Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VFD] Vfd voor in je case

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 726 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
he jongens hadden jullie deze al gezien vast wel neem ik ook maar toch erg leuk heb er zelf ook maar vast een besteld

kan parallel en serial aangesloten worden en kost maar 19 dollar vergeleken met die van Matrixorbital van 120 dollar

Afbeeldingslocatie: http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/pic1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/pic2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/pic14.jpg

bestellen kan je hem hier http://bgm.bgmicro.com/prodinfo.asp?prodid=ACS1375&page=1&cri=vfd&stype=3

Verwijderd

ken die dingen idd al een eindje, maar weet er eigenlijk bijna niets over.

IK vind ze allesinds al HEEL mooi, zeker de kleur mogelijkheden enzo van die dingen

Zijn ze volledig voorgemaakt ? en kan je er zelf software voor schrijven op een makkelijke manier ? anders kan ik ooit wel nog eens zoiets gebruiken voor in een servertje :D

ff site bekeken : die dingen werken dus met een HD47780 controller denk ik ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vindt hem niet erg mooi om eerlijk te zijn

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 16:35 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ken die dingen idd al een eindje, maar weet er eigenlijk bijna niets over.

IK vind ze allesinds al HEEL mooi, zeker de kleur mogelijkheden enzo van die dingen

Zijn ze volledig voorgemaakt ? en kan je er zelf software voor schrijven op een makkelijke manier ? anders kan ik ooit wel nog eens zoiets gebruiken voor in een servertje :D

ff site bekeken : die dingen werken dus met een HD47780 controller denk ik ;)
yep zijn gewoon hd44780 compatible en zowel serial als paralel dus werkt standaard met alle software gewoon
en voor 19 dollar een koopje !!!!!

Verwijderd

$19 is nie duur natuurlijk, wat waren de verzend kosten?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 16:41 schreef Yarvieh het volgende:
$19 is nie duur natuurlijk, wat waren de verzend kosten?
heb nog geen idee maar veel kan het nooit zijn die dingen wegen niks

Dot Matrix VFD Price: $19.95
Part No.: ACS1375
In Stock: Yes

Product Description
"I want a readout that operates on 5 Vdc, accepts either serial or parallel data, selects baud rates, includes the Motorola, Intel, or LCD(HD44780) modes, and has a built-in inverter so I don't have to add a bunch of stuff to get it to function". Well guess what Fred, we got it. It is the IEE 03602-122-09220, 20x2, Dot Matrix ASCII VFD module. Not only does it include the above, but it also includes the Cyrillic, European, Hebrew, Katakana, and LCD(Hitachi) character sets. These vacuum fluorescent readouts were removed from medical equipment. They are 20 character x 2 line, and the character height is 9.20mm(.36")x6.4mm(.25"). Unit measures 7.75"x2.58"x1". Very limited quantity. Download complete documentation at www.bgmicro.com under "Tech. Docs". ACS1375........ ACS1376.....Documentation(49 pages)....

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 16:42 schreef subgrafix3d het volgende:
heb nog geen idee maar veel kan het nooit zijn die dingen wegen niks
Je zegt net dat je besteld, hebt, ik neem aan dat ze bij je bestelling vermeld hebben wat de verzend kosten zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 16:48 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Je zegt net dat je besteld, hebt, ik neem aan dat ze bij je bestelling vermeld hebben wat de verzend kosten zijn :?
ja heb hem vrijdag besteld en nee stond nog niet by wat de verzend kosten waren naar nederland krijg je meestal meteen daarna te horen in een emailtje maar aangezien het zo dicht tegen het weekend aan zat zal ik dat mailtje maandag pas krijgen denk ik maar als ik moet gokken zal het rond de 5 a 10 euro zijn

• The Dolf
  • Niet online
Verzending vanuit Amerika is heel duur. Met een beetje pecht ben je 40 á 50 euro kwijt

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 16:49 schreef thedolf het volgende:
Verzending vanuit Amerika is heel duur. Met een beetje pecht ben je 40 á 50 euro kwijt
pff wat een onzin mijn zending uit taiwan kosten me maar 10 euro en das echt wel wat verder weg en was een stuk groter dan dit ook nog

