[XP]Conexant modem blijft geluid geven.

Pagina: 1
Acties:

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
Ok, Ik weet dat deze vraag al meedere keren is langsgekomen maar geen van de topic's gaf een antwoord of oplossing.

De modem is een voor mij onbekende modem met een conexant chipset.
RS96/ST-PCI
RS79317
E122532.I
0106 Mexico

Ik heb nu al een stuk of 10 (of nog meer) drivers geprobeerd. Maar 1 daarvan, gevonden op de conexant site, stelde de modem in staat om ook daadwerkelijk contact te maken met het internet. (de andere drivers melde wel in het scherm van; "ben contact aan het maken" maar de te verwachten geluiden bleven uit evenals het functioneren.)

Maar het feest is nog niet over; Met deze drivers werkt het inbellen en internetten wel fijn maar het geluid dat je hoort tijdens het inbellen blijft... :(
Ik heb op verschillende plaatsen binnen de eigenschappen van XP de audio van de modem "software matig" uitgezet...
(ik bedoel dan ook iedere te mogelijk vinden eigenschap, ik heb echt ieder mogelijk knopje doorgespit)
Zonder resultaat. Toen dacht ik maar ff GOT'ten. Hmm lees je dan; "AT M0" (en nog een paar variaties) nou dat geprobeerd. Wederom geen resultaat. Onderhand heb ik alles in het boekje geprobeerd van drivers tot instellingen, alles op het HARDWAREMATIG slopen van het speakertje op de modem na >:)

Ook btw heb ik verschillende indentificatie programma's gedraait en ff wezen kloten met het FCC nummer
(h52 pt-3515)... Geen nut.

Nou da's het probleem... Nou nog hopen dat iemand 't antwoord weet ;(

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Kijk ff op deze site . Kijk ff of het serie nummer van je chipset daar op staat , alssie dr op staat moet je die driver hebbe :) .. Suc6

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Waar heb je dat ATM0 ingevuld??
In je Hyperteminal?? dan heeft het helaas geen zin..

Zodra WinXP een connectie wil maken stuurt ie een ATZ commando naar je modem, die dan het modem reset naar de instellingen van profiel 0...

Wat je kan doen is de properties van je modem opvragen en dan bij Advanced als extra initialization commands invullen: M0L0 (zonder AT) M0 is speaker altijd uit, en L0 is volume uit.. soms wil M0 alleen niet altijd werken..

Werkt dit niet dan even de hyperteminal openen..
ATM0L0 intypen en dan AT&W0 om het te storen in je standaard profiel..

Pvouput live

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Het enigste wat ik als oplossing kan bieden is een soldeerbout.

Daarmee moet je de speaker eraf solderen.

ik heb die problemen ook onder windows ME gehad maar niet kunnen oplossen.

• Red Cell
Op maandag 08 april 2002 19:13 schreef Krypt het volgende:
Waar heb je dat ATM0 ingevuld??
In je Hyperteminal?? dan heeft het helaas geen zin..

Zodra WinXP een connectie wil maken stuurt ie een ATZ commando naar je modem, die dan het modem reset naar de instellingen van profiel 0...

Wat je kan doen is de properties van je modem opvragen en dan bij Advanced als extra initialization commands invullen: M0L0 (zonder AT) M0 is speaker altijd uit, en L0 is volume uit.. soms wil M0 alleen niet altijd werken..

Werkt dit niet dan even de hyperteminal openen..
ATM0L0 intypen en dan AT&W0 om het te storen in je standaard profiel..
Ik heb het commando geprobeerd in zowel Hyperterminal als in de geavanceerde eigenschappen van de modem zelf...

't gaat zelfs zover dat ik met hyperterminal geen commando's kan geven aan de modem.

Jij weer :)

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• Ibbelz
Op maandag 08 april 2002 19:27 schreef Red_Cell het volgende:

[..]

Ik heb het commando geprobeerd in zowel Hyperterminal als in de geavanceerde eigenschappen van de modem zelf...

't gaat zelfs zover dat ik met hyperterminal geen commando's kan geven aan de modem.

Jij weer :)
Heb je op die site gekeken ??

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Red Cell
Op maandag 08 april 2002 19:34 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Heb je op die site gekeken ??
ja, en als je kijkt naar het chipnummer in m'n eerste post had je ook al kunnen zien dat ie er niet tussen stond.

• Ibbelz
Op maandag 08 april 2002 19:37 schreef Red_Cell het volgende:

[..]

ja, en als je kijkt naar het chipnummer in m'n eerste post had je ook al kunnen zien dat ie er niet tussen stond.
Had ik ook wel gezien . maar maybe wist je of het een HSF, HCF, of ACF was maybe had je dan de goede driver van die site af kunnen trekken . In dit Topic had een jonge ook een probleem met zijn connexant modem en zijn serie nummer stond er ook niet op maar hij kreeg hem wel aan de praat met de drivers van die site , dus ik zal het toch maar ff proberen :)

• Red Cell
Op maandag 08 april 2002 19:43 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Had ik ook wel gezien . maar maybe wist je of het een HSF, HCF, of ACF was maybe had je dan de goede driver van die site af kunnen trekken . In dit Topic had een jonge ook een probleem met zijn connexant modem en zijn serie nummer stond er ook niet op maar hij kreeg hem wel aan de praat met de drivers van die site , dus ik zal het toch maar ff proberen :)
HSF, HCF, iedere mogelijke driver die ook maar wat te maken had met conexant heb ik geprobeerd.

• Ibbelz
Op maandag 08 april 2002 19:50 schreef Red_Cell het volgende:

[..]

HSF, HCF, iedere mogelijke driver die ook maar wat te maken had met conexant heb ik geprobeerd.
Hmm lekker K*T is dat dan :(

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

had ooit een modem die ook niet stil wilde blijven, met een jack>jack plugje opgelost.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Red Cell
Ik heb uiteindelijk het speakertje maar van de modem afgesoldeerd... >:)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 09 april 2002 10:49 schreef Red_Cell het volgende:
Ik heb uiteindelijk het speakertje maar van de modem afgesoldeerd... >:)
toch mijn advies opgevolgd B-)

• Red Cell
Op dinsdag 09 april 2002 10:50 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

toch mijn advies opgevolgd B-)
idd :+

Pagina: 1