky van maken?)

verder goed gedaan !!!

_/-\o_ morphje _/-\o_
dank u dank u.

Ik ziet dit ook pas nu (in feb)
kwas even wat afwezig een paar maanden gelee. Toch wel cool dat er een title change is geweest :) Ik wist niet eens meer dat ik dingen had geschreven zoals "een sticky one" (schaam me diep :P )

Om even die vraag te beantwoorden van die kabels. Je kan er allelij soorten kabel voor gebruiken. Over het algemeen gebruiken de dure bedrijven goedkope kabels. Ik heb cisco's gezien met standaard RG58 kabel en die pcmcia kaartjes van dynalink met zo'n antenne aan een draadje is nog dunner en heeft een nog hoger verlies.

Wil je ver komen met je kabel, moet je toch kiezen voor een kabel met lagere verliezen. even een naam die me binnen schiet is aircell7 (of was het 10 :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

Exirion

Gadgetfetisjist

morphje schreef op 04 april 2002 @ 10:43:
Tja lastige vraag. Dat hangt af van je situatie. Het schijnt dat WLAN kaarten maar een beperkt aantal clients aankan en een AP meer. Helaas heb ik hier zelf geen ervaring mee.
Ik heb 5 seconden m'n oog over de tekst heen laten vliegen en toen kwam ik het bovenstaande stukje tegen. Iemand die een FAQ gaat lezen hoopt dat er concreet bruikbare en ware informatie instaat. Als je als lezer niks van het onderwerp af weet dan ga je er natuurlijk vanuit dat de schrijver van de FAQ er veel vanaf weet.

Als jij zelf niet eens weet hoe het ad-hoc en infrastructure verhaal zit dan is het stuk niet geloofwaardig meer, en zodoende tamelijk waardeloos. Ik ben verder gestopt met lezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:02

RvV

morphje schreef op 06 February 2003 @ 20:34:
[...]
Wil je ver komen met je kabel, moet je toch kiezen voor een kabel met lagere verliezen. even een naam die me binnen schiet is aircell7 (of was het 10 :? )
Aircel 7, of nog beter Aircom plus en LMR-400

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sab
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 21:00

sab

Zeg morphje, die richtantenne op NE2K, was die wél legaal dan? :-P

eruditio ergo valesco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37193

Er wordt gesteld dat een HAP meer clients aan kan dan een SAP. Veel HAP werken echter gewoon met een WLAN kaartje erin. Dezelfde kaart die je dus ook kunt gebruiken om een pc om te toveren tot SAP. Waar zit dan het verschil voor ondersteuning van meerdere clients? Bestaat dat verschil wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
ik heb gewoon een WAP(11) als Dlink en das genoeg door 2 muren heen naar de buurman 40 meter verderop.

Die Dlink hebben trouwens een vermogen van 50mW (17dBm ) (zonder antenne dan) en daar zitten van die kleine sprietjes op. Hoeveel dBi zijn die dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:49
Die antennes zijn 2.2dB geloof ik.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-04 11:07

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

/never mind

[ Voor 98% gewijzigd door PaPa op 24-11-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 14:37
Klein schopje voor deze FAQ:

Heb vandaag lopen stoeien met het op het domein krijgen van een computer met een wireless kaart en dat is dus uiteindelijk geluk. Het probleem is dat je wireless kaart pas geactiveerd wordt nadat je bent ingelogd en dat is best lastig als je moet inloggen op een domein

1 ) Pak het bestand srvany.zip uit in de directory van het programma wat je als service wilt draaien

2 ) Open een command prompt(start -> run(uitvoeren) -> cmd <enter>

3 ) Ga naar de directory waar je srvany.zip hebt uitgepakt
voorbeeld:
cd "c:\program files\asus\wlancard\" <enter>

type daarna:
instsrv Wlan "c:\program files\asus\wlancard\srvany.exe" <enter>

4 ) Voer regedit.exe uit en zoek deze key op:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Wlan

5 ) Klik met je rechtermuisknop op Wlan in het linker folder menu'tje en kies
New -> Key
Noem deze "Parameters" zonder de quotes

6 ) Klik met je rechtermuisknop op "Parameters" en kies
New -> String Value
Noem deze “Application” zonder de quotes

7 ) Dubbelklik op "Application" om de locatie in te voeren van het programma wat je als service wilt gaan draaien:
voorbeeld:
C:\program files\asus\wlancard\center.exe

8 ) Open nu het services control panel in je administrative tools van je control panel en zoek je nieuwe Wlan service op. Dubbelklik op Wlan en je komt in een menutje terecht waarin je de startup type moet veranderen in automatic en als het nodig is onder het tabblad logon een specifiek account(administrator) te kiezen.