Verwijderd

ik zit net bij de terms te kijken
We ship US mail to all other countries. Canada, add $7.50 minimum shipping and handling. Countries other than Canada, add $15.00 minimum shipping and handling.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 16:51 schreef Yarvieh het volgende:
ik zit net bij de terms te kijken
[..]
zie je valt nog redelijk mee
maar iedereen moet maar voor zich zelf uit maken
of ze er iets mee kunnen

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 13 april 2002 16:51 schreef subgrafix3d het volgende:

[..]

pff wat een onzin mijn zending uit taiwan kosten me maar 10 euro en das echt wel wat verder weg en was een stuk groter dan dit ook nog
We ship US mail to all other countries. Canada, add $7.50 minimum shipping and handling. Countries other than Canada, add $15.00 minimum shipping and handling.
En met een beetje pech maken ze het paket open en kan je invoersrechten en belasting daarover betalen. Er is nl een vrijstelling van €22. En hij zite er €0.47 boven.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 16:55 schreef thedolf het volgende:

[..]

[..]

En met een beetje pech maken ze het paket open en kan je invoersrechten en belasting daarover betalen. Er is nl een vrijstelling van €22. En hij zite er €0.47 boven.
boeie moest ik op me pakketje van 250 euro ook niet
en maakt me zowiezo niks uit is nog steeds goedkoper dan een vfd van matrixorbital

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 16:55 schreef thedolf het volgende:
correctie 45 Euro is dat (volgens mij heb je het euro bedrag nog es door 2.20 gedeeld?)

Verwijderd

Inkoopactie??? >:)

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 17:07 schreef Hendr-X-n het volgende:
jaa
me wants :)
wie wil dit organiseren???

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Gaaf! Die dingen zien er echt :9 uit! Als er een inkoopsactie komt...

Verwijderd

Tsjah... das een probleem... wie wil zowiets organiseren...

Verwijderd

ik wil dat organiseren ... maar ik woon in België en dan krijgen jullie in nederland weer allerhande extra kosten erbij ...

• Eleison667
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 15:55

Eleison667

from other space

ziet er niet super cool uit, pixels zijn te groot, voor de rest een beetje standaard kleur, maar check die prijs
das wel cool

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

Verwijderd

Tjsah ChronoM... das wel klein probleempje idd... verder nog vrijwilligers? ;)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
Inkoopactie??

Als je goed gelezen hebt, dan staat er bij dat ze deze dingen uit afgedankte medische apparatuur slopen en dat daarom het aantal stuks dat ze hebben zeer beperkt is.
Dus waarschijnlijk kunnen er niet zoveel besteld worden.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op zaterdag 13 april 2002 17:33 schreef FlowDesign het volgende:
Inkoopactie??

Als je goed gelezen hebt, dan staat er bij dat ze deze dingen uit afgedankte medische apparatuur slopen en dat daarom het aantal stuks dat ze hebben zeer beperkt is.
Dus waarschijnlijk kunnen er niet zoveel besteld worden.
Bestellen we gewoon wat kan,
misschien kan de topicstarter z'n bestelling nog wijzigen?

Verwijderd

Dan nog... Ook al zijn het er een stuk of 20 ben je toch nog goedkoper uit... qua verzendkosten...

Verwijderd

In ieder geval... ik heb wel intresse ;)

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 17:26 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ik wil dat organiseren ... maar ik woon in België en dan krijgen jullie in nederland weer allerhande extra kosten erbij ...
Mr chronom, talk to you on msn :)
met 2 zullen we de kosten ook wel kunnen drukken *D

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 13 april 2002 16:59 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

correctie 45 Euro is dat (volgens mij heb je het euro bedrag nog es door 2.20 gedeeld?)
Nee.
€22 als je van een bedrijf koopt
€45 als je van een andere particulier koopt
€175 als je in het meeneemt van een niet EU land. (douane ziet het dan als souvenir)

En dit is voor de douanerechten.

Daarna kan er nog eens 19% omzetsbelasting bij komen.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Tsjah... zo word ie langzamerhand toch iets duurder... is er al wat nieuws over een eventuele inkoopactie???

