Toon posts:

God en allah zijn niet dezelfde!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik vaak hoor of lees is dat mensen er vanuit gaan dat allah (de islamitische god) en God (van Israël) dezelfde zijn. Vaak mensen die helemaal geen geloof aanhangen delen jammer genoeg deze mening.
Wat er zich nu weer (zeer) actief afspeeld in het midden oosten is daar volgens mij weer een duidelijk bewijs van. Mijn mening is dat allah veelal voor wraak en haat staat en dat God van de christen voor liefde staat.
Wat ik met deze topicstelling wil bereiken is dat men gewoon eens over dit gegeven nadenkt, mij eventueel probeert het tegendeel te bewijzen/beargumenteren en natuurlijk er verder serieus over discussiëerd.

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Als je de Bijbel en de koran naast elkaar legt merk je dat het de zelfde God is.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Als christen kan ik je verzekeren dat Allah en God 1 en dezelfde zijn. De beide stromen (en ook het jodendom) komen voort uit een oerreligie die ontstaan is bij de nomaden die door de woestijn trokken.

Allah en God zijn 1, alleen hebben de mensen die de verschillende religies belijden andere koersen bewaren. Maar ik ben het met je eens dat de Islam op enkele punten wel een beetje cru is....maar dat geld ook voor de bijbel, dus ....

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Op donderdag 11 april 2002 19:35 schreef Count_Bleauchamp het volgende:
Mijn mening is dat allah veelal voor wraak en haat staat en dat God van de christen voor liefde staat.
En zo staat voor moslims Allah voor liefde en de God van de christenen voor wraak en haat. En dan noemen ze de kruistochten als voorbeeld, en hebben ze, vanuit hun perspectief bekeken, nog gelijk ook. Net zoals jij vanuit jouw perspectief gelijk hebt.

Maar boven alle perspectieven staat God. En zijn naam is Allah. ;p

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 19:43 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Als christen kan ik je verzekeren dat Allah en God 1 en dezelfde zijn. De beide stromen (en ook het jodendom) komen voort uit een oerreligie die ontstaan is bij de nomaden die door de woestijn trokken.

Allah en God zijn 1, alleen hebben de mensen die de verschillende religies belijden andere koersen bewaren. Maar ik ben het met je eens dat de Islam op enkele punten wel een beetje cru is....maar dat geld ook voor de bijbel, dus ....
indeed...
Zondvloed
Sodom en Gomorra (ook al waren ze allemaal slecht)
Job: God laat zich 'overhalen' door de duivel....

Verwijderd

Of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt... :? :?

Pijnlijk blijft het.... ;)

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Op donderdag 11 april 2002 19:45 schreef wfvn het volgende:

[..]

Job: God laat zich 'overhalen' door de duivel....
Dit wou ik toch niet zo zeggen
De duivel zei dat job God wel los liet als er moeilijkheden kwamen, en God zei dat dat niet zo was. En dit heeft God gedaan als een les voor de duivel

• tofus

tofus

it's all in the game

Op donderdag 11 april 2002 19:49 schreef Pnhers het volgende:

[..]
En dit heeft God gedaan als een les voor de duivel
Dit wou ik toch niet zo zeggen.
God deed dit omdat de duivel het 'm vroeg. Zo is 'Ie namelijk.

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 19:49 schreef Pnhers het volgende:

[..]

Dit wou ik toch niet zo zeggen
De duivel zei dat job God wel los liet als er moeilijkheden kwamen, en God zei dat dat niet zo was. En dit heeft God gedaan als een les voor de duivel
En dus haalt hij een volledig trouw mens door de slijk.... :( :r (ik ben overigens wel gelovig... voordat dit als een troll wordt opgevat)

In menselijke termen vind ik dat ronduit grof...

Als mensen me zouden vertellen dat m'n vriendin me nu wel trouw is maar als het slecht gaat niet, zou ik het niet in m'n hoofd halen om dat te gaan testen; ik hoef dat aan de ander echt niet te laten zien.... ik zou m'n vriendin daarmee dan 'pijn' doen (zoals God doet met Job)... Ik vertrouw haar gewoon... ongeacht de eventuele bullshit die anderen zouden zeggen...

Verwijderd

Lol, God is evil, all hail de duivel, lord of good :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat ik vaak hoor of lees is dat mensen er vanuit gaan dat allah (de islamitische god) en God (van Israël) dezelfde zijn. Vaak mensen die helemaal geen geloof aanhangen delen jammer genoeg deze mening.
Wat er zich nu weer (zeer) actief afspeeld in het midden oosten is daar volgens mij weer een duidelijk bewijs van. Mijn mening is dat allah veelal voor wraak en haat staat en dat God van de christen voor liefde staat.
Wat ik met deze topicstelling wil bereiken is dat men gewoon eens over dit gegeven nadenkt, mij eventueel probeert het tegendeel te bewijzen/beargumenteren en natuurlijk er verder serieus over discussiëerd.
Ik heb het idee dat beide godsdiensten nogal veel haat veroorzaakt hebben. Uit naam van het christendom is ook veel gemoord.

Je bekijk het allemaal wel erg eenzijdig. Dat de niet-objectieve partijen elkaar nou graag af willen slachten en de ander als "slechte geloof" willen benoemen, wil niet zeggen dat ze ook gelijk gelijk hebben?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Christiaan
Op donderdag 11 april 2002 19:50 schreef tofus het volgende:
Dit wou ik toch niet zo zeggen.
God deed dit omdat de duivel het 'm vroeg. Zo is 'Ie namelijk.
Om de regelementen van GoT op te volgen zou ik hier een heel verhaal moeten typen. Dit keer kom ik echt niet verder dan

HUH???

Verwijderd

Mijn mening is dat allah veelal voor wraak en haat staat en dat God van de christen voor liefde staat.
ONZIN.

Er zijn meer doden gevallen in naam van de kerk dan in naam van de moslims.

Kijk naar de inquisitie, de kruistochten, kijk naar de huidige intollerantie van de paus.

Daar waar mensen sterk in een god geloven op een geinstitutionaliseerde manier wordt oorlog gevoerd over het geloof.

Een eenling, die gelooft dat God liefde is, en dat je als mens verantwoordelijkheid hebt voor het welzijn van je naast, MOSLIM of christen, zal geen vlieg kwaad doen.

Iemand die sterk aan zijn geloof is gehecht door de geboden van een religieus instituut, ziet niet meer wat god is, en trekt ten strijde tegen alles wat niet precies zegt wat hij gelooft. De kerk heeft daar sterke staaltjes van gegeven, zelf nog in deze eeuw.

Maar idd, ook moslims kunnen zich vergooien voor een dom instituut.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 19:53 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Om de regelementen van GoT op te volgen zou ik hier een heel verhaal moeten typen. Dit keer kom ik echt niet verder dan

HUH???
Waarom moet god bewijzen dat de duivel verkeerd is? Gewoon laten lullen die horentjes kop zou ik zelf denken...

Niet ingaan op uitdagingen....

Het komt bij mij over op een vergelijkbare manier als:

Je weet dat je iets gevaarlijks kan... Ik noem even iets: met een fiets een sprong maken van 2 meter over een zeer diepe afgrond..... Je hebt het nog nooit gedaan, maar al wel gewoon vergelijkbare sprongen gemaakt alleen dan zonder gevaar....
Een 'vriend' zegt dat hij twijfelt of je het kan. Je kan dan 2 dingen doen: 1) ingaan op de uitdaging 2) denken 'laat maar lullen; ik weet wel beter'

In dit geval is er gelukkig geen derde partij die wordt benadeeld... wat in het verhaal van Job dus WEL het geval is....

nogmaals... :r (geeft zeer duidelijk het gevoel aan dat ik krijg als ik aan het verhaal denk.... machteloos gevoel; je hebt niets fout gedaan en toch wordt zoiets je aangedaan)

• tofus

tofus

it's all in the game

Op donderdag 11 april 2002 19:57 schreef wfvn het volgende:

[..]
In dit geval is er gelukkig geen derde partij die wordt benadeeld... wat in het verhaal van Job dus WEL het geval is....
Job werd helemaal niet benadeeld. Hij heeft zijn hele leven in weelde geleefd, met uitzondering van een klein 'dipje'. Na dit 'dipje' was z'n weelde zo niet nog groter dan er voor. Zo zielig was Job dus niet, al dacht 'ie daar op het moment zelf ongetwijfeld anders over.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

siggy

Wait.... what?

wat boeit het nou? Als zxe beiden 'gelijk' hebben, hebben de Grieken eerder gelijk....

