Toon posts:

[flash websites] overdrijven is ook een vak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was net aant zoeken naar speelgoedzaken waar je online de GameCube kon reserveren. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij E-Plaza (onderdeel van Bart Smit)

Maar als je kijkt naar de kilobytes aan Flashmovies die ik me door heb moeten worstelen, is dat niet mis.

kijk bijvoorbeeld maar naar de site van intertoys:
www.intertoys.nl

of die van E-Plaza:
te bereiken via www.bartsmit.com

/me heeft geen hekel aan Flash, maar overdrijven kan ook..

vooral die intertoys site, er staat eigenlijk amper echte informatie, maar de flash zooi die je er tegenkomt!

Ben ik nou de enige die zich hier aan stoort, of is dit gewoon way overdone?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
r0bert ziet zowiezo weinig sites waar flash functioneel wordt gebruikt en een voordeel is boven html/javascript

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

tsja, heb zelf ook ooit een driversite gezien waar een complete stad in was nagebouwd, compleet met bewegende vliegtuigen en auto's, klikken op het vliegtuig bracht je naar de drivers voor mijn webcam, brrr heel erg eng.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 15:28 schreef r0bert het volgende:
r0bert ziet zowiezo weinig sites waar flash functioneel wordt gebruikt en een voordeel is boven html/javascript
Ik ken er wel n paar, ik vond bijvoorbeeld de site van Sydney Opera House erg goed gebruik maken van Flash.
Maar als je kijkt naar de hele site van vooral Intertoys, er staat ook gewoon niks, en dat niks is dan wat opgeleukt door wat flash en shockwave dingen er op te gooien

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mee eens, het wordt veelal gebruikt voor zooi die ook heel netjes met html gedaan kan worden, en dan nog sneller draait ook. Flash is gewoon imo té makkelijk, aangezien alle n00bs er 'een flashie' mee kunnen maken, en dit eindigt meestal in rampzalige sites.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 15:33 schreef cutter het volgende:
tsja, heb zelf ook ooit een driversite gezien waar een complete stad in was nagebouwd, compleet met bewegende vliegtuigen en auto's, klikken op het vliegtuig bracht je naar de drivers voor mijn webcam, brrr heel erg eng.
Webcam van het merk My First Sony ofzo :? :P

Verwijderd

Ik vind het werken in Flash al een voordeel tov werken met HTML, omdat in Flash je volledige controle hebt zeg maar. Ik kan tekst plaatsten waar ik het wil zonder eerst een layer te moeten maken, of erger nog tabellen, waar je helemaal weinig controle hebt. Want ik kom uit de DTP wereld, waar alles pietje precies moet.

• Blaise
  • Niet online
die intertoys site is toch gemaakt door bdisoke (of zoiets)?

edit: is idd gemaakt door bdisoke, en van hem had ik wel iets beters verwacht eigelijk...

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 17:19 schreef Blaise het volgende:

edit: is idd gemaakt door bdisoke, en van hem had ik wel iets beters verwacht eigelijk...
Wie is bdisoke? Een of andere populaire webdesigner?

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 17:31 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Zoiets ja :)
http://bdisoke.nl/

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 17:19 schreef Blaise het volgende:

Voordat we de skills van BDisOKE in twijfel gaan trekken:
http://www.bdisoke.nl/projects/intertoys/index.html

Ik geloof dus dat BDisOKE niet de hele Intertoys-site heeft gebouwd, maar slechts 2 onderdelen.

Laatst heb ik een internetles gegeven aan een basisschoolklas die een prijs hadden gewonnen. We zijn toen aan de slag gegaan met een eenvoudige case, met als voorbeeldklant een speelgoedwinkel. De kinderen kregen daarbij, nadat we op een eenvoudige manier bekeken hadden hoe je een site op moet zetten en wat de dingen zijn waar je als webdesigner op moet letten, de opdracht om de site van Intertoys eens kritisch te bekijken. Over de beweging, layout ed waren ze bijvoorbeeld wel te spreken, maar om nu overal 10 minuten op te moeten wachten als de site überhaupt al geladen werd... Bovendien moet je voor de grap eens op zoek gaan naar wat informatie over speelgoed voor baby's of wat informatie proberen te vinden over het assortiment dat ze hebben. Die site zit echt zo ruk in mekaar. Onbewust hadden we dus een erg goed voorbeeld gekozen van hoe het niet moet ;) >:)...