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 08:57
Hmmm ... erg interresant weer dit

Als zich iemand voor een inkoop actie geroepen voelt ...

* Sine Doet mee

Repareren doe je zo.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 02:25

Potatoman

koniwa

Hmm hier ben ik ook wel in geinterreseerd, ik wil ook graag meer horen van een eventuele inkoopactie :)

The cyclographing developer

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02
Op zaterdag 13 april 2002 16:59 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Spijt me, maar thedolf heeft gelijk.
[b]van http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm[/b]
Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.

Verwijderd

Nu is de vraag... ben je goedkoper uit met een inkoop actie of ben je goedkoper uit als ieder voor zich besteld... subgrafix3d, weet je al wat het aan verzendkosten voor jou gaat worden???

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 17:07 schreef Hendr-X-n het volgende:
Ik wil er ook wel 1 tje

Verwijderd

K'heb geen haast maar word het al wat??? ;)... De inkoopactie...???

• Creepy
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm.. mocht je er nog 1 extra kunnen bestellen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• SEFje
  • Laatst online: 25-11 15:52
Nog een schop voor een evt. inkoopactie...

Zo'n schermpje kan ik goed gebruiken :9

• SEFje
Ik up hem nog ff want mijn vorige up was niet echt zo strategisch, en nu heeft volgens mij alsnog niemand het topic bekeken.

Ik denk dat er wel genoeg animo moet zijn voor een inkoopactie, al is het maar om alleen de verzendkosten een beetje te drukken.

Dus bij deze... plz kan iemand dit organiseren? ;(

• SEFje
Countries other than Canada, add $15.00 minimum shipping and handling.
Zo zit het dus met de prijzen, ik weet niet in hoeverre mensen weten wat dan de werkelijke prijs gaat worden, ivm met douane etc.

Verwijderd

Ik heb er net 5 besteld daar en heb er nog 2 zonder baasje, ik heb geen idee hoeveel verzendkosten ze rekenen, en of de douane het paketje nog te grazen neemt kortom over de uiteindelijke prijs is nog vrij weinig te zeggen, maakt dat je niet uit en wil je 'r 1, ff mailen naar lcd@yarvje.dyndns.org. Aangezien de laatste 3 posts van sefje zijn krijgt die er zowiezo een als ie mailed ,voor die andere geld wie het eerst mailed mag 'm hebben (en als zefje niet mailed geld dat voor alle2 natuurlijk) :Y)

• Meelobee
  • Laatst online: 01:52

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

u got mail :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Bigfoot48
  • Laatst online: 11-09 09:31
U got mail too >:)

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

YAY! :) :+

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ah shit net te laat, ik wil dr ook wel een eigenlijk :/
iemand nog 1 over?

• SEFje
Op woensdag 24 april 2002 23:23 schreef Yarvieh het volgende:
Ik heb er net 5 besteld daar en heb er nog 2 zonder baasje, ik heb geen idee hoeveel verzendkosten ze rekenen, en of de douane het paketje nog te grazen neemt kortom over de uiteindelijke prijs is nog vrij weinig te zeggen, maakt dat je niet uit en wil je 'r 1, ff mailen naar lcd@yarvje.dyndns.org. Aangezien de laatste 3 posts van sefje zijn krijgt die er zowiezo een als ie mailed ,voor die andere geld wie het eerst mailed mag 'm hebben (en als zefje niet mailed geld dat voor alle2 natuurlijk) :Y)
argh, te laat :(

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:04
Is het al weer tijd voor eem 2e inkoop aktie? k wil er ook wel 1 :) Gaat mooi in mijn Video Case Mod :)

Verwijderd

kwil er ook wel eentje als er een inkoopactie komt

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 19:41 schreef SEFje het volgende:
argh, te laat :(
Lees dan toch mafkees, ik had 'm al apart gehouden je hoeft alleen nog maar te zeggen dat je 'm wil, zo niet kan ik bigfoot er evt blij mee maken..

• SEFje
Op donderdag 25 april 2002 22:59 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Lees dan toch mafkees, ik had 'm al apart gehouden je hoeft alleen nog maar te zeggen dat je 'm wil, zo niet kan ik bigfoot er evt blij mee maken..
oei ik schaam me nu toch wel enigzins, maar ben anderzijds HEEL DANKBAAR O+

mail komt eran.

