Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VFD] Vfd voor in je case

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 726 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 16:27 schreef Atgast het volgende:
Ik wil een inkoopactie beginnen, zodra er iemand is die zijn credit card wil gebruiken kan er wat mij betreft ingeschreven worden.
Wat ga jij dan precies regelen? het grootste regelwerk van 'n inkoop actie is bij houden wie er al bestaald heeft ensow, 't ding als ie binnen is in 'n doosje rammen en bij ptt afgeven is het probleem niet zo lijkt me :?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op woensdag 08 mei 2002 16:47 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Wat ga jij dan precies regelen? het grootste regelwerk van 'n inkoop actie is bij houden wie er al bestaald heeft ensow, 't ding als ie binnen is in 'n doosje rammen en bij ptt afgeven is het probleem niet zo lijkt me :?
de zut bestellen, in principe kan iedereen gewoon t geld op mijn rekening storten, en dan schrijf ik gewoon alles in 1 keer over naar degene die de betaling kan regelen, dan hoeft deze zich alleen maar zorgen te maken over zijn cc gegevens

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 07:23
Ik heb even uitgerekend wat het kost als ik een inkoopactie start per display:
22,50 euro x 1,19 % BTW = 26,78 euro
3,75 euro voor het verzenden ervan per display naar NL.
1,56 euro verzenden (tot 250 gram) per display in NL.
1,00 euro bubbeltjes verpakking.
-----
33,09 euro. Als je het zelf koopt kost het ongeveer 41 euro. Want BTW moet nog over het bedrag, van degene die ze hier gepost hebben. Scheelt dus niet zo heel veel, en de verzendkosten zijn op basis van 20 displays.

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 17:51 schreef sjares het volgende:
Ik heb even uitgerekend wat het kost als ik een inkoopactie start per display:
[rekenstuff]
33,09 euro. Als je het zelf koopt kost het ongeveer 41 euro.
Heb je toch ergens 'n rekenfoutje gemaakt zie ook :
Op zaterdag 04 mei 2002 10:51 schreef blade82 het volgende:
Ik heb er ook een besteld en hem net gekregen.
Ik heb betaald met creditcard en er werdt totaal E 34,80 van mijn rekening afgeschreven

• sjares
Je moet de BTW er ook nog over rekenen. Die betaal je aan de douane bij aflevering.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

het wachten is dus op iemand met een creditcard :7 :)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 17:59 schreef sjares het volgende:
Je moet de BTW er ook nog over rekenen. Die betaal je aan de douane bij aflevering.
Ik heb er 5 besteld toen, koste me $99.75 voor de VFD's, en $32.85 verzend kosten, dingen werden vervolgens gewoon afgeleverd, geen rekening van de douane gezien verder?! normaal gesproken als m'n pakketje voor btw te grazen is genomen plakken ze er altijd 'n brief(rekening) of is overduidelijk dat ze 't paketje open gemaakt hebben en volgt de rekening 'n paar dagen later.

• SEFje
  • Laatst online: 25-11 15:52
Yarvieh, ga jij je VFD ook nog paralel aansluiten?

Zoals het op Rabidhardware.net stond leek het niet speciaal zo moeilijk, en ik heb al een paralel plug gekocht, maar toch lijkt het me handig als er iemand anders is die het ook gaat doen, voor eventuele vragen (jij hebt toch al meer ervaring met LCD's?)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 18:49 schreef SEFje het volgende:
Yarvieh, ga jij je VFD ook nog paralel aansluiten?
Ikke niet, zie de toegevoegde waarde niet echt? voor de snelheid hoef je 't niet te doen 19k2 is meer dan genoeg voor 'n 2x20, je zou het hooguit voor de software support kunnen doen, maar software schrijf ik doorgaans zelf dus daar hoef ik 't niet voor te doen maar dat kan voor jou anders liggen natuurlijk.
Zoals het op Rabidhardware.net stond leek het niet speciaal zo moeilijk, en ik heb al een paralel plug gekocht, maar toch lijkt het me handig als er iemand anders is die het ook gaat doen, voor eventuele vragen
Mja 't zal niet zo veel meer zijn dan de jumper op de achterkant op de juiste stand zetten en het juiste draadje aan de juiste pin zetten eazy as 123..
(jij hebt toch al meer ervaring met LCD's?)
Hmmz wel wat, niet zo veel. slingeren maar 'n lcd of 8-10 in diverse maten en soorten hier rond >:)