Al dat godsgedoe, word er gek van....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• QUILIX
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Als (ex)moslim kan ik je verzekeren dat Allah en God hetzelfde zijn. Allah is een arabische woord voor God. Net zoals een 'electronische tekstverwerkingsmachine' hetzelfde is als de 'Engelse' woord: computer.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 20:02 schreef tofus het volgende:

[..]

Job werd helemaal niet benadeeld. Hij heeft zijn hele leven in weelde geleefd, met uitzondering van een klein 'dipje'. Na dit 'dipje' was z'n weelde zo niet nog groter dan er voor. Zo zielig was Job dus niet, al dacht 'ie daar op het moment zelf ongetwijfeld anders over.
Achja... verliest vrienden en familie.... neuh, is niet zo erg..... En dattie ongelofelijk ziek wordt maakt ook niets uit.... Hij heeft al die tijd wel ONNODIG geleden...

Zinloos geweld noem ik dat....

• tofus

tofus

it's all in the game

Op donderdag 11 april 2002 20:12 schreef QUILIX het volgende:
Als (ex)moslim kan ik je verzekeren dat Allah en God hetzelfde zijn. Allah is een arabische woord voor God. Net zoals een 'electronische tekstverwerkingsmachine' hetzelfde is als de 'Engelse' woord: computer.
Kijk. Zoiets snijdt tenminste hout. Kun je dit ook ff snel uitleggen aan al die christenen en moslims die elkaar telkens de haren invliegen omdat de een beweert dat zijn God de andere Allah het licht in de ogen niet gunt... Als mensen zich wat minder lieten afschrikken door andere culturen, en zich meer zouden verdiepen in de achtergronden en taal van elkaar, zouden volgens mij een heleboel communicatie-stoornissen in één keer uit de lucht zijn.

• tofus

tofus

it's all in the game

Op donderdag 11 april 2002 20:14 schreef wfvn het volgende:

[..]

Achja... verliest vrienden en familie.... neuh, is niet zo erg..... En dattie ongelofelijk ziek wordt maakt ook niets uit.... Hij heeft al die tijd wel ONNODIG geleden...

Zinloos geweld noem ik dat....
Guttegut...

Grootmoeder en Roodkapje hebben in het gelijknamige sprookje ook geleden; was dan ook zinloos geweld. Maar dan ook maar meteen genoeg reden om je kinderen geen sprookjes meer te vertellen, uit angst dat ze een onherstelbaar trauma oplopen? Lijkt me niet, toch.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 20:19 schreef tofus het volgende:

[..]

Guttegut...

Grootmoeder en Roodkapje hebben in het gelijknamige sprookje ook geleden; was dan ook zinloos geweld. Maar dan ook maar meteen genoeg reden om je kinderen geen sprookjes meer te vertellen, uit angst dat ze een onherstelbaar trauma oplopen? Lijkt me niet, toch.
Je snapt het blijkbaar niet. Ik heb het helemaal niet over het wel/niet vertellen van verhalen... ik heb het over God=Liefde...... (waar ik het dus niet mee eens ben)

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Op donderdag 11 april 2002 20:17 schreef tofus het volgende:

[..]

Kijk. Zoiets snijdt tenminste hout. Kun je dit ook ff snel uitleggen aan al die christenen en moslims die elkaar telkens de haren invliegen omdat de een beweert dat zijn God de andere Allah het licht in de ogen niet gunt... Als mensen zich wat minder lieten afschrikken door andere culturen, en zich meer zouden verdiepen in de achtergronden en taal van elkaar, zouden volgens mij een heleboel communicatie-stoornissen in één keer uit de lucht zijn.
Je hebt helemaal gelijk. De keyword is: onwetendheid.

• siggy

siggy

Wait.... what?

onwetendheid=geloven in god

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Op donderdag 11 april 2002 20:22 schreef siggy het volgende:
Ben ik helemaal mee eens :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 20:23 schreef QUILIX het volgende:

[..]

Ben ik helemaal mee eens :)
:+

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 20:22 schreef siggy het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat ongelovigen alleen maar negatief kunnen zijn over en tegen gelovigen. Wij proberen iedereen tenimnste in zijn/haar waarde te laten, behalve een paar extremisten dan, en ja in verhouding zijn dat er maar een paar.

En om op de stelling terug te komen, als je alle regels van het de geloven eens naast elkaar legt, en de grondslag van het geloof en de bijbehorende literatuur, zul je erachter komen dat het wel degelijk 1 God is die regeert.

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Als moslim zijnde geloof ik erin dat er maar 1 god is, en dat is Allah(cc). Aangezien elk moslim ook het jodendom en het christendom erkent(niet de huidige, maar degene die 2000 jaar geleden door Jesus werd gepubliceerd) ga ik er ook van uit dat het zowel in de bijbel als in de tora over 1 en dezelfde god word gesproken.

Quote van http://www.thetruereligion.org/allah.htm
Some of the biggest misconceptions that many non-Muslims have about Islam have to do with the word "Allah". For various reasons, many people have come to believe that Muslims worship a different God than Christians and Jews. This is totally false, since "Allah" is simply the Arabic word for "God" - and there is only One God. Let there be no doubt - Muslims worship the God of Noah, Abraham, Moses, David and Jesus - peace be upon them all. However, it is certainly true that Jews, Christians and Muslims all have different concepts of Almighty God. For example, Muslims - like Jews - reject the Christian beliefs of the Trinity and the Divine Incarnation. This, however, doesn't mean that each of these three religions worships a different God - because, as we have already said, there is only One True God. Judaism, Christianity and Islam all claim to be "Abrahamic Faiths", and all of them are also classified as "monotheistic". However, Islam teaches that other religions have, in one way or another, distorted and nullified a pure and proper belief in Almighty God by neglecting His true teachings and mixing them with man-made ideas.
Nog een quote:
The Arabic word Allah means God (the one and only true God who created the whole universe). This word Allah is a name for God, which is used by Arabic speakers, both Arab Muslims and Arab Christians. This word cannot be used to designate anything other than the one true God. The Arabic word Allah occurs in the Qur'an more than 2150 times. In Aramaic, a language related closely to Arabic and the language that Jesus habitually spoke1 God is also referred to as Allah.
Overigens heeft Allah 99 namen, met ieder een verschillende betekenis zie http://www.dawateislami.net/general/devotions/99names/ voor deze met de betekenis erbij.

Overigens om te reageren op de topicstarter. Dat jij Allah koppelt aan negatiefe dingen mag je best doen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat dat het ook daadwerkelijk is.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 20:31 schreef metalass het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet dat ongelovigen alleen maar negatief kunnen zijn over en tegen gelovigen. Wij proberen iedereen tenimnste in zijn/haar waarde te laten, behalve een paar extremisten dan, en ja in verhouding zijn dat er maar een paar.

En om op de stelling terug te komen, als je alle regels van het de geloven eens naast elkaar legt, en de grondslag van het geloof en de bijbehorende literatuur, zul je erachter komen dat het wel degelijk 1 God is die regeert.
tja....tja....
Wie heeft dat allemaal geschreven?
Wie heeft er ooit een god gespot?

De meeste bijbels komen pas ergens uit de 10e eeuw ofzo, maar dan nog, jezus heeft bestaan, so what, waarom zou er een god zijn, geef mij eens een nuttige fatsoenlijke reden waarom er een god zou zijn.

Als er een god zou zijn (geweest), dan is deze allang dood aangzien deze vriendelijke grote god ons lekker elkaars herxenpannetjes laat inslaan/vullen met lood. En als ie dood is, dan is het dus geen god maar een levend wezen met uitzonderlijke 'krachten'.

Voor mij geen god....

Verwijderd

Overigens om te reageren op de topicstarter. Dat jij Allah koppelt aan negatiefe dingen mag je best doen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat dat het ook daadwerkelijk is.
Een veel gemaakte fout, die aan de grondslag staat van zo ongeveer alle geloven en alle misstanden van de wereld.

BTW metalass lees maar eens de "de schepping en toeval" draad, hopelijk steek je er wat van op.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 20:33 schreef Aakab het volgende:
the true relegion :lol:
grootheidswaanzin noem ik dat....

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:02

faraway

Dank U...

[..]

