ik heb alles ingebouwd en het is allemaal af nu.. totaal heb ik er wel een uur of 3/4 over gedaan..
vooral het inbouwen was een probleem...
hier zijn de pics:

En hier is het filmpje:
http://members1.chello.nl/~m.heij/Vumeter.WMV
aande andere kant is een beetje beheerst blauw eigenlijk ook wel heel erg mooi.
Op vrijdag 05 april 2002 10:42 schreef -Avenger- het volgende:
jah, ik had ze meebesteld, maar ik vond ze zelf nog beetje tegenvallen.. ik heb fellere gezien van de conrad..
aande andere kant is een beetje beheerst blauw eigenlijk ook wel heel erg mooi.
Mooi op een rijtje, past mooi ertussen,
zelfde kleur dopjes om de LED's heen,
zeer mooi!!
en het is idd een perfecte combinatie met de lian-li.
ik heb al een stuk of 2/3 kasten gemod ondertussen, maar het was wel eng om een boormachine in een stuk alu van dik 700 piek te zetten..
dit had ik trouwens ook al heel lang in m'n andere kasten in m'n hoofd zitten, maar het is er nooit van gekomen.
Ik heb het al eerder gezegt, maar dit word de kast voor mij. Hier gaat nog veel meer in gemod worden...
Als mensen dit ook van plan zijn dan kan ik wel zeggen hoe ik het precies gedaan heb...
Het is namelijk nogal een kwestie van uitmeten.. dat is echt onwijs belangrijk. Dat gaat (achteraf) het best met een niet-watervaste fineliner.
Daarna moet je gaan boren, eerst een hele dunne boor gebruiken om alle gaatjes voor te boren. Dit gaat nooit recht worden. Ook als je daarna met een andere (grotere) boor gaat boren dan kan je het shaken, want je krijgt namelijk altijd afwijkingen van ongeveer een milimeter.
Daarna ben ik ook meteen gestopt. Gouden regel trouwens, als het niet lukt, stoppen en gaan verzinnen hoe het beter kan. Na 3 mods weet ik dat je dus gewoon niet eigenwijs en opgewonden door moet gaan, want dan krijg je dus gewoon prutswerk.
Nou ja, hoe heb ik het opgelost.. met de ultieme mod tool natuurlijk. De dremel van pa (ik heb um al 8 keer gebruikt, hij nog maar 1 keer
Ik weet niet of hij standaard bij de dremel zit, maar ik heb een klein metaal-slijpertje gebruikt om de gaten verder af te maken. Natuurlijk eerst lijnen getekend tussen het hoogste gat en het laagste gat, zodat ik wist wat het maximale gat moest zijn wat ik moest boren.
als mensen dat dremel ding willen zien, dan maak ik er wel ff een foto'tje van. Voor de rest kan ik alleen zeggen, dat deze methode alleen werkt in metaal (plastic smelt namelijk weg, dat word nooit mooi), en het boren kan alleen icm een dremel, want anders was de afwerking nooit zo mooi geworden.
oei, groter verhaal geworden dan ik had gedacht. Nou ja, ik was gister ook pas om negen uur klaar, terwijl er op got stond dat het een minuut of 10 werk was -> het solderen
anyways, i like the result.
als ik meer ga modden, dan zet ik het hier wel op het forum, maar ik kan al wel verklappen dat er binnenkort ook een lcd en alu frontjes op zitten....
het viel me opeens op dat ik niks meer zag..
dus ik rebooten, helemaal niks meer, ding los, hij heeft nog voeding, ouwe led op de hdd connector, doet het ook..
er moet iets mis zijn op de print... dahandy, kan ik dmv doormeten op bepaalde punter erachter komen wat er mis is?
omgOp vrijdag 05 april 2002 23:16 schreef -Avenger- het volgende:
omg, hij doet ut nie meer
het viel me opeens op dat ik niks meer zag..
dus ik rebooten, helemaal niks meer, ding los, hij heeft nog voeding, ouwe led op de hdd connector, doet het ook..
er moet iets mis zijn op de print... dahandy, kan ik dmv doormeten op bepaalde punter erachter komen wat er mis is?
haal die TILL111 er af en verbind pin 4 en 5 op de socket met elkaar (dan moet i et zelfde doen als HD knippert)
tja.. verder weet ik et ff niet

