Ik ben erg benieuwd wie zijn RDRAM al op PC1066 heeft draaien. Graag vermelden merk van het geheugen en merk mobo.
Mij is het niet gelukt
maar er is best veel over te vinden hier .. beste is Samsung PC800 met 128MBit chips (256MB module met 16 devices of 128MB modules met 8 devices) en een Abit TH7-II(R) of P4T-E met ICS RDRAM clockgenerators. Good luck
.
[Edit]-> "[sys 1: Northwood 2.2 @ 3.0" .. hotdamn!
inderdaad...ik wil ook wel eens weten hoe het oc'en met RDRAM gaat. aangezien de P4's wel willen en het via de fsb moet en ik het liefste RDRAM heb als ik eventueel nog eens een P4 gaan aanschaffen.
Yes! 3 echte GHz-jes met retailkoeler! Maarre met DDR-Ram. Ben zo benieuwd wat hij zal doen met RDRAM!Op donderdag 28 februari 2002 21:49 schreef Bomberman het volgende:
Mij is het niet geluktmaar er is best veel over te vinden hier .. beste is Samsung PC800 met 128MBit chips (256MB module met 16 devices of 128MB modules met 8 devices) en een Abit TH7-II(R) of P4T-E met ICS RDRAM clockgenerators. Good luck
.
Zag net nog iemand in "temp Northwood" topic met northwood 2.2@3.0 ghz met Samsung Rambus geheugen 800@1066 mhzOp donderdag 28 februari 2002 21:52 schreef Michaeltjuh het volgende:
[..]
Yes! 3 echte GHz-jes met retailkoeler! Maarre met DDR-Ram. Ben zo benieuwd wat hij zal doen met RDRAM!
Zoiets wil ik over 3 maandjes kopen (nu nog veeel te duur).
*steekt vinger op*Op donderdag 28 februari 2002 21:44 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ik ben erg benieuwd wie zijn RDRAM al op PC1066 heeft draaien. Graag vermelden merk van het geheugen en merk mobo.
en het is best wel snel
Samsung 256MB modules met 16 devices, ICS klokgenerator op een Asus P4T-E

PS. Bomberman check je email
Impressive score.Op donderdag 28 februari 2002 23:00 schreef Coppertop het volgende:
...ICS klokgenerator...
Wat is een ICS klokgenerator?
Op google.com & GoT kan ik er weinig over vinden.
Op donderdag 28 februari 2002 23:00 schreef Coppertop het volgende:
[..]
*steekt vinger op*
en het is best wel snel
[afbeelding]
Hijg! Daar wil ik mijn 2,2 wel eens inprikken!
oc-shop heeft ze of kijk eens op prijsindex.net
Ik heb b.t.w. een TH7II (R) maar waar moet ik kunnen zien wat voor generator ik heb¿ (ik heb 2 x 256 Samsung PC800, wel single sided).
Wat ik trouwens wel zou willen weten is wat het maximale voltage van je core is op die asus. Ik kan die van mij maar op 1,625 zetten (beetje laag denk ik zo maar)
En op welke temp loopt die van jou?
Ik heb b.t.w. een TH7II (R) maar waar moet ik kunnen zien wat voor generator ik heb¿ (ik heb 2 x 256 Samsung PC800, wel single sided).
Wat ik trouwens wel zou willen weten is wat het maximale voltage van je core is op die asus. Ik kan die van mij maar op 1,625 zetten (beetje laag denk ik zo maar)
En op welke temp loopt die van jou?
Die van mij heb ik bij Computerland vandaan. Moet je wel even kijken/vragen of je dezelfde hebt, er zijn ook wel eens andere 256Mb modules. Die van mij hebben chips/heatspreaders aan beide kanten van de module.Op vrijdag 01 maart 2002 15:06 schreef D-FENCE het volgende:
Waar zijn die Samsung Rimmetjes te koop in NL.
In de Pricewatch niks over Samsung rimmetjes!
Das tering snel man !Op donderdag 28 februari 2002 23:00 schreef Coppertop het volgende:
[..]
