High end surround of stereo?

Pagina: 1
Acties:
  • 747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 14:29
Ik heb been probleempje, namelijk:

Ik ben voornamelijk een Hifi fan en op de tweede plaats een bioscoopfan.Een week geleden heb ik een YAMAHA DSP A1 verkocht en wil wat anders kopen ipv. de YAMAHA.Ik heb wat moeite met kiezen van de versterker voor de audio en bioscoop.De YAMAHA DSP A1 vond ik wat betreft HI-END geluid (Shit-sorry).En nu zit ik met een dilemma om een versterker te kopen die heel goed is met de STEREO geluid maar ook decodeert en vergeeft de SURROUND geluid.Ik heb gebruik de YAMAHA versterker voornamelijk voor de STEREO weergave.Ik zit te denken aan een YAMAHA DSP AZ1 of YAMAHA DSP AX1+paar mono versterkers voor de FRONT kanalen (liefst buizen)(er hoeft niet een YAMAHA te zijn!.Ik had ook gedacht om een voorversterker van TAG McLaren 32R te kopen maar dat is weer te duur! Veel films kijken doe ik niet( 2-3 wekelijks) maar als ik het doe dan moeten muren gaan trillen (een daar was YAMAHA goed in!!)!!!!!

Mijn Luidsprekers zijn :
FRONT Geers EvE (zelfbouw) http://members.home.nl/edgar.beers/
REAR Jamo CONCERT 11
CENTER JAMO CONTERT CENTER

Mijn televisie is een Panasonic TV TX-36PB50D
Mijn DVD PLAYER is een PIONEER 737
KABELS VDH Magnum , CS122 , Revelation

Mijn E-MAIL slowik@chello.nl

Bij voorbad bedankt voor de reacties!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Ik heb zelf helaas (nog) geen ruimte voor echt goed surround, maar als goede stereo versterker, die ook goed surround geeft, kan ik je de Arcam AVR100 aanraden.

Die moet voor een €1300 wel te krijgen zijn in Nederland.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

En Marantz is ook lekker in stereo. WEl phat dat je de concert serie heb, ik wil ff een keer komen luisteren :P :9~

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• SlowikPL
Op donderdag 11 april 2002 23:45 schreef JT het volgende:
En Marantz is ook lekker in stereo. WEl phat dat je de concert serie heb, ik wil ff een keer komen luisteren :P :9~
Marantz SR 14 MKII heeft te weinig instelingen DSP en klinkt ook niet zo als ik het hebben wil
geen probleem maar als ik de systeen klaar heb!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 12 april 2002 00:04 schreef SlowikPL het volgende:

[..]

geen probleem maar als ik de systeen klaar heb!
geil...die wil ik ook nog steeds luisteren..
luisterdaggie? (ik neem de frikandellen mee :P )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• SlowikPL
Op vrijdag 12 april 2002 00:06 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

geil...die wil ik ook nog steeds luisteren..
luisterdaggie? (ik neem de frikandellen mee :P )
of de CONCERT 11 (kersen) kopen?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zou wel willen, maar ich habe zo wenig geld zu besteden.
van luisteren zelf word ik al gelukkig genoeg van :9

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 12 april 2002 00:09 schreef SlowikPL het volgende:

[..]

of de CONCERT 11 (kersen) kopen?
Waar woon je ? In welke stad that is

Anders moet je is kijken voor een Lexicon pre-amp/DSP en 5 Marantz THX eindblokken van 125 watt@8 ohm per stuk.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

maar als ik het doe dan moeten muren gaan trillen (een daar was YAMAHA goed in!!)!!!!!
Jammer van deze zin. ;( ;). Als muren moeten gaan trillen koop je toch lekker een PA setje?

Stereo en surround allebei perfect en combineren zal nooit goed kunnen. Yamaha is en zal altijd agressief blijven klinken, met die dome tweeters zal dat nog wel mee vallen. Wat je evt. had kunnen doen is een eindversterker op de preouts van die Yamaha aansluiten om zo je front luidsprekers van vermogen te voorzien.