Ik weet niet of het wel zo negatief voor gelovigen is om te zeggen onwetendheid = geloven in God.
In een serieuze discussie zullen gelovigen en ongelovigen het toch al vrij snel met elkaar eens zijn dat het wetenschappelijk niet te bewijzen valt dat er een God bestaat, noch dat er geen God bestaat. De mens is over dit vraagstuk dus onwetend. Iemand die vervolgens concludeert dat onwetendheid gelijk staat aan geloven in God zal dus waarschijnlijk een gelovige zijn, een atheïst zal immers vanwege deze onwetendheid niet in een God geloven. ;)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 20:44 schreef faraway iets kroms op:

[..]

Iemand die vervolgens concludeert dat onwetendheid gelijk staat aan geloven in God zal dus waarschijnlijk een gelovige zijn, een atheïst zal immers vanwege deze onwetendheid niet in een God geloven. ;)
:?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

God is gewoon zwaar achterhaald :Z

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 20:46 schreef StratoFarmer het volgende:
God is gewoon zwaar achterhaald :Z
idd :)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb vaak gehoord dat God en Allah dezelfde zijn, maar ik heb ook gehoord dat Allah een maangod is...

Specs

• faraway

faraway

Dank U...

Geweldig Siggy. Je haalt een gemiddelde van 1/2 woord in je laatste 2 reply's.
Als je vind dat ik wat kroms zeg mag je dat uitleggen.
Ik weet overigens zelf het antwoord wel, ik zet er niet voor niets een ;) achter.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 20:52 schreef faraway het volgende:
Geweldig Siggy. Je haalt een gemiddelde van 1/2 woord in je laatste 2 reply's.
Als je vind dat ik wat kroms zeg mag je dat uitleggen.
Ik weet overigens zelf het antwoord wel, ik zet er niet voor niets een ;) achter.
je vind jezelf toch zo geweldig he....
Iemand die vervolgens concludeert dat onwetendheid gelijk staat aan geloven in God zal dus waarschijnlijk een gelovige zijn, een atheïst zal immers vanwege deze onwetendheid niet in een God geloven.
dit is dus beide atheist...

• Aakab
Op donderdag 11 april 2002 20:38 schreef siggy het volgende:

[..]

the true relegion :lol:
grootheidswaanzin noem ik dat....
(jou reply) Grote arrogantie,blindheid noem ik dat. Meer dan 1 miljard mensen zijn moslim, en dit worden er alleen maar meer. En nee dit komt niet doordat turken 10 kinderen nemen, maar omdat de islam nu echt goed doordringt in het westen en heel veel mensen moslim worden. Ook de hoog opgeleiden.

Bewijs dat er god is is overal om je heen. Paar atomen die elkaar aantrekken vormen een appel, een kleine structuur wijziging en je hebt een peer. Allemaal door puur geluk ontstaan? ja denk het ook.
Je zou is een boek van Steven hwakings moeten lezen. Hij beschrijft de big bang in de trend van:
"Een gecontrolleerde ontplofing"
Ik neem aan dat meneer Hawking ook niet de domste persoon is.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 20:56 schreef Aakab het volgende:

[..]

(jou reply) Grote arrogantie,blindheid noem ik dat. Meer dan 1 miljard mensen zijn moslim, en dit worden er alleen maar meer. En nee dit komt niet doordat turken 10 kinderen nemen, maar omdat de islam nu echt goed doordringt in het westen en heel veel mensen moslim worden. Ook de hoog opgeleiden.

Bewijs dat er god is is overal om je heen. Paar atomen die elkaar aantrekken vormen een appel, een kleine structuur wijziging en je hebt een peer. Allemaal door puur geluk ontstaan? ja denk het ook.
Je zou is een boek van Steven hwakings moeten lezen. Hij beschrijft de big bang in de trend van:
"Een gecontrolleerde ontplofing"
Ik neem aan dat meneer Hawking ook niet de domste persoon is.
tja, dus jij vind dat jijzelf en ik het bewijs van god zijn? Laat me niet lachen zeg...
1 miljard moslims? So what? wat heeft dat te zeggen? Ooit gehoord van de spons theorie?
Dus als 1 miljard mensen oorlog voeren hebben ze gelijk?
Hoezo naief en blind.... |:(

Verwijderd

[..]

Ik ben totaal ongelovig, en als ik zo'n verhaal van een gelovige weer lees, wil ik die persoon wel in zijn waarde laten. Het probleem is alleen dat gelovigen zich altijd voelen aangevallen als er mensen zeggen dat ze niet geloven, en met goede argumenten komen waarom ze niet geloven.

De bewering dat er maar enkele extremisten geloven, wil ik niet zomaar voor lief nemen. Wanneer je alleen al naar uitspraken van de paus over geboortebeperking kijkt vindt ik dit nogal extremistisch, en dat is nog wel de leider van een geloof.

Zo'n stelling dat er 1 god is die regeert vindt ik nogal kort door de bocht, want ik zie deze persoon niet, op het moment zou je toch verwachten dat als god zou bestaan deze wel in zou grijpen in de huidige wereld welke wij kennen, maar dat doet hij niet, daarom bestaat hij voor mij ook niet.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 20:56 schreef Aakab het volgende:

[..]

(jou reply) Grote arrogantie,blindheid noem ik dat. Meer dan 1 miljard mensen zijn moslim, en dit worden er alleen maar meer.[blaat]
Achja...

Ooit van zaken gehoord als 'mode-perikelen?'

Met name als men meer luxe heeft, gaat men experimenteren.... Ineens zie je allerlei culturen en invloeden de kop op steken.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

het grote veschil tussen God en Allah is dat Allah niet kan vergeven, en God wel.

Het hele Christendom is gebouwd op vergeven en samenleven. De Islam zeker niet.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Aakab
Op donderdag 11 april 2002 21:00 schreef wfvn het volgende:

[..]

Achja...

Ooit van zaken gehoord als 'mode-perikelen?'

Met name als men meer luxe heeft, gaat men experimenteren.... Ineens zie je allerlei culturen en invloeden de kop op steken.
Dat is dus het leuke, een moslim geeft totaal niet om het luxe en geld. Mensen die hiero moslim worden die laten dat meestal allemaal achterwege en gaan dingen voor de mede mens doen etc. ...

Siggy dat bedoelde ik helemaal niet. Maar leg jij mij eens uit hoe er atomen enz uit het niets kunnen komen? Ja ik weet het er zijn zat theorien, maar welke is echt een feit?
Geen enkel. Alle theorien worden tot nu toe binnen 30 jaar gewoon onderuit gehaald. Terwijl de mens dankzij -JA DANKZIJ- zijn geloof tot het jaar 2000 is gekomen en de luxe en welvaart van hedendaags heeft kunne berijken.
Op donderdag 11 april 2002 21:03 schreef silentsnow het volgende:
het grote veschil tussen God en Allah is dat Allah niet kan vergeven, en God wel.

Het hele Christendom is gebouwd op vergeven en samenleven. De Islam zeker niet.
"Als de vergifenis van een moeder tot een druppel water zou staan, dan zou die van Allah tot een zee water staan"

Samenleving, klopt dus ook totaal niet wat je zegt. Zie de ottomaanse rijk, De ottomanen hebben 100'den jaren vredig met de christennen geleefd, hen in hun respect gelaten. En zelfs in islamitische steden geholpen met het bouwe van kerken.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 21:08 schreef Aakab het volgende:

[..]

Dat is dus het leuke, een moslim geeft totaal niet om het luxe en geld.
Dan vraag ik me toch af waarom veel van die jonge moslim-gozers vaak in van die snelle en dure wagens rondrijden....
Mensen die hiero moslim worden die laten dat meestal allemaal achterwege en gaan dingen voor de mede mens doen etc. ...
Hm... als ik me niet vergis is dat ook een belangrijk punt in het christendom... dus what's the difference? no point here wat mij betreft
Siggy dat bedoelde ik helemaal niet. Maar leg jij mij eens uit hoe er atomen enz uit het niets kunnen komen? Ja ik weet het er zijn zat theorien, maar welke is echt een feit?
Geen enkel. Alle theorien worden tot nu toe binnen 30 jaar gewoon onderuit gehaald. Terwijl de mens dankzij -JA DANKZIJ- zijn geloof tot het jaar 2000 is gekomen en de luxe en welvaart van hedendaags heeft kunne berijken.
Is dat zo? Waar baseer jij dat op? In mijn ogen is dit gewoon vette bullshit en een vracht gewoon suggereren

• faraway

faraway

Dank U...

dit is dus beide atheist...
Dat is dan aardig schizofreen, het zijn toch echt twee tegengestelde beweringen.
Het punt is dat onderkennen dat je onwetend bent niet iets negatiefs is maar het beginpunt van de wetenschap (volgens Socrates in ieder geval).

