Ik had een nieuwe audiokabel nodig omdat ik mijn tv verder weg wil hebben van mijn computer. Aangezien het erg koud buiten is (moest naar winkel toe
) moest er een andere oplossing gevonden worden. UTP + oude audiokabel. Uiteraard is alle ge bi-wired, want mijn 2x10watt Sony speakers in mijn tv zijn echt topspul.

De stekkertjes.

Het andere eind van de kabel.

De UTP kabel, dit is een ideale manier om hem door te meten. Doe aan 1 kant alle paartjes bij elkaar en ga aan de andere kant (links) meten.

De soldeerbout, alle verbindingen worden vertint om zo de superieure geluidskwaliteit te behouden.

1e klas soldeertin.

Het aansluitschema, wijk hier niet vanaf, dit komt de geluidskwaliteit niet ten goede!

Dit ziet er heel eng uit en dat is het ook.

Professioneel aangesloten en vertint!

Als extra bescherming stukjes tape.

De grote test.

Nog meer extra bescherming.

Dit is de 1e kant. Brandvertragend en waterdicht!

Dit is de andere kant er hiervoor geld hetzelfde.
Uiteraard is het maken van zo'n professionele audiokabel alleen weggelegd voor gevorderde gebruikers. Steek nooit een audiokabel in het stopcontact of in je mond! Soldeerbouten kunnen brandwonden veroorzaken, proef ook nooit met je tong of de bout warm is, maar op een andere manier. Gebruik minimaal CAT5 UTP, audio wordt namelijk op 100mbit uit je pc geschoten. Draag beschermende kleding en een veiligheidsbril. Het maken van een kabel is geheel op eigen risico en tweakers.net bv is niet aansprakelijk voor de schade die onstaat tijdens het maken van een kabel.
Met dank aan tbusquet voor de mentale steun tijdens het productieproces.

De stekkertjes.

Het andere eind van de kabel.

De UTP kabel, dit is een ideale manier om hem door te meten. Doe aan 1 kant alle paartjes bij elkaar en ga aan de andere kant (links) meten.

De soldeerbout, alle verbindingen worden vertint om zo de superieure geluidskwaliteit te behouden.

1e klas soldeertin.

Het aansluitschema, wijk hier niet vanaf, dit komt de geluidskwaliteit niet ten goede!

Dit ziet er heel eng uit en dat is het ook.

Professioneel aangesloten en vertint!

Als extra bescherming stukjes tape.

De grote test.

Nog meer extra bescherming.

Dit is de 1e kant. Brandvertragend en waterdicht!

Dit is de andere kant er hiervoor geld hetzelfde.
Uiteraard is het maken van zo'n professionele audiokabel alleen weggelegd voor gevorderde gebruikers. Steek nooit een audiokabel in het stopcontact of in je mond! Soldeerbouten kunnen brandwonden veroorzaken, proef ook nooit met je tong of de bout warm is, maar op een andere manier. Gebruik minimaal CAT5 UTP, audio wordt namelijk op 100mbit uit je pc geschoten. Draag beschermende kleding en een veiligheidsbril. Het maken van een kabel is geheel op eigen risico en tweakers.net bv is niet aansprakelijk voor de schade die onstaat tijdens het maken van een kabel.
Met dank aan tbusquet voor de mentale steun tijdens het productieproces.