• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Ik ben wel benieuwd naar jullie hotpixels.

We doen het als volgt:

Zet je camera aan. Laat het lenskapje erop zitten. Neem een foto bij de hoogts mogelijke sluitertijd.

Resultaat: een volledig zwarte foto met een aantal puntjes: dat zijn je echte hotpixels.

De mijne:

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2418738155

(+/- 680 kB - 1600x1200 - 16 sec exposure)

Ik heb alleen linksonder twee rode hotpixels.

Camera: Olympus C-700UZ

Verwijderd

2 hotpixels? Kijk nog maar een keer, het zijn er 4...

• Molybdenum
Op zaterdag 06 april 2002 12:43 schreef Ceyene het volgende:
2 hotpixels? Kijk nog maar een keer, het zijn er 4...
ja, je hebt gelijk! nog twee donker rode.
over het hoofd gezien! reden: zo'n schijnt in de kamer!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb net ook ff gekeken maar ik heb geen hotpixels.

Molybdenum, heb jij nog garantie op die camera?
Want dan kun je hem gewoon laten repareren, 4 hotpixels is wel veel vind ik. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 15:27

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

volgens mij ben ik hotpixel-vrij (Gelukkig!) kijk maar
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2843935170

• Molybdenum
Ja, ik heb nog heel lang garantie, maar hotpixels zijn toch hartstikke normaal? Ik vind 4 op de 2 miljoen niet echt een probleem.
In een foto zal je ze nooit zien!

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

Ik ben volgens mij ook wel hot-pixel vrij:
plaatje

maar hoet onderscheid je nou de echte hot-pixels van bijv. ruis ofzo ? bij die van Molybdenum zie je veel pixels die wel een beetje erop lijken. Meer dan 4 iig

hmmm

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 15:23

Zeeuw

5.6

Op zaterdag 06 april 2002 12:44 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

ja, je hebt gelijk! nog twee donker rode.
over het hoofd gezien! reden: zo'n schijnt in de kamer!
Je hebt er 7 hoor!!

Ik moet nu weg, zal morgen eens wat rondjes om die pixels zetten

Read the badge, Bitch!

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 12:59 schreef Zeeuw het volgende:

[..]

Je hebt er 7 hoor!!

Ik moet nu weg, zal morgen eens wat rondjes om die pixels zetten
Eeey je hebt gelijk!! Heb de brightness/contrast van de foto net even aangepast in Paint Shop Pro... dan is idd goed duidelijk dat er 7 hot pixels aanwezig zijn...

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

Op zaterdag 06 april 2002 13:03 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Eeey je hebt gelijk!! Heb de brightness/contrast van de foto net even aangepast in Paint Shop Pro... dan is idd goed duidelijk dat er 7 hot pixels aanwezig zijn...
op hoeveel % zet je die dan ?
moet je het voor de lol eens op
brightness: 120
contrast : 100
zetten. Dat zijn pas veel "hotpixels" :P

hmmm

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 13:15 schreef joep_k het volgende:

[..]

op hoeveel % zet je die dan ?
moet je het voor de lol eens op
brightness: 120
contrast : 100
zetten. Dat zijn pas veel "hotpixels" :P
Dat zijn geen hotpixels... dat is dus ruis... hotpixels zijn veel lichter... je moet een balans zien te vinden zodat je dus NIET de ruis ziet maar WEL een aantal lichte puntjes, de hotpixels dus... ik zal m zo wel ff posten, momentje...

Verwijderd

Okay... is ie dan...

klik!

Ben van de donkere 'hotpixels' niet helemaal zeker, dit kan ook een beetje ruis zijn... maar er zijn iig zeven echte hotpixels zichtbaar...

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 12:41 schreef Molybdenum het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar jullie hotpixels.
Ik zou vanavond ook eff kijken hoeveel ik er zie. Ik heb alleen een vraagje: hoe ontstaan deze pixels? Of hoe komen ze erop? Ik weet het nog niet hoewel ik al een jaar mijn cam heb |:( (maar ik heb ze trouwens geloof ik niet hoor! :) )

• Molybdenum
Volgens mij zijn het echt foutjes in de ccd van je camera. Het zijn feitelijk pixels die continu een signaal geven, ook als er geen licht op valt. Dus lichten ze altijd op in een foto die heel donker is.

In een gewone foto zie je ze meestal niet.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 15:27

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op zaterdag 06 april 2002 13:33 schreef Ceyene het volgende:
Okay... is ie dan...

klik!

