Toon posts:

God en allah zijn niet dezelfde!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 23:49 schreef frytzzz het volgende:

[..]

:? |:(

Lijkt me wel. Waar anders?? Meteen naar SM stappen?

Hij is overigens niet degene die etaleert, maar signaleert.
Gezien het feit dat hij zich flink druk maakt maar verder niets onderneemt om er inhoudelijk iets tegen in te brengen zou reageren in de SM voor PimpG zeker niets verkeerd zijn geweest.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op vrijdag 12 april 2002 10:41 schreef siggy het volgende:
Het enige wat ik hier merk is dat die mensen met geloof hier rondlopen, zich beter voelen dan de anderen.

Ik vind het best triest hoe mensen in die verhalen kunnen geloven, ik begrijp dat gewoon niet. Dan komen ze stomweg die duffe imam nog verdedigen ook, nou bij deze wil ik een nieuw geloof oprichten, het siggy-geloof.....
Daar heb je helaas helemaal gelijk in. Ik vind het verkeerd en jij ook - daar zijn we dan over eens. Veel gelovigen zien zich als moraal-ridders, en dat is jammer. Nu zijn sommigen onder hen moreel gezien ook heel volwassen, maar dat is niet iets dat alleen voor gelovigen weggelegd is. Ik denk wel dat je als gelovige iets meer kans hebt om moreel gezien volwassener te worden.... je denkt tenslotte wel na over hoe geloof van toepassing is op je leven en hoe de normen en waarden toe te passen zijn in jouw situatie. Maar hetzelfde geldt ook voor mensen die expliciet kiezen voor geen geloof. Tegenwoordig kies je minder snel voor geen geloof of voor een specifiek geloof. Meestal kies je maar gewoon niet. De mensen die iets kiezen onderbouwen dat voor zichzelf. Ik denk dat dat een bepaald niveau van geestelijke volwassenheid tentoon stelt. Deze mensen (dus ook de expliciet niet-gelovigen) zijn moreel gezien denk ik eerder of sneller volwassen.

Verwijderd

Wat we natuurlijk niet mogen vergeten is dat zo'n imam niet representatief is voor de totale religieuze group, alhoewel zo'n imam wel flinke invloed zal hebben, en voor intolerantie heeft gezorgd binnen zijn moskee. Niet iedereen denkt zo. Als excuus kan je nog altijd aandragen van "het is een argument tussen God/Allah en de persoon", terwijl dat excuus toch onverteerbaar blijft voor de 'puristen'. Tsja. Wie heeft er gelijk? Je krijgt dan het aloude "wie is de echte moslim/christen"-discussie compleet met moddergooien en veroordelingen en waarheden. Altijd leuk als je nootjes eet in een bar ofzo.

Geloven op zich is een complex iets. er is een hele tijd een hele thread over geweest, en je kan hem via de search wel vinden denk ik.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03-2025

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op donderdag 11 april 2002 21:27 schreef Aakab het volgende:

[..]

Dit betekent absoluut niet dat je mensen dom moet laten en neit wetenschappelijk onderzoek moet verrichten, islam dwingt iedreeen te studeren.
Waarom dwingt de islam iedereen te studeren? IMO, mag geen één religie mensen dwingen tot iets. Het zou een vrije keuze moeten zijn.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik gooi deze voor nu dicht, aangezien dit toch nergens toe leidt. Topic wel closed, nog nader te bespreken met overige W&L mods.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.