*steekt vinger op*
en het is best wel snel
[afbeelding]
Ik heb hier niets op toe te voegen..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Dat is het merk van de klokgenerator die op het moederbord zit. De ICS schijnt beter te zijn voor 533MHz. Officieel hoeft die klokgenerator maar 400MHz aan te kunnen.Op vrijdag 01 maart 2002 09:04 schreef wwillem het volgende:
[..]
Impressive score.
Wat is een ICS klokgenerator?
Op google.com & GoT kan ik er weinig over vinden.
Weet iemand moederborden die die ICS clockgenerators leveren?
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Op vrijwel elke Asus P4T-E die ik tegenwoordig zie zit een ICS.Op vrijdag 01 maart 2002 16:59 schreef ReseT het volgende:
Weet iemand moederborden die die ICS clockgenerators leveren?
Das vaag... ik kocht in Feb mijn P4TE met bios 1005 (kan dus niet oud zijn) maar er zaten toch echt CYPs opOp vrijdag 01 maart 2002 17:03 schreef Coppertop het volgende:
[..]
Op vrijwel elke Asus P4T-E die ik tegenwoordig zie zit een ICS.
En kun je dat ergens zien op de sites van de winkels in de pricewatch? nee toch. Zouden ze het daar zelf eigenlijk wel weten?Op vrijdag 01 maart 2002 17:03 schreef Coppertop het volgende:
[..]
Ik werk in een van de winkels in de pricewatch. Vandaar. Ik wil er wel een voor je hand-picken hoorOp vrijdag 01 maart 2002 20:36 schreef CSCExter het volgende:
[..]
En kun je dat ergens zien op de sites van de winkels in de pricewatch? nee toch. Zouden ze het daar zelf eigenlijk wel weten?
HeheOp vrijdag 01 maart 2002 21:21 schreef Coppertop het volgende:
[..]
Ik werk in een van de winkels in de pricewatch. Vandaar. Ik wil er wel een voor je hand-picken hoor
OT:
Hoe gaat dat eigenlijk met het terugschakelen van de snelheid bij een P IV als hij overgeklokt is ?
Hoe gaat dat eigenlijk met het terugschakelen van de snelheid bij een P IV als hij overgeklokt is ?
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Mij is het nu ook gelukt (mede dank aan Coppertop
) :
CPU is een 1.6A @ 2.24GHz met 140MHz FSB
MEM is Samsung 128Mbit 2 * 256MB PC800 op 560MHz / PC1120

De Asus P4T-E laat helaas geen VCore voltage control meer toe als je de FSB hardwarematig in gaat stellen (dmv de dipswitches
) .. mijn CPU is dus nu de 'bottleneck' (iig mbt de geheugenspeed die ik niet verder kan opvoeren).

De Asus P4T-E laat helaas geen VCore voltage control meer toe als je de FSB hardwarematig in gaat stellen (dmv de dipswitches
omg !!!Op dinsdag 05 maart 2002 01:34 schreef Bomberman het volgende:
Mij is het nu ook gelukt (mede dank aan Coppertop) :
[afbeelding]
De Asus P4T-E laat helaas geen VCore voltage control meer toe als je de FSB hardwarematig in gaat stellen (dmv de dipswitches) .. mijn CPU is dus nu de 'bottleneck' (iig mbt de geheugenspeed die ik niet verder kan opvoeren).
ik had ook wat gelezen dat die nieuwe Asus P4T boardjes wat geks hadden waar door je niet meer zo snel kon gaan
maar dat is dus onzin zo te zien !
FlexOp dinsdag 05 maart 2002 01:34 schreef Bomberman het volgende:
Mij is het nu ook gelukt (mede dank aan Coppertop) :
[afbeelding]
De Asus P4T-E laat helaas geen VCore voltage control meer toe als je de FSB hardwarematig in gaat stellen (dmv de dipswitches) .. mijn CPU is dus nu de 'bottleneck' (iig mbt de geheugenspeed die ik niet verder kan opvoeren).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ander mobo + ander geheugen
. Ik heb wat rondgelezen op Anandtech en met die pintruuk (twee pinnetjes van de CPU verbinden voor een default voltage van 1.7V) zijn er mensen die de CPU op 2400MHz hebben draaien en het geheugen op 600MHz / PC1200
! Ik zit dus niet eens zo hoog.