Verwijderd

Zefje/Meelobee/creepy ze zijn binnen! dingen zijn iets groter dan ik ze verwacht had eigenlijk. zijn ongeveer net zo breed al een dvdhoes hoog is, kortom veel te breed om in je case te proppen mja verzin wel 'n mooi plekkie voor 'm :9~

[edit]
Heb er inmiddels eentje aangesloten, kinderspel, 3 draden en het werkt geen soldeer gedoe nodig gehad *D

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 00:03 schreef Yarvieh het volgende:
Zefje/Meelobee/creepy ze zijn binnen! dingen zijn iets groter dan ik ze verwacht had eigenlijk. zijn ongeveer net zo breed al een dvdhoes hoog is, kortom veel te breed om in je case te proppen mja verzin wel 'n mooi plekkie voor 'm :9~

[edit]
Heb er inmiddels eentje aangesloten, kinderspel, 3 draden en het werkt geen soldeer gedoe nodig gehad *D
wat heb je nu moeten betalen voor verzenden enzo?

• timstegeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 19:29
Ik heb er ook een besteld en hem net gekregen.
Ik heb betaald met creditcard en er werdt totaal E 34,80 van mijn rekening afgeschreven

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 10:22 schreef badpinguin het volgende:
wat heb je nu moeten betalen voor verzenden enzo?
Geen idee nog, ook per CC betaald en daar krijg ik maar 1x per maand 'n afschriftje van.

• Sine
  • Laatst online: 29-11 08:57
Op zaterdag 04 mei 2002 11:34 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Geen idee nog, ook per CC betaald en daar krijg ik maar 1x per maand 'n afschriftje van.
Ik wil hem uiteraard nog hebben
had je al een meeltje gestuurd ook maar die stuiterde terug

bij deze dan nog eens
(meel staat in profiel btw)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
viel dus nog best mee met de verzend kosten

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 13:27 schreef Sine het volgende:
Ik wil hem uiteraard nog hebben
had je al een meeltje gestuurd ook maar die stuiterde terug
bij deze dan nog eens
(meel staat in profiel btw)
Helaas ik had 'r maar vijf, en die waren in notime weg ;)

Verwijderd

[edit]
das wel interresant dan als er geen soldeer werk nodig voor is..!? khoop dat er nog een inkoopactie komt want dan doe ik misschien wel meej...
Werken ze gewoon met programma'z zoals smartie enzow?

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 13:47 schreef _Robzilla_ het volgende:
Werken ze gewoon met programma'z zoals smartie enzow?
't ding heeft 'n hd44780 compatible interface, dat word wel wat soldeer werk maar dan werken apps als smartie ook idd, maar direct op de seriele interface werken ze niet maar then again support toevoegen voor seriele displays is niet zo heel veel werk dus wie weet kan je de maker van smartie zo gek krijgen dat ie 't doet ;)

• SEFje

[edit]
Vet!

Wel jammer dat-ie zo groot is :( nu past-ie niet in mijn mini-ITX kast, of misschien....

aan de bovenkant? :9~

iig hartstikke bedankt voor het bestellen... komen er nog pics? en wanneer kan ik hem ophalen?

* SEFje loopt even lekker hard van stapel :+

Verwijderd

Omdat ik even geen web/digicam heb maar schaamteloos wat plaatjes van iemand anders gelinkt
Afbeeldingslocatie: http://www.plasticrandom.net/vfd/winamp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plasticrandom.net/vfd/disk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plasticrandom.net/vfd/ram.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.socal.rr.com/fatmike/VFD/Big%20VFD_02.jpg

• SEFje
Op zaterdag 04 mei 2002 16:38 schreef Yarvieh het volgende:
Omdat ik even geen web/digicam heb maar schaamteloos wat plaatjes van iemand anders gelinkt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
aan die pics te zien is er toch wel redelijk wat bruikbare software voor dit(/deze?) VFD...

of heeft de eigenaar van dit ding hem anders aangesloten? :?

offtopic:

* SEFje hoort de muziek van 4 mei al beginnen uit raam... (guess where I live :+ )

Verwijderd

Euhh enige wat werkt is lcdc. mits je genoeg moeite hebt gedaan om de config file te vinden voor 't kreng.

