Toon posts:

geen verbinding tussen 2 pc's :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 pc's:
1) PIII 450 met twee realtech netwerkkaartjes, 128 mb intern en asus moederbord, win XP
2) PII 266 met netwerkkaart (realtech), Win 98

Op pc 1 heb ik kabel internet. Het maakt niet uit in welke nic ik de kabel stop, internet doet het...
Ik wil ook internet op pc 2, dus ik wil netwerk. Ik leg een Cat 5 netwerkabel (getest en goed, want dezelfde waar ik mee internet) tussen de twee pc's en de lampjes op de NIC's gaan niet eens branden. Als ik de kabel van de kabelmodem naar PC 2 doe, brandt het lamptje wel. Ik ken een vriend met hetzelfde probleem, wat doen wij consequent fout?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 06 april 2002 00:08 schreef KabaYoshi het volgende:
Ik ken een vriend met hetzelfde probleem, wat doen wij consequent fout?
De faq niet lezen? :P

Je weet dat je tussen twee PC's een cross-cable moet hebben?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 08:03

decramy

root@birdie:~#

-FAQ
-UTFS

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
je moet een crossed kabel aanleggen :o

Verwijderd

Topicstarter
is dat niet dezelfde kabel als de kabel van de kabelmodem naar de netwerkaart? en als ik die ertussen leg doet hij het ook niet?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31

Duinkonijn

Huh?

Op zaterdag 06 april 2002 10:19 schreef KabaYoshi het volgende:
is dat niet dezelfde kabel als de kabel van de kabelmodem naar de netwerkaart? en als ik die ertussen leg doet hij het ook niet?
nee bij een crosskable zijn de aderen gekruist

bij een normale niet dan zijn ze alleen twisted

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
oki. Kan het zo zijn dat je een cat 3 kabel en een gewone (nietgekruisde kabel) zo verbind dat je een corssed kabel krijgt? dit werd mij namelijk verteld door de UPC vent..

Verwijderd

Topicstarter
'sorry, met cat3 in het bovenstaande berichtje bedoel ik gewoon zo'n grijze kabel met 4 kleurtjes erin, waar je bijvoorbeeld over ISDN't.. (weet niet zeker of dat cat 3 is

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00009.asp

even een crossed utp kabeltje bouwen

Verwijderd

Topicstarter
gelukt.. nu kunnen de ECHTE netwerkproblemen werkelijk beginnen

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Kom maar op, GoT helpdesk zit voor u klaar (:

Verwijderd

Topicstarter
allereerst moet ik nog ff zorgen dat de kabels goed vast zitten. Ik heb namelijk een netwerkkabel dan verbonden met de utp kabel waar ik op ISDN'de dan weer de netwerkkabel, zo gemaakt dat hij crossed is. Mijn vader is nu ff connectortjes kopen voor die verbindingkies. Dan moet de verbinding ff normaal zijn. Nu geeft winXP elke 5 sec aan de een van de netwerkkabels niet goed is aangesloten :D
Pagina: 1