Maargoed schijnbaar zijn de benodigdheden om je RDRAM op 533MHz of hoger te laten draaien alleen een P4T-E met ICS clockgenerator en double sided 256MB RDRAM modules van Samsung (liefst zo nieuw mogelijk denk ik). Veel mensen gebruiken een Abit TH7-II Raid ipv de Asus, hoewel ik ook weer las dat er verschillende ICS generators op die TH7-II kunnen zitten waarvan sommige tot 500 gaan en/of gegarandeerd zijn door de fabrikant (van de generators) en sommige tot 600. Er zijn zelfs borden met CYP generators gesignaleerd waarmee het dus niet lukt.
Maargoed schijnbaar zijn de benodigdheden om je RDRAM op 533MHz of hoger te laten draaien alleen een P4T-E met ICS clockgenerator en double sided 256MB RDRAM modules van Samsung (liefst zo nieuw mogelijk denk ik). Veel mensen gebruiken een Abit TH7-II Raid ipv de Asus, hoewel ik ook weer las dat er verschillende ICS generators op die TH7-II kunnen zitten waarvan sommige tot 500 gaan en/of gegarandeerd zijn door de fabrikant (van de generators) en sommige tot 600. Er zijn zelfs borden met CYP generators gesignaleerd waarmee het dus niet lukt.
Ik heb niets omgebouwd, dit is gewoon een P4T-E recht uit de doos.Op dinsdag 05 maart 2002 14:21 schreef Sonic- het volgende:
[..]
omg !!!is het moeilijk om zo'n clockgenerator er op te bouwen ?? en waar kan je zo iets kopen ?
ik had ook wat gelezen dat die nieuwe Asus P4T boardjes wat geks hadden waar door je niet meer zo snel kon gaan
maar dat is dus onzin zo te zien !
Over dat ze iets geks zouden hebben, daar heb ik nog niets over gelezen. Wel klote dat het voltage dus niet meer aan te passen is als je de FSB met dipswitches gaat instellen (en dat moet als je boven de 133MHz wil want de bios gaat maar tot 133MHz). Verder heb ik ook gelezen dat als je in de bios je FSB op 133MHz zet er geen 1/4 devider voor PCI en 1/2 devider voor AGP gebruikt zouden worden? Je PCI zou dan dus op 44MHz lopen en je AGP op 89MHz
en zit op elk P4T-E mobo zo'n ICS clockgenerator ???Op dinsdag 05 maart 2002 15:17 schreef Bomberman het volgende:
Ander mobo + ander geheugen. Ik heb wat rondgelezen op Anandtech en met die pintruuk (twee pinnetjes van de CPU verbinden voor een default voltage van 1.7V) zijn er mensen die de CPU op 2400MHz hebben draaien en het geheugen op 600MHz / PC1200
! Ik zit dus niet eens zo hoog.
als dat zo is ben ik van mijn mobo probleem af en weet ik welke ik ga kopen
en heb jij die pin truuk nou toegepast of niet ?
Volgens mij niet op iedere, wel op veel P4T-E's
. De pintruuk heb ik nog niet toegepast ...
Hee cool dat het jou nu ook gelukt is
Kwestie van de goeie spullen hebben he 
Zover ik nu gezien heb zit op elke P4T-E zo'n ICS, maar je moet het natuurlijk altijd even nakijken/vragen. Je kan altijd de pech hebben dat je leverancier nog oudere voorraad heeft of dat ze toch niet overal een ICS op zetten.Op dinsdag 05 maart 2002 16:45 schreef Sonic- het volgende:
[..]
en zit op elk P4T-E mobo zo'n ICS clockgenerator ???
als dat zo is ben ik van mijn mobo probleem af en weet ik welke ik ga kopen
Op donderdag 28 februari 2002 23:00 schreef Coppertop het volgende:
[..]
*steekt vinger op*
en het is best wel snel
[afbeelding]
offtopic:
hé, pas op met die vinger
hé, pas op met die vinger
Je kunt clock generators bestellen.
