Het is lastig om je specs up to date te houden
jep en dat kan die 4017 met wat extra onderdelen.Op zaterdag 02 maart 2002 16:18 schreef Devil het volgende:
IN princiepe heb je tog gewoon voor zo'n knightrider een pulsenteller nodig? 1e puls van hdd led = 1e led aan 2e puls 2e led enz.?
maar weer een beetje ontopic.
heb ff snel die 3914 opgezocht het interne gedeelte

zoals te zien is kan je leuke dingen doen met pin 6 en 4 door ze achter elkaar te zetten.
pin4 van ic1 verbind je dan door met pin 6 van ic2
als je niks te doen hebt doe het dan niet hier
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Ik ga niet geld storten als ik niet zeker het eindbedrag weet en of hij nog wel alles heeft.Op zaterdag 02 maart 2002 17:44 schreef Devil het volgende:
Ik heb ook nog geen replytje op mijn mailtje. Waarschijnlijk is de topic starter gewoon nog niet op internet geweest, of zijn onze mailtjes niet aangekomen. Gewoon even wachten totdat hij weer wat op GoT post denk ik.
Ach en als hij te weinig heeft of niet meer reageert, dan kunnen we altijd nog bij die andere dude bestellen.Op zaterdag 02 maart 2002 19:11 schreef Xavier het volgende:
[..]
Ik ga niet geld storten als ik niet zeker het eindbedrag weet en of hij nog wel alles heeft.
u got meel (en de rest ook)Op zaterdag 02 maart 2002 19:11 schreef Xavier het volgende:
[..]
Ik ga niet geld storten als ik niet zeker het eindbedrag weet en of hij nog wel alles heeft.
uuh jah soz..
ik lag zaterdat de hele dag/nacht ik bed m8 (weinig geslapen enzow

pakje is onderwegOp zaterdag 02 maart 2002 19:11 schreef Xavier het volgende:
[..]
Op dinsdag 05 maart 2002 22:46 schreef Xavier het volgende:
[..]
BINNEN!!Op woensdag 06 maart 2002 10:26 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
![]()
Jippie! Thanx
Alleen hoe weet ik welk weerstandje welke is. en is het zwart puntje op de tekening de + ??
Want kom er zo niet echt uit
[edit]
ff 2 foto's

de boogjes zitten dus aan de bovenkant, klopt dat?
daar zit een lang en een kort pootje aan welke moet op welke baan??
YEAH super service die PTTOp woensdag 06 maart 2002 16:21 schreef Xavier het volgende:
[..]
BINNEN!!
Jippie! Thanx
yup of pin 1 (bij elko = de witte streep de "-" en dat nokje bij IC(voet) is de kant van pin1)Alleen hoe weet ik welk weerstandje welke is. en is het zwart puntje op de tekening de + ??
Want kom er zo niet echt uit
boogjesde boogjes zitten dus aan de bovenkant, klopt dat?
en hier ff een kleur-naar-waarde-schema