• sjares
Op woensdag 08 mei 2002 18:00 schreef Atgast het volgende:
het wachten is dus op iemand met een creditcard :7 :)
Hoezo dat? Ik heb wel een creditcard, maar het maakt nou niet echt denderend veel uit of je hem zelf besteld of via inkoopactie. ALs er daadwerkelijk veel intresse is en er rond de 25 displays in totaal worden besteld dan is het misschien wel de moeite waard. Maar ik heb tot nu toe nou nog niet echt super veel geinteresseerden gezien....jammer gemoeg :'(

• SEFje
Op woensdag 08 mei 2002 18:55 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ikke niet, zie de toegevoegde waarde niet echt? voor de snelheid hoef je 't niet te doen 19k2 is meer dan genoeg voor 'n 2x20, je zou het hooguit voor de software support kunnen doen, maar software schrijf ik doorgaans zelf dus daar hoef ik 't niet voor te doen maar dat kan voor jou anders liggen natuurlijk.
[..]

Mja 't zal niet zo veel meer zijn dan de jumper op de achterkant op de juiste stand zetten en het juiste draadje aan de juiste pin zetten eazy as 123..
[..]

Hmmz wel wat, niet zo veel. slingeren maar 'n lcd of 8-10 in diverse maten en soorten hier rond >:)
Hmm, die eigen software is natuurlijk ook wel interessant ( :9 ) maar ik weet niet wat jij allemaal gaat uitlaten lezen in die software? Anders mail ik je wel ff om aan je hoofd te zeuren daarover ;) (had je nu maar geen VFD's besteld voor andere mensen he :D)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op woensdag 08 mei 2002 19:02 schreef sjares het volgende:

[..]

Hoezo dat? Ik heb wel een creditcard, maar het maakt nou niet echt denderend veel uit of je hem zelf besteld of via inkoopactie. ALs er daadwerkelijk veel intresse is en er rond de 25 displays in totaal worden besteld dan is het misschien wel de moeite waard. Maar ik heb tot nu toe nou nog niet echt super veel geinteresseerden gezien....jammer gemoeg :'(
kijk, dat wilde ik ff weten, dan bij deze: geintereseerden in een LCD schermpie ? voor info: lees draad :)

als je er eentje wilt, quote mijn naam en voeg je eigen toe

Atgast

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Misschien verstandig om een nieuwe draad te starten ??
en anders, misschien kan een mod de titel even veranderen in: [VFD] [INKOOPACTIE] 2x20

• Creepy
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 08 mei 2002 19:16 schreef SEFje het volgende:

[..]

Hmm, die eigen software is natuurlijk ook wel interessant ( :9 ) maar ik weet niet wat jij allemaal gaat uitlaten lezen in die software? Anders mail ik je wel ff om aan je hoofd te zeuren daarover ;) (had je nu maar geen VFD's besteld voor andere mensen he :D)
Mocht Yarvieh eindelijk ( ;) ) zijn software uitbrengen, dan is het ook mogelijk plugins te schrijven, zodat je zelf desnoods wat uitbreidingen kan maken (als je kan proggen natuurlijk).

En mocht ik eindelijk weer eens een nieuwe versie uitbrengen, dan heb ik ook ondersteuning voor deze Vfd's aangezien die van mij vandaag mijn kant op komen :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Is er iemand die deze display al succesvol parallel heeft aangesloten (mijn beide com poorten zijn bezet en parallel is leeg).
Tweede vraag is: is er iemand die voor mij tegen betaling een kabeltje van display <-> paralel in elkaar kan zetten? en zoja wat kost me dat...contacten mag ook via email : lmutsaers@chello.nl ....
ik ben een total newbie op lcd gebied...