Er zijn clock generators met officiele specs 533 MHZ. Ik heb er besteld. Zijn van texas instruments. Met samples krijg je ze gewoon gratis. Je moet wel dan solderen op je mobo.
hier ergens Ergens in deze gigantische tread.
Trouwens. check waterkoeling forum ff doorklikken naar overklokken. Zie een topic over rimmetjes. Daar heb ik zoveel posts staan achter elkaar dat het een hele uitleg is hoe die dingen te bestellen, waar, en waar ze voor zijn.
.
Er zijn clock generators met officiele specs 533 MHZ. Ik heb er besteld. Zijn van texas instruments. Met samples krijg je ze gewoon gratis. Je moet wel dan solderen op je mobo.
hier ergens Ergens in deze gigantische tread.
Trouwens. check waterkoeling forum ff doorklikken naar overklokken. Zie een topic over rimmetjes. Daar heb ik zoveel posts staan achter elkaar dat het een hele uitleg is hoe die dingen te bestellen, waar, en waar ze voor zijn.
kewle info dude, thnx. nu ik de aankondiging van de wa-2a heb gezien weet ik nog niet of ik een P4 of een dual athlon ga halen, maar als ik een p4 ga halen dan weet ik in elk geval wat ik moet halen
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

2x dubbelzijdige Samsung 256MB PC800 rimm's @ Asus P4T-E met ICS clockgen. 140 Mhz FSB; rockstable. Enkelzijdige 128MB PC800 rimm's van Samsung ook geen probleem; Samsung is een aanrader dus! Turbo timing's in BIOS staan momenteel uit, leek wat CRC errors te geven, binnenkort nog maar een keertje proberen. 150 Mhz FSB weigert'tie iig te booten, nog niet geprobeerd met RIMM divider op 3 (ipv 4). 145 Mhz FSB werkt echter, resulteert in ongeveer 3550 MB/sec in SiSoft; nog niet lang genoeg getest om zeker van stabiliteit op 145 Mhz te zijn. M'n raid controllers beginnen n.l. een beetje raar te doen op hogere FSB snelheden.
-I am Jack's wasted life.
Hoe kan je eigenlijk single-sided RD-Ram onder scheiden van double-sided RD-Ram?
Heel simpel. Double sided heeft chips&heatsinks aan beide kanten van de module en single sided heeft dit maar aan 1 kant.Op dinsdag 12 maart 2002 13:59 schreef ReseT het volgende:
Hoe kan je eigenlijk single-sided RD-Ram onder scheiden van double-sided RD-Ram?
ok, turbo timing @ 140 mhz gaat goed; 145 mhz fsb loopt, maar krijg dan random crc errors. met memory op 3x gaat het dan wel goed; maarja dan dendert de performance zo omlaag dat ik 't mooi op 140 mhz hou 
http://service.madonion.com/compare?2k1=2949410 voor 3dmark prestaties, met gf3ti200 @ 230:540.
p4 met rdram is
http://service.madonion.com/compare?2k1=2949410 voor 3dmark prestaties, met gf3ti200 @ 230:540.
p4 met rdram is
-I am Jack's wasted life.
Ik vind het raar dat er zoveel mensen zeggen dat doubled-sided RIMMs beter zijn dan single-sided, dan komt er toch altijd meer load op het bankje, en dus is het geheugen eerder gevoelig voor instabileit. Dat was SDRAM en DDR al zo, met Rambus dus niet???
Bnet pindle#2913
De single sided zijn gemaakt met 256Mbit chips, de double sided met 128Mbit chips.
het idee achter dat de DS hoger gaan is dat de 128Mbit technologie om die chips te maken al lang bestaat en dus ver verfijnd is en dus hogere kwaliteit heeft en dus hoger clockt. 256Mbit is pas net nieuw
het idee achter dat de DS hoger gaan is dat de 128Mbit technologie om die chips te maken al lang bestaat en dus ver verfijnd is en dus hogere kwaliteit heeft en dus hoger clockt. 256Mbit is pas net nieuw
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Dus ik begrijp het goed, op ELKE dual sided memory reepje zitten dus 128 Mbit chips?
welke van de twee modules moet ik dus hebben?
http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/search/datasheet.jsp?family=250
wel zo makkelijk. Kan een winkel altijd zien of we het over de zelfde hebben......
http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/search/datasheet.jsp?family=250
wel zo makkelijk. Kan een winkel altijd zien of we het over de zelfde hebben......
