Router kopen maar welke ...

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Ik ben van plan aan router te kopen om m'n kabelverbinding te sharen, dus ben ik op zoek naar reviews, vergelijking en dergelijke van de verschillende router.

In de FAQ staat er een link naar de pricewatch die helaas leeg is en een link naar Onder Punt 3 routers maar deze werkt niet meer.

Ik werk momenteel met een linuxbak, maar wou graag overstappen naar een degelijke router met minimum 4 poorten, waarbij je een eigen firewall kunt instellen, portforwarding en dergelijke, dus zowat alles wat ik nu met m'n linuxbak kan.

Dus als iemand sites met reviews en dergelijke en vergelijkingen heeft mogen die hier gepost worden. Deze kunnen dan indien mogelijk ook gebruikt worden voor een upgrade van de FAQ

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gebruik de search eens, er zijn heel veel van dit soort vragen.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik share adsl verbinding van xs4all via een vigor draytek 2200E router. Dat ding is geweldig. Op de site van draytek (www.draytek.nl) staan alle instellingen van die dingen al aangegeven, je kunt er ook kabel mee sharen dus! Apparaat werkt perfect, heeft van zichzelf 4 poorten maar mbv een hub kun je natuurlijk meer pc's verbinden! Ik vind dit een goed apparaat voor een goede prijs!

Verwijderd

Ik kan je maar 1 tip geven en dat is: koop je een UNEX router cause they kick ass!!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11
waarom wil je van je linux router af?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

inderdaad, Draytek roeleert !! kep zelf ook die 2200E .. echt perfect dingetje .. voor al je breedband accounts ..
kan um echt aanraden..
grtz

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Draytek is een erg populaire router, veel instelmogelijkheden en zo.

Kijk ook eens naar een Edimax. Die is ook zeer uitgebreid, firewall (IP-Filter) en VPN Server. Erg leuk geprijsde router.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Volgens mij zijn tegenwoordige alle routers van vergelijkbaar niveau.
Tuurlijk moet je even goed opletten of je een router met een ingebouwde HUB of switch koopt, maar daar heb je alle "grote" verschillen dan ook wel mee gehad.

Als je zoekt naar topics over problemen met routers dan gaat dan bijna altijd over de gebruikers die niet met de settings overweg kunnen (ipv over de routers zelf).
Zoek gewoon een goedkope met een switch uit; dat is echt genoeg!

Wees consequent, maar niet altijd

• CBA

CBA

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 13:42 schreef mhr-zip het volgende:
waarom wil je van je linux router af?
Ik wil iets makkelijk te wijzigen en dergelijke, nu draai ik via ipchains en kan het ook wel enzo, maar toch.

Ik heb ook nog een smoothwall ergens draaien en freesco, van beide ben ik héél content.

Aangezien deze meer en meer gebruikt worden en ik me eigenlijk wat meer met linux als desktop wil gaan bezighouden zou ik de server dan ook ruilen tegen een desktop als testmachine.

• CBA

CBA

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 13:42 schreef Wize het volgende:
inderdaad, Draytek roeleert !! kep zelf ook die 2200E .. echt perfect dingetje .. voor al je breedband accounts ..
kan um echt aanraden..
Ja de Draytek komt veel voorbij hier op got, helaas heb ik die nog nergens te koop gezien in België, hier is vooral de linksys te koop maar heb ik al ingesteld voor een paar vrienden en ben ik helemaal niet content van, deze is te ingewikkeld zelf met de handleiding voor de éénvoudige users.

Kan je eventueel enkele screenshots van de webconfig laten zien (als die er is tenminste)?

Een vriend heeft een asanté router, héél goed ding, alléén vind ik het ook nergens meer te koop.

Verwijderd

Ik zelf heb een Lynksys met 4 poorten en WAN. Ook kan je zelf poorten openzetten en IP toewijzen. Ik ben er heel tevreden mee.

Die ik heb was 176,80 excl. btw.

De Naam : Linksys Instant Broadband Series. Etherfast Cable/DSL router. Model BEFSR41

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Op maandag 08 april 2002 17:25 schreef CBA het volgende:

[..]

Ja de Draytek komt veel voorbij hier op got, helaas heb ik die nog nergens te koop gezien in België, hier is vooral de linksys te koop maar heb ik al ingesteld voor een paar vrienden en ben ik helemaal niet content van, deze is te ingewikkeld zelf met de handleiding voor de éénvoudige users.

Kan je eventueel enkele screenshots van de webconfig laten zien (als die er is tenminste)?

Een vriend heeft een asanté router, héél goed ding, alléén vind ik het ook nergens meer te koop.
als je ff kijkt op www.draytek.nl kun je screenshots zien van die routers van hun.

• CBA

CBA

Topicstarter
Op deze link heb ik enkele interessante reviews gevonden van enkele routers.

Iemand die er nog enkele zoals deze weet staan ?

Verwijderd

Ik zou ook voor de Linuxbak blijven gaan, voor de rest geen zinnige replies meer :)

[off topic]
Bestaat #3dstudiomax nog?
[/off topic]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 08 april 2002 18:08 schreef Kurkentrekker2002 het volgende:
Ik zelf heb een Lynksys met 4 poorten en WAN. Ook kan je zelf poorten openzetten en IP toewijzen. Ik ben er heel tevreden mee.

Die ik heb was 176,80 excl. btw.

De Naam : Linksys Instant Broadband Series. Etherfast Cable/DSL router. Model BEFSR41
Ik heb ook een Linksysje. Ze zijn in nederland wat minder bekend dan de Draytek (omdat draytek vaak gekoppeld wordt met mxstream) Ik heb beiden geprobeerd. Zowel de Linksys als Draytek hebben hetzelfde in huis. Persoonlijk vind ik de Linksys wat fijner en mooier. Linksysje is ook iets goedkoper bij www.actiecom.nl

20*350ZO45°

• CBA

CBA

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 11:33 schreef D-weaver het volgende:
Ik zou ook voor de Linuxbak blijven gaan, voor de rest geen zinnige replies meer :)

[off topic]
Bestaat #3dstudiomax nog?
[/off topic]
Mja m'n linuxbak blijft gewoon bestaan, ik ga er gewoon een desktop linux van maken.

[off topic]
Ja #3dstudiomax bestaat nog, wie ben jij dan wel want ik herinner me jou niet?

edit:

Je naam in je profile zegt me iets, maar kom es af zou ik zeggen ...

[/off topic]

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 12:05 schreef CBA het volgende:

[..]

Mja m'n linuxbak blijft gewoon bestaan, ik ga er gewoon een desktop linux van maken.

[off topic]
Ja #3dstudiomax bestaat nog, wie ben jij dan wel want ik herinner me jou niet?

edit:

Je naam in je profile zegt me iets, maar kom es af zou ik zeggen ...

[/off topic]
Formerly know as fLA5h :P

• CBA

CBA

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 12:28 schreef D-weaver het volgende:
Formerly know as fLA5h :P
Ja ik herinner me iets vaag :)