Ram sinks verwijderen hoe??->Artic Adhessiv!!!

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Wil mijn gf gaan waterkoelen maar nu heb ik dus heatsinkjes op me ram geplakt met artic adhessiv. Mijn vraag is nu hoe verwijder ik deze netjes zonder me ram te beschadigen?? Neem aan dat ik er niet zo maar ff de schroevendraaier tussen kan rammen :?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:56
dit is al vaker gebruikt dus gebruik de search alsjeblieft.

maar om toch nog ff een antwoord te geven: stop hem in de vriezer. Dan laat het wel los

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
lees dus op die topic dat ze sinks nu helemaal vast zitten!!! Maar goed als ik het goed begrijp dus 10 minuten in een antistatisch zakje in de vriezer en dan met een schroevendraaiertje wrikken, beschadigt me ram dan niet enorm??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Als het na de vriezer er niet af wil, dan is de kans dat het er ooit afgaat miniem.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Thermal Adhesive is permanente lijm, dus dat trucje van in de vriezer leggen zal niet werken, dat werkt alleen met die hars die ze standaard ervoor gebruiken. Ik denk dat het nu een geval is van "pech gehad".

Het staat er namelijk duidelijk bij in de handleiding van dat spul dat het niet meer te verwijderen is als je het niet verdunt met AS.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Is er ooit wel eens iemand geweest die het wel gelukt is om zijn heatsinks weer los te maken??

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41
justifire schreef op 08 september 2002 @ 13:56:
Is er ooit wel eens iemand geweest die het wel gelukt is om zijn heatsinks weer los te maken??
ja het is mij gelukt, gewoon een uur in de vriezer en dan ff met een schroevendraaier eraf wippen (ze kwamen er heel makkelijk weer af en het was NIET verdund met AS)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Een uur? Das al weer langer dan 10 minuten :) Moet je dan hard wrikken?? En beschadig je je ram dan niet? En hoelang zaten die heatsinks er bij jou al op dan?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Das wel heel dom dat ik deze nu pas zie. Ik heb ongeveer hetzelfde topic, maar met iets andere vragen ...

(Belangrijk, die van mij wil ik vastmaken met AS3!)

Heatsinks plaatsen op MSI Geforce4 Ti4200

De meeste mensen deugen!

• Fanatic_FS
ze gingen er heel makkelijk af zonder enige moeite, ik had 2 sinks verdund met as3 en 2 niet verdund, ze gingen er beide even makkelijk af maar die met as3 waren veel lastiger om schoon te maken.

edit: de heatsinks zaten er ongeveer 2,5 maanden op

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
De mijne zitte er nu ongeveer een jaartje op en zullen dus wel goed uitgehard zijn :)
Ga eerst nog wat research doen voor mijn volgende koleing en dan ga ik toch proberen om die krengen eraf te wippen. Voor de rest geen schade ondervonden aan het vriesvak??

• Fanatic_FS
justifire schreef op 08 september 2002 @ 15:23:
De mijne zitte er nu ongeveer een jaartje op en zullen dus wel goed uitgehard zijn :)
Ga eerst nog wat research doen voor mijn volgende koleing en dan ga ik toch proberen om die krengen eraf te wippen. Voor de rest geen schade ondervonden aan het vriesvak??
nee geen schade opgelopen (terwijl hij wel nat was er was blijkbaar een scheur in de zak), maar ik moest ze eraf halen omdat mijn kaart strepen was gaan geven en ik terug moest voor garantie en guess what???? woensdag krijg ik van de garantie een nieuwe geforce :p

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ja!!!
Is hartstikke goed gelukt.
Aangezien wij geen vriezer hebben en alleen zo'n simpel koelvakje in de koelkast heb ik hem er 20 minuten ingelegen.
Toen eruit en met een platbektang zo erafgewipt.
Echt een makkie !! Snap niet dat iemand dat fout kan doen :)
Thanx voor de tips !!!

Pagina: 1