dus
ic 1
ic2
* *
* *
* * <- die 2?
Verwijderd
Op 2 daarvan komen de draden van HDDled.
Dan blijven er nog 2 over, eentje zit aan R4 en eentje zit aan R3.
Optocoupler verwijderen en de laatstgenoemde 2 even doorverbinden.
Als ik het van de goede kant bekijk zijn het de 2 rechtsonder van jouw tekeningetje.
Als het printje voedingsspanning heeft en je sluit genoemde punten kort, moeten de LED's oplichten.
Gebeurt er niks dan zit er of iets los, of je ICtje doet ut niet meer, want op het printje zit eigenlijk niks meer wat stuk kan gaan.
ik ga zo nog even proberen alle verbindingen aan te stippen met wat tin, misschien dat er idd iets geen contact maakt..
maar ik vrees dat het ic kapot is.
dahandy, wat kosten die dingen?
ergens bij de 5 euroOp zaterdag 06 april 2002 17:36 schreef -Avenger- het volgende:
dan is het ic kapot, damn
ik ga zo nog even proberen alle verbindingen aan te stippen met wat tin, misschien dat er idd iets geen contact maakt..
maar ik vrees dat het ic kapot is.
dahandy, wat kosten die dingen?

Verwijderd
Zijn de stromen net te groot?
Mischien dat printje es een langeduurtest mee doen , mischien komt de ic warm?
hebbie de IC inc. IC socket gesoldeerd?Op zaterdag 06 april 2002 19:20 schreef Anthrax het volgende:
mischien komt de ic warm?
.... die dingen kunnen niet zo tegen hitte
ik heb hier geen electrowinkels in de buurt en ik maak het geld gewoon over.
Als je wilt, zou je dan ook een 10k en een 100 Ohm potmeter mee kunnen bestellen
want ik heb al een jaar een lcd in m'n bureaula liggen en ik kan hier gewoon niet die potmeters komen. conrad is btw minimaal 30 piek ofzo... vandaar
is goedOp zondag 07 april 2002 11:59 schreef -Avenger- het volgende:
dahandy zou je opnieuw zo'n ding voor me kunnen kopen?
ik heb hier geen electrowinkels in de buurt en ik maak het geld gewoon over.
Als je wilt, zou je dan ook een 10k en een 100 Ohm potmeter mee kunnen bestellen
want ik heb al een jaar een lcd in m'n bureaula liggen en ik kan hier gewoon niet die potmeters komen. conrad is btw minimaal 30 piek ofzo... vandaar
geen probleem
ik twijfel beetje of ik er nou 2 zal bestellen ofnie
2 IC's?Op zondag 07 april 2002 17:06 schreef -Avenger- het volgende:
thx
ik twijfel beetje of ik er nou 2 zal bestellen ofnie
kan je ff een foto (close) maken van print ...gewoon ff checken
als je meer dingen moet hebben zeg je et maar
ben vrij crappy soldeerder, want ik doe het met zo'n pistool ding uit de 2e wereldoorlog van pa.
Het gaat nog net iets makkelijker dan een schroevendraaier warm maken met een lucifer
Heeft lang genoeg geduurd, met die postbank
Enige 'probleem' dat ik tegen ben gekomen is eigenlijk, welke kant de nokjes op de chip heen moeten, maar na een paar minuten turen op de print en het schema ben ik er toch achter. De nokjes op de chip en opto moeten naar elkaar toe wijzen
Verder zie ik er met pen bijstaan dat D10 de eerste led (groen) is, en D1 de laatste dus rood?
Edit: Hmm, de gaatjes voor de ledjs zijn te klein voor de pinheaders... Ff opboren
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
electronische post!
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
jup tis onder wegOp woensdag 10 april 2002 21:02 schreef Brid het volgende:
thahandy, heb je mijn geld al gekregen? Ik heb het zondag overgemaakt(abn-amro)
mkej... mijn HD = dood
hij flipte al een beetje... maar ik d8 dat et de andere HD was... tot vandaag... nou issie reeds overleden
ik heb de database nog wel met de gegevens (gulukkig).. maar ik heb geen idee hoe ik dit verder moet doen
dagen/weken vertraging...