Ik vind mezelf trouwens niet zo geweldig dat ik van mening ben dat ik mijn beweringen niet hoef te beargumenteren.

• siggy

siggy

Wait.... what?

[..]

Dat is dus het leuke, een moslim geeft totaal niet om het luxe en geld. Mensen die hiero moslim worden die laten dat meestal allemaal achterwege en gaan dingen voor de mede mens doen etc. ...

dankzij al die geweldige geloven hebben we best wel veel oorlogen en haat gehad.

Atomen uit het niets? Ten eerste zie ik de big bang theorie niet slecht maar dan krijg je dus datgene van, wat was voor de big bang.
Nou ten eerste (2e?), de mens, ik en jij dus, kunnen en zouden gewoon niet begrijpen dat het mogelijk is geweest dat het heelal er altijd is geweest en dan wel op de volgende manier: big bang - big crunch - big bang - big crunch enz enz...

jij met geloof, ik word er gewoon ziek van, vooral de manier waarop jij het overbrengt, alsof ik nu word 'gebanned' van leven omdat ik god bespot. Jezus....

Dus jij denkt echt dat een god in 7 dagen (wat toen compleet geen betekenis had) de aarde gemaakt heeft en ff wat groen erop gezet en de mens, yeah right!

Dat ik niet respectvol ben voor gelovigen komt door mijn broer die zijn leven verneukt als jehova getuigen, dat is gewoon ziekig hoe die mensen reageren, dom dom dom ziek ziek ziek.

Verwijderd

Aakab jouw of mijn onvermogen om direct een verklaring te leveren is geen bewijs voor het aldan niet bestaan van een god of hoger kracht ofzo.
Mijn stopverf theorie is daar van toepassing op, geloven is aleen het opvullen van een gebrek aan kennis/zicht van de gelovige in kwestie. "gods werk" stikker erop, klaar lekker makkelijk hoef je er niet meer over na te denken, makkelijk zat.

Natuurlijk slaat dat helemaal nergens op en is het ontbreken van die kennis juist de reden om te gaan zoeken naar wat er dus wel achter zit IPV een vaag concept overheen te gooien zodat je wat eerder kan gaan slapen.

[edit] Wat de persoon boven mij zei, aangezien dagen afgemeten worden aan de rotaties van de aarde om zijn as (een dag is 1 omwenteling) hoe kan god dan die hele zooi in zeven dagen hebben gemaakt als dagen zonder die aarde dus helemaal niet bestonden?

• Aakab
Op donderdag 11 april 2002 21:11 schreef wfvn het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af waarom veel van die jonge moslim-gozers vaak in van die snelle en dure wagens rondrijden....
Hmm als je het geld ervoor hebt dan mag hij dat toch best aanschaffen? Jalours?
[..]
Hm... als ik me niet vergis is dat ook een belangrijk punt in het christendom... dus what's the difference? no point here wat mij betreft
Correct, ik heb toch ook niet gezegd dat de islam hier van het christendom verschilt. Ik zeg toch ook dat god en allah 1 en het zelfde zijn?
[..]
Is dat zo? Waar baseer jij dat op? In mijn ogen is dit gewoon vette bullshit en een vracht gewoon suggereren
kijk is om je heen man, geloven hebben in hun tijden heel veel welvaart met zich meegebracht.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 21:17 schreef The_Fur het volgende:

[edit] Wat de persoon boven mij zei, aangezien dagen afgemeten worden aan de rotaties van de aarde om zijn as (een dag is 1 omwenteling) hoe kan god dan die hele zooi in zeven dagen hebben gemaakt als dagen zonder die aarde dus helemaal niet bestonden?
kan dus niet....

het leipe is nog dat we god gewoon beschrijven als een levend wezen dus god is geen god, god is dan gewoon een hoger geevolueert denkend wezen.

zelfde als: wij gaan reizen door de ruimter, maken landing op planeet waar denkende wezens wonen en die nog niet eens het wiel en het vuur hebben uitegvonden, dan zien zij hun ook als goden aan...

• Aakab
Aakab jouw of mijn onvermogen om direct een verklaring te leveren is geen bewijs voor het aldan niet bestaan van een god of hoger kracht ofzo.
Mijn stopverf theorie is daar van toepassing op, geloven is aleen het opvullen van een gebrek aan kennis/zicht van de gelovige in kwestie. "gods werk" stikker erop, klaar lekker makkelijk hoef je er niet meer over na te denken, makkelijk zat.

Natuurlijk slaat dat helemaal nergens op en is het ontbreken van die kennis juist de reden om te gaan zoeken naar wat er dus wel achter zit IPV een vaag concept overheen te gooien zodat je wat eerder kan gaan slapen.

Om gelijk effe te reageren op dat 7 dagen gedoe. De islam zegt dit niet, dat zegt het christendom.

Misschien is het inderdaad een opvulling voor het gene wat ik niet kan begrijpen, maar dat is toch mijn eigen besluit?
Dit betekent absoluut niet dat je mensen dom moet laten en neit wetenschappelijk onderzoek moet verrichten, islam dwingt iedreeen te studeren. Zo is er ook na de islam in de arabische landen vele dingen ontdekt door destijdse wetenschappers. Check je geschiedenis boek maar is.

Een religie brengt echt waar veel meer dan haat en woede. Geloof is er om jou te lijden, niet om je te dwingen om elkaar aftemaken.

Verwijderd

Misschien leuk om mezelf bij dit onderwerp meteen een beetje te introduceren. Ik ben sinds een jaar Christen, werkzaam op een Christelijke forum waar ook occultisten welkom zijn. Mijn exacte Bijbelkennis is niet bijzonder groot omdat ik mijn geloof vooral gevoelsmatig beleef en uit ervaringen. ( o jee, wat zeg ik nu... omringd door mensen die schreeuwen om bewijs en om logica?! :P )

Ik zie inderdaad tijdens gesprekken met Moslims overeenkomsten tussen Koran en Bijbel. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat het hier om dezelfde God gaat omdat ik er dan heel diep in zou moeten duiken. Wat wel duidelijk is, is dat beide groepen op een gegeven moment een ander pad ingeslagen zijn.

Verder is er veel gezegd hier waarop ik graag zou willen reageren, maar ik heb geen zin om overal op in te gaan. Er is één gedeelte waar ik wel nog iets op wilde zeggen, namelijk geschreven door Siggy:
tja....tja....
Wie heeft dat allemaal geschreven?
Kun je in elk Bijbelboek in de inleiding lezen :P
Ik noem het "mensen met Goddelijke inspiratie" die de Bijbel hebben geschreven.
Wie heeft er ooit een god gespot?
Lees de Bijbel maar es.. ;P
De meeste bijbels komen pas ergens uit de 10e eeuw ofzo, maar dan nog, jezus heeft bestaan, so what, waarom zou er een god zijn, geef mij eens een nuttige fatsoenlijke reden waarom er een god zou zijn.
Ik denk dat ik hier op kan zeggen wat ik wil, maar dat het voor iemand die niet wil zien, verborgen blijft. Tegenvraag: waarom zou er géén God zijn? een nuttige fatsoenlijke reden graag! :P
Als er een god zou zijn (geweest), dan is deze allang dood aangzien deze vriendelijke grote god ons lekker elkaars herxenpannetjes laat inslaan/vullen met lood. En als ie dood is, dan is het dus geen god maar een levend wezen met uitzonderlijke 'krachten'.
Ho! Hier maak je een fout. Slaat God mensen de hersens in, of slaan mensen ELKAAR de hersens in?? Mensen die naar Hem luisteren en zijn geboden opvolgen, die doden mekaar niet.

Ik vind het een beetje flauw om te zeggen dat God dit alles schuld zou zijn. Iedereen heeft de keuze. Niemand wordt door Hem gedwongen om iets te doen of te laten.
Voor mij geen god....
Maar wel lekker feestvieren zeker? :P

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ochochoch... wat een goedkoop commentaar.
Jaloers? Neuh... ben 28 jaar en heb een huis van (inmiddels) bijna 6 ton (guldens)... huis effectief 400 m³ garage niet meegerekend...., rijdt sinds m'n 22e nieuwe auto's (waarvan de 2e zeker net zo duur is als veel van die 2e-hands bakken van veel moslimjongeren...2ehandsprijs genomen) Dus nee... ben niet jaloers... Al had ik niet gehad wat ik nu heb, dan nog... ik zie veel mensen die meer hebben dan ik... dingen die ik best zou willen hebben. Ben ik jaloers? Nee, ik ben tevreden met wat ik heb.
Correct, ik heb toch ook niet gezegd dat de islam hier van het christendom verschilt. Ik zeg toch ook dat god en allah 1 en het zelfde zijn?
excuses... verkeerd gelezen en opgevat
kijk is om je heen man, geloven hebben in hun tijden heel veel welvaart met zich meegebracht.
En dat hebben we te danken aan religie (welke dan ook)?????? Of begrijp ik je weer verkeerd... If not: imho bullshit (wederom)

• siggy

siggy

Wait.... what?