• sjares
't loopt nou niet echt dondershard al zeg ik het zelf, misschien kan phreak de topic niet ff wijzigen in intresse poll of zo, want ik moet eerst ff weten of ik wel aan het aantal kom. De methode van hiervoor is wel handig.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op vrijdag 10 mei 2002 18:09 schreef sjares het volgende:
't loopt nou niet echt dondershard al zeg ik het zelf, misschien kan phreak de topic niet ff wijzigen in intresse poll of zo, want ik moet eerst ff weten of ik wel aan het aantal kom. De methode van hiervoor is wel handig.
idd, dit lijkt me een goed plan :)

• Creepy

Creepy

Heb net mijn VFD'tje hier aan de gang :)

Geen cam.. dus geen pic ;( maar ga zo ff kijken of hem aan de gang krijg in LCDInf..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 08:52

EntonoX

Team leider

*kick*

ik wil eigenlijk ook wel zon VFD... iemand zin om een inkoopactie te doen??

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

wachten op modjes duurt hier lang, ik open ff een interesse peiling topic :)

• SEFje
Op vrijdag 10 mei 2002 18:49 schreef Creepy het volgende:
Heb net mijn VFD'tje hier aan de gang :)

Geen cam.. dus geen pic ;( maar ga zo ff kijken of hem aan de gang krijg in LCDInf..
Heb jij hem serieel of paralel aangesloten?

In het tweede geval; waar haal je dat soort verbindingskabels vandaan? (van pin naar pin zeg maar) enne, heeft het jou moeite gekost?

• Rappie
  • Laatst online: 27-11 13:10
ik moet nog steeds langs elektroboer om te kijken of die ze kunnen bestellen :) zal goedkoper zijn gok ik

anders doe ik zeker met de inkoopactie mee :) vind dit mooier als een lcd

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 16:21
Atgast z'n actie:
[topic=491546/1/25]

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 19:25

KrL

Foto foto..

En toch zal volgens mij IN de case moeilijk worden, mijn case is maar 20 cm breed (buitenmaat).. Zal ik nou toch maar zo'n VIA plexiding gaan bouwen ?! :)

En uhm, limited quantity -> Inkoopactie ?! :?
Lijkt me verstandiger dat mensen die m graag willen hebben hem direct bestellen, anders vist iedereen achter t net..

• SEFje
Op vrijdag 10 mei 2002 23:00 schreef KrL het volgende:
En toch zal volgens mij IN de case moeilijk worden, mijn case is maar 20 cm breed (buitenmaat).. Zal ik nou toch maar zo'n VIA plexiding gaan bouwen ?! :)

En uhm, limited quantity -> Inkoopactie ?! :?
Lijkt me verstandiger dat mensen die m graag willen hebben hem direct bestellen, anders vist iedereen achter t net..
Lijkt me een goed idee, je kunt VFD's heel goed masken:

Men neme';

1) de VFD
2) een plexi-glazen kastje
3) verduisteringsplakband-dinges van een auto winkel (plakt vanaf de binnenkant, en blindeerd het plexiglas (tenzij er een lichtbron achterzit (enter VFD)))
4) (evt.) en kleurenfilter voor over de VFD heen om de letters een ander kleurtje te geven.

Breng het geheel in lagen aan:

VFD, filter, gemaskeerd plexiglas.

Nu heb je een zwart plaatje spiegelend plastic, waar letter op lijken te komen zodra jouw VFD aangaat, en als het goed is ziet dat er heel erg smullen uit. Dit idee: Afbeeldingslocatie: http://mashie.glassbil.net/bit-temp/images/article/63/15.jpg

Da's iig wat er met mijn VFD gaat gebeuren maar voor de rest blijft het een geheimpje :)

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 10 mei 2002 21:53 schreef SEFje het volgende:

[..]

Heb jij hem serieel of paralel aangesloten?