Met die boogjes bedoel ik de inkeepinkjes in de voetjes van de IC'sOp donderdag 07 maart 2002 00:24 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
YEAH super service die PTT
[..]
yup of pin 1 (bij elko = de witte streep de "-" en dat nokje bij IC(voet) is de kant van pin1)
[..]
boogjes
en hier ff een kleur-naar-waarde-schema
[afbeelding]
Maar wat is nou precies + en -?
Is zwart + en wit -??
weet dat het met weerstandjes niet uitmaakt. maar met de stroom is het wel makkelijk
yup of pin 1 (bij elko = de witte streep de "-" en dat nokje bij IC(voet) is de kant van pin1)Op donderdag 07 maart 2002 13:52 schreef Xavier het volgende:
[..]
Met die boogjes bedoel ik de inkeepinkjes in de voetjes van de IC's
Maar wat is nou precies + en -?
Is zwart + en wit -??
weet dat het met weerstandjes niet uitmaakt. maar met de stroom is het wel makkelijk
Ik snap dit dus echt niet hoor.Op donderdag 07 maart 2002 19:18 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
yup of pin 1 (bij elko = de witte streep de "-" en dat nokje bij IC(voet) is de kant van pin1)
Dus dan gaat de stroom eerst door de ledjes en daarna pas door de IC??Op donderdag 07 maart 2002 21:50 schreef ThaHandy het volgende:
jup
Strange
Zit nu dus al 3 dagen met de spullen. Maar heb nog geen soldeerbour in mijn handen gehad.
In de starpost staat een plaatje van het schema waar hij de print van heeft afgeleid. Gewoon ff verder kijken dan je neus lang is.Op vrijdag 08 maart 2002 15:24 schreef Xavier het volgende:
Wel leuk iemand die printjes laat maken en ze gaat verkopen. Maar een duidelijk schema voor een leek ho maar.
Zit nu dus al 3 dagen met de spullen. Maar heb nog geen soldeerbour in mijn handen gehad.
maar als je dat niet snapt dan is het een beetje lastig he.Op vrijdag 08 maart 2002 16:50 schreef Devil het volgende:
[..]
In de starpost staat een plaatje van het schema waar hij de print van heeft afgeleid. Gewoon ff verder kijken dan je neus lang is.
Inderdaad, dan had je beter een kant en klare kunnen bestellen.Op vrijdag 08 maart 2002 17:10 schreef Xavier het volgende:
[..]
maar als je dat niet snapt dan is het een beetje lastig he.
Je moet hem gewoon zo aansluiten als je op jouw plaatje ziet. De 'stroom' gaat inderdaad eerst door je ledjes en dan door je ic. Anders gezegd betekend dit dat je ledjes met de min geschakeld worden. Het maakt niets uit welke pool (+ of -) je onderbreekt, zodra er geen stroomkring meer is loopt er geen stroom meer.Op donderdag 07 maart 2002 22:20 schreef Xavier het volgende:
[..]
Dus dan gaat de stroom eerst door de ledjes en daarna pas door de IC??
Strange
Nee joh.Op vrijdag 08 maart 2002 17:13 schreef Devil het volgende:
[..]
Inderdaad, dan had je beter een kant en klare kunnen bestellen.
Als het schema duidelijk is, kan ik het wel. Solderen kan ik wel.
Heb dit ook gemaakt namelijk:
http://home.wanadoo.nl/jordyb/Plaatjes/Fanbus/Schema.jpg
Misschien kun je eerst de componetjes los in het printplaatje zetten en dan testen of het werkt en zo nodig dingen veranderen voordat je het vastsoldeert?Op vrijdag 08 maart 2002 17:19 schreef Xavier het volgende:
[..]
Nee joh.
Als het schema duidelijk is, kan ik het wel. Solderen kan ik wel.
Heb dit ook gemaakt namelijk:
http://home.wanadoo.nl/jordyb/Plaatjes/Fanbus/Schema.jpg
Maar ik denk dat dat niet nodig is als je gewoon dat ene plaatje volgt en de zwarte rondjes als + jes ziet.
Ik heb alles nu vast gesoldeert.Op vrijdag 08 maart 2002 17:44 schreef Devil het volgende:
[..]
Misschien kun je eerst de componetjes los in het printplaatje zetten en dan testen of het werkt en zo nodig dingen veranderen voordat je het vastsoldeert?
Maar ik denk dat dat niet nodig is als je gewoon dat ene plaatje volgt en de zwarte rondjes als + jes ziet.
Moet alleen wachten totdat mijn ledjes binnen zijn uit de inkoopactie 2.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
/edit
gei heeft meel
Ik heb er zelf ook 1 gemaakt en had daarvoor 3 potmeters nodig zodat ie op elke HD goed functioneerd.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
wat valt er dan in te stellen... alle HD leds knipperen..Op zondag 10 maart 2002 21:49 schreef thedolf het volgende:
Hoe kan deze HD VU-meter nou werken? Elke HD heeft toch een ander effect?
Ik heb er zelf ook 1 gemaakt en had daarvoor 3 potmeters nodig zodat ie op elke HD goed functioneerd.
...en 2 van die potmeters hebben geen nut

