Heatsinks plaatsen op MSI Geforce4 Ti4200

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo tweakers,

Ik heb een MSI Geforce4 Ti4200 met 64MB. Deze kaart heeft 3.6ns geheugen en overclocked daarbij zonder memory heatsinks tot 580Mhz.

Nu heb ik in veel reviews gelezen dat toen zij er memory heatsinks op plaatsten, dit omhoog ging naar 600 ... omdat de MSI kaart geen BGA ram gebruikt, wordt het RAM vrij heet, dus helpen heatsinks goed.

Maar dit is nog niet de vraag, dat is hoe ik ze er af kan krijgen zonder dat je het ooit zag ... :?

Mijn idee was om aluminium blokjes te zagen zodat deze precies pastten (dat lukt wel, heb nog zat Alu Heatsinks liggen) en netjes met een mooi (niet te dik, niet te dun) en goed verspreid laagje Artic Silver 3 vast te maken. Ik bedoel, ze zullen er nooit warmer door worden, toch ???

Anyway, ik heb dus 2 jaar garantie, maar die wil ik wel houden. Stel dat die AS3 harder is geworden (wordt die wel harder) kan ik de heatsinks er dan nog af halen ( ZONDER het beschadigen van de memory modules !!! ??? ) en daarna de AS3 verwijderen met Terpetine/Wasbenzine ???

Veel vragen, ik hoop op veel antwoorden :)

De meeste mensen deugen!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41
je moet ze gewoon met thermal adhesive vastmaken, als je ze dan weer los wil hebben doe je hem een uurtje in de diepvries leggen en haal je ze er zo weer af.
Daarna maak je hem met thinner en een naald schoon en niemand die het zal zien.
(zo heb ik ook garantie gekregen met mijn geforce4mx440)

• Cassius
  • Niet online
Thermal Adhesive (Artic Adhesive klinkt goed ;) ) geleidt dat net zo goed de temperatuur als Artic Silver ??? Want AA heb ik niet liggen, AS wel. Of plakt AS niet :P ???

Weer een stel vragen ...

(En als er iemand nog wat AA in huis heeft in omgeving Oosterhout, let me know. Anders moet ik een tube kopen van, stel, 15 euro en dan DAARBIJ 12.50 Euro verzendkosten |:( :Z )

De meeste mensen deugen!

• Fanatic_FS
AS3 plakt niet en AA is gemaakt voor deze zaakjes dus het geleid zeer goed.
waar ligt Oosterhout? ik woon in Ulestraten (omgeving maastricht)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

marzzman schreef op 08 september 2002 @ 14:49:
Thermal Adhesive (Artic Adhesive klinkt goed ;) ) geleidt dat net zo goed de temperatuur als Artic Silver ??? Want AA heb ik niet liggen, AS wel. Of plakt AS niet :P ???

Weer een stel vragen ...

(En als er iemand nog wat AA in huis heeft in omgeving Oosterhout, let me know. Anders moet ik een tube kopen van, stel, 15 euro en dan DAARBIJ 12.50 Euro verzendkosten |:( :Z )
AS3 plakt niet, kijk maar op http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
Caution:

Arctic Silver is a grease and does not have any adhesive qualities. It will never dry or set and cannot be used to glue a heatsink to a chip.
To permanently glue a heatsink to a chip that does not have any other attachment method, please use Arctic Silver Adhesive.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Cassius
  • Niet online
Maar nu lees ik in die andere topic dat ik de Artic Silver Adhesive wel moet verdunnen met Artic Silver 3, want anders krijg ik het nooit meer los :? Dat zou dus niet zo leuk zijn :|

Wat is de mix-ratio dan ? 50% AS3 en 50% ASA ofzo :? ...

De meeste mensen deugen!

• Fanatic_FS
marzzman schreef op 08 september 2002 @ 15:02:
Maar nu lees ik in die andere topic dat ik de Artic Silver Adhesive wel moet verdunnen met Artic Silver 3, want anders krijg ik het nooit meer los :? Dat zou dus niet zo leuk zijn :|

Wat is de mix-ratio dan ? 50% AS3 en 50% ASA ofzo :? ...
ik zou het niet verdunnen, ik heb 2 sinks wel verdund en 2 sinks niet verdund en ze kwamen er even makkelijk af alleen het ram waar verdunde sinks op zaten was veel lastiger om schoon te maken. Dus ik zou het gewoon niet doen

• Cassius
  • Niet online
http://www.arcticsilver.c...lver_thermal_adhesive.htm

Het geval werkt zelfs nog op -40 graden. Hoe krijg ik het ooit zo greezing koud om het er af te krijgen ,,, :?

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Dit is ff zeer offtopic hoor, maar heb jij (Duracell dus) een Sis 6326 PCI videokaart in DAT systeem :? |:( JE BENT GEK. Die kaart heeft 8MB (zeer langzaam) memory :P

Waarom niet een betere kaart ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

50% AS3 50% Adhessive

omdat (alhoewel mijnheer Fanatic andere ervaringen heeft ;) ) ik al vaak genoeg @ internet heb gelezen hoe core's uit het pcb worden gerukt vanwege de AS Adhessive :/

http://xtremesystems.org/...dex&req=showcontent&id=18
For my test I wanted to use my Vmodded Retail 64MB R8500 (275/275) which I got up to 320/335 using a Big aircooler. But unfortunately I killed the core while trying to remove the cooler that was glued on using Artic Alumina Adhesive epoxy.Well actually I didn't kill the core, just pulled it of the PCB ;)
for instance...

• Fanatic_FS
volgens mij is dat wat overdreven, mijn diepvries staat op -15 en ze zijn er af gekomen dus....

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 08 september 2002 @ 15:15:
volgens mij is dat wat overdreven, mijn diepvries staat op -15 en ze zijn er af gekomen dus....
allemaal leuk en aardig Ferdy, maar jij bent de eerste die ik ben tegengekomen die het met een uurtje diepvries er zonder prob's afkreeg, terwijl ik hier @ GoT en andere site's / fora al genoeg andere verhalen heb gelezen ...

dus @ topicstarter, it's your choice, maar ik zou het risico niet nemen ...

en dat was post number "1337" >:) })

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2002 15:18 . Reden: 1337ness :P ]

• Cassius
  • Niet online
Gefeliciteerd, nu mag je dus eigenlijk niet meer posten, want dit is wel een 1337 nummer ;) :D

Anyway, nu weet ik het ff niet zo goed meer ... denk dat ik maar fifty-fifty mix en see what happens ...

De meeste mensen deugen!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb op mijn Asus V7700 Deluxe GeForce 2 GTS 32Mb DDR de RAM-sinks vastgemaakt door eerst wat AS3 op de chips te doen en dan op de hoekjes van de chips een heeeeeel klein druppeltje secondenlijm (Cyanoacrylaat lijm) te doen en dan de sinks erop te drukken.
volgens wat lui hier op GoT zou dat ook makkelijk te verwijderen moeten zijn.

ik ga alleen never-amme-nooit-niet die sinks meer van de chips halen. koelt veel te goed zo.
er zit ook geen garantie meer op de kaart, en als ik em doorverkoop zeg ik wel dat het zo hoort.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1