In het tweede geval; waar haal je dat soort verbindingskabels vandaan? (van pin naar pin zeg maar) enne, heeft het jou moeite gekost?
Serieel... lekker makkelijk..niks solderen! En mijn lpt poort was al bezet door een HD44780 LCD :)

Verwijderd

Mag ik misschien effies vragen hoe je dat ding zonder te solderen aan te sluiten. Ik kan niet solderen a omdat ik daar te onhandig voor ben en B omdat ik geen soldeerpistool heb...... dus ik zoek nu een methode om dat ding aan te gaan sluiten als tie volgende week binnen komt....

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Hmm, dit verkopen ze ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1975039935

is dat te doen?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 11:57 schreef JesterRace het volgende:
Mag ik misschien effies vragen hoe je dat ding zonder te solderen aan te sluiten.
Oud audio kabeltje van je cdrom te grazen nemen zo heb ik 't ook gedaan ,en neem aan creepy ook :?

Verwijderd

Is er misschien iemand die tegen betaling zo'n kabeltje voor mij in elkaar wil zetten. Ben de beroerdste niet en wil best een redelijke vergoeding betalen voor een werkend kabeltje.. serial of paralel maakt me niet uit eigenlijk.
Ik heb niet echt oude kabeltje liggen en solderen ben ik geen held in en om alles nou aan te gaan schaffen om een kabeltje te maken sponsor ik liever iemand die alles al heeft en daar 10x minder tijd aan hoeft te besteden dan ik.

• Rappie
ik heb er een besteld bij de inkoopaktie, maar nog 1 vraag

de exact maten ? hier boven staat 22 cm, maar is dat het vfd scherm of de backplate :) zit ook verschil in he

• sjares
Op maandag 13 mei 2002 11:15 schreef Rappie het volgende:
ik heb er een besteld bij de inkoopaktie, maar nog 1 vraag

de exact maten ? hier boven staat 22 cm, maar is dat het vfd scherm of de backplate :) zit ook verschil in he
Kun je in de eerste post zien. De liniaal is in inches, dus even * 2,54 en je het de centimeters.

• Creepy

Creepy

Op zaterdag 11 mei 2002 18:30 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Oud audio kabeltje van je cdrom te grazen nemen zo heb ik 't ook gedaan ,en neem aan creepy ook :?
Bingo... connectors rechtstreek op je LCD prikken (na ze uit het plastic houdertje te hebben gehaald), en aan de andere kant de draadjes strippen en rechtstreek in een molex (voor de power) en in een seriele kabel (voor de aansturing) proppen. Werkt als een trein.

En oh zo makkelijk aan te sturen! (Maar dat is het voordeel van een serieel display).

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 16:50
Ik doe mee aan de inkoopactie maar nu ben ik twee schema's tegen gekomen deze

Afbeeldingslocatie: http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/pic5.gif

en deze

Afbeeldingslocatie: http://home.attbi.com/~AkaHomeschool/vfd.jpg

Welke is nu juist zoals je ziet word er 1 pin minder gebruikt van de com poort. Het aansluiten van de stroom is hetzelfde.

Als iemand enig idee heeft waar je die plugjes kan kopen zoals op deze foto dan zou dat wel erg fijn zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/pic15.jpg

Verwijderd

Die connector heet volgens mij een zogeheten J1 connector.... conrad heeft je .... 1.38€ per stuk...

Maar niemand die effe snel wat geld wil verdienen met het maken van een kabeltje voor me?

• Creepy

Creepy

Op maandag 13 mei 2002 17:07 schreef JesterRace het volgende:
Die connector heet volgens mij een zogeheten J1 connector.... conrad heeft je .... 1.38€ per stuk...

Maar niemand die effe snel wat geld wil verdienen met het maken van een kabeltje voor me?
Serieel is zo gemaakt joh!
Pak een CDROM audio connector kabeltje en een seriele kabel (ik heb 2 VFD's aangesloten nu, 1 met een standaard seriele kabel en 1 met de seriele kabel die van een muis is gesloopt). Voor verdere uitleg zie hierboven :-)

3 of 4 draadjes? 3 is genoeg puur en alleen voor de aansturing. Wil je ook nog wat data van het VFD zelf halen, dan heb je die 4de (=SG) nodig..