Volgens mij kan je er hoogstens 1 potmeter opzetten om daarmee de gevoeligheid in te stellen. Voor de rest heb je niets aan potmeters. Ja misschien om de helderheid van de ledjes in te stellen ofzo? Maar als je gewoon een goeie voorschakelweerstand gebruikt, dan hoef je daarna tog nix meer in te stellen?Op zondag 10 maart 2002 21:49 schreef thedolf het volgende:
Hoe kan deze HD VU-meter nou werken? Elke HD heeft toch een ander effect?
En zo ja wat moet dat kosten dan?
want met die andere Inkoopactie was ik telaat ?
ik hoor het van je...
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Hardstikke bedankt!
- oplaadtijdOp zondag 10 maart 2002 23:53 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
wat valt er dan in te stellen... alle HD leds knipperen..
...en 2 van die potmeters hebben geen nut
- ontlaadtijd
- maximale uitwijking
Daarom heb ik er 3. En het heeft wel degelijk nut.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
npOp maandag 11 maart 2002 14:05 schreef Devil het volgende:
Joepie, heb net mijn spulletjes gehad !
Hardstikke bedankt!
Er zijn geen 'rondes' je kan gewoon bestellen.Op dinsdag 12 maart 2002 11:50 schreef Firecow het volgende:
komt er nog een 2e ronde ??
et is stil hiero ....allus gaat via meelOp dinsdag 12 maart 2002 11:50 schreef Firecow het volgende:
komt er nog een 2e ronde ??
je kan gewoon bestellen hoor
oke
wat is dat precies ?Op vrijdag 01 maart 2002 11:11 schreef ThaHandy het volgende:
3: ( 2,75) Onderdelen (= zonder LM3914!!!! (4.50)) kan toch
je leveert ze toch gewoon compleet dus al in elkaar of niet ?
dan krijg je de ondedelen zonder die IC die kost € 4,50Op dinsdag 12 maart 2002 16:29 schreef Firecow het volgende:
[..]
wat is dat precies ?
dus op de manier dat je die onderdelen besteld en dat je zelf die IC bij de elboer haalt ofzo. Staat ook bij van "kan toch" vandaar
normaal losje leveert ze toch gewoon compleet dus al in elkaar of niet ?
ow dus je kan zelf in elkaar zetten thuis ??
of zitte ze in elkaar ??
beetje onduidelijk ""normaal los""
Normaal gesproken leverd hij ze los. Dwz je krijgt een print en een berg onderdelen. Dan moet je dus nog eve nzelf de onderdelen erop solderen, maar dit is heel makkelijk en een minuut of 10 werk.Op dinsdag 12 maart 2002 18:26 schreef Firecow het volgende:
Normaal los ??
ow dus je kan zelf in elkaar zetten thuis ??
of zitte ze in elkaar ??
beetje onduidelijk ""normaal los""
Verwijderd
Weerstanden hebben geen plus of min. Maakt dus niets uit hoe je ze vastzet.Op woensdag 13 maart 2002 18:26 schreef ZwambaL het volgende:
k heb nog een vraagje over de weerstanden, ik ben ook een beetje alles aan het uitvinden, en mijn vraag = of het bij weerstanden uitmaakt hoe je ze plaatst - of ze een plus en een min hebben, en hoe ik dan kan zien wat de plus en de min = ?
Thnx
mijn emailbox is leeg
1 van jullie nog wat besteld wat ik nier weet?
op:
Eero
Paul Nieuwkamp
-Avenger-
na die heb ik al verwerkt
G**VER *******************************
Zeker je account te groot laten worden.Op donderdag 14 maart 2002 17:33 schreef ThaHandy het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH SHITE
mijn emailbox is leegzit microshite weer te kutten?
op:
Eero
Paul Nieuwkamp
-Avenger-
Was bij mij ook een keer. Helemaal leeg gehaald
Als het goed is kan je hotmail regelen via je outlook. Dan kun je berichtjes van de hotmail server heel simpel verplaatsen naar je outlook inbox op je harddisk. Wordt je ook niet meer doodgegooid met die domme 'you account size is too large bla' mailtjesOp donderdag 14 maart 2002 17:33 schreef ThaHandy het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH SHITE
mijn emailbox is leegzit microshite weer te kutten?
op:
Eero
Paul Nieuwkamp
-Avenger-
maar helemaal nix njente nada
maar goed ik heb gelezen dat het eventueel aan het optootje zou kunnen liggen want die schijnt er bij 5 volt de brui al aan te geven.
morgen ff een nieuwe halen.
Hehe, bedankt voor je PCB filetje ThaHandy, heb zojuist ff het printje ge-etstOp woensdag 13 maart 2002 18:40 schreef Devil het volgende:
[..]
Weerstanden hebben geen plus of min. Maakt dus niets uit hoe je ze vastzet.

