Toon posts:

[Discussie] Nut Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Flash wordt tegenwoordig steeds vaker toegepast en de kans dat het tot wanstaltige producten leidt wordt hiermee steeds groter. Graag hoor ik jullie mening over het nut van Flash, wordt het de nieuwe internetstandaard of is het juist een inbreuk op de huidige vormgeving en is de downloadtijd onoverkomelijk.
Zelf denk ik dat het in bepaalde branches meer succes heeft dan in andere.

Verwijderd

Topicstarter
Valt mijn oog opeens op een oude topic: [topic=126082/3/25]
Maar goed, deze is al weer een jaar oud, dus misschien zijn de meningen wat veranderd.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Persoonlijk heb ik het niet zo op Flash.

Ik vind het leuk om losse projectors (exe-files) mee te maken, maar ik heb het nog nooit gebruikt op een website.
Juist vanwege de laadtijden, en het feit dat niet iedereen Flash heeft.

Nou weet ik dat de laatste tijd het aandeel Flash in de browser steeds sterker toeneemt, maar toch probeer ik websites altijd voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Dus ook mensen zonder Flash.

Verder wordt Flash steeds vaker als alleen intro gebruikt, en daar heb ik al zeker een hekel aan.

Er zijn naar mijn mening maar weinig echt goede websites met Flash, waarbij Flash ten goede komt, en het gewenste resultaat niet met HTML behaald kan worden.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Persoonlijk heb ik het ook niet zo op flash, ik ken wel mensen die wel dol zijn op Flash (hè Oz).

Dit is trouwens meer W&G...

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Op vrijdag 05 april 2002 10:33 schreef Flard het volgende:
Juist vanwege de laadtijden, en het feit dat niet iedereen Flash heeft.
Zijn die mensen er nog dan?

Ik vind flash wel kewl... Maar goed das niet hetzelfde als iedereen moet het doen.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:05
Op vrijdag 05 april 2002 10:33 schreef Flard het volgende:
Er zijn naar mijn mening maar weinig echt goede websites met Flash, waarbij Flash ten goede komt, en het gewenste resultaat niet met HTML behaald kan worden.
wellicht dat je de volgende niet kent:
http://www.derbauer.de

en zo zijn er nog veel meer waar volgens mij functioneel gebruik wordt gemaakt van flash...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Hans.Solo
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ik vind zelf Flash eigenlijk wel roelen, en pas het ook toe op mijn websites.
Maar ik houd idd wel in mijn achterhoofd dat niet iedereen het heeft en dump er ook geen complexe animaties mee op het web, als ik flash toepas op een site dan zijn het meestal swf'jes van ongev. 30K met wat scriptwerk erachter zodat de bezoeker erop word geattendeerd dat de flashplugin moet worden geinstalleerd om de site te bekijken...
Kortom : Flash roelt mits toegepast met mate..

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het probleem is dat je tegenwoordig veel flash "animaties" ziet met veel plaatjes en andere onzin. Laad tijd is lang en dat irriteert de gebruikers. Zelf vind ik flash erg leuk, ook om in een website te gebruiken. Maar vergeet niet dat veel van de flash website's (de gene waar totaal niks met animeren is gedaan) beter in html hadden kunnen worden gebouwt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op vrijdag 05 april 2002 11:06 schreef party42 het volgende:

[..]

wellicht dat je de volgende niet kent:
http://www.derbauer.de

en zo zijn er nog veel meer waar volgens mij functioneel gebruik wordt gemaakt van flash...
Qua flash is dat dus echt een kut site. Veelste veel plaatjes en andere animatie die in flash geladen zijn.
Geef mij http://www.2advanced.com/ maar, laad ook een stuk sneller.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oud verhaal, wat het 'nut' van Flash betreft zijn er lekker veel verschillende meningen.

Ik denk altijd maar zo: "Less is More".

* alt-92 gaat nu z'n collega achter Flash 5 vandaan schoppen om 'm deze draad te laten lezen >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cyphax
  • Laatst online: 22:09

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik ben geen liefhebber van flash (toch niet de enige zie ik?). Het kan leuk gebruikt worden om flash filmpjes mee te maken (soms zijn dat hele komische), maar aan sites die helemaal in flash zijn besteed ik verder geen aandacht. Verder vind ik het jammer dat flash misbruikt wordt, bijvoorbeeld in banners.
Als flash ineens om wat voor reden zou verdwijnen zou ik het geen seconde missen iig :)

Saved by the buoyancy of citrus

• wiewatwaar
  • Laatst online: 07-09 12:25

wiewatwaar

whatever

Zelf mag ik graag flash gebruiken. Vaak in simpele vorm en alleen al het voordeel van een vrije en vaste opmaak doet me veel plezier. Het toepassen van flash om maar zo veel mogelijk tierelantijnen op een pagina te plaatsen vind ik zelf wat overdreven. De iritatie is echter vaak hetzelfde als die bij pagina's met veel GIF's. Zeker als die op pagina's staan die alleen voor info bedoelt zijn. Ik probeer zelf daarin een scheiding te maken met kale html voor de info pagina's en flash (of wat dan ook) voor de leuke dingen. Zo plaatste ik een flashfilmpje als .exe met vermelding van de grootte op onze site die met veel plezier door veel mensen gedownload is. Zo is zelfs 4,7Mb door mensen te accepteren. Kortom, als je info zoekt wil je die zo snel mogelijk en als je vermaakt wil worden kan er wat meer. (maar dat is mijn mening)

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Pagina: 1