Heb trouwens een driver hiervoor ingebouwd in LCDInf, draait prima hier.. zal binnenkort nog een nieuwe versie uitbrengen (met de oude interface)... En daarna eens gaan werken aan de "nieuwe" interface (shameless gejat van Yarvieh :) )

Verwijderd

is SG niet Signal Ground?? Als het zo simpel is wil jij er dan eentje maken? (hehe can't blame a man for trying) Ik heb geen kabels die ik aan stukken kan knippen helaas...

Smartie ondersteund deze displays standaard al zag ik ... ik denk dat ik de mijne eind van deze week binnen ga krijgen vorige week donderdag besteld .. 1 weekje meestal voordat je et binnenhebt. Dan nog een kabel en dan spelen met inbouwen in god knows what.... misschien dat ik hem wel aan de muur schroef achter mijn pc zodat ie vanuit de huiskamer ook te lezen is

• Creepy

Creepy

M'n kennis van pin-layout is een beetje verroest.. dat blijkt... tx.. rx.... en SG is ground ja :) affijn..

En dat verklaart ook meteen waarom m'n VFD's het met een externe power supply het niet deden...

En die kabel. echt.. is super simpel.. zelfs ik met mijn soldeerkunsten heb iets dat werkt... zie instructies van een paar posts eerder :)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 19:38 schreef JesterRace het volgende:
Smartie ondersteund deze displays standaard al zag ik ...
Ik weet niet waar je dit gezien hebt maar 't klopt in ieder geval niet.

• Creepy

Creepy

Wilde ik ook net zeggen Yarvieh!

Als je die VDF op de HD44780 manier (=parallel) aansluit, dan wel ja (net als nagenoeg elk ander LCD progje). Maar de seriele optie wordt niet ondersteund door Smartie (alleen de CS en MO LCD's) Heb net Smartie ff gedownload om er zeker van te zijn.. VFDtje blijft met een knipperende cursor staan.

Maar aangezien Smartie ook CS en MO LCD's ondersteunt zal het niet moeilijk zijn om voor deze ook support in te bouwen lijkt me..

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 12:28 schreef LAN het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1975039935

is dat te doen?
is dat 7,50 euro ofzo? :9~

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is 8" niet wat te breed voor een gewone computerkast? Je zult ze denk ik in een extern kastje moeten bouwen, anders kun je ze niet kwijt.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 22:44 schreef MasterOverdrive het volgende:
is dat 7,50 euro ofzo? :9~
dollar is 1.11 geloof ik, goed dat blauwe backlight willen we er ook bij dan natuurlijk, dus dan $4.95 + $5.95 + $15 verzendkosten + 17.5% btw is snel uit m'n hoofd +- 33 euro, en dan heb je 'n 2x20... hmmz klinkt als slechte deal imho ;)

Verwijderd

Ik ben van plan dit display extern op een mooi licht eiken blockje te bouwen achter een stukje plexiglas ter beveiliging zodat hij mooi bovenop de pc kan staan en ik hem dus kan draaien richting keuken en kamer zodat ik mooi kan zien wat mijn pc allemaal wel niet doet of niet doet.

Weet iemand of er J1 en DB25 connectoren zijn die je niet soldeerd maar met een klik systeem ofzo... ik wil em echt ultragraag paralel aansluiten. Paralelle poort is leeg terwijl mijn beide compoorten in beslag genomen zijn door 2 palm pilots (2 verschillende dus cradle delen is er niet bij).
Ik kan mij herinneren dat bij mijn eerste werkgever we een verschrikkelijk dure tang hadden om goudcontactjes te knijpen aan de db25 kant die dan met gemak ik een leeg db25 connectortje geschoven werden heel handig...maar om nou een tang van 150 euro aan te schaffen voor een keer is wel veel maar die dingen werkten ook met een gewone tang...ietsm inder goed maar toch nog wel.
zo'n J1 connecter lijkt mij niets meer dan kabeltje erin duwen via klik systeem als die bestaan...laat ze dubbel zo duur zijn....3 euro...boeie... koop ze wel..goedkoper dan alle soldeerspullen aanschaffen lijkt me toch...