Die luidsprekers die je hebt zou ik niet zo gauw met buizen aansturen tenzij je geld over hebt voor een Graaf, die daar geen enkele moeite mee heeft.

Die MA500 blokken van Marantz zijn erg goed, 2e hands moet je ze nog wel zien te scoren. Verder kun je nog kijken naar spulletjes van Parasound.

suc6

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een zo goed mogelijke stereo-amp kopen, en het hele surround-spul vergeten. Op die manier kun je zelfs je surround boxen verkopen en zo weer meer geld uitgeven voor een goede amp.

• SlowikPL
Op vrijdag 12 april 2002 02:01 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Jammer van deze zin. ;( ;). Als muren moeten gaan trillen koop je toch lekker een PA setje?

Stereo en surround allebei perfect en combineren zal nooit goed kunnen. Yamaha is en zal altijd agressief blijven klinken, met die dome tweeters zal dat nog wel mee vallen. Wat je evt. had kunnen doen is een eindversterker op de preouts van die Yamaha aansluiten om zo je front luidsprekers van vermogen te voorzien.

Die luidsprekers die je hebt zou ik niet zo gauw met buizen aansturen tenzij je geld over hebt voor een Graaf, die daar geen enkele moeite mee heeft.

Die MA500 blokken van Marantz zijn erg goed, 2e hands moet je ze nog wel zien te scoren. Verder kun je nog kijken naar spulletjes van Parasound.

suc6
Nu,ik weet dat mijn front luidsprekers beter zijn dan je denkt! veel luidsprekers gezien (geluisterd) maar meine zijn volgens mij beter dan B&W NATILUS 802 (meer diepe,warme,gecontroleerde weergave hebben ) of zelfs B&W NATILUS 801 !!!!!!

Ik ken iemand die zezelfde luidsprekers bouwde en heeft eigen B%W 802 direct VERKOCHT!!!!!! deus?

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Waarom koop je geen losse decoder + versterker(s)?

Dan kun je je eigen favoriete versterker gebruiken voor je HiFi, en voor surround koop je daar bijvoorbeeld een geintegreerde versterker met drie trappen van Rotel bij ofzo..

Of je koopt de MicroMega minimum AVP, dat heeft een vriend van mij ook gedaan (fijne jongen!). Dat is een decoder + versterker voor center en surround en voor je fronts/stereo sluit je daar je eigen versterker op aan. (in zijn geval de MicroMega minimum AMP)

Great minds think alike!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 13 april 2002 00:34 schreef 456GT het volgende:
Waarom koop je geen losse decoder + versterker(s)?

Dan kun je je eigen favoriete versterker gebruiken voor je HiFi, en voor surround koop je daar bijvoorbeeld een geintegreerde versterker met drie trappen van Rotel bij ofzo..
Zie mijn oplossing, das ook wel een goede.

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kijk eens naar een mooie Rotel.. Rotel heeft surround versterkers, die ook erg goed zijn voor Hifi.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• SlowikPL
Op zaterdag 13 april 2002 12:31 schreef tbusquet het volgende:
Kijk eens naar een mooie Rotel.. Rotel heeft surround versterkers, die ook erg goed zijn voor Hifi.
HELLO, HELLO,

Ik praat over HI-END !!!!!!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op zaterdag 13 april 2002 16:35 schreef SlowikPL het volgende:

[..]

HELLO, HELLO,

Ik praat over HI-END !!!!!!
Inderaad, Rotel is maar wat klote :r |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.rotel.com/html/prodshots/rmb1095.jpg
200 watts x 5 into 8 ohms (330 watts x5 into 4 ohms)
Two Rotel toroidal transformers
Balanced and unbalanced inputs
British slit foil capacitors

Dat begint toch aardig op high-end te lijken dacht ik zo, tuurlijk kan het ook nog beter en duurder, maar om dan meteen zo'n reactie te geven...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:59

FFF

Rotel is dus echt wel een goed merk voor dat geld, probeer maar een zo'n krachtpatser als hierboven te vinden voor dezelfde prijs.

