[VR] P4T-E icm P4 533

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Wordt dit mogelijk..?

Ik ga namelijk volgende maand mijn nieuwe systeem bouwen. Nu kiezen voor een P4 1.8 512Kb (makkelijk te overclocken) en over een tijdje de fsb op 133mhz te zetten met een nieuwe p4 533. Bij het overclocken van een P4 is het soms mogelijk om je fsb tot 133mhz op te schroeven... dus zou de nieuwe P4 ook theoretisch op dit bord moeten draaien.

Is namelijk wel zo voordelig. Komt er trouwens ook nieuw RamBus geheugen op de markt of stopt intel helemaal met de support hiervoor :(?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Zware Unit
heb effe een mailtje gestuurd naar Asus.

Geheugen op x 3 (3*133=400mhz dual channel)

proc dan ook op 133 fsb....

of komt er een speciale 850 chipset of zo :P?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op donderdag 11 april 2002 13:17 schreef vries335 het volgende:

of komt er een speciale 850 chipset of zo :P?
Ja, er zit een Tehema E (i850E) in de pijplijn, eentje met support voor de FSB533. Of Intel daarna wel of niet doorgaat met RDRAM is nog een beetje onduidelijk, hoewel er berichten zijn dat de i850E en i860E de laatste chipsets met RDRAM ondersteuning gaan worden zijn er ook berichten dat Intel voor het echte high-end gedeelte nog wel RDRAM chipsets wil blijven maken. En naast Intel chipsets komt er ook nog wat van SIS; eentje voor de P4 met RDRAM ondersteuning. En PC1066 zal er ongetwijfeld komen. Verdere RDRAM ontwikkelingen zijn ook nog niet echt zeker (PC1200, 32bits PC4200....). We zien vanzelf.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Zware Unit
Weet je wanneer de eerste Aus mobo`s komen met deze vernieuwde 850 chipset. De nieuwe chipset zal vast wel compatible worden met de oude proc`s.....

Op deze nieuwe mobo`s moet natuurlijk weer een sneller type RamBus geheugen (dat gaat me geld kosten :) )

maar de prestaties liegen er vast niet om....

RamBus blijft icm met de P4 sneller dan de combinatie met DDR geheugen!

heeft iemand een link naar reference borden van andere fabrikanten of intel zelf?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
On-officieel is het iig mogelijk. Mijn P4T-E draait op een bus van 533 en het geheugen op PC1066.

• Zware Unit
Welk merk geheugen heb je zover gekregen?

Best wel heel erg netjes :9~

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Als je geheugen zover wil krijgen, moet je een beetje geluk hebben, maar Samsung 128 Mbit Chippies schijnen dit altijd te halen. (daarom ga ik ze ook kopen :) )

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Samsung double-sided 256Mb modules. Zie ook deze thread.

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Duss: Samsung PC800 256 MB Dual sided @ 100Mhz (quad pumped) 128 Mbit Chips.

(voor de voledigheid :P)
Pagina: 1