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)
Terwijl ik de felle leds had besteld.
Het ligt niet aan de verbinding met de print want ik had de oranje eerst op de verkeerde plek zitten en toen brande ze ook niet zo fel als de rest.
Ligt het aan de drempelspanning van de oranje leds of heeft thahandy me de verkeerde gestuurt?
Verwijderd

Ik hoop snel wat van je te horen

achja waarom ook niet
1 request week <----- jah zoveel heb ik er niet gehad

naja goed... kom maar op

.
.
.
Verwijderd
Kun je de hdd vu meters nou nog leveren of niet ??, zoja geef me ff je bankrek. nr door dan maak ik je geld over.
ohja, mochten ze nog leverbaar zijn, had ik er graag 2 x compleet setje (printjes, g/g/r ledjes), solderen ga ik zelf proberen. Ge er een hugh smiley van maken
(waiting for answer

zal ik meer weer eend onderdelen gaan halen
Verwijderd
Heb je een idee hoe lang het gaat duren ??
Verwijderd
Kun je me aangeven of je ze al verstuurd hebt of nog niet, zo niet wanneer ze dan ongeveer worden verstuurd?
Ik heb het nagekeken en het bedrag van 27 euro is op 08-06-2002 van mijn rekening afgeschreven naar jouw rekening 34.06.11.782 ondernaam van vu-meter.
hoop gauw iets te horen of te ontvangen
Op maandag 17 juni 2002 10:38 schreef Mad_Doctor het volgende:
He ThaHandy, ik heb nog steeds niets ontvangen
Kun je me aangeven of je ze al verstuurd hebt of nog niet, zo niet wanneer ze dan ongeveer worden verstuurd?
Ik heb het nagekeken en het bedrag van 27 euro is op 08-06-2002 van mijn rekening afgeschreven naar jouw rekening 34.06.11.782 ondernaam van vu-meter.
hoop gauw iets te horen of te ontvangen

helemaal overheen gekeken

morgen op de bus woensdag binnen
Op maandag 17 juni 2002 20:06 schreef Mad_Doctor het volgende:
ok, is goed, kan gebeuren is geen ramp hoor.
zie het wel verschijnen, alvast bedankt.
1
2
3
4
5
6
| bestelling: 1: aantal = 1 2: aantal = 1 3: aantal = 0 4: aantal = 1 (groen/geel/rood) 5: aantal = 0 |
ik kom uit op 9,5 euro
en jij maakt 27 euro over
Verwijderd
3 * printje + onderdelen
2 * g/g/r ledjes
1 * alleen rode ledjes
totaal (volgens mij) 27 euro
jou laatste meel naar mij was " naam, voor overboeking"Op maandag 17 juni 2002 20:16 schreef Mad_Doctor het volgende:
nee, ik heb je een nieuwe mail gestuurd met daarin de nieuwe bestelling. Het zij er drie in totaal geworden.
3 * printje + onderdelen
2 * g/g/r ledjes
1 * alleen rode ledjes
totaal (volgens mij) 27 euro
correctie:
Tot. 27,5 euro, aaah boeie krijg je van mij
Verwijderd

je krijgt bij de volgende inkoopactie een extratje van mij, en ik zal beloven pics te plaatsen wanneer mijn cm af is.
Verwijderd
Hoor het wel
Op woensdag 19 juni 2002 18:05 schreef Mad_Doctor het volgende:
He ThaHandy, had vandaag nog niets binnen, je bent het toch niet weer vergeten he ?![]()
![]()
Hoor het wel

Verwijderd
Moet ik die nog er op zetten of, gewoon doorverbinden??
P.S. ben een leek op het gebied vsn elektro en solderen, begin er nu net aan
Verwijderd
Praktisch iedereen laat em in bar mode werken, dus gewoon maar doorverbinden.
Verwijderd