GigaByte 7VRXP KT333

Pagina: 1 2
Acties:
  • 2.214 views sinds 30-01-2008

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-12 21:38

Smarron

The bend

Matched: temp
Op donderdag 20 juni 2002 12:00 schreef Fuzzy_slipperz het volgende:
hi zoals ik eerder schreef had ik wat bevries problemen
een van ons zij toen dat beneden de 70 graden je je geen zorgen hoefde te maken over hitte

ok wat zou dan het euvel kunnen zijn
ik draai w2k en ik heb de volgende troep
samsung ddr 256 pc2700
AMD XP 1800+
maxtor schijven 10 op 5400 en een 30 op 7200
OEM geforce 2 64mb gts

hij wordt op een mooie zonnige zomerdag 57-60 graden
en het systeem zit op 43 graden

het is nog niet extreem vervelend maar het moet niet telang duren voordat dit opgelost is anders ga ik terug ermee :)
De Gigabyte geeft bij iedereen hogere temps. aan. Mijn temp staat op max. 60, terwijl hij in mijn andere plank niet boven e 45 uitkwam. Ik zou er 10 graden aftrekken om een reelere temp. te krijgen.

Ook de temp. van je case. Was bij mij nooit boven de 30, nu staat hij op 41. Lekker vaag.

Dus beschouw het als een verkeerde weergave van de temp. vanwege die interne diode.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12 09:29

l3p

www.^.nl

Topicstarter
ik heb mijn gigabyte al een hele tijd, en heb ook al andere biossen :? geprobeerd , ik had F2, ben overgegaan naar F6, maar die werkte niet lekker, en heb toen dus F3 geinstalled, daar heb ik dus HELEMAAL TOTAAL GEEN problemen mee.
Het kan eraan liggen dat ik een ati heb, maar ik heb in ong 3 maanden maar 2 x blauw scherm, en 2 fouten gehad (dmv OC)

maar nu is mijn vraag waar halen jullie die andere biossen weg ? zoals F4 en F7e (Beta)

btw ik d8 zelf ook al dat die temps niet helemaal kloppen, nl.
ik heb zelf een chieftec alu case met 5x enermax op 3000rpm
en een thermaltake volcano 7+ op 6000 rpm (niet altijd anders stijgt ie op :) )

maar dan is mijn case temp ook nog steeds 34 graden terwijl kamer temp 22 graden is , en met de case flow zit het echt wel goed. mijn cpu temp zit trouwens circa 10 graden boven me case temp

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Als je te hoge temp hebt moet de halt uit schakelen, werkt ook op de kt333 ff drie programmas downloaden instellen had een vriend ook gedaan werkt goed temp was hier bij kamer-temp van 27, dan was de cpu 53 graaden idle nu met de halt uitgeschakeld 39 werkt dat goed zeg 10 tot 12 graden lager, is een goed tip voor anderen die een te hooge temp hebben.

• Smarron

Smarron

The bend

Op vrijdag 21 juni 2002 09:47 schreef Soesje het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen, probeer het nog maar ff het is een supersnel bordje die soms wat geduld vergt. (9300 puntjes 3dmark zonder OC)
Wat voor CPU heb je?
Op vrijdag 21 juni 2002 10:11 schreef rene43 het volgende:
Als je te hoge temp hebt moet de halt uit schakelen, werkt ook op de kt333 ff drie programmas downloaden instellen had een vriend ook gedaan werkt goed temp was hier bij kamer-temp van 27, dan was de cpu 53 graaden idle nu met de halt uitgeschakeld 39 werkt dat goed zeg 10 tot 12 graden lager, is een goed tip voor anderen die een te temp hebben.
Hoe doe ik dat precies, die halt uitschakelen?? Zou wel leuk zijn als het werkt! Die temp. van die vriend van jou, was dat ook met een GigaByte?
Op vrijdag 21 juni 2002 10:54 schreef rene43 het volgende:
Weet iemand wat de f7e doet heb nu de f4 die werkt goed.
Ik ga niet flashen zolang mijn bordje goed loopt met de F4 bios.

