Lees wat aandachtiger a.u.b. 9 van de 10 dingen ben je het gewoon met me eens...
Ik ben het ook grotendeels met je eens.
... en die andere begrijp je mijn formulering niet (maar dat kan dus ook net zo goed aan mij liggen.)
Soms ben ik het niet helemaal met je eens, zoals hier:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>
Hackers zijn de personen met de gave om volledig buiten geaccepteerde patronen te denken, en daarom hebben ze die patronen zeer snel door.
Hmm... Ze zitten niet vast aan wat voor andere mensen patronen zijn. Dat is iets anders.
Leg mij het nuance verschil maar uit dan 
[/quote]Wat ik bedoel is dat ze niet gelimiteerd worden door wat voor anderen afgebakende grenzen zijn (patronen). Het hele concept van patronen is ze vreemd en die patronen waar ze geen last van hebben, hebben ze dus ook niet door want die bestaan voor hen niet.
Heel sporadisch gebeurt het inderdaad dat een hacker het niet meer trekt en in zichzelf keert, maar dat is wat anders als wat ik bedoel met 'nerd'.
Hackers zijn gewoon normale mensen, met het verschil dat ze nou een keer heel goed zijn in wat ze doen. Hoe ze sociaal zijn heeft daar niet heel veel mee te maken (dus niet in grote meerderheid nerds ofzo).
En dan die riscico factor en de spanning. Dat ben ik dus niet met je eens. Een hacker hackt omdat hij een probleem wil oplossen of daar nou iets tegen overstaat, risico aan vast zit, etc of niet.
De spanning zit hem in het oplossen van het probleem.
Voor de rest vul je me aan op plekken waar ik denk dat het wel duidelijk was. (dit is opbouwende kritiek
)
Aanvullen kan nooit verkeerd wezen, toch?
edit:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hackers zien de simpele denkbeelden van de niet-hackers en kunnen daar op in spelen.
Hier kan ik me weinig bij voorstellen voor een hacker... Heb je het over een cracker?
Hmmm nee totaal niet.[/quote]Hackers spelen niet in op niet-hackers tenzij die onderdeel zijn het probleem dat opgelost wordt. Ik snap niet helemaal waar je hiermee heen wilt...