laat ik ook eens meedoen,
het was ff wat werk om het door te lezen
Ik ben christen,
ik zie hier gelukkig mensen reageren die nadenken.
bijv Akaab.
God en Allah zijn idd dezelfde God.
een christelijke arabiër zal tegen zijn God, Allah zeggen.
En een Westerlijke Moslim, zal Allah, zijn God noemen.
het geloof komt heel cru samen gevat, maar op een paar dingen aan.
Jouw God heeft deze aarde en jouw geschapen,
hij vraagt trouw van jouw,
en omdat wij het evenbeeld van Hem mogen zijn,
zijn wij aangesteld als onderkoning over zijn schepping, wij mogen hier op aarde dus heersen (binnen zijn grensen natuurlijk)
Hij vraagt hierin ook naastenliefde van ons, dus respect voor elkaar.
en omdat wij maar mensen zijn, en eigenlijk verreweg niet in de buurt kunnen komen van Hem, doen wij van alles fout.
en toch staat hij klaar om het ons te vergeven!!!
dat is pas naastenliefde!
wat gaat er nou fout:
Er is een grote groep mensen die zich afkeert tegen de God, en dingen gaat doen die in onze ogen, niet thuishoren in de wetten die God ons geleerd heeft.
Tja, op die manier werk je natuurlijk elk persoon dat zich echt gelovig noemt en ook echt gelovig is, tegen je.
want een gelovig persoon kiest partij voor zijn God!
en is dus helaas meestal tegen iedereen, die zijn god niet eert op de manier zoals hem/haar het goed lijkt.
Helaas zijn er in deze wereld geschiedenis al zoveel geloofsovertuigingen uit elkaar gegaan, vanwege een nieuw feit, wat de 1 dan wel als van god ervaarde en de ander niet.
na abraham is de splitsing gekomen tussen 3 weidverspreidde religies, die tch dezelfde God blijven vereren, alleen,
-voor de christelijken geloven die dat God, Zijn eigen Zoon, Christus gestuurt heeft en dat Hij gekruisigd is.
-voor de Joden geldt, dat zij dus Christus niet accepteren als Zijn Zoon.
-en voor de moslims geld dat Mohammed door God naar de aard e is gestuurd als Zijn Profeet.
en hier staan dan dus 3 religies lijnrecht tegen over elkaar.
Wat een heleboel niet schijnen te beseffen is dat ondertussen dat ze oorlog voeren met elkaar deze wereld alleen maar verder bij God vandaan komt te staan,
iedereen denkt namelijk van hoe kan jullie God dit toe staan!
ik zou zeggen, verdiep je in je geloof en wees trouw aan jouw God en Hij zal je helpen zoeken naar de Waarheid!
en hou eens een keer op met elkaar vermoorden!, jouw God heeft ook die andere persoon het leven gegeven.