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Schop
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Verwijderd
Er staat achter SS of DS (single sided/ Double sided),kies jij maar .Ik heb 2x de tweede van het lijstje. 256mb DSOp woensdag 17 april 2002 14:20 schreef vries335 het volgende:
welke van de twee modules moet ik dus hebben?
Weet iemand waar ze die double sided 256MB Samsung RIMM's verkopen ? Heb al een paar winkels gemailed maar hebben allemaal single sided 
Bij voorkeur ook niet al te duur trouwens
Bij voorkeur ook niet al te duur trouwens
Zowie
, ik draai zelf met 133 mhz cas 2
, en als ik dit zie
, kwijl loopt uit me bek... Ik haal nog maar net 1000 MB/S, maar de vraag is
, gebruik je ook al die band breedte...
Ugh.. Heb net een paar winkels uit de prijswatch gemailed en lijkt erop dat de nieuwere (net door Asus toegezonden) P4T-E borden een CYP klokgen hebben.. Heb ik net de juiste RIMM's gevonden kan ik geen goede P4T-E te pakken krijgenOp vrijdag 01 maart 2002 17:03 schreef Coppertop het volgende:
[..]
Weet iemand toevallig waar ze dezen hebben ?
Coppertop: kun jij er 1 voor me 'handpicken' anders ?!
Aangezien je met een Asus P4t-E niet je core voltage kan verhogen, is de Abit Th7-II, welke ook 133fsb aan kan, toch veel aantrekkelijker
?
Verwijderd
Asus kan door middel van pin trick ook een hogere Vcore, maar met mijn TH7II kan ik nu tot 2.20Vcore in de bios.(mijn mobo is tekoop voor 160)Op vrijdag 26 april 2002 15:19 schreef wwillem het volgende:
Aangezien je met een Asus P4t-E niet je core voltage kan verhogen, is de Abit Th7-II, welke ook 133fsb aan kan, toch veel aantrekkelijker?
En waarom verkoop jij je moederbord? Komt ie niet op een fsb van 133Op vrijdag 26 april 2002 15:51 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
Asus kan door middel van pin trick ook een hogere Vcore, maar met mijn TH7II kan ik nu tot 2.20Vcore in de bios.(mijn mobo is tekoop voor 160)
Verwijderd
Op vrijdag 26 april 2002 21:13 schreef wwillem het volgende:
[..]
En waarom verkoop jij je moederbord? Komt ie niet op een fsb van 133
22x133=......2926Mhz zie sig.
Dus ja hij komt wel op 133mhz, zelfs met een 2.2 P4.
Ik wil een raid board hebben en dan 2x 120gb 8mb cache Western Digital.
Nette score manOp vrijdag 26 april 2002 21:45 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
[afbeelding]
240gb is toch best wel veel d8 ik zo...
Mag ik je vragen wat voor voeding je hebt
Ik ziet het al, 2 x 300 watt.
1'tje voor waterkoeling ofzow
Op vrijdag 26 april 2002 21:45 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
[afbeelding]
T*r*ng wat een geile overclock!!
The devil is in the details.
Verwijderd
1x gemod met sterke 5V lijn voor mobo/HD en 1x voor brander/dvd/diskete/digidoc met alle fan`s.Op zaterdag 27 april 2002 10:20 schreef wwillem het volgende:
[..]
Nette score man.
240gb is toch best wel veel d8 ik zo...
Mag ik je vragen wat voor voeding je hebt
Ik ziet het al, 2 x 300 watt.
1'tje voor waterkoeling ofzow, leg eens uit hoe dat zit als je wil
.
Waterpomp is met een (in 2e voeding via monitor 220V uitgang)12V relais,220V gevoed.