"dat zegt de islam niet, dat zegt het christendom"

och god, kinderen vragen....
Best wel kinderachtige manier om 'je gelijk' te krijgen...

Dan heb je het verder nog over lijden? (moet dat niet leiden zijn, je lijd nl pijn..)met deze zin geef je zelf al aan dat er geen god is, alleen maar als leidraad...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 21:29 schreef siggy het volgende:
och god, kinderen vragen....
Best wel kinderachtige manier om 'je gelijk' te krijgen...
en da's 2.........

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 21:29 schreef Black_Diamond het volgende:
Misschien leuk om mezelf bij dit onderwerp meteen een beetje te introduceren. Ik ben sinds een jaar Christen, werkzaam op een Christelijke forum waar ook occultisten welkom zijn. Mijn exacte Bijbelkennis is niet bijzonder groot omdat ik mijn geloof vooral gevoelsmatig beleef en uit ervaringen. ( o jee, wat zeg ik nu... omringd door mensen die schreeuwen om bewijs en om logica?! :P )

Ik zie inderdaad tijdens gesprekken met Moslims overeenkomsten tussen Koran en Bijbel. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat het hier om dezelfde God gaat omdat ik er dan heel diep in zou moeten duiken. Wat wel duidelijk is, is dat beide groepen op een gegeven moment een ander pad ingeslagen zijn.

Verder is er veel gezegd hier waarop ik graag zou willen reageren, maar ik heb geen zin om overal op in te gaan. Er is één gedeelte waar ik wel nog iets op wilde zeggen, namelijk geschreven door Siggy:
[..]

Kun je in elk Bijbelboek in de inleiding lezen :P
Ik noem het "mensen met Goddelijke inspiratie" die de Bijbel hebben geschreven.
[..]

Lees de Bijbel maar es.. ;P
[..]

Ik denk dat ik hier op kan zeggen wat ik wil, maar dat het voor iemand die niet wil zien, verborgen blijft. Tegenvraag: waarom zou er géén God zijn? een nuttige fatsoenlijke reden graag! :P
[..]

Ho! Hier maak je een fout. Slaat God mensen de hersens in, of slaan mensen ELKAAR de hersens in?? Mensen die naar Hem luisteren en zijn geboden opvolgen, die doden mekaar niet.

Ik vind het een beetje flauw om te zeggen dat God dit alles schuld zou zijn. Iedereen heeft de keuze. Niemand wordt door Hem gedwongen om iets te doen of te laten.
[..]

Maar wel lekker feestvieren zeker? :P
hier kan ik eigenlijk alleen maar hard over lachen...

zoals de gelovigen redeneren zijn wij god zijn kinderen, elk fastoenlijk wezen/dier laat zijn kinderen niet in de steek, dus denk wat je wilt, het is nog altijd innocent until proven guilty.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 11 april 2002 21:30 schreef wfvn het volgende:

[..]

en da's 2.........
2 wat?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 21:33 schreef siggy het volgende:

[..]

2 wat?
2x goedkoop commentaar om z'n gelijk te krijgen....
Niet op jou gericht dus

Verwijderd

Maar geloof is wel makkelijk te gebruiken voor die doeleinden in tegenstelling tot het ontbreken van geloof.
Ik weet dat veel van de belangrijkste uitvindingen uit de oudheid uit islamitische landen komen maar dat zegt op zich helemaal niets over de islam of islamieten. Het zegt alleen iets over de individuen die voor die uitvindingen verantoordelijk waren. Het plakken van de kkwaliteiten van indiiduen op bepaalde groupen staat aan de grondslag van zaken zoals racisme en nationalisme en ook geloofsoorlogen.
Gewoonweg omdat het per definitie niet aanzet tot nadenken (wat je ook zegt, geloof sluit per definitie het vragen naar bewijs al uit).
Het is dus makkelijk om dat door te zetten en te gebruiken om jouw macht te handhaven (immers je moet niet nadenken waarom ik door god verkozen ben want gods wegen zijn ondoorgrondelijk en aan god moet je niet twijfelen etc.).

BTW waarom wordt je als "normale" persoon opgesloten in een instichting als je zegt met god te praten maar als je dat genoeg aanhangers hebt dan mag je je eigen kerk oprichten. Slaat toch nergens op IMO.

Verwijderd

Goed zo, lachen is gezond en bovendien zijn mijn postings nooit bedoelt om mensen boos te maken.
zoals de gelovigen redeneren zijn wij god zijn kinderen, elk fastoenlijk wezen/dier laat zijn kinderen niet in de steek,
Inderdaad, God laat niemand in de steek.
dus denk wat je wilt, het is nog altijd innocent until proven guilty.
Dus?

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025

[..]

zoals de gelovigen redeneren zijn wij god zijn kinderen, elk fastoenlijk wezen/dier laat zijn kinderen niet in de steek, dus denk wat je wilt, het is nog altijd innocent until proven guilty.
Dit zie je toch echt verkeerd. Het is de mens die God verlaat. Dus kind verlaat vader. >:)

Erm...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 21:38 schreef Scarfish het volgende:

[..]

Dit zie je toch echt verkeerd. Het is de mens die God verlaat. Dus kind verlaat vader. >:)
Dat kan ik als gelovig mens niet ontkennen

• Aakab
Op donderdag 11 april 2002 21:37 schreef The_Fur het volgende:
Maar geloof is wel makkelijk te gebruiken voor die doeleinden in tegenstelling tot het ontbreken van geloof.
Ik weet dat veel van de belangrijkste uitvindingen uit de oudheid uit islamitische landen komen maar dat zegt op zich helemaal niets over de islam of islamieten. Het zegt alleen iets over de individuen die voor die uitvindingen verantoordelijk waren. Het plakken van de kkwaliteiten van indiiduen op bepaalde groupen staat aan de grondslag van zaken zoals racisme en nationalisme en ook geloofsoorlogen.
Correct maar wat ik dus bedoelde was van, de islam is geen geloof die het bestuderen van bepaalde zaken verbied.

Overigens hehe ik ga niet meer reageren denk ik op deze topic, hehe kost me teveel tijd. En ik maak er alleen maar vijanden mee.

Ieder zijn eigen geloof, met respect voor elkaar..
peace

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 21:38 schreef Scarfish het volgende:

[..]

PRECIES! En ik ga NU sigaretten halen voordat ik nog een reply ga geven!! Dag schatjes! O+

wat gaat het reacties geven op mekaar hier trouwens supersnel zeg, tot hoe laat gaat dit door?! ;)

• siggy

siggy

Wait.... what?

how how how.....

je zegt wel leuk dat god zn kinderen niet in de steek laat, nou.... euh./.. ja... ik merk het he.....oorlog hier oorlog daar, god heeft vast wel betere dingen te doen dan zijn kinderen beschermen.....

zoals hierboven al ergens gezegd is, meer dan 90% van de wezens die op deze aardkloot wonen, geloven in een god....

uit de film contact:"Are you suggesting that 99% of human kind is suffering from mass dellusion?"

i think so... :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

ff vraagie: zou dit mogen van de islam?

nu we toch ff bezig zijn met islam, doe stomme imam van jullie is nog gerechtigd tot discirmineren ook, ik dacht toch dat zon beetje een grondregel van alle bijbels zoiets was van doe geen kwaad ofzo, nou lul dan maar een end op los, ga me dat maar eens uitleggen.

Edit: volstrekt irrelevant plaatje weg gehaald

Verwijderd

Correct maar wat ik dus bedoelde was van, de islam is geen geloof die het bestuderen van bepaalde zaken verbied.
Doet dat ertoe? pls lees mijn boodschap ff goed. Het maakt er niet uit wat een geloof nu eigenlijk wel of niet zegt. Het feit dat het vereist is iets aan te nemen zonder welke vorm van bewijs dan ook is wat het zo makelijk maakt om het te manipuleren.