Verwijderd

Foei.

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 19:03 schreef SpiritX het volgende:

[..]
Ik geloof dus dat BDisOKE niet de hele Intertoys-site heeft gebouwd, maar slechts 2 onderdelen.
Klopt, echt heel spannend was dat dus niet. Ontwerp en plaatjes werden aangeleverd. Maarja, grote naam staat wel leuk in je portfolio :)

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op zondag 07 april 2002 19:58 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

Klopt, echt heel spannend was dat dus niet. Ontwerp en plaatjes werden aangeleverd. Maarja, grote naam staat wel leuk in je portfolio :)
Ja en ik neem aan dat je je enigszins moet houden aan de voorwaarden van de opdrachtgever? En als die opdrachtgever op een gegeven moment zoiets voor ogen heeft, en je je als designer daar aan moet houden, heb je weinig speelruimte natuurlijk.

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 18:18 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zoiets ja :)
http://bdisoke.nl/
Cool! :D Dan weet ik het nu...
Thx for the link.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Volgens mij is doelgroep van Intertoys toch wel kinderen. Kan het mis hebben. Vind het een duidelijk site, en past goed in hun huisstijl.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Ik vind die Intertoys wel een leuke site. Prima stijl voor kinderen. Lekker vrolijk en kleurrijk!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 21:40 schreef Don Facundo het volgende:
Volgens mij is doelgroep van Intertoys toch wel kinderen. Kan het mis hebben. Vind het een duidelijk site, en past goed in hun huisstijl.
ja, voor kids is hij best oke vind ik zelf.
Bestanden zouden wel wat kleiner mogen idd.
Maar als je dingen online kunt bestellen of bekijken zoals bij Bartsmit.com is toch oook best handig.

Ik zou er dan voor kiezen om het op te splitsen in en shop & een fun gedeelte ;)

maarja, wie ben ik >:)

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 15:34 schreef |HunterPro| het volgende:
mee eens, het wordt veelal gebruikt voor zooi die ook heel netjes met html gedaan kan worden, en dan nog sneller draait ook. Flash is gewoon imo té makkelijk, aangezien alle n00bs er 'een flashie' mee kunnen maken, en dit eindigt meestal in rampzalige sites.
Helemaal mee eens.

Ow: De intertoys site is druk, maar ik vind wel dat het goed bij het imago van het bedrijf past, dat wel. Maar dat is mijn mening (denk ik :z) :P

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

[..]

* oh,when? vroeg zich dat 5 jaar geleden ook af toen een rare gozer met lang haar en een rugzak bij zich had waarop dat stond geschreven, voor hem ging zitten in de collegezaal

Ik weet het nu nog niet >:) ;) :P ( sorry boudewijn..kon het niet laten }

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 22:29 schreef oh,when? het volgende:

[..]

* oh,when? vroeg zich dat 5 jaar geleden ook af toen een rare gozer met lang haar en een rugzak bij zich had waarop dat stond geschreven, voor hem ging zitten in de collegezaal
// offtopic: jaja, de goeie ouwe tijd. :)

Verwijderd

Ik heb de site van intertoys ook gezien, en ik denk dat Intertoys een goede keuze heeft gemaakt door geen online shop te beginnen. Kinderen die graag wat willen hebben, gaan zeuren, en als ze dat in de winkel doen heeft dat iets meer invloed op hun ouders als dat ze dat voor hun pc doen...

Toch is de site van intertoys wel wat traag, maar ik denk zeker voor de wat jongere kinderen het er erg leuk uit ziet!

Wat ik een slechter voorbeeld vindt is:
http://www.mycom.nl

Hier willen ze je duidelijk wat verkopen, en ik vindt dat je een online shop (nog) niet goed in flash kunt maken... hoewel daar met Flash MX wel eens verandering in kan komen...

edit: Zie ik net dat de site van Mycom is aangepast |:(

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mooie site die mycom..maar verschrikkelijk navigeren etc.