Verwijderd

leuk zon ding komt er nog een andere inkoopactie want ik wil graag meedoen.En hoe sluit je zon ding nou aan? Want ik zie op de foto's maar 3 draadjes :?

EN moet ie nou op de serieel of paralel?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

volgende actie doe ik ook aan mee, mocht iemand iets organiseren, ik schrijf me bij deze in :+

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 16:58 schreef djspot het volgende:
leuk zon ding komt er nog een andere inkoopactie want ik wil graag meedoen.En hoe sluit je zon ding nou aan? Want ik zie op de foto's maar 3 draadjes :?
EN moet ie nou op de serieel of paralel?
Ok 't zit zo, 't ding heeft een jumpertje achterop zitten waarmee je ze'n personality in kan stellen, dus je kan kiezen tussen serieel(1200,9600 en 19200 baud) en paralel.

Als je 'm serieel aansluit heb je idd maar 3 draden nodig, paralel veel meer..

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:20 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ok 't zit zo, 't ding heeft een jumpertje achterop zitten waarmee je ze'n personality in kan stellen, dus je kan kiezen tussen serieel(1200,9600 en 19200 baud) en paralel.

Als je 'm serieel aansluit heb je idd maar 3 draden nodig, paralel veel meer..
en wat is makkelijker met bestaande software ( die moet er dus wel voor zijn) aan te sturen. ik weet dat paralel met SMARTIE ofzo kan worden aangestuurd toch?

• Rappie
  • Laatst online: 27-11 13:10
deze zijn wel moooi, en duidelijker leesbaar als verschillende LCDs denk ik

even lokale elektroboer checken voor zo'n ding :) en ander kijken hoe duur het is om die bij hun een te bestellen

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:41 schreef Rappie het volgende:
deze zijn wel moooi, en duidelijker leesbaar als verschillende LCDs denk ik
Vooral in het donker kicked ie behoorlijk ass.

(divx5)Filmpje!!!

kwaliteit is crap en in het echt is ie veel scherper mja wat verwacht je ook van 'n trust webcam ;(

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op zondag 05 mei 2002 01:18 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Vooral in het donker kicked ie behoorlijk ass.

(divx5)Filmpje!!!

kwaliteit is crap en in het echt is ie veel scherper mja wat verwacht je ook van 'n trust webcam ;(
O-M-F-G :9~

--> INKOOPACTIE !!!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ik vinnem wel vet zo'n siemens-fujitsu kassa ding... jammer alleen van de prijs

Verwijderd

Hoe breed is zo'n ding exact?
Want ik denk dat zoiets heeeel mooi staat in het deurtje van m'n machine :9~

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 01:44 schreef insan1ty het volgende:
jammer alleen van de prijs
19 dollar !? is 'n spotprijsje imho
Op zondag 05 mei 2002 01:50 schreef Meddo het volgende:
Hoe breed is zo'n ding exact?
Length 7.75 in.
Width 2.58 in.
Depth 1.00 in.

• Creepy
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

*KWIJL*

Hmmm.... raad eens wat LCDInf binnenkort gaat ondersteunen? :P

Hier met die dingen Yarv! :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Ik heb er dus net 1tje besteld.... Ik heb nog nooit met zo'n ding gespeeld, dus heeft iemand nog wat url's en/of andere resources voor me (aansluitschema's en software)??

Wat is trouwens jullie voorkeur, serieel of parralel aansluiten??

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 07:23
Ik zie op die site dat ze daar ook cheap Hitachi LM211 displays verkopen, maar hoe sluit je die aan dan, want hij is 'controller-loos'. Iemand ervaring?

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Op maandag 06 mei 2002 09:24 schreef bschaap het volgende:
Ik heb er dus net 1tje besteld.... Ik heb nog nooit met zo'n ding gespeeld, dus heeft iemand nog wat url's en/of andere resources voor me (aansluitschema's en software)??

