instabiele asus a7v + thunderbird 800

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
ik heb dus pas een dondervogel 800 en een asus a7v gekauft, en nu stort heel het zaakje na een half uurtje ut'en of 3dmarken in. ik heb alle niewe drivers geinstalleerd, maar nog crasht de hele handel. in windows zelf lijkt hij stabiel, alleen af en toe een normale windhoos crash. toen in win2k installeerde met de via 4-in1 drivers wou hij zelfs niet meer opstarten... vaag... mijn processor is op het moment van schrijven 53 graadjes. ik las in meerdere postings dat dit het niet kon zijn...

misschien kan iemand me verder helpen?
thnx

ow, en m'n video is een geforce 2 gts

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
Hoeveel Watt is je voeding???

Voor een AMD en GeForce GTS heb je toch zeker een 300 Watt nodig

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k meende dat er meer mensen met gedonderzaten met de T-bird 800 ???? Iets over slechte CPU's ofzo..

Er zal zo wel een reactie van komen :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• KALN
IK heb ook zo iets gehoord. Maar de T-Bird 900 van mij draait prima op mijn KT7-RAID plankje.

• sharkzor
mijn voeding is 250 wat. maar is dat niet sterk genoeg?

• KALN
Ik denk dat dit niet genoeg is.

Want een maat van mij, die zat ook te benchen toen zijn systeem vast liep. hij heb dus ook een 250Watt voeding maar dan gewoon een GF2.

En nu met een 330Voeding doet hij het goed bij hem

• sharkzor
wat is dat nou voor een onzin? als ik bij informatique kijk zie ik dat alleen vette server kasten een 300 wat voeding hebben.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb zelf de Tbird 950 met een Aopen HQ08A bigtower (300 Watt-voeding). En die komt toch écht van Informatique vandaan...

Dit alles op een Asus A7V plankje met BIOS 1003 en alles werkt prima. Wordt alleen wel wat warm (61-62 graadjes).

Virussen? Scan ze hier!

• KALN
Wat begin je nou te blaten.

Nou je zoekt het dan maar zelf uit.
IK heb dus ook gewoon een 300 Watt in mijn Miditower zitten. En alles werkt prima.

En zo'n voeding is helemaal niet zo duur. (het is maar wat je duur vindt). Kost zo'n 100 piek (exl. verzendkosten).

Suc6

• sharkzor
bedankt voor jullie reacties.

ik vind het alleen vaag dat je daar een 300 wat voeding voor nodig heb. alsof de stroomrekening nog niet hoog genoeg is....
ik word het een beetje zat met die compu's. er is altijd wel iets wat niet deugt of niet werkt en alleen met een hoop geld te verhelpen is. ik zal vanmiddag informatique ffe bellen of zij het ook ffe kunnen testen en dan moet ik maar weer eens ergens flappen vandaan halen om zo'n voeding te kopen *zucht*

Verwijderd

/me denkt dat je idd een zwaardere ( in jou ogen een server- ) voeding nodig hebt. Tis ongeveer landelijk bekend dat AMD graag een 300 watt voeding wil. >:)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik heb ook de Asus A7V met een Tbird 800 in een Aopen HX08 en W2k + SP1. Draait alle pro-applicaties prima, alleen 1 game loopt na ong. 5 min. vast. Maar dat kan een driver of warmteprobleem zijn van m'n Erazor X. Voor Athlon systemen wordt al sinds een jaar aangeraden min. een 300 Watt (en dan nog liefst AMD approved)voeding te nemen. Die zijn genoeg te krijgen. Bovendien had je dit van tevoren kunnen weten als je je ook maar een beetje in de materie verdiept had, VOOR dat je tot aanschaf overging. Maar zo te horen doe je dat niet.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• sharkzor
had ik dus wel gedaan, alleen niemand die mij verteld (ook informatique niet) dat een 300 wat voeding wel makkelijk is.

misschien moet iemand maar eens een pagina gaan maken waar dat soort dingen opstaan zodat andere mensen niet voor zulke verassingen komen te staan....

bij de weg, heb net een 300 wat voeding besteld $$$ daar gaat m'n studie financiering van deze maand... :(

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 10:50

Orac

Ik mis je papa.

Een GeForce 2 GTS trekt de helft minder stroom dan zijn voorganger. Het opgenomen vermogen van de GTS is ongeveer 8 Watt.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Weareborg, er zijn over die voeding ongeveer 2 miljoen topics geweest hier. Als je dat nog niet genoeg vindt...misschien had je de shop die pc in elkaar moeten laten klussen, dan werkt ie wel zoals het hoort.

• sammie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 14:10
Ik heb dezelfde configuratie met het zelfde probleem. Ik heb wel de oorzaak achterhaald: het geheugen.
Probeer eens het geheugen op PC100 te zetten (i.p.v. PC133) Ook al heb ik PC 133 geheugen (volgens de specs) blijkt het niet stabiel op 133 Mhz).

Laat effe weten of dit inderdaad bij jou ook de oorzaak is (sammie@xs4all.nl)

• sharkzor
ik heb inderdaad ook pc133 geheugen. ik gaat hem meeteen proberen op pc100, maar ik vind het dan wel vreemd dat ie niet op pc133 werkt.

Verwijderd

Controleer eerst even of je wel echt een 300 watt voeding nodig hebt.

Aangezien de meeste duron systemen op 235 watt ook zonder problemen draaien is een 300 watt helemaal niet een must. Het is idd makkelijk maar kijk eerst eens wat voor hardware er verder inhangt.

Wil je testen of je dus wel echt een 300 watt nodig hebt moet je gewoon wat overbodige apparaten uit je bak trekken en dan nog eens 3dmarken.

Ik verdenk overigens eerder het via chipset omdat ik zelf ongeveer dezelfde klachten heb. (duron 650 op abit kt7 met 300 watt voeding)

Je kan nu wel een 300 watt voeding kopen maar als je hem hebt en het helpt niet heb je dus 100 piek teveel uitgegeven en ben je nog geen stap verder.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:38
Ik heb een T-Bird 750 + 256MB + GF2 met 300W voeding, werkt zelfs stabiel op 71c :D!
[Zit nog op mijn koeler te wachten..]. Maar zelfs dat draait stabiel. Ik hoop straks naar de 950 te kunnen, misschien wel de 1 GHz.. :).
Uiteraard met nieuwe Chrome Orb en Arctic Silver peest... doh... ;).

• sharkzor
mmmm, heb net het geheugen op 100mhz gezet en inderdaad het draait nu stabiel al een paar uur. ik ga hem vanavond nog wel ffe verder testen, maar anders is het nu gedeeltelijk opgelost. ik vind het dan wel vreemd dat pc133 niet op 133mhz kan lopen... morgen toch nog eens informatique bellen die mij die voeding vandaag hebben aangesmeerd (hij is er nog niet gelukkig).

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien verkeerde timing instellingen van dat geheugen in de bios? Vaak worden 133MHz modules te snel ingesteld.

• sharkzor
dat is het niet, ik heb m'n probleem net wat verder onderzocht:

als ik hem terug klok naar 100mhz loopt 3dmark zonder te crashen, maar met 133 crasht ie na een half uur of zo. als ik alle kaarten+cdrom/writer/zips behalve video en geluid eruit haal loopt ie prima op 133. net een paar uur 3dmark gedraait. ik zal hem morgen nog wel ffe laten draaien als ik naar school ben, maar ik denk toch echt dat het een voedings probleem is.

iedereen in iedergeval nog bedankt voor hun reakties.
Pagina: 1