I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
wat voor proc is het voor een duron 700 is het best wel warm maar voor een xp1700+ is het niet heel veel aangezien je rpmOp zaterdag 06 april 2002 22:39 schreef Oxigun het volgende:
Idle met een Zalman 6000 Cu = 43C. Dit is op SILENT! dus 1400rpm
npte: BRAKKE airflow, er komen casefans in (120mm enermax?) en de kabels beter opruimen. Nu heb ik ze op me cd speler en tussen me 5,25" bays geduwt en de ide kabels zelf geround (zonder fouten, aansteker doet wonderen).
edit: Idle is niets doen in windows 98 dus GEEN cpu load van 0% (winamp aan, duh)
zie me sig.Op zaterdag 06 april 2002 22:45 schreef garnage het volgende:
[..]
wat voor proc is het voor een duron 700 is het best wel warm maar voor een xp1700+ is het niet heel veel aangezien je rpm
XP1700+ nog niet oc'd
ik had dat eerst wel met me Thermaltake 6 Cu+ die 43C stressed had maar een volwaardige straaljager was..
als ik em op tafel leg en zet er 12V op draait ie eerst een rondje! En dat voor een grote heatsink....
edit2: 38C als cpu fan op "normal" staan (2500rpm)Op zaterdag 06 april 2002 22:39 schreef Oxigun het volgende:
Idle met een Zalman 6000 Cu = 43C. Dit is op SILENT (1400rpm)! dus 1400rpm
npte: BRAKKE airflow, er komen casefans in (120mm enermax?) en de kabels betr opgeruimd. Nu heb ik ze op me cd speler en tussen me 5,25" bays geduwt en de ide kabels zelf geround (zonder fouten, aansteker doet wonderen).
P3 1000 @ 1125 MHz
9 graden C idle
38 graden C stressed
Als ik de heatsink aanvoel is die wel ERG koel, maar 9 graden idle
aircooled kan ik iig niet! maar je gaf al aan dat het fout is. probeer eens via je bios?Op zaterdag 06 april 2002 22:58 schreef HitmanWVU het volgende:
Spoort niet volgens mij
P3 1000 @ 1125 MHz
9 graden C idle
38 graden C stressed
Als ik de heatsink aanvoel is die wel ERG koel, maar 9 graden idle
Verwijderd
ja sorry ik had al gepost en toen zag ik je sig maar nu weet ik datOp zaterdag 06 april 2002 22:46 schreef Oxigun het volgende:
[..]
zie me sig.
die temps zijn met zijpaneel OPEN want dicht op silent schiet ie naar de 57C stressed wat ik te hoog vind waardoor me linker zijpaneel er tijdelijk af is. (komt airduct, blowhole)Op zaterdag 06 april 2002 23:04 schreef garnage het volgende:
[..]
ja sorry ik had al gepost en toen zag ik je sig maar nu weet ik dat
Verwijderd
he heb jij msn?? dan kunnen we ff wat makkelijker verder pratenOp zaterdag 06 april 2002 23:07 schreef Oxigun het volgende:
[..]
die temps zijn met zijpaneel OPEN want dicht op silent schiet ie naar de 57C stressed wat ik te hoog vind waardoor me linker zijpaneel er tijdelijk af is. (komt airduct, blowhole)
NEEOp zaterdag 06 april 2002 23:09 schreef garnage het volgende:
[..]
he heb jij msn?? dan kunnen we ff wat makkelijker verder praten
irc.tweakers.net #ocm <- ik zit daar altijd als ik online ben.
shaolinmonk@home.nl voor email
Verwijderd
ok tnxOp zaterdag 06 april 2002 23:11 schreef Oxigun het volgende:
[..]
NEE
irc.tweakers.net #ocm <- ik zit daar altijd als ik online ben.
shaolinmonk@home.nl voor email
Verwijderd
Maar als mijne idle staat kookt ie zowat........en als ie stressed bezig is zie ik em zowat weg smelten
suggesties?!