Verder is heb ej alle merken zowat al genoemd, als er tussen onkyo, marantz en denon en harman kardon en arcam nix bij zit weet ik het ook niet meer.

Wat je wel kunt doen is een goede voorversterker kopen en met mono blokken werken, wat mij de beste oplossing blijft, maar goed, wat hierboven staat lijk me goed genoeg.

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Mmmm... Ik word niet echt snel pissig maarre... iemand die Jamo speakers heeft staan en vervolgens claimt dat zijn zelfbouw speakers beter klinken dan de B&W Nautilus 802 neem ik absoluut niet meer serieus.
Vervolgens ook nog willen dat de muren trillen(?) Tja en dan ook nog Rotel afschilderen als niet-high-end apparatuur? Ehrmmm :Z

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak en voorkeur maar kwaliteit hoor je altijd, ook bij apparatuur die niet helemaal in jouw straatje ligt.

Misschien een superidee om eens wat vaker naar echt HIFI spul te gaan luisteren, bij een audioclub te gaan en eens wat tests en documentatie door te lezen.

Ga eens naar de VAD (Veldhoven) of de Doelen lente HiFi show (dit weekend in Rotterdam) en experimenteer eens wat met kabels en opstellingen. Duik eens een studio in en leer de geheimen kennen van goede opnames. Vergelijk een track op vinyl eens met dezelfde op CD, DVD, SACD, MP3 of minidisk en train je oren |:(

Praten we daarna nog eens gezellig verder ;)

Suc6 met zoeken!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Verwijderd

Hey,

Ik zou bv gaan voor de Onkyo 989.
Die heeft pre outs, en daar dan bv Krell mono blokken achter hangen.

Geeft zowel goed stereo als surround weer, heeft namelijk ook dolpy prologic 2

Kost een paar centen maar dan ben je wel gesteld!!!

Mzzl :9

• SlowikPL
Op zaterdag 13 april 2002 16:48 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Inderaad, Rotel is maar wat klote :r |:(
[afbeelding]
200 watts x 5 into 8 ohms (330 watts x5 into 4 ohms)
Two Rotel toroidal transformers
Balanced and unbalanced inputs
British slit foil capacitors

Dat begint toch aardig op high-end te lijken dacht ik zo, tuurlijk kan het ook nog beter en duurder, maar om dan meteen zo'n reactie te geven...
OOOOO het ziet er inderdaad HI-END uit. maar de geluid is tweede!!!!!!!!!!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Een high end dts processor kost minstens zo'n 5000 euro (zonder versterkers). Is dat wat je wilt?

edit.
ff wat merken
Proceed
Anthem
Lexicon
Sunfire
Theta
ADA
B&K
EAD

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

OOOOO het ziet er inderdaad HI-END uit. maar de geluid is tweede!!!!!!!!!!
Jezus, wat ben jij voor newbee?!?!? Zou me nix verbazen dat je dit rijtje : FRONT Geers EvE (zelfbouw) REAR Jamo CONCERT 11 CENTER JAMO CONTERT CENTER Panasonic TV TX-36PB50D PIONEER 737 KABELS VDH Magnum , CS122 , Revelation
niet eens hebt :r
Je hebt het over highend niveau, wat relatief is, en je bent misschien van plan om een dsp Az1 te kopen? Haha, zeg maar dag tegen Yamaha als je die Rotel ernaast zet ;)
Nu,ik weet dat mijn front luidsprekers beter zijn dan je denkt! veel luidsprekers gezien (geluisterd) maar meine zijn volgens mij beter dan B&W NATILUS 802 (meer diepe,warme,gecontroleerde weergave hebben ) of zelfs B&W NATILUS 801 !!!!!!
Ik ken iemand die zezelfde luidsprekers bouwde en heeft eigen B%W 802 direct VERKOCHT!!!!!! deus?
Ook hier begrijp je er dus weer geen f*ck van hè? Gecontroleerde weergave is iets waar je versterker het meeste invloed op heeft. Je hebt het over een eventuele buizen versterker. Ik zeg, doe dit niet aangezien die Eeve luidsprekers niet super zijn om aan te sturen. (vrij grote woofer), tenzij je een Graaf oid. kan veroordelen die met zulke jongens geen moeite hebben.
Overigens ken ik die Eve's (eigelijk zijn het een iets gemodde ref mon. + extra laageenheid) erg goed, aangezien een vriend die een keer gebouwd heeft. En over het bedrag voor die eve's om ze te bouwen en over 1 man die het ontwikkelt heeft kan hij niet tippen aan een BW801. (en dat is niet alleen subjectief) Simpelweg omdat bw een heel team van mensen heeft om dat te ontwikkelen en geen 1 vent.
Ik ben het met je eens dat zelfbouw heel goed kan klinken, ikzelf heb eigen ontwikkelde luidspreker waar ik een aantal jaren voor heb moeten researchen en hij klinkt beter dan de Totem Wind, vind ik. Maar de top zou ik en bijna niemand kunnen bereiken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