FLASH,.. ja.. wat ik ervan vind is het volgende : flash moet niet gebruikt worden ter vervanging van html etc etc. maar meer als EXTRA media. Intro filmpjes, korte animaties op de site is geweldig. Ook kan een website in flash mooi zijn zoals derbauer / estudio / 2advanced(deze had ook in html gemogen vond ik) Vaak word flash "misbruikt"
Maar als je het goed gebruikt kan het enorm mooi zijn. Vooral grafisch. De lange laadtijden is nog en klein probleem, maar als je ziet dat derbauer nu met surround gaat komen, is het toch wel heel vet. Die site zie ikzelf niet meer als een website, maar gewoon als een nieuw soort van enorm mooie reclame.

tot zover mijn idee over flash
(it kicks aars)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De animaties van der bauer vind ik dus echt niet flash style. Flash is een vector based animatie pakket, der bauer is verre van vector based. Veel animatie zijn gewoon in 3D studio gemaakt en in falsh geimporteerd. Daardoor worden die intro's vaak veelste groot, wat ik een nadeel vind.

Ik gebruik zelf ook graag flash, als het maar binnen bepaalde proporties blijft.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 15:26 schreef Akira het volgende:

of die van E-Plaza:
te bereiken via www.bartsmit.com
Wat is er mis met deze site? Alleen op de startpagina is een enkele flash animatie. Voor de rest is alles html.

Die Intertoys vind ik wel geinig. Fun voor kids. Maar wel een bandbreedte intensieve site.

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 15:34 schreef |HunterPro| het volgende:
Klopt ik zelf ben advanced-Flash designer, baal er ook van hoor dat elke noob site kan maken met Flash :(

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Er zijn ook n00bs die HTML kennen, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat het mooi of niet is?

Maakt dan echt niet uit of je n00b bent of niet. Sommige mensen maken al jaren sites en die zien er nu nog niet uit.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Ja maak je maar geen zorgen. Ook ik ben er mee eens: het is niet leuk dat iedereen sites kan maken bij wijze van spreken. Maar als je goed genoeg bent, dan zien je klanten het wel... ;)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Elke n00b kan flash? Ik vind van niet. Ik heb ook het 1 en ander zitten proberen met Flash 5 maar als je dat echt mooi wilt krijgen puur met flash vanuit het niets, dan moet je echt wel het 1 en ander van Flash weten en dus wel een stukkie meer dan de basislessen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

bartsmit.nl vinnik juist een voorbeeld van goed Flash gebruik. Niet overdone en alleen een kleine applicatie/animatie op de homepage.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 14:09 schreef Slashdotter het volgende:

[..]

Wat is er mis met deze site? Alleen op de startpagina is een enkele flash animatie. Voor de rest is alles html.

Die Intertoys vind ik wel geinig. Fun voor kids. Maar wel een bandbreedte intensieve site.
De E-plaza site kwam ik ook tegen tijdens het zoeken :)
neej maar, er staat veel geblaat op de e-plaza site met flash, de SHOP is weer wel html.

die Intertoys site vind ik wel leuk voor kinderen, maar wat er staat, ja eigenlijk weinig. Ja okee, een paar spelletjes voor de koters.. nou daar ga ik geen speelgoedzaakwebsite voor bezoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 16:23 schreef Bosmonster het volgende:
bartsmit.nl vinnik juist een voorbeeld van goed Flash gebruik. Niet overdone en alleen een kleine applicatie/animatie op de homepage.
de Bartsmit.com vind ik ook wel goed hoor
alleen /me viel bijna van zn stoel toen hij op de pogostok moest klikken om verder te gaan:P

Verwijderd

We (de professionals en ervaren gasten zeg maar) moeten gewoon geen zorgen maken of zich ergeren aan n00bs, want concurrentie van hun krijgen we toch niet. Met alle respect hoor. Ik vind dat als je goed bent, dat de klant dat vanzelf wel merkt.

N00bs vind ik juist wel positief! Iedereen was ooit een n00b geweest. Dat er veel beginners zijn laat zien dat webdesign (of een andere tak) zeer interessant is!

Idd, om een mooie en complete goedwerkende site te maken in Flash komt heel wat bij kijken.