Als je het nou ff anders aanpakt dan word het voor iedereen goedkoper. Als je nou er een aantal besteld had, konden we de verzendkosten delen. Maar ja..... Wel jammer ik wil er ook wel een. Hoeveel moest je nou betalen in totaal met verzendkosten?

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Oww yeah! :) deez gaat zeken een mooi plekkie in mn kast krijgen :)

Yarvieh u got mail :)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 10:34 schreef MauriX het volgende:

[..]

Als je het nou ff anders aanpakt dan word het voor iedereen goedkoper. Als je nou er een aantal besteld had, konden we de verzendkosten delen. Maar ja..... Wel jammer ik wil er ook wel een. Hoeveel moest je nou betalen in totaal met verzendkosten?
Geen idee... :P Ik las hiervoor ergens dat iemand in totaal E34 kwijt was duz... Ik zie het wel als mijn credit-card afschrift binnen is.

Heeft niemand info voor me over hoe je dat ding aansluit, en programmeert?

Verwijderd

Serieel dat zijn maar 3 draden nl, 't ding kan op 19k2 wat meer dan snel genoeg is voor een 2x20 display..
Heeft niemand info voor me over hoe je dat ding aansluit, en programmeert?
Datasheet kan je bij mgmicro halen. uit me hoofd was het volgens mij :
pin 4 - 5v
pin 6 - gnd
pin 10 - serial

Maar prik me er niet op vast, ik zal het vanavond/nacht thuis nog even nakijken.

Ow misschien toch nog wel 'n tip voor de lui die er nog gaan bestellen, misschien is het handiger dat je ze even belt met je CC gegevens, want ze hebben 'n hele mooie site waar je secure kunt bestellen (https) echter daarna mailen ze die order naar zichzelf, printen ze'm uit (INC CC/ GEGEVNES) en faxen ze 'm naar de verstuur toko die de fax vervolgens in je pakketje stopt..kortom iedere jan jul die tijdens het verzenden je pakettje openrukt heeft je volledige CC gegevens :(

Verwijderd

ai.... Dat wordt nog spannend dan |:(

Maar goed...

Dank je voor de info! Ik had zelf ook nog es ff flink rondgeneusd, en heb het volgende gevonden:

http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/index.shtml

Via de seriele poort dus schijtesimpel :)
Nu alleen nog wat voorbeeldproggies zodat ik zelf aan het programmeren kan.

Of is het met die HD44780 ondersteuning misschien makkelijker (qua programmeren of voorbeelden vinden) om via de paralelle poort te doen?

Verwijderd

Serieel aansturen is ook super eazy,custom chars hebben ze wat warrig geimplementeerd maar is ook wel uit te komen zie datasheet bij bgmicro voor details

Verwijderd

Je bedoelt die waar al die custom chars in staan beschreven? Yup, die heb ik al op mijn HD'tje staan :)

Eigenlijk zoek ik dus nog een simpel voorbeeld proggie in VB of Delphi, of whatever... Gewoon om me ff op weg te helpen zeg maar..

Verwijderd

Iemand van het hardopc forum was zo vriendelijk een schematje te maken wat echt *iedereen* snapt ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.attbi.com/~AkaHomeschool/vfd.jpg

• SEFje
Op dinsdag 07 mei 2002 00:13 schreef Yarvieh het volgende:
Iemand van het hardopc forum was zo vriendelijk een schematje te maken wat echt *iedereen* snapt ;)

[afbeelding]
Hebben zoveel mensen precies dit VFD scherm of is het normaal dat-ie zo groot is? De pics zijn namelijk best vaak vergelijkbaar met die die ik dus nu ook heb.

Zodirect ff screens maken + installen, es kijken of ik dat kan :D

• SEFje
ff algemeen vraagje; waar koop je losse molex en seriele (en liefst ook paralelle) port connectors?

Enne, dat aansluiten op de parallele port, ik snap dat het moeilijker is, maar brengt het echt heel veel moeilijkheid met zich mee? Het is toch een kwesite van juiste draad op de juist plaats :?

Verder... Ik heb een audio kabeltje, maar ik kan ik die op de power zetten? Hij heeft 4 'ingangen' voor pinnen en een rood, wit en een zwart kabeltje. wit en zwart zitten naast elkaar en rood zit los daarvan. Kan ik hem dan alsnog rechtsstreeks op mijn VFD aansluiten voor een self-test?