Je kan natuurlijk ook een RAID PCI kaart nemen. Of bevalt deze RDRAM@PC1066 set-up niet zo? Zag dat je je Samsungs ook in de verkoop had.Op vrijdag 26 april 2002 21:45 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
[afbeelding]
Verwijderd
Samsung mag alleen samen met mobo weg, anders niet.Mobo mag wel alleen weg.Ik wil raid onboard en geen extra pci kaart er in.Op zaterdag 27 april 2002 14:30 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook een RAID PCI kaart nemen. Of bevalt deze RDRAM@PC1066 set-up niet zo? Zag dat je je Samsungs ook in de verkoop had.
En ja deze setup bevalt me prima, ik heb op 133mhz Fsb nog nooit zo`n snelle comp gehad als deze.In alle vormen is een setup met Rimm waanzinnig snel.Dus niet alleen in 3Dmark score`s(13057) maar ook in video/gewone programa`s/ echt overal in. Veel sneller en stabieler als mijn ex XP1800@2000mhz. Voorlopig blijf ik bij Intel.
PS hoe vind jij die Dell vergeleken met je Iilyama
Aha, kon me al onmogelijk voorstellen dat iemand niet tevreden zou zijn met de performance van een ~3GHz P4 en 4.2GB/s ram bandbreedte 
<font size=1>
<font size=1>
offtopic:
</font>
Ik vind deze Dell eerlijk gezegd nog nét een tikkeltje beter dan m'n Iiyama; beeld is ietsjes helderder en scherper. Dat komt o.a. doordat het gehele scherm een dp van 0.25 heeft en in de hoeken/randen dus net zo scherp blijft als in het midden. Bij de Iiyama kun je wel verschil zien (dp 0.25 in het midden en 0.27 in buitenste rand). Deze Dell komt dan ook uit een Nokia fabriek, en dat laat zich aanzien
(mag volgens de officiële specs zelfs 1600*1200 @75Hz draaien, en dat voor een 17"!) Alleen jammer dat 't slechts 17" is, daarom is de 22" Iiyama toch beter 
<font size=1>
</font>
</font>
Ik vind deze Dell eerlijk gezegd nog nét een tikkeltje beter dan m'n Iiyama; beeld is ietsjes helderder en scherper. Dat komt o.a. doordat het gehele scherm een dp van 0.25 heeft en in de hoeken/randen dus net zo scherp blijft als in het midden. Bij de Iiyama kun je wel verschil zien (dp 0.25 in het midden en 0.27 in buitenste rand). Deze Dell komt dan ook uit een Nokia fabriek, en dat laat zich aanzien
<font size=1>
Verwijderd
Ik heb die dell ook gehad maar die is helaas 2maanden geleden overleden.Nu een oude 17 inch Iilyama MF-8617E/T VisionMaster, doet het ook redenlijk.Op zaterdag 27 april 2002 16:28 schreef Abbadon het volgende:
Aha, kon me al onmogelijk voorstellen dat iemand niet tevreden zou zijn met de performance van een ~3GHz P4 en 4.2GB/s ram bandbreedte
<font size=1>offtopic:</font>
</font>
Ik vind deze Dell eerlijk gezegd nog nét een tikkeltje beter dan m'n Iiyama; beeld is ietsjes helderder en scherper. Dat komt o.a. doordat het gehele scherm een dp van 0.25 heeft en in de hoeken/randen dus net zo scherp blijft als in het midden. Bij de Iiyama kun je wel verschil zien (dp 0.25 in het midden en 0.27 in buitenste rand). Deze Dell komt dan ook uit een Nokia fabriek, en dat laat zich aanzien(mag volgens de officiële specs zelfs 1600*1200 @75Hz draaien, en dat voor een 17"!) Alleen jammer dat 't slechts 17" is, daarom is de 22" Iiyama toch beter
<font size=1>
Is jouw geheugen ECC? Ik heb altijd gehoord dat dat minder te Oc'en is? Maar het is wel stabieler, of waarom heb je ECC genomen?Op vrijdag 26 april 2002 21:45 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is het Northwood cache geheugen 512 kilobytes om precies te zijn.Op zondag 28 april 2002 13:41 schreef roedie het volgende:
[..]