• ddZ
  • Laatst online: 19:24

ddZ

Op maandag 08 april 2002 16:12 schreef DeMoN het volgende:
Elke n00b kan flash? Ik vind van niet. Ik heb ook het 1 en ander zitten proberen met Flash 5 maar als je dat echt mooi wilt krijgen puur met flash vanuit het niets, dan moet je echt wel het 1 en ander van Flash weten en dus wel een stukkie meer dan de basislessen :)
Oftwel: actionscipt. Wel je echt advanced meuk bouwen in Flash dan is actionscript wat je nodig hebt.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 17:17 schreef dadinanduZ het volgende:

[..]

Oftwel: actionscipt. Wel je echt advanced meuk bouwen in Flash dan is actionscript wat je nodig hebt.
mwah, ik denk dat je ook zonder heel veel AS. maar wel veel ervaring/gevoel voor ontwerp ook erg mooie dingen kan maken. :P

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 17:11 schreef Cool_Duck het volgende:
We (de professionals en ervaren gasten zeg maar) moeten gewoon geen zorgen maken of zich ergeren aan n00bs, want concurrentie van hun krijgen we toch niet. Met alle respect hoor. Ik vind dat als je goed bent, dat de klant dat vanzelf wel merkt.
Dat vind ik onzin; probleem is dat er teveel n00bs shit produceren, voor grote bedrijven.......flash is niet alleen animatie, flash is applicatie.
Dat moet even doordringen, en dat gaat langzamer door al die n00bz....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 17:33 schreef B-Top het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin; probleem is dat er teveel n00bs shit produceren, voor grote bedrijven.......flash is niet alleen animatie, flash is applicatie.
Sorry :'(

:P ;)

Just Kiddin' /me is het met je eensallmighty Blacktop :)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op maandag 08 april 2002 08:23 schreef erikatwork het volgende:
Wat ik een slechter voorbeeld vindt is:
http://www.mycom.nl

Hier willen ze je duidelijk wat verkopen, en ik vindt dat je een online shop (nog) niet goed in flash kunt maken... hoewel daar met Flash MX wel eens verandering in kan komen...

edit: Zie ik net dat de site van Mycom is aangepast |:(
Ik weet niet wat het hiervoor was, ik weet wel wat het vorig jaar was. Een stuk prettiger imho. In de huidige site komen de bekende nadelen van Flash weer naar boven:

- Copy/pasten van tekst is vaak onmogelijk - leuk als je de algemene voorwaarden wilt hebben, mag je overtikken (fout designer)
- Elke site heeft eigen navigatie die je moet leren (fout designer en gebrek Flash)
- Printen wat op het scherm staat kun je vaak vergeten (gebrek Flash)
- Een bepaald item in een nieuw venster openen is er niet bij (gebrek Flash)
- Mijn voornaamste bezwaar: het is zo vol en wollig. Ik wordt zo moe van al dat gefade, geslide, gelayer, gedoe. Geef mij maar een lekkere nette tsjakka-boem no nonsense HTML-site in plaats van weer zo'n gelikte spannende volmetfeaturesgestampte multimultifunctionele Flash-site.

Ik moet MyCom wel een compliment geven dat ze de broodtekst niet geantialiased hebben. Als iets irritant is aan 95% van de Flash-sites is het wel dat alle letters so goddamn fuzzy zijn.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Oefening
  • Niet online
Ik vind die site van Intertoys ook wel overdone eigenlijk. Neemt niet weg dat er goed naar de doelgroep moet worden gekeken, maar toch...

Anyways, dit is imho een goed voorbeeld van juist flashgebruik.

Verwijderd

kvind dit wel een mooie flash interface:

http://www.relevare.com/site/ :)

Super simpel, prachtig kleurgebruik, en het werkt nog prima ook! ;)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 18:50 schreef BDisOKE het volgende:

En de back button werkt :)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 19:21 schreef B-Top het volgende:

[..]