• Smarron

Smarron

The bend

Op vrijdag 21 juni 2002 12:41 schreef rene43 het volgende:
Ja ook met de gigabyte heb ik ook. Die halt moet je met een progie doen dat heet wpcre12a wpcredit en wpcrset moet ff zoeken ben die site kweid.
Heb nu de f7em er op staan werkt tot nu beter als de f4 is wat sneller in de testen niet veel, paar punten hier en daar, kan nu ook booten van floppy f8 boot menu.

http://www.viahardware.com/haltcooling.shtm
ZO, ik heb het zojuist uit geprobeerd. Mijn temp van de CPU (via dat proggie wat op de Gigabyte CD staat) was 51 graden. Nu maar 41 !! Echt gaaf ! :9

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb dit tooltje weer ge-uninstalled.

Mijn PC was zwaar instabiel geworden. Ik heb net meteen een 3DMark gedraaid en haalde ook weer mooi 10k+ puntjes.

Het is een mooie tool als je temp. te hoog is, maar hij liep bij alles vast. Zit nu weer rond de 55 graden, maar deze is lager vanwege die foute temperatuur van die interne diode.

Ik ben nu tevreden zonder die tool. Mijn PC loopt weer als een gek!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nu het volgende.... khad het probleem dat mijn asus v8440 niet wilde met mijn vrx.. maar als ik vcore voltage op +7,5% zet, dan draaitie gwoon super :)
maar ik kan nergens op het mobo vinden hoe je hand matig de vcore op bijvoorbeeld 1,65 kan zetten (want 1,65x 1,075=1,77).
Mijn vcore draait nu dus op 1,75x1,075 = 1,88125 V (en dat draait hij ook als ik uitlees). En dat wilt zeggen dat mijn temp ook omhoog gaat.
Eigenlijk is mijn vraag dan heel sim-pel:
Kan ik mijn vcore op 1,75-1,8 laten lopen zonder dat mijn systeem gaat freezen. Of moet ik met de combinatie gigabyte+asus v8440 (ti4400) mijn cpu op 1,88 laten draaien :? en waar kan ik dus vcorevoltage instellen (behalve in bios met die + ** %

(edit: de temps zijn echt lachwekkend ... een 1800+ met een zalman cnps5100CU+ op full (dus niet silent) 71 graden... klopt vor geen ene meter man, en heatsinkie is nog geen eens warm.. wel lauw. op mijn vorige mobo was hij idle (wel met vcool) 30 graadjes.)

4015Wp west (Dordrecht)

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
ik hoor van iedereen dat die temperaturen niet kloppen, kan ik ook wel inkomen want ik vin casetemp 33 graden met een alucase en 4 enermax @ full een beetje hoog

maar als ik dan nu mijn case temp op 33 graden heb en cpu temp op 44, wat zouen mijn temps dan zijn op een ander mb ? :?

trouwens ik ben er nu ook achter dat die promise ook wel lekker werkt, had eerst ntfs en dat zoog, nu draai ik weer op fat32, maar met fat32 heb ik dit nooit gehaald ook niet op me msi kt266

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~pbrands19/raid.jpg

en me hercules LE wil ook wel op dit bordje

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~pbrands19/3dmark87.jpg

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Ik hoop dat ik de oplossing gevonden heb voor mijn probleem. Vorige week mijn 8500le omgeruild voor een GF4 4200ti omdat die radeon helemaal niet goed draaide op mijn VRXP plankje. Uiteraard problemen en vastlopers. Met 3DMark2001 kwam ik niet door Nature heen. Gegarandeerd vast. Van alles geprobeerd, Vcore +7.5%, AGP op 1.7V, laagste mem. settings. Niets hielp. Totdat ik vandaag mijn casefans (3 x enermax (mijn vierde is overleden)) op 12V liet draaien i.p.v. 5V. Zowaar helemaal door 3DMark heen. Mem. weer een beetje opgeschroefd, geen problemen. Later mijn Casefans weer terug op 5V, en weer 1 groot drama. Casefans weer trug op 12V, en alles weer goed (tot nu toe). Nu heb ik alleen mijn Delta HP nog op 5 V draaien (Die wil je niet op 12V). Zijn er anderen die hier ook last van hebben? Mijn voeding is een Enermax 350W.