• SEFje
woehoe, ik heb hem aan de pruttel gekregen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.dgs-online.nl/images/pc/SEF/Flash/temp/VFD.jpg

Rare letter op de eerste pixel komt doordat het schermpje net naar een andere fase van self-test ging, maar ik heb geen zin meer om nog meer foto's te gaan maken ;)

• sjares
Ik heb even naar hun gemaild, en het kostte 66,71 dollar om 20 displays naar hier over te laten zenden, met een gewicht van 13 pond (?????) 'K heb maar eens terug gemaild dat die displays hoogstens 50 gram per stuk wegen en dat ze maar eens opnieuw moeten gaan berekenen :). Nu maar hopen dat ik gelijk heb :P

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
Sorry voor het niet helemaal lezen van de inhoud, maar is er al een inkoopactie gestart en kan ik nog meedoen? Die dingen zijn zeker om te :9~

Verwijderd

hey

Hoe heten deze LCD ook alweer
Ik heb wel die andere LCD maar deze is mooier

• EntonoX
  • Laatst online: 29-11 08:52

EntonoX

Team leider

als et nog kan wil ik er ook nog wel 1tje...

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• SEFje
Op dinsdag 07 mei 2002 22:24 schreef sjares het volgende:
Ik heb even naar hun gemaild, en het kostte 66,71 dollar om 20 displays naar hier over te laten zenden, met een gewicht van 13 pond (?????) 'K heb maar eens terug gemaild dat die displays hoogstens 50 gram per stuk wegen en dat ze maar eens opnieuw moeten gaan berekenen :). Nu maar hopen dat ik gelijk heb :P
Nou ze zijn echt zwaarder dan je denkt en ook een stuk groter (!!)

Let op: ik wil de lol niet verpesten, maar deze VFD past dus nooit in de voorkant van je case, hij is 22 centimeter lang/breedt, hoe je er ook tegenaan kijkt. een letter is dus bijna 1x1cm.

Betekent niet dat het geen mooi dingetje is, en hij komt mooi in mijn custom-divxbox te zitten, waar-ie wel in past :P

Ik heb geen weegschaal hiero, maar ik gok er toch op dat dit ding welhaast 200 gram weegt (maar ja, ik kan ook echt geen gewicht schatten hoor... :P )

• SEFje
ehm ja, volgens de tech doc. weegt hij 7.0 oz...

zou me god niet weten wat dat precies is, misschien biedt google uitkomst, ff zoeken...

google in combinatie met windows rekenmachine: 7.0 Oz. = 200 gram

heavy ding dus.

• Dewoudloper
  • Laatst online: 16-03 13:28
Kan ik zo`n ding nou eigenlijk programmeren in de computer en hem vervolgens van de computer afhalen in me mini zetten en er dan vage teksten laten afspelen in de mini????

kan er met een digidoc eigenlijk ook temps worden afgelezen zonder zo`n fan, ik zat er namelijk aan te denken om zo`n ding in me mini te zetten om daarvanaf me buiten temp binnentemp motortemp af te lezen en eventueel andere delen zoals koelvloeistof!

wie heeft er een pic van de achterkant van zo`n ding?

• SEFje
Op dinsdag 07 mei 2002 23:41 schreef Dewoudloper het volgende:
Kan ik zo`n ding nou eigenlijk programmeren in de computer en hem vervolgens van de computer afhalen in me mini zetten en er dan vage teksten laten afspelen in de mini????

kan er met een digidoc eigenlijk ook temps worden afgelezen zonder zo`n fan, ik zat er namelijk aan te denken om zo`n ding in me mini te zetten om daarvanaf me buiten temp binnentemp motortemp af te lezen en eventueel andere delen zoals koelvloeistof!

wie heeft er een pic van de achterkant van zo`n ding?
Wat is een mini??

enne... jawel, achterkant: Afbeeldingslocatie: http://www.rabidhardware.net/howtos/bgmicrovfd/pic2.jpg

Edit:

:X staat ook op de eerste pagina van deze post |:(

trouwens, heeft iemand ooit nog wat gehoord van de topicstarter? Ik vraag me af wat hij er van gebakken heeft.

