Win 98 start niet op na instaleren scsi controler

Pagina: 1
Acties:

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:17
Ik heb een adaptec 2940 scsi controller deze doet het perfect ziet ook de schijf netjes geen probleem. Alleen zodra ik de scsi schijf eraan hang start windows niet op. totdat ik de schijf er weer afhaal en dan doet het gewoon weer. hij blijft egt net voor het punt hangen waar die naar het grafische gedeelte moet

• marrekau117
Weet er niemand iets, ik heb hem immidels wel zo ver dat ie opstart maar dat duurt nu nog 5 min en zodra ik dan deze computer aanklik hangt ie helemaal en hij heeft afentoe een conflict met de cdrom

• spacy
  • Laatst online: 13-04 16:04

spacy

+++

sinds wanneer is dit begonnen ?

wat ik van jouw begrijp is dat hij al wel het begin van windows laad, en windows wordt geladen van een normale ide schijf.
het gaat dus waarschijnlijk fout zodra windows de drivers voor die scsi kaart probeert te laden of iets dergelijks en daar dus op vast loopt.

heb je misschien een resource conflict, met je dma of irq met je pci/isa kaarten ?
dit kan misschien verholpen worden door de bios in te stellen op plug&play OS.

kun je je scsi schijf wel aanspreken met behulp van de windows opstart flop?

• marrekau117
Jah ik kan hem aanspreken met win98 opstartflop en zelfs via de veilige modus. Maar hij gaf het probleem al vanaf dat ie scsi kaart erin zat met alleen de videokaart. en uiteraart staat de zooi op pnp en alle irq's en dma's staan open
[/edit]
ook opstarten met alleen de scsi schijf gaat foutals ik daar mijn os op zet maar ik boot normaal vanaf ide jah
[/edit]

• spacy
  • Laatst online: 13-04 16:04

spacy

+++

http://ask.adaptec.com/cgi-bin/adaptec_tic.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=hfi4mtcg&p_lva=&p_li=&p_page=1&p_prod_lvl1=%7Eany%7E&p_prod_lvl2=%7Eany%7E&p_cat_lvl1=%7Eany%7E&p_search_text=%2B2940+%2Bwindows&p_new_search=1&p_search_type=3&p_sort_by=dflt

misschien dat je wat aan deze link hebt,
dit is zo'n knowledge/support database van de betreffende fabrikant.
Mijn er varing is door dit soort dingen te raad plegen meestal al een antwoord te vinden is.

zelf heb ik verder geen ervaring met deze kaart.

edit:
sorry had de zoek opdracht te uitgebreid gehouden...

• marrekau117
Ik heb er ff in zitten spitten ook de driver geupedated maar het haalt allemaal niets uit en het probleem blijft dat hij 5 min doet over het opstarten en dat hij als ik op deze computer druk een bfd(bleuscreen of death) krijg en daar vervolgens niet meer uitkom behalve door hem te resetten

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op vrijdag 12 april 2002 20:12 schreef marrekau117 het volgende:
daar vervolgens niet meer uitkom behalve door hem te resetten
Vaag, ik heb een adaptec 2940 UW2 scsi controller die standaard herkend wordt door Windows 98 SE :7

Misschien een bios update, of het scsi bios (tijdens boot) CTRL-A doorspitten. Doe een reset default waardes.
Is de terminatie goed? :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• marrekau117
ik heb ook zo'n uw2 kaart word idd netjes herkend, ook al gereset naar default waarde, en zelfs een driver update, maar nog homaar het enige wat ik idd nog niet gedaan heb is een bios update op de mobo bios en de terminatie is goed want anders ziet ie die schijf nooit en had ik hem ook nooit kunnen benaderen

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 23:57 schreef marrekau117 het volgende:
ik heb ook zo'n uw2 kaart word idd netjes herkend, ook al gereset naar default waarde, en zelfs een driver update, maar nog homaar het enige wat ik idd nog niet gedaan heb is een bios update op de mobo bios en de terminatie is goed want anders ziet ie die schijf nooit en had ik hem ook nooit kunnen benaderen
terminatie kan ook fout zitten, en dan ziet ie hem wel maar krijg je aardig wat echo's, waardoor alles langer duurt.

ff kijken.
onbekende pc
adaptec 2940 controller
scsi harddisk

welk ID heeft de controller, welk ID de harddisk?
schone windows installatie?

op zich moet alles goedgaan aangezien win98 in tegenstelling tot win2000/XP/NT geen speciale bootdriver nodig heeft.

sorry dat ik niet kan helpen. Misschien chipsetdrivers van je moederbord installeren?

• marrekau117
de pc is een pentium 1 systeempje maar dat mag geen 3 min verschil uitmaken, 1 minuut kan ik nog mee leven en uit mijn hoofd zit de controller op 10 en de hd op 3 maar dat mag ook geen verschil maken heb ze allebij al op andere id's gehad en die instalatie is uiteraard schoon

Verwijderd

probeer eens de drivers te installeren *D
die vind je op www.winfiles.com :r
np!! :*

xxx Dr.frankman (8>

• marrekau117
Op zaterdag 13 april 2002 20:48 schreef pyralvex- het volgende:
probeer eens de drivers te installeren *D
die vind je op www.winfiles.com :r
np!! :*

xxx Dr.frankman (8>
ik heb ook zo'n uw2 kaart word idd netjes herkend, ook al gereset naar default waarde, en zelfs een driver update
voortaan iets beter lezen a.u.b. ik ben niet zo dom dat ik dat niet doe, ik werk zelf op een t.d. dus dat is het eerste wat ik zo'n beetje gedaan heb

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 13 april 2002 20:48 schreef pyralvex- een zooi onzin:
Vriendelijk verzoek niet elke smily uit te proberen bij elke post.
Daarnaast is de FAQ je blijkbaar onbekend en verbaast het me ook niet dat je telkens een [topic=309815/1/35] zet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1