En de back button werkt :)
Rah ! :) hij werkt idd ! :9~ Heb je enig idee hoe ze dat gedaan hebben?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

dat is de eerste waarvan ik vind dat die inderdaad op een mooie manier van flash gebruik maakt (en heel netjes niet aan de verleiding van muziek tenonder is gegaan)
Compliment.... en ja die backknop is heel netjes.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• HunterPro
  • Niet online

hijs echt supermooi gedaan idd... en die backbutton... geez kom er maar op :P

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Over het nut van Flash was afgelopen week toevallig ook al een ander draadje op GoT:

SA [Discussie] Nut Flash

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 19:34 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

Rah ! :) hij werkt idd ! :9~ Heb je enig idee hoe ze dat gedaan hebben?
http://www.robertpenner.com/experiments/backbutton/backbutton.html

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 19:49 schreef B-Top het volgende:

[..]

heb jij functietoetsen toegekent om van die bepaalde robertpenner.com urls te plakken ofzo? :? :+

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 19:49 schreef B-Top het volgende:

[..]

die backbutton doet t bij mij dus weer niet he :(
kan er wel leuk op drukken, maar veel verandert er dan niet :(

• Oefening
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13015424#13015424

Brrr, als mensen derbauer als voorbeeld nemen wat betreft functioneel flash-gebruik houdt het al snel op :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 20:06 schreef Nelis het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13015424#13015424

Brrr, als mensen derbauer als voorbeeld nemen wat betreft functioneel flash-gebruik houdt het al snel op :P
Op vrijdag 05 april 2002 11:06 schreef party42 het volgende:

[..]

wellicht dat je de volgende niet kent:
http://www.derbauer.de

en zo zijn er nog veel meer waar volgens mij functioneel gebruik wordt gemaakt van flash...
IDD !
meppen die gasten >:)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 19:43 schreef |HunterPro| het volgende:
en die backbutton... geez kom er maar op :P
Ohw die backbutton had ik nog niet eens gezien! :+

• HunterPro
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 21:01 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

Ohw die backbutton had ik nog niet eens gezien! :+
ik ook niet, je kan ook zeg maar aan de buitenrand van het ding klikken, dan gaat ie ook weer terug :)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 bekeek SpiritX voor de zoveelste keer verwonderlijk naar BDisOKE's site en zei:
Er zijn nog plaatsen vrij in de Sequence, niets voor jou? ;)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 17:33 schreef B-Top het volgende:

[..]

Dus je bent bang voor concurrentie?
Kijk je kan het ook zo bekijken. De zgn. gare sites die veel n00bs produceren voor bedrijven... dat is juist een goed punt. Want als die bedrijven zien dat zij een shit site hebben, dan huren ze weer iemand in om een betere shit te ontwerpen. En die iemand kan jij zijn. Het duurt even voor ze het door hebben...
In de toekomst wordt het toch steeds stricter wat betreft coding met de komst van XML en XHTML, dus ik vind juist dat webdesign een steeds moeilijker vak wordt, want de eisen worden steeds hoger.

Edit:
En nogmaals: iedereen is weleens een n00b geweest (bij wat dan ook) dus gun ze nou een kans om te leren en fouten te maken.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

*kuch*

In de HK is het ook populair: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/462555

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 23:10 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
Edit:
En nogmaals: iedereen is weleens een n00b geweest (bij wat dan ook) dus gun ze nou een kans om te leren en fouten te maken.
Leren en grove fouten maken horen niet thuis bij sites voor grote bedrijven die verwachten dat ze een professionele kracht inhuren...

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

De flash van tegenwoordig die je vind op clansites, n00bsites e.d. is van hetzelfde niveau als Frontpage themes.

Wat heb ik een gruwelijke klotehekel aan die morphende lettertjes die op het eind als een fontijn wegspringen. (en dat was al toen ik ze 3x gezien had)

Zelfs in mijn grootste nachtmerries zou ik er nog niet over denken om het al te gebruiken, zo enorm slecht.

Dus dat is lekker simpel; ik maak iets goeds of ik maak het niet.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 09:35 schreef SpiritX het volgende:

[..]

Leren en grove fouten maken horen niet thuis bij sites voor grote bedrijven die verwachten dat ze een professionele kracht inhuren...
Dan is dat dus de fout van die bedrijven en niet van die noobs. Als een bedrijf niet eens weet wat het in huis haalt is het de naam 'groot bedrijf' niet waardig.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 10:16 schreef Nelis het volgende:

[..]

Dan is dat dus de fout van die bedrijven en niet van die noobs. Als een bedrijf niet eens weet wat het in huis haalt is het de naam 'groot bedrijf' niet waardig.
Je hebt gelijk. Laten we in mijn stelling dan even het woord 'groot' doorstrepen...
Pagina: 1