Toon posts:

HDD VU Meter probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden een Hdd vu meter in elkaar geknutseld, maar hij werkte toen niet.... Had toen hier een topic geopend, maar daar werd ik ook niet veel wijzer uit. Het probleem is : alleen het 9e ledje blijft branden, de rest doet niks. Ik heb alle aansluitingen gechecked, maar alles is ok. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen ?
p.s. Moet hij eigenlijk op 12 of op 5 volt draaien ?
edit: Search is WEL gebruikt

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
volgens mij op cinq volt? 5 dus?

Verwijderd

Wat voor ontwerpje is het? ICtje type...?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem (om te kijken of het werkte) een keer op 12V laten draaien, kunnen de IC's nu kapoet zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1450331680
dit schema heb ik gebruikt

Verwijderd

Ik wil hetzelfde schema gaan gebruiken voor het maken van de VU meter, ik heb alle ingredienten besteld bij Conrad. Ik wil verschillende kleuren ledjes gaan gebruiken blauw oranje rood ofzo.

Kan dat wel zomaar?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op woensdag 10 april 2002 12:38 schreef PJanssen het volgende:
Ik heb hem (om te kijken of het werkte) een keer op 12V laten draaien, kunnen de IC's nu kapoet zijn ?
Nope, IC moet gewoon werken op 12V.. (staat ook in het schema!)

Maargoed, controleer eerst eens of je het ding helemaal goed hebt gesoldeerd, dus ook alle pinnetjes goed etc?

Want het is sowieso vreemd dat juist het 9e ledje blijft branden.. (anders zou ik zeggen dat er iets fout zit in je aansturing, dus voor of na de optocoupler).

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik heb het schema uit dit topic gebruikt, met vier vaste weerstandjes en iets andere weerstandwaarden voor de vaste R'etjes. Werkt als een tie...relier.

Ik had oorspronkelijk hetzelfde probleem als jij (1 ledje brandt, weet niet meer welke :) ), en dat was uiteindelijk terug te voeren op een drupje soldeer dat tussen twee banen op mijn printje terecht was gekomen :(

Ik zou het hele ding dus ff stap voor stap gaan doormeten.

edit:
Toch niet helemaal hetzelfde, die van mij draait op 5V - als ik van het weekend tijd heb zal ik eens wat pics posten 8-)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 12:48 schreef freezy17 het volgende:
Ik wil hetzelfde schema gaan gebruiken voor het maken van de VU meter, ik heb alle ingredienten besteld bij Conrad. Ik wil verschillende kleuren ledjes gaan gebruiken blauw oranje rood ofzo.

Kan dat wel zomaar?
jep gaat zonder probleem
Op woensdag 10 april 2002 12:38 schreef PJanssen het volgende:
volgens mij wel, heb hetzelfde schema en gebruik 5 volt en 12 volt is meer dan het dubbele, volgens mij zijn die dingen d00d

Verwijderd

De LM 3914 werkt vanaf 3 Volt en kan ook gemakkelijk 12 Volt aan.
Als je de optocoupler er even af haalt en de aansluitingen 4 en 5 van het voetje met elkaar verbindt, zouden alle LEDjes moeten oplichten (mits de schakeling is afgeregeld)
Check ook even of pen 11 van het IC geen contakt maakt met pen 9, want dan werkt ie in DOT mode.

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Heb je de aarde wel aangesloten (je kast)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 13:46 schreef venomous het volgende:
Heb je de aarde wel aangesloten (je kast)
Ja..maar daar zal het toch niet aan liggen ?

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 13:50 schreef PJanssen het volgende:

[..]

Ja..maar daar zal het toch niet aan liggen ?
Nee, ik denk dat ie een grapje maakt, want aarde heeft er niks mee te maken.
Pagina: 1