Ben van de donkere 'hotpixels' niet helemaal zeker, dit kan ook een beetje ruis zijn... maar er zijn iig zeven echte hotpixels zichtbaar...
er zit er nog 1 in, op de plaats van de gele circel. Hij's op mijn plaatje op een één of andere manier niet goed zichtbaar, maar bij jou orgineel wel (hij's blauw)
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1568543163

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 13:52 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

er zit er nog 1 in, op de plaats van de gele circel. Hij's op mijn plaatje op een één of andere manier niet goed zichtbaar, maar bij jou orgineel wel (hij's blauw)
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1568543163
ik zie m op dat plaatje niet hoor (niet zonder m lichter te maken althans)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 06 april 2002 12:51 schreef Molybdenum het volgende:
Ja, ik heb nog heel lang garantie, maar hotpixels zijn toch hartstikke normaal? Ik vind 4 op de 2 miljoen niet echt een probleem.
In een foto zal je ze nooit zien!
grapjas....

Vertel dat maar tegen een vriend van me met 3 hot pixels in z'n camera... en JA... die zie je zeer goed

• Molybdenum
Op zaterdag 06 april 2002 14:01 schreef wfvn het volgende:

[..]

grapjas....

Vertel dat maar tegen een vriend van me met 3 hot pixels in z'n camera... en JA... die zie je zeer goed
tja.. ik heb ze nog nooit gezien in mijn foto's. misschien zie ik ze als ik er met een vergrootglas naar ga zoeken, maar dat lijkt me een beetje overbodig. ik zie ze niet, dus ze zijn niet opvallen en dus ook geen probleem voor me.

desalniettemin wel jammer dat ze er in zitten.

:'(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 06 april 2002 14:20 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

tja.. ik heb ze nog nooit gezien in mijn foto's. misschien zie ik ze als ik er met een vergrootglas naar ga zoeken, maar dat lijkt me een beetje overbodig. ik zie ze niet, dus ze zijn niet opvallen en dus ook geen probleem voor me.

desalniettemin wel jammer dat ze er in zitten.

:'(
Hij heeft z'n 'defecte' camera opgestuurd... en weer teruggekregen ZONDER die hot pixels... Ik geloof dat de software dan wat wordt aangepast in de camera

• Molybdenum
Op zaterdag 06 april 2002 14:33 schreef wfvn het volgende:

[..]

Hij heeft z'n 'defecte' camera opgestuurd... en weer teruggekregen ZONDER die hot pixels... Ik geloof dat de software dan wat wordt aangepast in de camera
jah! haha, dat kan je dan ook met fotoshop, of een apart programmaatje doen: neem een zwarte foto zoals ik heb gedaan en trek die dan van je gewone foto's af (niet zo makkelijk als het klinkt, omdat een hotpixel veelal een derde pixel is - bv. alleen rood, groen of blauw). dan ben je je hotpixels ook kwijt. maar de fout is in principe nog aanwezig!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zaterdag 06 april 2002 14:36 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

jah! haha, dat kan je dan ook met fotoshop, of een apart programmaatje doen: neem een zwarte foto zoals ik heb gedaan en trek die dan van je gewone foto's af (niet zo makkelijk als het klinkt, omdat een hotpixel veelal een derde pixel is - bv. alleen rood, groen of blauw). dan ben je je hotpixels ook kwijt. maar de fout is in principe nog aanwezig!
Een paar opmerkingen, namenlijk, ik snap weinig van wat je zegt, en is het niet makkelijker om je kamera terug te sturen zodat dan die software wordt aangepast en jij niet bij iedere foto "iets" uit te halen......? :?

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 06 april 2002 14:36 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

jah! haha,

[blabla]

dan ben je je hotpixels ook kwijt. maar de fout is in principe nog aanwezig!
Niks jah! haha.... Je mist toch een heel belangrijk punt aan je reactie te lezen...

Ja.. klopt wel.. maar ELK CCD heeft hot-pixels. Alleen door de interne software van de camera worden die gecamoufleerd.
Waar denk je dat de ruis vandaan komt bij hogere iso-waarden?

Alleen als je het door de fabriek laat bijstellen, hoef je zelf niet te fotoshoppen, maar wordt dat lekker intern geregeld... de keuze is aan jou...

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Dit is fotootje genomen met mn eerste Fuji FinePix 1300:

www.texen.nl/got/2002-02-12_20-08-50.jpg :) (toen vond ik het trouwens meer :'()

Ik heb geen zin om ze te tellen, maar het is een beetje een sterrenhemel gezien vanuit een onbewolkt zuid-Frankrijk :)

Maar deze heb ik (natuurlijk) mogeruild en bij de camera die ik nu heb heb ik er gelukkig geen last meer van :)

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Cam: Sony DSC-F707
Sluitertijd: 30 sec
Res: 2048x1536 (3mp)

resultaat

ik kan er geen 1 ontdekken.. ook niet als ik de brightness omhoog gooi. Met mijn vorige cam (Fuji FP 6900Z) had ik er al tientallen met een sluitertijd van een halve seconde..

