[w2k/XP] video editingkaart die wel goed werkt...?

Pagina: 1
Acties:

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 10:53
Ik heb een tijdje een DC10plus gehad en dat kaartje beviel me wel. Wegens tijdgebrek verkocht.
Nu wil ik weer aan de gang met video-editing. Weer een DC10plus was mijn plan, maar de drivers zijn barslecht/Beta voor Win2k/XP zoals hier op GoT vele malen gemeldt wordt.
Welke kaart in dezelfde prijsklasse als de DC10plus heeft wel goede driversupport voor Win2k/XP?

Noch de search als prichwatch heeft mij wat opgeleverd.
een tv-kaart als capture kaart is geen optie omdat ik full pall hardwarematig wil capturen zonder enorm hoge systeemeisen.

• PROnline
Is de DC10plus dan blijkbaar het enige betaalbare produkt?

• PROnline
laatste shopje en dan geven we het op.... :(

Verwijderd

ik vrees dat het een DC10plus wordt :P

Andere fabrikanten zijn al gestopt in de MJPEG markt en hebben zich 100% op DV gestort. In de MJPEG markt is de DC10plus van Pinnacle al jaren het beste product, m.i. En er zijn toch XP drivers :?

• PROnline
De drivers die er zijn, zijn nog altijd Beta. Windows 2000 suport is ook nog altijd niet zoals het zou horen.
Kan ik met een goede TV kaart ook full pall capturen zij het met software compressie?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

met een 'gewone' kaart kan je ook capturen, alleen is het grote nadeel dat het encoden via softfware moet gebruiken, en daar heb je gewoon een veel zwaardere pc voor nodig.
Heb je dat niet > kwaliteitsverlies...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb zojuist de installatie van een dc10+, studio7 patch 13.5 en de dc10+ hardwaredrivers voor windows 2000 professional (Nederlands, SP2) afgerond.
Alles verliep, in tegenstelling tot ALLE vorige ervaringen met deze kaart, voor het eerst geheel vlekkeloos.
Nog geen bugs kunnen vinden, behalve een aantal kleine grafische afwijkingen.
De vraag die steeds bij mij opkomt is of er daar wel getest wordt. De kleine puntjes vallen mij direct op (binnen 10 seconden). Dan moet dat met testen er toch ook uitkomen ? |:( |:(
Of zouden ze het net zo doen als wij op het werk. Je roept zo hard als je kunt "Produktie is de beste test!" en je installeert de handel in de produktie-omgeving ;)

Verwijderd

lippo, drivers ontwikkelen is moeilijker dan je denkt :) Op elk systeem werkt het anders...

PROnline: je kan met een TV-kaart capturen, maar de kwaliteit is slechter (de TV-decoder chip van de BT-8x8 kaartjes is erg slecht vergeleken met de SAA-7110 chip van de DC10+) en je compressed in software, wat hoge CPU load veroorzaakt en wegens de CPU-dependency waarschijnlijk meer frames zal droppen (ik kan met mijn DC10+ met gemak twee uur capturen zonder frames te droppen, met mijn winTV hou ik dat nauwelijks 5 minuten vol op VCD-resolutie op een P-II 400 - dit alles onder linux overigens).

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 10:52
Een andere optie is een DC30+, een nog betere kaart, maar wel een flink stuk duurder. Maar kijk eens hier en daar vor een tweedehandsje, wellicht ben je dan niet gek veel meer kwijt dan een nieuwe DC10.

Ik zoek zelf ook nog een oplossing, ik zie de XP problemen nu al aankomen namelijk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1