Is jouw geheugen ECC? Ik heb altijd gehoord dat dat minder te Oc'en is? Maar het is wel stabieler, of waarom heb je ECC genomen?
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
Verwijderd
512>KB< ECC =cache van proc, anders wel een beetje weinig 512KB.Op zondag 28 april 2002 13:41 schreef roedie het volgende:
[..]
Is jouw geheugen ECC? Ik heb altijd gehoord dat dat minder te Oc'en is? Maar het is wel stabieler, of waarom heb je ECC genomen?
stupid me, thanks. Ik had er ff langs gekeken. Geen 512MB ECC RDRAM dus. Kleine lettertjes in dat schermOp zondag 28 april 2002 17:43 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
512>KB< ECC =cache van proc, anders wel een beetje weinig 512KB.
Verwijderd
maakt niet uit, maar heb jij een dual pelt 0.8 ?Op zondag 28 april 2002 23:14 schreef roedie het volgende:
[..]
stupid me, thanks. Ik had er ff langs gekeken. Geen 512MB ECC RDRAM dus. Kleine lettertjes in dat scherm
Wat voor voeding is nou betaalbaar voor een 0.8 pelt?
Erg handige link, die 'rayston' op het forum weet er erg veel van.
Zo kwam ik ook tot de ontdekking dat je geen singlesided RDRAM moet hebben, maar doublesided RDRAM om hoge fsb te halen.
http://www.vapochill.com/forum/showthread.php?threadid=647&pagenumber=4
Zo kwam ik ook tot de ontdekking dat je geen singlesided RDRAM moet hebben, maar doublesided RDRAM om hoge fsb te halen.
http://www.vapochill.com/forum/showthread.php?threadid=647&pagenumber=4
Verwijderd
Ik heb er net een gehaald bij Jincomputers in Denhaag, en ik heb gekeken en er lagen nog 4 mobo`s met ICS-9212-13.Dus de goeie.Op donderdag 25 april 2002 22:54 schreef KrL het volgende:
[..]
Ugh.. Heb net een paar winkels uit de prijswatch gemailed en lijkt erop dat de nieuwere (net door Asus toegezonden) P4T-E borden een CYP klokgen hebben.. Heb ik net de juiste RIMM's gevonden kan ik geen goede P4T-E te pakken krijgen
Weet iemand toevallig waar ze dezen hebben ?
Coppertop: kun jij er 1 voor me 'handpicken' anders ?!
Ik heb het ook een keer geprobeerd met mijn p4t-e. Ik heb er 2 x 256 mb rdram van samsung in hangen. Met aan iedere kant een grijs stripje.. Het is me wel gelukt met de voltmod trick ( een klein ijzerdraadje aan de onderkant van de cpu ) de cpu in te stellen op 1.80v en daarna met jumpers het bord tot 140 mhz te klokken. 133mhz met diver 1:1 dus 533 pc1066 heb ik wel eens geprobeerd maar niet stabiel. 140 mhz met 3:4 is wel stabiel. 1.8A draait dan op 2.5 ghz en met een full load gaat die snel richting 60 graden.. Ik wacht nu op een Volcano 7+ die ik net besteld heb 
Weet iemand idd welke van deze modules op 1066 kunnen? http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/search/datasheet.jsp?family=250
Ik heb zoals ik al boven zei 2 x 256 mb rdram ( 512 totaal ) met aan bijde kanten 1 grijs metale randje.. Die dingen worden wel super heet
Weet iemand idd welke van deze modules op 1066 kunnen? http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/search/datasheet.jsp?family=250
Ik heb zoals ik al boven zei 2 x 256 mb rdram ( 512 totaal ) met aan bijde kanten 1 grijs metale randje.. Die dingen worden wel super heet
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Ik heb gisteren een P4T-E gehaald, draait lekker maar is het normaal dat als je de pin trick 1.85Vcore hebt gedaan bij je proc, dat 1.85v de enige optie is in de bios ???
Pagina: 1