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 06 april 2002 16:53 schreef Splatter het volgende:

resultaat

ik kan er geen 1 ontdekken.. ook niet als ik de brightness omhoog gooi. Met mijn vorige cam (Fuji FP 6900Z) had ik er al tientallen met een sluitertijd van een halve seconde..
Mijn 707 heeft ook geen hotties :)

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 06 april 2002 16:32 schreef te(X)en het volgende:
Dit is fotootje genomen met mn eerste Fuji FinePix 1300:

www.texen.nl/got/2002-02-12_20-08-50.jpg :) (toen vond ik het trouwens meer :'()

Ik heb geen zin om ze te tellen, maar het is een beetje een sterrenhemel gezien vanuit een onbewolkt zuid-Frankrijk :)

Maar deze heb ik (natuurlijk) mogeruild en bij de camera die ik nu heb heb ik er gelukkig geen last meer van :)
Ach, neemt niet weg dat de camera maar 180 euro kost. Als je het relatief ziet valt het best
-zo'n hoge sluitertijd gebruik je zelden
-foto's van compleet zwarte stukken maar je ook niet, want dat wil je JUIST NIET als je een lange sluitertijd gebruikt.

Ben benieuwd naar wat S30 en 6900 shotjes.

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Nou deze er waren er een heel aantal toch wel behoorlijk storend, ook bij daglicht foto's. Maar ik heb hem omgeruild en deze die ik nu heb heeft er ook wel een paar, maar die zijn bijna niet te zien.

Enne ik heb er maar € 169,- voor betaald :)

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Er bestaat ook een proggie om te checken of hot/deadpix hebt.

http://www.starzen.com/imaging/deadpixeltest.htm

Ik heb er lekker 0 :9

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 16:53 schreef Splatter het volgende:

resultaat

ik zie er toch echt 3. test maar met proggie van hierboven.

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Mijn camera heeft dus sinds kort ook 1 felgroene hotpixel (geen idee hoe dat kan) maar ik ga daar dus echt wel mee terug....je ziet dat ding overduidelijk op elke foto........en m'n cam heeft me aardig wat geld gekost en heb em pas 8 maanden. Hopelijk valt zoiets binnen de garantie, iemand die dat weet? (Het is een Nikon Coolpix 880 trouwens....voor de rest ben ik er supertevreden mee (afgezien van beperkt zoombereik))

Verwijderd

mn excuses, ik heb ook geen hot pixels in mn minolta s404.

Moet ik hem nu terugbrengen :) :?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 16:10 schreef McVirusS het volgende:
Mijn camera heeft dus sinds kort ook 1 felgroene hotpixel (geen idee hoe dat kan) maar ik ga daar dus echt wel mee terug....je ziet dat ding overduidelijk op elke foto........en m'n cam heeft me aardig wat geld gekost en heb em pas 8 maanden. Hopelijk valt zoiets binnen de garantie, iemand die dat weet? (Het is een Nikon Coolpix 880 trouwens....voor de rest ben ik er supertevreden mee (afgezien van beperkt zoombereik))
Met 1 dooie hotpixel krijg je em denk ik niet omgeruild. Hoe veel de camera ook gekost heeft. Zelfs al heb je er 3 lukt het nog niet.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Op maandag 08 april 2002 17:00 schreef Afketser het volgende:

[..]

Met 1 dooie hotpixel krijg je em denk ik niet omgeruild. Hoe veel de camera ook gekost heeft. Zelfs al heb je er 3 lukt het nog niet.
Hmm ga het toch proberen....wazige is dat die hotpixel zowel in de LCD als in de uiteindelijke foto zit.........en het is _zwaar_ irritant.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 17:04 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Hmm ga het toch proberen....wazige is dat die hotpixel zowel in de LCD als in de uiteindelijke foto zit.........en het is _zwaar_ irritant.
In het uiteindelijke resultaat ook??? Ja, dan kun je em natuurlijk zowiezo omruilen!

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 22:33 schreef te(X)en het volgende:
Nou deze er waren er een heel aantal toch wel behoorlijk storend, ook bij daglicht foto's. Maar ik heb hem omgeruild en deze die ik nu heb heeft er ook wel een paar, maar die zijn bijna niet te zien.

Enne ik heb er maar € 169,- voor betaald :)
heb ook een Finepix 1300, maar ben nog geen hotpixels tegengekomen... :P
Pagina: 1