Thunderbird 800 niet sneller als 720?!?

Pagina: 1
Acties:

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hoi,

Ik heb laatst voor een neef van mij een Athlon TB800 (socket A) systeem gebouwd, maar dit systeem wil op 800Mhz niet stabiel lopen, zelfs onder DOS loopt ie na een seconde of 5 vast. Omdat ik het op dat moment niet kon vinden heb ik de FSB maar op 90Mhz gezet, en toen liep ie perfect. Weet iemand hoe het kan dat ie op 800 niet loopt?

Systeem:
* Asus A7V (met Audio)
* AMD Athlon 800 (Thunderbird - Socket A)
* Standaard Socket A koeler (MyCom)
* 128Mb PC133 SDRAM
* 15,2Gb HD (Quantum of Maxtor, dacht Quantum)
* 16Mb Matrox G400 AGP
* SoundBlaster 128PCI
* 56K6 Interne PCI Modem
* LG 48x CD-ROM
* LG 8x4x24 CD-RW
* 300Watt Voeding
* 17" CTX Monitor
* Logitech wheelmouse

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Heb je wel koelpasta gebruikt?

Verwijderd

gebruik je wel A merk geheugen ? of goedkope meuk , a7v slikt alleen het betere dure spul kan een probleem zijn , want ik heb bijv 100mhz cas 2 en dat loopt probleemloos suc6 !

Verwijderd

Buggy Pocessor?? :P

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zorg ervoor dat de koeler goed op de processor aansluit. Sommige koelers sluiten niet goed aan op de socket-a t-birds doordat deze kussentjes op elke hoekpunt hebben om de core van de processor te beschermen. Gebruik desnoods iets meer koelpasta om een betere aansluiting tussen koeler en processor te krijgen.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Terugbrengen!!!!!!!!!!!1
Als je een 800MHz cpu koopt moet hij op 800 kunnen lopen zo niet is er ergens op het mobo of andere soft- en/of hardware iets mis, dus als je zeker weet dat de rest goed werkt en is correct geinstalled, gewoon terug brengen!

Verwijderd

Ik zouw gewoon eerst teruggaan (spaart je misschien veel tijd uit) als het dan nog niet werkt moet je verder kijken..

• sammie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 14:10
Ik heb dezelfde configuratie met hetzelfde probleem.

Bij mij lijkt het te maken te hebben met het geheugen.

Zet je geheugen eens op PC100 ipv PC133 en probeer of ie dan wel goed loopt.

Laat even weten of het helpt via mail:sammie@xs4all.nl

Paul
Bye

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Met alle respect, maar als je een thunderbird hebt gekocht met normaal PC133 geheugen mag je er van uit gaan dat deze ook op 133Mhz loopt. Is dat niet het geval, dan lijkt me het geheugen op 100Mhz terugzetten niet een goede oplossing!
Nogmaals, let er op dat de koeling goed aansluit op de processor en zorg dat je PC133 geheugen hebt met een max. toegangssnelheid van 7,5 ns. (anders is het ook geen echt 133Mhz geheugen!) en zorg voor voldoende voeding (dus min. 300 Watt).
Is daar aan voldaan dan zou elke 800Mhz T-bird ook echt op min. 800 Mhz moeten werken.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 september 2000 18:13 schreef voxell het volgende:
Ik zouw gewoon eerst teruggaan (spaart je misschien veel tijd uit) als het dan nog niet werkt moet je verder kijken..[/quote]Sodeju Voxell, wat een neurotisch icoontje :D

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
wat voor voeding heb je? een amd slokt veel stroom.
lees ook deze draad:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/45919

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

[off topic]
Twee opmerkingen:
- Niet sneller als 720 wat? -> ergo als=dan
- Resistance IN Futile? Hmmm..... in futile what? -> ergo in=is

;)

[/off topic]

edit:

Oh... enne: subiet mee terug gaan!

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

Verwijderd

Niet gelijk je mobo vol met zooi prakken, onderdelen een voor een testen, misschien is iets anders niet zo blij met je bussnelheid. Alle bios settings op save zetten en dan kijken of ie het wel doet
Pagina: 1