9 ) Als dit allemaal gedaan is kan je je computer opnieuw opstarten om te kijken of alle instellingen kloppen

[ Voor 5% gewijzigd door Tain op 04-06-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 14:37
-

[ Voor 100% gewijzigd door Tain op 04-06-2004 16:38 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82627

* schopje *

Ik heb @home kabelinternet, kabelmodem staat in de meterkast, computer in mijn kamer, en ik heb nu dus een UTP kabel door het huis lopen, en die kabel moet weg. :P

Goed, draadloos dus, maar nu heb ik nog wat vragen:

Ik moet dus een access point op mijn kabelmodem aansluiten (toch?) , maar wat prop ik ik mijn computer? USB of PCI? Wat is het verschil tussen beide? USB lijkt mij het makkelijkst, geen gedoe met inbouwen, gewoon in de USB poort doen, en klaar ben je toch? Zit er over het algemeen een kwaliteits/snelheidsverschil tussen beide?

En hoe zit het met het bereik? Als ik een access point in de meterkast zet, kan ik dat dan wel ontvangen in mijn kamer? Meterkast zit in de gang, heeft aan 3 kanten een gemetselde muur met een normale deur ervoor... De trap zit aan die gang, mijn kamer is boven, direct naast de trap, op zich is het een afstand van niets dus... maar mijn computer zit ook in een kast (wel van voren open uiteraard... ;) )
Is de kans nu groot dat ik veel snelheidsverlies krijg? Of zal ik er waarschijnlijk niets van merken?

Hoop dat iemand me even kan helpen, heb er zelf niet al te veel verstand van... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 82627 schreef op 03 oktober 2004 @ 19:44:
* schopje *

Ik heb @home kabelinternet, kabelmodem staat in de meterkast, computer in mijn kamer, en ik heb nu dus een UTP kabel door het huis lopen, en die kabel moet weg. :P

Goed, draadloos dus, maar nu heb ik nog wat vragen:

Ik moet dus een access point op mijn kabelmodem aansluiten (toch?) , maar wat prop ik ik mijn computer? USB of PCI? Wat is het verschil tussen beide? USB lijkt mij het makkelijkst, geen gedoe met inbouwen, gewoon in de USB poort doen, en klaar ben je toch? Zit er over het algemeen een kwaliteits/snelheidsverschil tussen beide?

En hoe zit het met het bereik? Als ik een access point in de meterkast zet, kan ik dat dan wel ontvangen in mijn kamer? Meterkast zit in de gang, heeft aan 3 kanten een gemetselde muur met een normale deur ervoor... De trap zit aan die gang, mijn kamer is boven, direct naast de trap, op zich is het een afstand van niets dus... maar mijn computer zit ook in een kast (wel van voren open uiteraard... ;) )
Is de kans nu groot dat ik veel snelheidsverlies krijg? Of zal ik er waarschijnlijk niets van merken?

Hoop dat iemand me even kan helpen, heb er zelf niet al te veel verstand van... ;)
Moet je hiervoor een 2,5 jaar oude pruts FAQ omhoog schoppen? Inmiddels is er genoeg te lezen op GoT over internet delen en wireless networking. Dit zijn echt BASICS.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82627

:/

Ik post het in dit topic omdat dat er in de FAQ naar dit topic gelinkt wordt..
FAQ Network Troubleshooting En ik dacht dat het de bedoeling is om eerst een FAQ te raadplegen?

Maar als het echt zo BASICS is dan geef je toch even een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 82627 schreef op 03 oktober 2004 @ 20:30:
Maar als het echt zo BASICS is dan geef je toch even een antwoord?
Zo werk het dus niet :)

Ga maar fijn zelf de basics leren, en als je dan problemen tegenkomt dan help ik je graag.

(zo werkt het hier op GoT)

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 03-10-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Zie Exirion :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.