Mijn comp kent het woord idle niet ( is slecht voor de Wu'sOp zaterdag 06 april 2002 12:56 schreef Un4GiveN het volgende:
oke, ik vroeg me af wat iedereen's idle temperatuur is met aircooling. De mijne draait nu met een simpel spire cooler in een neon light case, zonder cooling proggie's. [afbeelding]
lekker cool dacht ik, post jullie idle temp's ook eens.
Het is FRIET!
een betere koeler...?Op zaterdag 06 april 2002 23:31 schreef Jazzy_jef het volgende:
ik heb adm athlon 500 (met weet niet wat voor cooler)
Maar als mijne idle staat kookt ie zowat........en als ie stressed bezig is zie ik em zowat weg smelten
suggesties?!
Zo gezegd, zo gedaan.
(dit is in me oude kast zonder xtra casefans, vandaar chassis)
ik heb deze week een nieuwe kast gekocht (chieftec DX-01-SL-D), met 4 xtra casefans erin (maakt 5 met fan in deur, dus excl. fan in voeding
Verwijderd
geloof het of niet, maar ik heb dus een Athlon slot-a @ 600, niet OC'edOp zaterdag 06 april 2002 23:31 schreef Jazzy_jef het volgende:
ik heb adm athlon 500 (met weet niet wat voor cooler)
suggesties?!
(althans NOG niet
(je kent ze wel, helemaal dicht verder) en ik draai onder win2k op een
idle van 28
stressed van max 36
vond ik wel een mooie score dus
To be determined...
maar mijn procje produceert wel 140W aan warmte
Athlon TB1400
niet onaardig
H2O-cooled
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Verwijderd
nee zijn mooie temps waar kan je dat progje weghalenOp zondag 07 april 2002 12:20 schreef schizofreen het volgende:
[afbeelding]
Athlon TB1400
niet onaardig
H2O-cooled
Idle 25 (maakt niet uit welke fan)
stressed 44 (met delta 60hp 7k fan)
stressed 51 (met coolermaster 4200rpm 60x60x15 fan)
kamertemperatuur: 21 graden
zoek op MBM in meuktracker op t.netOp zondag 07 april 2002 12:35 schreef garnage het volgende:
[..]
nee zijn mooie temps waar kan je dat progje weghalen
maar voor idle heb je geen waterkoeling nodig
Meer dan 20cfm over je koelblokje maakt niet uit in idle. Bij stressed echter wel.
ligt er natuurlijk ook maar net aan wat voor motivatie je hebt om watercooling te nemenOp zondag 07 april 2002 12:49 schreef epsilon het volgende:
[..]
zoek op MBM in meuktracker op t.net
maar voor idle heb je geen waterkoeling nodig. En alleen het contact tussen proc en koelblok maakt uit in de temperatuur van de proc (ook kamertemp dan natuurlijk). Een gepolijste onderkant die goed vlak is, de juiste hoeveelheid koelpasta (welk koelpasta maakt bij een gepolijst koelblok een veel mindere mate uit, zelfs tandpasta doet het al goed).
Meer dan 20cfm over je koelblokje maakt niet uit in idle. Bij stressed echter wel.
• temps omlaag
• geluid omlaag
• overclockbaarder
• dat het gewoon stoer en leuk is om te doen
vet veel herrie is ook wel kewl op een lan. bovendien valt Oxigun op blowholes met fanguardsOp zondag 07 april 2002 13:10 schreef schizofreen het volgende:
[..]
ligt er natuurlijk ook maar net aan wat voor motivatie je hebt om watercooling te nemen
• temps omlaag
• geluid omlaag
• overclockbaarder
• dat het gewoon stoer en leuk is om te doen
dat moet ik meegeven: blowholes met glimmende fingerguards zijn idd geilOp zondag 07 april 2002 13:14 schreef Oxigun het volgende:
[..]
vet veel herrie is ook wel kewl op een lan. bovendien valt Oxigun op blowholes met fanguards
Ik heb zelf ook nog een miditower van me voorzien van de nodige gaten en grillen.