Verwijderd

OK Display is vandaag binnengekomen...effe bij de computerwinkel 3 cd audio kabels gehaald die we kunnen strippen zodat we een oude modem kabel kunnen transformeren in een LCD kabel. Genoeg kroonsteentjes ik weet effe geen andere oplossing. Net tezamen met 25 m luidspreker snoer bij de gamma gehaald...want de echte modder ken niet zonder de gamma....

Ik hou jullie op de hoogte met later als het werkt pics....

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 16:29 schreef JesterRace het volgende:
Genoeg kroonsteentjes ik weet effe geen andere oplossing.
Draadjes gewoon aan elkaar draaien en stuk van dat grijze tape er omheen voldeed prima hier. >:)

• SEFje
Op dinsdag 14 mei 2002 16:44 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Draadjes gewoon aan elkaar draaien en stuk van dat grijze tape er omheen voldeed prima hier. >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/pic10.jpg

Zoals dat?

Ik heb anders in de Conrad gids Printplaatconnectoren gezien, dat zijn gewoon een soort CD-Rom kabeltjes alleen met 10 draadjes naast elkaar. Zouden die erop passen? (zitten die pinnetjes op een universele afstand van elkaar zodat elke connector zou moeten passen :? )

Verwijderd

Et zit erop zoiets als dat maar smartie (het enige proggie dat ik kon vinden...where the heck download ik lcdinf? ) scrolt niet lekker over het beeld.....en de carriage return/linefeed lijkt niet helemaal lekker te lopen...de komt wat uit ... vaag begrijpelijk maar nog niet helemaal....
We zoeken verder

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 14 mei 2002 19:19 schreef JesterRace het volgende:
where the heck download ik lcdinf? ) scrolt niet lekker
*kuch*Zie sig*kuch*

Verwijderd

Hmm lcdinf geeft de meest bizarre uitkomst.....heftig flikkerend lcd met allemaal a's d's of wat dan ook maar weinig zinnigs..
Met smartie scrolt het niet goed effe als test het alfabet 4 keer achter elkaar gezet maar a tot t goed en dan gewoon niets meer..... vaag... data lijkt me goed te gaan maar op een gegeven moment gaat het fout...lcd staat op lcdd (niet op mot/intel). hij stuurt paralel 1 karakter van 1 byte per keer toch???
Wat zou er mis kunnen zijn....port staat in EPP...

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 12:22
Op zaterdag 11 mei 2002 12:28 schreef LAN het volgende:

[afbeelding]

is dat te doen?
Lijkt me wel. Hij heeft alleen een 4bits interface, maar dat is ook nog wel een keer te doen (zelf een beetje proggen).

Als je gaat bestellen laat het dan even weten op dennisnijhuis @ hotmail.com (zonder spaties uiteraard), heb ook wel intresse...

Bestuh!!

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 14 mei 2002 20:21 schreef JesterRace het volgende:
Hmm lcdinf geeft de meest bizarre uitkomst.....heftig flikkerend lcd met allemaal a's d's of wat dan ook maar weinig zinnigs..
Met smartie scrolt het niet goed effe als test het alfabet 4 keer achter elkaar gezet maar a tot t goed en dan gewoon niets meer..... vaag... data lijkt me goed te gaan maar op een gegeven moment gaat het fout...lcd staat op lcdd (niet op mot/intel). hij stuurt paralel 1 karakter van 1 byte per keer toch???
Wat zou er mis kunnen zijn....port staat in EPP...
Hmm.. lijkt op gare timing dan (van de software), als je tenminste 100% zeker weet dat je alles goed hebt aangesloten. Welke versie van LCDInf heb je gebruikt??? In LCDInf 0.1 zit een hele trage timing.. kijk eens of die wat betere resultaten geeft..