• Dewoudloper
Dat is een klein autootje dat laag aan de grond hangt veel te hard gaat en knetterhard geluid maakt, dus gewoon een minicooper :-)
het leek mij wel gaaf om zo`n ding een keer niet in de pc te hangen maar het in mijn dashboard van de auto te implenteren zodat ik alle temps in de motor kan meten wat nogwel eens nodig is!
ik heb dus alleen 12volt in de auto.
dus eerst programmeren en dan in de auto zetten en de temps van de digidoc lezen van de motor, en vage teksten op een ander display!

• Dewoudloper
Ik bedoel trouwens niet de achterkant van zo`n display maar van een digidoc zodat ik kan zien hoe dat nou precies zit met de temperatuurmeters en een idee krijg hoe dat moet worden aangesloten,
kwam op de searche niet echt een achterkant van een digidoc tegen namelijk :(

• sjares
Op dinsdag 07 mei 2002 23:26 schreef SEFje het volgende:
ehm ja, volgens de tech doc. weegt hij 7.0 oz...

zou me god niet weten wat dat precies is, misschien biedt google uitkomst, ff zoeken...

google in combinatie met windows rekenmachine: 7.0 Oz. = 200 gram

heavy ding dus.
Hee ja, klopt inderdaad :) Ze mailden al terug dat ze 7 ons waren.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op woensdag 08 mei 2002 06:58 schreef sjares het volgende:

[..]

Hee ja, klopt inderdaad :) Ze mailden al terug dat ze 7 ons waren.
Ben jij van plan een inkoopactie te organiseren ?

zo ja: COUNT ME IN !!!! atgast@gmx.net
1 maal 200grams vfd :)

laupro had gloof ik een site gemaakt om inkoopacties te regelen, ik weet niet of deze al uit de bèta fase is maar misschien een ideetje.

BTW. als sjares geen inkoopactie wil regelen wil ik t wel doen, maar dan moet iemand anders zijn credit card beschikbaar stellen, want die heb ik niet :D

• SEFje
Op dinsdag 07 mei 2002 23:57 schreef Dewoudloper het volgende:
Dat is een klein autootje dat laag aan de grond hangt veel te hard gaat en knetterhard geluid maakt, dus gewoon een minicooper :-)
het leek mij wel gaaf om zo`n ding een keer niet in de pc te hangen maar het in mijn dashboard van de auto te implenteren zodat ik alle temps in de motor kan meten wat nogwel eens nodig is!
ik heb dus alleen 12volt in de auto.
dus eerst programmeren en dan in de auto zetten en de temps van de digidoc lezen van de motor, en vage teksten op een ander display!
Ik denk dat je voor dit doeleinde toch beter een gewoon temperatuur metertje bij de halfords kan halen, zoals meerdere mensen hiero ook in hun computer hebben gestoken. Dat ding werkt ook met LCD's alleen meer zoals die van je wekker. Ik betwijfel dat het de moeite waard is om deze VFD in je auto te hangen omdat ik denk dat hij de gegevens niet direct uit digidoc lezen kan, maar dat er een computer tussen moet zitten, wat natuurlijk nogal veel moeite/kosten met zich meebrengt.

Ook past deze VFD denk ik echt niet in een "slot" van een auto radio; hij is volgens mij nog groter dan dat. (weet het alleen niet zeker :) )

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik wil een inkoopactie beginnen, zodra er iemand is die zijn credit card wil gebruiken kan er wat mij betreft ingeschreven worden.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:24 schreef sjares het volgende:
Ik heb even naar hun gemaild, en het kostte 66,71 dollar om 20 displays naar hier over te laten zenden...
volges mij maakt dat inclusief verzendkosten binnen nederland zon €10,- aan verzendkosten.
als dat waar is dan liggen de kosten zo rond de €33,-
dit zijn maar grove schattingen aangezien ik de koers van de dollar niet weet, en niet precies weet wat t kost om te verzenden binnen nederland.

maar de eerste stap is natuurlijk iemand vinden die bereid is zijn credit card te gebruiken, want die heb ik niet :)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.