Maar met dit beesje wil ik gaan voor minder geluid, maximale prestatie, lage temps. En dat lukt best aardig, zeker als je de RPM waarden bekijkt van mn fans (juist ja, NO additional fans!)
en dan nog. ik ruil liever wat graadjes in voor een geluidsreductie. Ik heb dus ook de Zalman 6000Cu en Zalman voeding. Beiden onhoorbaar met me zwaar ouwe hd's. Dus Seagate Barracuda IV 7200 40gb (2x voor RAID0?) goed voor 20.0dB per stuk en een paasive heatsink op me gpu.Op zondag 07 april 2002 13:22 schreef schizofreen het volgende:
[..]
dat moet ik meegeven: blowholes met glimmende fingerguards zijn idd geil
Ik heb zelf ook nog een miditower van me voorzien van de nodige gaten en grillen.
Maar met dit beesje wil ik gaan voor minder geluid, maximale prestatie, lage temps. En dat lukt best aardig, zeker als je de RPM waarden bekijkt van mn fans (juist ja, NO additional fans!)
Casefans komen nog als ik echt intensief wil gamen ofzo. 5V -> 12V!
Verwijderd
ik heb gezocht maar bij ongeveer 270kb zegt ie dat ie klaar is terwijl dat niet zo isOp zondag 07 april 2002 12:49 schreef epsilon het volgende:
[..]
zoek op MBM in meuktracker op t.net
http://mbm.livewiredev.com/download5.htmOp zondag 07 april 2002 13:38 schreef garnage het volgende:
[..]
ik heb gezocht maar bij ongeveer 270kb zegt ie dat ie klaar is terwijl dat niet zo is(mijn computer is nu ik draai muziek 26 graden celcius en de vcore is 1.70)
'probeer het anders hier eens...
Verwijderd
kheb heb het geprobeerd en hij stopteop het zelfde moment zelfde plaatsOp zondag 07 april 2002 13:41 schreef schizofreen het volgende:
[..]
http://mbm.livewiredev.com/download5.htm
'probeer het anders hier eens...
42Graden Idle
48Graden Stresses (2 uur UT)
@MrBee_RC
Niet OC'ed idle: 42°c, casetemp: 27°c
Oc'ed (150FSB) idle: 46°c, casetemp: 27°c
Dit alles met een volcano 6 CU met een 80*80 fan i.p.v. die 60*60 straaljager
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
situatie is Idle met 2 fan's op 7 volt
*update*Op zondag 07 april 2002 00:11 schreef TNT253 het volgende:
/me chassis 28 graden en proc 26 graden
(dit is in me oude kast zonder xtra casefans, vandaar chassis)
ik heb deze week een nieuwe kast gekocht (chieftec DX-01-SL-D), met 4 xtra casefans erin (maakt 5 met fan in deur, dus excl. fan in voeding). duz ik zal eens ff kijken wat mijn chassis dan doet
nu is het:
CPU 25 graden
Chassis 21 graden
HD 20 graden
dit alles @ 20 graden kampertemp en in een chieftec met 4 xtra casefans + fan in deur @ 12 volt
Verwijderd
alle fan's op 12 volt 23 graden sbo en 27 graden cpu
Er zitten drie turbo fan bij mijn cpu
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
stressed 55c

-> met globalwin fop32 en 2x compaq 90x90mm in compaq ap200 case
Verwijderd
idle op 33 graden
stressed op 39 graden
Alpha PAL 8045 - Delta HP fan (7V-> op 12V=straaljager
Verwijderd
Bij een kamer temperatuur van 20 graden.