• SEFje
Op dinsdag 14 mei 2002 19:19 schreef JesterRace het volgende:
Et zit erop zoiets als dat maar smartie (het enige proggie dat ik kon vinden...where the heck download ik lcdinf? ) scrolt niet lekker over het beeld.....en de carriage return/linefeed lijkt niet helemaal lekker te lopen...de komt wat uit ... vaag begrijpelijk maar nog niet helemaal....
We zoeken verder
Weet niet of dat het zelfde probleem is, maar volgens mij zei iemand dat je bij smartie (of bij LCDCenter weet niet zeker meer) moest zeggen dat het een 1x40 LCD scherm was. Dan corrigeert hij het automatisch.

Maar volgens mij bedoel je dat niet... :?

http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/index.shtml

Hier staat ook al vermeld dat er mensen zijn die problemen hebben met Smartie.

Verwijderd

Ok het probleem iets verder onderzocht....smartie is een probleem... maar ja zoals eerder gezecht meer mensen met dat probleem.
LCDinf heb ik 0.1 gebruik en zal zo even 0.2 gaan proberen om te zien of daar wat meer uitkomt.
Het beste resultaat tot nu toe met LCDcenter.... daar kan ik het eigenlijke probleem ook gewoon goed zien... de tweede regel begint op het laatse karakter van de tweede lcdregel en loopt dan over de 1e heen... de 1e 19 karakters van regel 2 worden dus gewoon niet gebruikt....
Ik heb wel een 2 regelig display gekocht om 2 regels te gebruiken en niet 1tje.....
kabels lijke me goed want op een regel (statisch en scrollend) perfecte output met lcd center....
Nu die vervelende 2e regel nog...iemand die mij via MSN wil helpen?? themutsaers@hotmail.com

[edit]
lcdinf 2.0 geeft meer en beter output maar ik heb een 2x20 en kan alleen 4x20 of 4x40 instellen....en krijg daarom dus een verklote output zowiezo....
Bij 0.1 kan ik niet eens in de settings en kan dus gewoon niets instellen....

• Creepy

Creepy

Als je 4x20 instelt zou je gewoon de output moeten zijn (cpu en mem load). De rest valt gewoon weg..

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2762123016
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2514874017
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2404630273

De output van LCDinfo 0.2 beta op 4x20 waar gewoon 2 regels weg
horen te vallen.....

• Rappie
wazig, en serieel aansluiten ?

• Creepy

Creepy

Vaagheid ja.. de timing van LCDInf 0.1 is traag, dus dat zou geen probleem moeten zijn.. weet je 100% zeker dat alles correct is aangesloten, geen draadbreukjes hebt etc???

Verwijderd

Ik heb de moed opgegeven en nu zal mijn vrouw haar palm met de televisie moeten syncen ofzo maar serieel werkt hij nu wel.
Ik heb in wat kleine lettertjes op wat vage sites gevonden dat deze vfd een groot probleem heeft met linefeeds / carriage returns etc als deze parallel aangesloten is....
Tis dus kiezen tussen slechte ondersteuning serieel of klote output op parallel....
Tis serieel geworden met LCDC dat werkt tot op zekere hoogte goed. Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb is dat in de bargraphs van LCDC ook daadwerkelijk blokjes staan en niet pi-tekens of andere chinese en griekse tekens.
Als iemand hier een oplossing voor weet..het mogen ook XXXXX worden ipv blokjes.... volgens de maker van lcdc moet je ergens in de definition file wat veranderen...en ja ik weet niet wat al die ##238 code betekenen....

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 13:19

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Weet iemand waar je het beste voor filters kan shoppen? Of kan er gewoon gekleurd plexiglas gebruikt worden als filter...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Verwijderd

eeuuuuh, beetje ouwe koe }:O

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 13:19

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Heb gewoon het eerste meest algemene searchresult over VFD gepakt om deze vraag in te stellen. Ik heb nu wel genoeg slotjes op mijn eigen topics gezien...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dicht, dit topic is al zo lang en oud dat mensen echt niet gaan doorhebben dat dit al een oud topic is en je vraag beantwoorden. Als je vraag echt niet met de search te vinden is zal er echt geen slotje op je topic komen hoor.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.