Nu nog ff soldeerlak erover etc. en stuken maar he!
Nu maar hopen dat ik niet fout doe
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
tuurlijk m8
als en niet meer kan zet ik dat het er wel neer
aju
Ik ben een beetje (heel erg) electro n00b!
Op pag 1 staan 2 plaatjes! Is dat voor en achterkant van de print?
/edit
YEAH 1000e post
slinkingant@softhome.net
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
of kan iemand me hier een beetje uitleggen hoe dat werkt!
Ik heb de materialen dus dat is geen probleem!
ff zoeken, ik weet niet meer precies waar, maar er is een toic waar een heel gave link in staat waar stap voor stap wordt beschreven wat je moet doen.Op dinsdag 19 maart 2002 23:24 schreef Shinji het volgende:
k thnx nou maar hopen dat me broer tijd heeft om dat ding te (etsen heet dat toch (die banen maken))??
of kan iemand me hier een beetje uitleggen hoe dat werkt!
Ik heb de materialen dus dat is geen probleem!
[search=printplaat etsen]
Op donderdag 14 maart 2002 21:04 schreef OliverBB het volgende:
ik heb er ook 1 inelkaar gesleuteld,....
maar helemaal nix njente nada
maar goed ik heb gelezen dat het eventueel aan het optootje zou kunnen liggen want die schijnt er bij 5 volt de brui al aan te geven.
morgen ff een nieuwe halen.
Zo moeilijk is Ultiboard toch niet?Op zondag 24 februari 2002 13:13 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
ik heb gezocht op inet voor een betere..
om ff 20Mb te downloaden (k heb modem) voor dat prut- printje laat dan maar
/edit
owjah... ik heb ook ultiboard, maar daar snap ik geen ene hol van
ik geloof dat op de homepage van onze klas zelfs nog een tutorial staat.
Ik kijk er gelijk ff naar
Handleiding Ultiboard
edit: of bedoelde je mij

Neehoor, ik heb hem alweer een hele tijd geleden gehad. Heb hem al in elkaar gesoldeert, maar nog geen tijd gehad om hem te testen.Op zondag 24 maart 2002 21:43 schreef Firecow het volgende:
heeft 1 iemand hem nog maar gehad ??
nej hoor... alles gaat via emailOp zondag 24 maart 2002 21:43 schreef Firecow het volgende:
heeft 1 iemand hem nog maar gehad ??
jah... en je "troep"Op dinsdag 26 maart 2002 22:09 schreef -Avenger- het volgende:
heb je mun geld al dahandy?
je hebt meelOp dinsdag 26 maart 2002 23:35 schreef Firecow het volgende:
dehamdy reageert nie op me mail
jah ik was er ff 2 dagies niet

aargg NEE HE?Op donderdag 28 maart 2002 22:26 schreef -Avenger- het volgende:
heb je het gister op de bus gedaan? want ik heb niks gehad vandaag..
ik heb em een week geleden op de bus gedaan

ARG SHIT
Michiel HeijOp zondag 31 maart 2002 11:58 schreef -Avenger- het volgende:
dahandy, naar welk adres???
Hagdijk 3
7161 LH Neede
Ik wil namelijk een bliksemschicht maken.
In het blauw, dat lijkt me het mooist.
w00t
Verwijderd
ik heb ff een lyout gefixt voor de HDD vu meter ipv een standaard banenprint (kwan ik niet uit)
Hoi, wat kost het me als ik twee printjes bij je bestel, en hoe wordt het dan verder afgehandeld ?
Ok hoor het wel.
Groet,
Superdennis
vind het wel klote eigenlijk...
Misschien moeten we over een paas dagen contact opnemen met de ptt. dan kijken we eerst even of het misschien na de pasen komt. als lijkt me dat sterk...
Zie topic
[topic=421509/27/25]
dan weet je waarom, oa ik ben zeer geinteresseerd
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Op maandag 01 april 2002 22:46 schreef -Avenger- het volgende:
uhm dahandy, hoe gaan we dit nu oplossen?
vind het wel klote eigenlijk...
Misschien moeten we over een paas dagen contact opnemen met de ptt. dan kijken we eerst even of het misschien na de pasen komt. als lijkt me dat sterk...