Als ik mijn raam en deur openzet met een flinke tocht haal ik 16 graden in de idle
bij 0 graden kamertemperatuur ofzoOp vrijdag 12 april 2002 20:52 schreef masterbaster het volgende:
Celeron 700@945 idle: 26 graden strest: 45 graden
Bij een kamer temperatuur van 20 graden.
Als ik mijn raam en deur openzet met een flinke tocht haal ik 16 graden in de idle
uh, das niet echt aircooling lijkt meOp vrijdag 12 april 2002 23:35 schreef eero het volgende:
http://people.zeelandnet.nl/etakala/mbm.jpg
gister was idle nog 47, maar nu heb ik ff met papier een fanduct geknutseld en die werkt zekers, nu nog een van ander materiaal maken
Verwijderd
Jawel, heb 3 (3*174W) TEC's op me proc. 2voor 1 achter en wordt gekoeld door 4 delta 80 hpOp zaterdag 13 april 2002 01:55 schreef Un4GiveN het volgende:
[..]
uh, das niet echt aircooling lijkt me
Verwijderd
Verwijderd
Idle temp is totaal NIET boeiend...Op zaterdag 06 april 2002 12:56 schreef Un4GiveN het volgende:
oke, ik vroeg me af wat iedereen's idle temperatuur is met aircooling. De mijne draait nu met een simpel spire cooler in een neon light case, zonder cooling proggie's. [afbeelding]
lekker cool dacht ik, post jullie idle temp's ook eens.
Verwijderd
Sorry ben een beetje noob op dit gebied maar hoe doe ik 5 volt op groundOp zaterdag 13 april 2002 21:01 schreef CrashOne het volgende:
[..]
5 volt als ground gebruiken.
Gewoon de draad van 5 volt als min op je fan zetten. Het verschil tussen 5 en 12 = 7 Volt.Op zaterdag 13 april 2002 21:03 schreef lauretmichiel het volgende:
[..]
Sorry ben een beetje noob op dit gebied maar hoe doe ik 5 volt op ground
Smash forehead on keyboard to continue
Verwijderd
Waar kan ik zien of het een 5 volt of een 12 volt is?Op zaterdag 13 april 2002 21:05 schreef CrashOne het volgende:
[..]
Gewoon de draad van 5 volt als min op je fan zetten. Het verschil tussen 5 en 12 = 7 Volt.
Verwijderd
geel is 12 volt, rood is 5 volt, zwart is groundOp zaterdag 13 april 2002 22:00 schreef lauretmichiel het volgende:
[..]
Waar kan ik zien of het een 5 volt of een 12 volt is?
dus van je fan je rode draad met de gele verbinden en je zwarte met de rode
49 idle en 57 stressed
1400@1333 (1,6v)
42 idle en 49 stressed
Zalman 3100Gold 1500 RPM
1 slotcooler voor de videokaart(Gaat eruit zodra mijn Zalman videocooler er is!
Verder niets.
Wel draaien er 3 x HDD 7200 RPM nog in die kast!
oja... voeding mod : kap van de voeding afgehaald en een papieren airduct gemaakt zodat de voeding aan de binnenkant helemaal open is! Voeding zit omgekeerd in de kast en de fan zuigt de lucht nu beter uit de kast! Houdt dus wel in dat je niet met je vingertjes bij de voeding moet komen!
Silent mod : Kast compleet met noise foam (Gamma) bedekt! Dus een slechte intake airflow! al met al vind ik dus dat het nette scores zijn!
Kan dat omdat de zilderprut aan het inwerken is? Die zat er bij de eerste meting nog geen dag op.
CPU temp na nachtje gamen niet meer dan 45 graden.
kast temp 25 graden
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn temps:
XP 1700+ @ 1800+
38-40 idle, 50 stress
Alpha PAL8045T w/ Papst NGM

Dit is een Athlon XP 1700+ @ 1607Mhz (ff me sig aanpassen) op een Epox 8KHA+ 145MHZ FSB.