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op donderdag 11 april 2002 21:46 schreef siggy het volgende:

[afbeelding]
nee maar van mij wel :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

lekker nou komt ie nooit terug :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

het is trouwens heel goed mogelijk dat het leven op aarde is ontstaan doordat een komeet/asteroide/planeet op onze aarde is gebotsts en zo het leven wat op dat object zat overgezet heeft naar de aarde. ALs dit bewezen zou worden, dan is het geloof een geloof en absoluut geen feit meer.
Ten tweede lijkt me als we ergens in het heelal leven vinden. hoeft niet intelligent te zijn, dan zou dat ook al het geloof een zeer gevoelige tik geven aangezien de kereken vroeger ook al beweerden dat de aarde in het midden van het universum stond....

ben ook pleite vanaf hier :+

Verwijderd

OK het voegt niet veel toe aan de discussie, maar

*frytzzz is blij dat hij met een boogje om deze thread heen is gelopen*

Het schiet niet op, die discussies tussen gelovigen en vrij denkenden.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 13:26

spacy

+++

laat ik ook eens meedoen,
het was ff wat werk om het door te lezen ;)

Ik ben christen,
ik zie hier gelukkig mensen reageren die nadenken.
bijv Akaab.
God en Allah zijn idd dezelfde God.
een christelijke arabiër zal tegen zijn God, Allah zeggen.
En een Westerlijke Moslim, zal Allah, zijn God noemen.
het geloof komt heel cru samen gevat, maar op een paar dingen aan.

Jouw God heeft deze aarde en jouw geschapen,
hij vraagt trouw van jouw,
en omdat wij het evenbeeld van Hem mogen zijn,
zijn wij aangesteld als onderkoning over zijn schepping, wij mogen hier op aarde dus heersen (binnen zijn grensen natuurlijk)
Hij vraagt hierin ook naastenliefde van ons, dus respect voor elkaar.
en omdat wij maar mensen zijn, en eigenlijk verreweg niet in de buurt kunnen komen van Hem, doen wij van alles fout.
en toch staat hij klaar om het ons te vergeven!!!
dat is pas naastenliefde!

wat gaat er nou fout:

Er is een grote groep mensen die zich afkeert tegen de God, en dingen gaat doen die in onze ogen, niet thuishoren in de wetten die God ons geleerd heeft.
Tja, op die manier werk je natuurlijk elk persoon dat zich echt gelovig noemt en ook echt gelovig is, tegen je.
want een gelovig persoon kiest partij voor zijn God!
en is dus helaas meestal tegen iedereen, die zijn god niet eert op de manier zoals hem/haar het goed lijkt.

Helaas zijn er in deze wereld geschiedenis al zoveel geloofsovertuigingen uit elkaar gegaan, vanwege een nieuw feit, wat de 1 dan wel als van god ervaarde en de ander niet.

na abraham is de splitsing gekomen tussen 3 weidverspreidde religies, die tch dezelfde God blijven vereren, alleen,

-voor de christelijken geloven die dat God, Zijn eigen Zoon, Christus gestuurt heeft en dat Hij gekruisigd is.
-voor de Joden geldt, dat zij dus Christus niet accepteren als Zijn Zoon.
-en voor de moslims geld dat Mohammed door God naar de aard e is gestuurd als Zijn Profeet.

en hier staan dan dus 3 religies lijnrecht tegen over elkaar.
Wat een heleboel niet schijnen te beseffen is dat ondertussen dat ze oorlog voeren met elkaar deze wereld alleen maar verder bij God vandaan komt te staan,
iedereen denkt namelijk van hoe kan jullie God dit toe staan!

ik zou zeggen, verdiep je in je geloof en wees trouw aan jouw God en Hij zal je helpen zoeken naar de Waarheid!
en hou eens een keer op met elkaar vermoorden!, jouw God heeft ook die andere persoon het leven gegeven.

• siggy

siggy

Wait.... what?

wat een verkoop praatjes...

• spacy

spacy

+++

[quote]Op donderdag 11 april 2002 21:46 schreef siggy het volgende:

[afbeelding]

offtopic:
leuke naam voor die afbeelding ;)

God die heeft deze wereld geschapen, en Hij zag dat het mooi was!
wat God alleen niet wil zien, is dat we respectloos hiermee omgaan...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 21:40 schreef Aakab het volgende:
Overigens hehe ik ga niet meer reageren denk ik op deze topic, hehe kost me teveel tijd. En ik maak er alleen maar vijanden mee.
Jammer dat je stopt met reageren.... Ik zou graag meer posts van je willen lezen en reacties van je krijgen.... Want je standpunt is mij nog niet geheel duidelijk... Bovendien zou ik ook graag wat wat degelijkere argumenten van je willen zien...

Ik vind het jammer dat je op zo'n moment als deze uit een discussie stapt.

• Scarfish
Op donderdag 11 april 2002 22:05 schreef siggy het volgende:
wat een verkoop praatjes...
Nix verkoop praatjes.... Het heet niet voor niets GELOVEN!!

Erm...

• siggy

siggy

Wait.... what?

ik ben na deze reply dus echt weg :+

maar ff ontopic weer. Wat is er nou zo logisch aan een goddelijk wezen watzichzelf niet kan bewezen en heeft bewezen te accepteren???
Stel dat dit goddelijk wezen een planeetje wilde maken waarop hij zijn kinderen kon uitzaaien, dan wilde hij toch ook datgene meegeven van wat hij nou is, en niet zorgen dat wel de bijbels goddelijke feiten zijn maar dan wel niet ff een afbeelding van hem erin of weet ik veel wat.

De evolutie spreekt ook tegen dit goddelijke gezwam. In elke bijbel staat dat de mens er was/kwam. Nou vertel mij mooi maar eens wat voor geloof de homo sapiens heeft? En de gorilla's dan? Chimpansees? Alle andere aapsoorten?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 21:41 schreef siggy het volgende:
how how how.....

je zegt wel leuk dat god zn kinderen niet in de steek laat, nou.... euh./.. ja... ik merk het he.....oorlog hier oorlog daar, god heeft vast wel betere dingen te doen dan zijn kinderen beschermen.....
Maar die oorlog wordt gevoerd door mensen, niet door Hem, nogmaals!! Iedereen heeft de keuze om Hem te volgen, en mensen die oorlog voeren kiezen kennelijk liever ervoor om kwaad te doen. Waarom Hij niet ingrijpt? Omdat mensen een vrije wil hebben - anders had Hij wel robotjes gemaakt ipv mensen. Hij wil mensen niet dwingen om Hem lief te hebben, dat moeten ze uit zichzelf doen.
zoals hierboven al ergens gezegd is, meer dan 90% van de wezens die op deze aardkloot wonen, geloven in een god....

uit de film contact:"Are you suggesting that 99% of human kind is suffering from mass dellusion?"

i think so... :)
Tja... wat kan ik daar op zeggen. Als jij dat denkt - ieder zijn mening, nietwaar?! ;) Ik ben hier niet om mensen te bekeren en ik heb het gevoel dat het hier ook niet bepaald gewaardeerd zal worden als ik met Bijbelteksten ga smijten.

Nou ja, jammer dat we het waarschijnlijk niet eens zullen worden.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op donderdag 11 april 2002 22:08 schreef Scarfish het volgende:

[..]

Nix verkoop praatjes.... Het heet niet voor niets GELOVEN!!
inderdaad, niemand weet het zeker, niemand heeft het licht gezien, dus alle zekerheden vallen weg, dat is de overeenkomst van alle mensen op aarde en daarom begrijp ik al het religieus geweld al helemaal niet.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Spacy lees ff "de andere" draad voordat je weer onzin gaat rondspuien.

• Scarfish
Wat is er nou zo logisch aan een goddelijk wezen watzichzelf niet kan bewezen en heeft bewezen te accepteren???
Net of een oerknal lekker logisch is. Ik vind het allebei niet logisch dus wordt het toch geloven in het gene wat jij denkt.

Erm...

Verwijderd

*frytzzz from the sideline*
De evolutie spreekt ook tegen dit goddelijke gezwam.
Hehe let op, de evolutie is in stelling gebracht. Dat wordt weer feest :+

• spacy

spacy

+++

Op donderdag 11 april 2002 22:16 schreef The_Fur het volgende:
Spacy lees ff "de andere" draad voordat je weer onzin gaat rondspuien.
Geloof is een overtuiging die je gelukkig vrij mag uiten ;)
en er is hier al zoveel om door te lezen :Y)

Verwijderd

Wat een ongelooflijke KUTFLAME ik kan domweg mijn ogen niet geloven dat deze topic nog geen slotje heeft. Ik vind dit uiterst provocerend en zulke posts lokken alleen maar ruzie en haat uit.
Als jullie deze thread openlaten dan weet ik genoeg over GoT dit is puur en puur propaganda. OMG ik ben echt geschokt.