simp-el
als je het geld hebt, (OVER!!)
dan lekker high-end, dat staat nog stoer ook B-)
:P lekker nutteloos. maar als je echt hifi-freak bent, dan toch nog, is high end vaak te duur wil je het echt merken vind ik.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

FF terug op aarde. Er was ook een top Pioneer die best goed was (voor een A/V receiver) Past wellicht mooi bij de 747.

Misschien was het deze (weet niet zeker)
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/Images/HomeProduct/VSX49TX_big.jpg

Maar het idee om voor stereo een aparte eindamp te gebruiken lijkt mij het beste (hoef je ook niet zo'n idioot dure AV receiver te nemen). Wellicht kun je die rechstreeks op de SACD uitgang aansluiten (is toch analoog). Ga ik ook doen met mijn Sony 555ES (als ie nog komt :( , prijs is ondertussen gedaald naar 700 euro).

Misschien een zelfbouw buizenbak op basis van KR buizen (zijn wel behoorlijk duur). Anders een leuke 50 watt klasse A.

edit. toegift: de AV8 van Arcam zou ik ook zeker gaan bekijken als ik iets zocht met betere muzikale prestaties

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• SlowikPL
Nu gisteren heb ik MARANTZ SR14 - MKII gekocht voor 2650Euro

Het is echt dat wat ik zocht!!!!!!!!!!!
pracht van RECIVER (super geluid!!!)

PS,

Xanandu als je wilt kan ik je foto`s sturen :) den kun je lekker s`nachts dromen (mooie dromen) die nooit voor je werkelijkheid zulen zijn. he he |:( :'( >:)

Verwijderd

Marantz SR 14 MKII heeft te weinig instelingen DSP en klinkt ook niet zo als ik het hebben wil

hmmmz

Is goed, Robert.

Mail die foto's maar. Altijd leuk om te zien hoe anderen hem gebouwd hebben en nee ik zal er niet er over dromen. Heb:
A: iets veel mooiers >:) ;) (hoog verschilt niet veel, gebruik zelf ook de 97000)
B: ze al eens gehoord bij de baas zelf en ik viel niet van m'n stoel.
C: krijg ik nou niet bepaald een erectie bij je Jamo setupje

Jammer van die SR14 trouwens, dan haal je lang niet alles eruit. Maargoed, wie ben ik? ;) |:( En het gaat erom dat jij tevreden bent..

ashcan@tebenet.nl

P.S. leer es spellen
[/flame :{]

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 22:43 schreef SlowikPL het volgende:

PS,

Xanandu als je wilt kan ik je foto`s sturen :) den kun je lekker s`nachts dromen (mooie dromen) die nooit voor je werkelijkheid zulen zijn. he he |:( :'( >:)
Mag ik weten waar je deze receiver hebt gekocht voor dat geld? Kost normaal namelijk €5000.

Verwijderd

Koop meteen een goede cursus Nederlands en het wordt nog wat met je :+
Pagina: 1