je hebt em morgen binnen
mormaal niet.... maar uitzonderingen kunnen altyd worden gemaaktOp dinsdag 02 april 2002 12:45 schreef Bart_Banaan het volgende:
ThaHandy, kan er bij jouw nog kant-enklare prints besteld worden?
Zie topic
[topic=421509/27/25]
dan weet je waarom, oa ik ben zeer geinteresseerd
wil ook wel een VU meter voor HDD
wat voor LED's moeten erop, helderblauwe?
die hebben een hogere doorlag spanning dus meer V nodig.. dus als ik er standaard rood opzet
[quote]Op woensdag 03 april 2002 20:16 schreef YpS het volgende:
heej wa kosten ze en heb je nog over??
wil ook wel een VU meter voor HDD![]()
wat voor LED's moeten erop, helderblauwe?
die hebben een hogere doorlag spanning dus meer V nodig.. dus als ik er standaard rood opzet
Op maandag 01 april 2002 20:54 schreef superdennis het volgende:
check pagina 4Op zondag 24 februari 2002 09:54 schreef ThaHandy het volgende:
ik heb ff een lyout gefixt voor de HDD vu meter ipv een standaard banenprint (kwan ik niet uit)
Hoi, wat kost het me als ik twee printjes bij je bestel, en hoe wordt het dan verder afgehandeld ?
Ok hoor het wel.
Groet,
Superdennis
whoeiiiiiOp woensdag 03 april 2002 20:05 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
![]()
![]()
et zat nog in mijn binnen zak .. WTF
je hebt em morgen binnen
mooi man...
avenger = happy
phew.. ikke ook jahOp woensdag 03 april 2002 20:24 schreef -Avenger- het volgende:
[..]
whoeiiiii
mooi man...
avenger = happy
der is een optie om 2 LM... (ben ff type kwijtOp zondag 31 maart 2002 23:52 schreef Robbie007 het volgende:
Even een vraagje, zit er een beperking aan hoeveel ledjes er in de reeks mogen zitten, er zitten er nu 8, kunnen dat er ook 10 worden ofzo?
Ik wil namelijk een bliksemschicht maken.
[afbeelding]
In het blauw, dat lijkt me het mooist.
ik zal dat ff onderzoeken...
Verwijderd
Heb je nog van die printjes ? heb intresse voor twee stuks, ok hoor het wel.Op zondag 24 februari 2002 09:54 schreef ThaHandy het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 No. Soort Naam Waarde ------------------------------------------- 1 5V X1 2 EL CON. C1 220u 25v 3 HDD-LED IN X2 4 IC IC1 LM3914 5 IC IC2 TIL111 6 JUMPER JP1 7 LED D1 8 LED D10 9 LED D2 10 LED D3 11 LED D4 12 LED D5 13 LED D6 14 LED D7 15 LED D8 16 LED D9 17 WEERSTAND R1 3K3 18 WEERSTAND R2 10K 19 WEERSTAND R3 330 20 WEERSTAND R4 470
van dit schema:
[afbeelding]
ik mot em nog laten ontwikkelen en dan kan ik solderen
kweet nie of er nog meer gasten zijn die et printje willen...dan moeten we ff wat regelen
Groet Superdennis
ik heb hoer nao ca. 40 liggen... genoeg dusOp woensdag 03 april 2002 20:42 schreef superdennis het volgende:
[..]
Heb je nog van die printjes ? heb intresse voor twee stuks, ok hoor het wel.
Groet Superdennis
Dan kunnen GoTter hem bij mij bestellen, als jij dat O.K. vindt.
PS. 20 omdat de prijs per print dan een stuk lager wordt.
Had ik toch echt begrepen dat jij ze niet meer kon leveren, ik wil dan ook graag 4 printjes bij je bestellen, dan hoef ik ze niet te laten maken....Op woensdag 03 april 2002 20:51 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
ik heb hoer nao ca. 40 liggen... genoeg dus
Klinkt trouwens als goedkope vietnamese prostituée: hoer naoOp woensdag 03 april 2002 20:51 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
ik heb hoer nao ca. 40 liggen... genoeg dus
Op woensdag 03 april 2002 21:00 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Klinkt trouwens als goedkope vietnamese prostituée: hoer nao
die hoer-hier fout maak ik wel vaker