Edit: Topic snel doorgenomen en overal zie ik discrimerend taalgebruik :'(

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 21:03 schreef silentsnow het volgende:
het grote verschil tussen God en "Allah" is dat "Allah" niet kan vergeven, en God wel.
Zoals gezegd zul je toch het woord "Allah" niet moeten gebruiken om speciaal de god aan te duiden die door de islamieten wordt gevolgt. Aangezien er miljoenen zijn die het woord "Allah" gebruiken om over de "God" te spreken die jij als vergevend ziet. Als dan het letterlijke woord dat uit de lippen van Jezus kwam om "God" aan te duiden ook "Allah" blijkt te zijn klinkt "God" niet meer al te vergevensgezind.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 23:27 schreef PimpG het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijke KUTFLAME ik kan domweg mijn ogen niet geloven dat deze topic nog geen slotje heeft. Ik vind dit uiterst provocerend en zulke posts lokken alleen maar ruzie en haat uit.
Als jullie deze thread openlaten dan weet ik genoeg over GoT dit is puur en puur propaganda. OMG ik ben echt geschokt.

Edit: Topic snel doorgenomen en overal zie ik discrimerend taalgebruik :'(
Moet je dat dan hier etaleren? :?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 23:44 schreef sampoo het volgende:
Moet je dat dan hier etaleren? :?
:? |:(

Lijkt me wel. Waar anders?? Meteen naar SM stappen?

Hij is overigens niet degene die etaleert, maar signaleert.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Hoe kun je nou in godsnaam :) iets geloven waar geen cent bewijs van is. Net alsof je moet geloven dat je een vrouw op straat tegenkomt die zegt dat ze je moeder is....

Verwijderd

Waarom zou een ggod niet kunnen staan voor zowel liefde haat en wraak? Ik denk dat je realistisch moet denken, waarom zou je alles wat je niet bevalt af schuiven op een ander als jou god?

Waarschijnlijk stel je deze vraag omdat wat er gebeurt in strijd is met wat jij geloofd, waar jij voor denkt waar god voor staat. Maar iets kan niet alleen goed of kwaat zijn, dat zie je in alles om je heen.

Dan heb ik hier een moeilijke voor je: Je bent heel erg verliefd op een meisje en zei op jou (Liefde) Maar van haar vader mag je niks met haar omdat hij jou niet mag (Haat) en je schiet hem neer (Wraak) Om met haart samen te kunnen zijn (Liefde) Is dit nu het werk van God of Allah?

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Ik heb me lang kunnen inhouden, deze vrij zinloze discussie (gaat wat mij betreft over gebakken lucht) lezend.

Dit stoot me toch wel tegen de borst alleen..ik reageer even.

[..]

Pardon? Dankzij het geloof? (god, allah). Ik wil niet vervelend doen, maar de egyptenaren geloofden niet in god, maar in tientallen "goden", elk zo totaal verschillend van wat allah en god in hun totaliter voorstellen. Overigens moet ik hier aantekenen dat de ze in een een tijdsspanne inderdaad veel op elkaar lijken, minus wat cultuur en regio gebaseerde verschillen. Dit is een heel normaal fenomeen...voor dat christus bestond had je enkele mainstream geloven :

a)Egypte, tientallen goden (haat liefde oorlog etc)
b)Romeinen, tientallen goden (haat liefde oorlog etc!), overigens ging het romeinse rijk later zelfs ten onder aan het christenlijk geloof (leer je geschieddenis!)
c)Iets eerder, Germanen bijv. (haat liefde nouja je snapt em wel;-)
d)En dan uiteraard nog de zuidamerikaanse (azteken, inca's etc), noordamerikaanse (indianen), afrikaanse (dat zijn er wel extreem veel, maar allemaal negeroide stammen dus) russische chineze ..nouja je kan zo doorgaan.

Een paar duizend jaar geleden was er niets normaler dan dat er enkele tientallen tot honderden goden waren die elk wezenlijk van elkaar verschilden. Toch op grote vlakken kwamen ze met elkaar overeen, als je kijkt naar de diverse culturen op de planeet op dat moment.

Moderne geloven met slechts 1 god zijn een modeverschijnsel, er was geen behoefte maar aan de enorme diversiteit die er vroeger bestond. Waarom? Mensen kunnen steeds meer *zelf* verklaren, en hebben niet een god nodig voor het onweer, een god voor de zon ETC.

Dit laat ook meteen zien wat de oorsprong van geloof is...niet weten hoe zaken in elkaar zitten, het toekennen van een "superwezen" aan dat fenomeen (eerdergenoemde zijn het simpelst om uit te leggen, dus ik neem een BLIKSEM! of een Zon (denk aan namen als Thor, Wodan, Freija etc etc).

Hoe meer de mens gaat weten, hoe minder de behoefte is om een denkbeeldig superwezen ter troost ende comfort te verzinnen. Geloof is dus mode gevoelig, aanschouw de feiten (uitzonderingen daargelaten, we blijven tenslotte mensen, en die zijn flink veranderlijk..) om je heen.

Als je nog verder teruggaat kom je bij de basis van alle geloof. In de tijd tussen aap en neanderthaler hadden we wel extra geestelijke capaciteit er bij, maar niets wat leek op wetenschap. Elk fenomeen, elke gebeurtenis was voor de mensheid op dat moment onbegrijpbaar. De schaal waarop ze leefden (niet verder dan honger-slaap-blij-boos-bang-geil ongeveer..) verklaarde voor hen zo verschrikkelijk weinig.

Zet een paar kinderen op een onbewoond eiland . Een plek waar ze wel voedsel kunnen verkrijgen, en van een leeftijd dat ze net kunnen overleven (5 jaar oud zegmaar).

Als je dan na 30 jaar terugkomt, en je kan hun taal nog begrijpen, dan zal je het volgende zien :

Door een reeks onbegrijpelijke (Voor hen!!! bliksem, dood, zelfs dingen als zwanger worden, ziekte enz!) gebeurtenissen in hun leven zullen ze daar een of meerdere superwezens aan gekoppeld hebben, waar zelfs ik niet van kan voorspellen in welke richting ze die zouden zoeken, en wat hun voor ons natuurlijk onlogische verklaring er voor zou zijn.

Mensen onderschatten evolutie, het is van zo een enorm grote schaal dat wij, net als de neanderhalers tienduizenden jaren geleden, niet van A tot Z kunnen kijken zonder dingen tegen te komen die onbegrijpelijk zijn. (en wat is er dan aantrekkelijker voor een groep mensen of een enkeling om weer naar het oude, vertrouwde honderduizenden jaren goed werkende lapmiddel te duiken --> geloof! (wat overigens letterlijk vertaald "niet zeker weten" betekent in tientallen talen..denk daar maar even over na..)

Misschien dat zelfs niemand dat kan bevatten, maar gelukkig is de mens wel in staat om in groepen georganiseerd dingen te analyseren, waardoor er rappe vooruitgang wordt geboekt op alle denkbare vlakken.

Ik ga even ontbijten...excuseer mijn vast wel aanwezige spelfouten, heb geen tijd om het geheel nog eens na te lezen.

[..]

"Als de vergifenis van een moeder tot een druppel water zou staan, dan zou die van Allah tot een zee water staan"

Samenleving, klopt dus ook totaal niet wat je zegt. Zie de ottomaanse rijk, De ottomanen hebben 100'den jaren vredig met de christennen geleefd, hen in hun respect gelaten. En zelfs in islamitische steden geholpen met het bouwe van kerken.

Verwijderd

Mensen die hiero moslim worden die laten dat meestal allemaal achterwege en gaan dingen voor de mede mens doen etc. ...
Wat vinden de mensen die "hiero" moslim worden eigenlijk van de sharia, de islamitische wet en leefregels, met de daaromliggende gruwelijke zaken tegenover bijvoorbeeld vrouwen? Denken jullie dat dit niet echt "moslim-achtig" is? (de gebruikelijke ik-ben-moslim-maar-de-rest-die-dat-denkt-helemaal-niet argumenten)..of denken jullie dat het gewoon de leefwijze moet zijn omdat het ondersteund wordt door het geloof? (m.a.w, je denkt er dus niet bij na, want het is gewoon zo alhoewel je het mischien niet 100% begrijpt waarom maar dat hoeft niet want Allah's wil is wet: Net zoals haselhoeff toendertijd zei dat doodstraf voor homo's gewoon 'kon' als we in een islamitisch land zouden leven omdat het Allah's wet (oid) was, en dat eigen ideeen/meningen niet relevant waren ten opzichte van die 'wet'). Over niet nadenken gesproken. Zelfs Christenen zinken niet zo diep. :r

Verwijderd

Het Christendom is alleen wat verder ge-evolueerd dan de Islam, is een kwestie van tijd. Want vroeger had de kerk het in het westen ook voor het zeggen. Er is nu zelfs nog een politieke partij waar vrouwen geen lid van mogen worden en dat wordt mbv de bijbel onderbouwt --> SGP
Ook bemoeide de kerk zich met wetenschappelijkheden en werd de aarde plat verklaart en was het het middelpunt van het heelal. Daar heeft Galilea nog de zure vruchten van kunnen plukken.