Cooler is een Thermeltake Vulcano 6CU. Blijft lekker cool zoals je ziet
Voor een AMD ja voor een pentium moet je burnP6 hebben, staat ook wel op die siteOp zondag 14 april 2002 12:21 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Voor het stressen van je CPU gebruik je BurnK7![]()
Intel Celeron 466 @ 466 (fcpga) met el-cheapo €7,- koelertje zo merkloos als de pest... de stressed temp is ietsie minder, gaat richting de 55 C bij langdurig vol belasten
If it ain't broke, fix it till it is...
Lijkt mij beetje sterk......
Ook al hebben ze er 2 casefans bij....
Zat met mijn superorb met mijn gemodde kast met 1x12 4x8 en 1 x 6 cm koelers op 35C en allles stond aan.
nou is de koeler wel oud en gaar, maar geloof het niet dat mensen 35C Fully stressed halen met een simpele koeler...
Gebruik maar eerst eens Passman Burnin Test, laat pc maar eens een 15 min draaien en kijk dan je temp maar eens.
Gegarandeerd dat hij hoger dan ooit is.
Heb thuis ect vele tests gedaan met verschillende proggies en allemaal 32C totdat ik burnin test gebruikte 35C......
Komt omdat dit proggie ALLES test CPU VIDEO< HD CD HDD FDD MOBO NIC.
Temp gaat gegarandeerd omhoog, heb ook het gevoel dat mensen het verschil tussen full en idle nog niet echt kennen.....
Full is niet echt een spelletje spelen...
VB 2 uur UT spelen 49C 2x 15 min burnin 52C.
(Heb nu andere Kast is anders dan mijn gemodde vandaar. Zit 1 extra 8 in meer niet)
Succes
Edit: Idle temps ken ik niet.
Gelukkig heb ik ook nog wc
Verwijderd
P3 900mhz idle 27° stressed 32°
P4 1.6Ghz idle 35° stressed 38°
Ik geloof dat we het over aircooled hebben. Een XP2000+ krijg je met luchtkoeling echt niet op 31°!Op zondag 14 april 2002 17:11 schreef newcleus het volgende:
P III 800 : sys 27°, cpu 28°.
AMD XP2000+ : sys 30°, cpu 31°.
Beetje ongeloofwaardig!
Verwijderd
Tsja, kwestie van weten waar je mee bezig bent.Op zondag 14 april 2002 17:23 schreef Prang het volgende:
[..]
Ik geloof dat we het over aircooled hebben. Een XP2000+ krijg je met luchtkoeling echt niet op 31°!
Beetje ongeloofwaardig!
Dus niet in het wilde weg gaten zagen en fans plaatsen. (meer meer meer!!)
Mijn motto: think before you act.
Verwijderd
AMD700@999 normaal 27 graden full stressed 35 graden....
Idle is het 0% belasten van je CPU. Je CPU is stressed als ie 100% belast is.Op zondag 14 april 2002 17:33 schreef AMDude het volgende:
Wat is Idle![]()
Die-hard Brexiteer
AMD1333@1400 cooler met een TT vulcano 7
@ 1666mhz 29 graden
@ 1825mhz 33 graden
@ 1888mhz 34 graden
stressed temps"
@ 1666mhz 36 graden
@ 1825mhz 38 graden
@ 1888mhz 39 graden
Voor koeler en specs zie sig... 4x80mm casefan en delta @ 12v
XP 1800+ (1534 MHZ) draait idle 32°, stressed 47° met dragonorb 7000 RPM (afrader, maakt veel te veel lawaai voor wa het maar doet en ze chippen uw processors)
Verwijderd
Ik weet trouwens niet wat hij idle doet
Maar het is een XP, en die wil dus niet echt afkoelen. Mijn vorige TBird ging naar 2 of 3 graden boven systeemtemp idle.
M'n XP blijft ergens halverwege de 40 graden plakken.
Verwijderd