• siggy

siggy

Wait.... what?

zoiets heet discirminatie.....

belachelijk dat die imam vrij is gesproken.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 10:02 schreef siggy het volgende:
zoiets heet discirminatie.....

belachelijk dat die imam vrij is gesproken.
Voor de neutrale "kijker" is dit inderdaad discriminatie. Maar in Nederland kan de rechter alleen maar de wet uitvoeren en niet zelf iets verzinnen. De uitspraak van de Imam heeft betrekking op meerdere Nederlandse wetten:
1) vrijheid van geloof
2) vrijheid van meningsuiting
3) wet op discriminatie en gelijke behandeling
Blijkbaar is per wet geregeld dat die eerste net even belangrijker is dan die derde.

Verwijderd

xx

Flame weg gehaald.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 10:07 schreef breko het volgende:

[..]

1) vrijheid van geloof
2) vrijheid van meningsuiting
3) wet op discriminatie en gelijke behandeling
Blijkbaar is per wet geregeld dat die eerste net even belangrijker is dan die derde.
Dat is dan goed nieuws voor de Klux Klux Clan. Mischien moeten ze allemaal migreren ofzo. Ik vindt dat er een aanpassing aan de grondwet moet worden gedaan. we leven hier in een seculiere gemeenschap: er is een scheiding tussen kerk en staat. vrijheid van geloof zou onder vrijheid van meningsuiting moeten vallen, en daardoor met behulp van 3 beperkt moeten worden IMO.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op vrijdag 12 april 2002 10:21 schreef chromisX het volgende:

[..]

Dat is dan goed nieuws voor de Klux Klux Clan. Mischien moeten ze allemaal migreren ofzo. Ik vindt dat er een aanpassing aan de grondwet moet worden gedaan. we leven hier in een seculiere gemeenschap: er is een scheiding tussen kerk en staat. vrijheid van geloof zou onder vrijheid van meningsuiting moeten vallen, en daardoor met behulp van 3 beperkt moeten worden IMO.
ff hierop verder gaan, Fortuyn word direct door heel Nederland gesmeekt/gevraagd/geeist zijn uitspraken te rectificeren als ze te hard zijn maar deze imam kan rustig zijn gang gaan...

ik vraag me af of er nog een nederlands cultuur bestaat...

• Aakab
Pff moet er toch effe op reageren hoor.
Een geloof brengt wel degelijk mensen dichterbijelkaar. Een geloof word gelijk een community, en iedereen in die community zorgt voor de ander. Samen ben je ook sterker en kan je ook veel meer doen. Als een individu zich bij een groep sluit dan hoort hij/zij ook ergens bij. En een mens wilt dit heel graag.
Dit brengt met zichzelf allemaal welvaart.

Dat goden gekoppeld werden aan bliksem enz en dat later toen duidelijk werd dat dit bullshit verhaal klopt ook neit helemaal. Sinds adem en eva zijn er altijd onder elk volk profeten geweest die gezegd hebben dat er maar 1 god was en dat hij zijn profeet was. Alleen die profeten werden altijd afgemaakt, zie Jesus.
Muhammed (sav) is de enige profeet die aan een natuurlijke dood is overleden.

Dat de islam achterloopt is ook zoiets doms. De islam is final update op alle geloven die daarvoor waren, de christen zijn in die tijd moslim geworden, en hebben dus ook neit een sprong van 600 jaar naar het verleden gemaakt...

Dit was tevens echt laatste reply, ik ga ook niet mijn taalfouten eruit halen...sorry

• Christiaan

Je neemt alles overal letterlijk. Je wilt letterlijk bewijs dat God bestaat, je neemt het scheppingsverhaal letterlijk en....het trieste is dat je geen flauw benul waarom mensen tegenwoordig nog geloven.

Het begint er steeds meer op te lijken dat je ook nog echt gelooft in je stopverf theorie. Kun je hem bewijzen? Nee...geloof je erin...ja... Dus nu geloof je het zelf zonder bewijs te hebben. Je zoekt in posts en je leest ze op zo'n manier dat ze jouw theorie ondersteunen maar verder doe je geen enkele moeite om te snappen wat andere trachten te zeggen. Je hele stopverf theorie is *jouw* geloof The_Fur.

JIJ BENT HIER DIEGENE DIE OVERAL EEN LABELTJE OPPLAKT EN ZEGT "ZIE STOPVERF THEORIE" EN VERVOLGENS WEGLOOPT. WIE IS HIER NOU LEKKER MAKKELIJK? JE BENT EEN ENORME HYPOCRIET.

Sorry voor de hoofdletters, maar die drie regels sommen op wat ik constant in je posts merk. Ik hoop dat je nu begrijpt waarom ik je posts irritant vindt. Je maakt je er zelf veel te gemakkelijk af terwijl zoveel mensen hier enorm veel moeite doen om te discussieren door goede argumenten aan te dragen.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 10:25 schreef siggy het volgende:

[..]

ff hierop verder gaan, Fortuyn word direct door heel Nederland gesmeekt/gevraagd/geeist zijn uitspraken te rectificeren als ze te hard zijn maar deze imam kan rustig zijn gang gaan...

ik vraag me af of er nog een nederlands cultuur bestaat...
Ik heb afgelopen week een boek van Fortuyn gekocht: de verislamitisering van onze cultuur. Ik zag hem leuk liggen in de boekhandel met een foto van Haselhoeff en hemzelf erop, in twee stoelen recht tegenover elkaar. Ik ben nog niet serieus begonnen met lezen, maar de eerste 30 bladzijdes gaan over de nederlandse identiteit op zich: jouw vraag of de nederlandse cultuur nog 'leeft' is ook een vraag van Fortuyn. Het is dus een hele goeie vraag.

..en je hebt gelijk. De uitspraak "de islam is een achtelijke cultuur" staat tegenover opmerkingen zoals "homo's zijn lager als honden en varkens of homo's mogen de doodstraf krijgen", maar de religieuze flutuitspraken zijn minder erg dan een niet-religieuze belediging. Ik vindt dat belachelijk. Mischien dat je in de rechtbank beter kan beweren dat je gelooft in een een-manssekte ofzo, als je zulke uitspraken doet. Daarnaast kan je beweren dat je de islam achtelijk vindt uit christelijk oogpunt. mischien dat dat weer wel mag, wie weet.. maar ik ben geen rechter of slinkse advocaat. :)

effe een reactie m.b.t. de post van SAPman en op de openingspost van mijnheer Beachamp:

Allah plaatsen als haat en God als de god van de liefde is niet bepaald aardig, maar andersom ook niet: iets wat bepaalde moslims ook wel doen, mischien dat die imam in Eindhoven die weigerde Christenen een hand te geven zo dacht, bijvoorbeeld. Ik kan me de reactie van SAPman voorstellen, afgezien van het feit dat ik niks van beide religies moet hebben. de startpost van Count_Beauchamp is voorspellend: het is het prille begin van religieuze intolerantie en haast alle oorlogen in de wereld. Ergens verwacht ik niet dat mijnheer Beauchamp dat realiseert, omdat hij toch de waarheid in pacht heeft.... jammer.

<edit: ik ben geen moderator, maar ik zeg het toch: laten we vooral fatsoenlijk tegen elkaar doen. we zijn immers grote mensen (toch? :P ), en we zijn hier voor ons plezier>

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het enige wat ik hier merk is dat die mensen met geloof hier rondlopen, zich beter voelen dan de anderen.

Ik vind het best triest hoe mensen in die verhalen kunnen geloven, ik begrijp dat gewoon niet. Dan komen ze stomweg die duffe imam nog verdedigen ook, nou bij deze wil ik een nieuw geloof oprichten, het siggy-geloof.....

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.