Oh ja, ik doel hier dus niet op een temp probleem met mijn casefans op 5V, maar op een tekort op mijn 5V lijntje.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 18:07 schreef bart_vd het volgende:
Is Tutti-frutti de enige die zulke hoge temperatuur metingen krijgt?
Mijn temps zijn idle iets van 50 en stressed ongeveer 55. Dit met zo'n standaard coolermaster coolertje (koelt tot XP2000+). Dit met bios F4. Op mijn oude mobo (MSI K7T266 Pro2) was het idle 40 en stressed 45, dus zo'n 10 graden verschil.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ok kheb dus hoge temps... maar ik gooi nu weer mijn vcore op normaal.. en dan komtie op 52 graadjes.. is redelijk goed, maar was 31 graden eerst op epox. Maar als ik 3d wil gaan draaien MOET ik wel mjin vcore op 1,88 laten draaien )70 graden :()vordat hij het doet! zal ik dan toch een ander mobo moeten vragen, of zal het wel opgelost kunnen worden :?

kweet ook niet waar de systemtemp sensor zit.. want die geeft ook een temp van 45 graden aan :? (open kast en sysfans)

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 20:33 schreef rene43 het volgende:
probeer de halt eens schild 10 a 12 graaden als de bij jou werkt met spellen.
ja maar dat scheelt ook weer ff veel 3dperformance, zoals ik zie in vorige replies... dus dat ga ik niet doen... en mijn temp omlaag krijgen door zo'n tooltje is in principe niet nodig, en dan is het voor MET tooltje, nog een hoge temp :(

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 22:40 schreef L3PrAcHauN het volgende:
maareh ik snap nog steeds echt niet hoe jij hem stressed 72 graden krijgt, als ik vcore op 10% (1.936 ?: ) zet haal ik stressed 53 graden
das denk ik gwoon mijn temp sensor die so ie so niet spoort

4015Wp west (Dordrecht)

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 22:40 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

das denk ik gwoon mijn temp sensor die so ie so niet spoort
maar met mijn 53 graden vin ik al dat mijne ook niet spoort

L3p - MK - PV - WP

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 22:44 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

en kheb een board temperartuur van 51 nu HAHAHAHAha.. ken echt nooit! of die sensoor moet onder de kt333 chipset zitten :?
lol die temp sensors op de gigabyte kloppen gewoon geen ene fook van, ik heb geloof ik ook nog niemand gehoord met een cpu temp van onder de 40 graden

L3p - MK - PV - WP

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nou dan gaat ik denk ik toch maar ff de asus omruilen voor een leadtek :)

ok kheb nu ff pic van de voltages en temps.... met KAST OPEN en mijn zalman op fullspeed

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/itegelaar/tempvolt.GIF

4015Wp west (Dordrecht)

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Op maandag 24 juni 2002 22:54 schreef Tutti-frutti het volgende:
nou dan gaat ik denk ik toch maar ff de asus omruilen voor een leadtek :)

ok kheb nu ff pic van de voltages en temps.... met KAST OPEN en mijn zalman op fullspeed

[afbeelding]
raar... al die temps van jullie.. ik dacht dat ik cpu en alles stressed onder 50 had :? F6 BIOS is ook flut bij mij.. Ik moet zeggen ik ga niet vaak terug in bios versie MAAR die goede oude F4 beviel me stukken beter!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op maandag 24 juni 2002 23:16 schreef Grinder het volgende:

[..]

uhm ik dacht dat ze met mijn enermax voeding wel wat hoger lagen ja.. maar niet superveel. Ik ga ervanuit dat mijn enermax voeding alles wel goed regelt.
maar je - voltmetingen kloppen die een beetje.. of ook rare getallen zoals ik ?

ik wordt steeds minder trots.... temps liggen hoog, voltages wijken af, en de videokaart-mobo combi doet het nie met standaard voltage :(

4015Wp west (Dordrecht)

• Grinder
Op maandag 24 juni 2002 23:17 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

maar je - voltmetingen kloppen die een beetje.. of ook rare getallen zoals ik ?

ik wordt steeds minder trots.... temps liggen hoog, voltages wijken af, en de videokaart-mobo combi doet het nie met standaard voltage :(
Uhm... Ik zit midden in een windows xp installatie ;( ff geduld..

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 25 juni 2002 14:54 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

toch zou het beste zijn als je ff jouw kaart op een ander goedlopend gigabyte bordje probeerd
nou de asus is gewoon dik in orde hoor, wnat die loopt super op een ander 266a bordje. Maar de combinatie 7vrx+v8440 is gwoon niet goed denk ik.

Waarom ik nu niet tevreden ben met een stabiel systeem op 1,88?
Een systeem hoort goed te lopen op de standaard waardes. Door deze aanpassing loopt mijn cputemperatuur met 10-12 graden op, ik heb dan liever een andere mobo/videokaart, dat wel werkt op de standaard voltages...
Mijn temperaturen kloppen ook voor geen meter, of als ze wel kloppen, dan gaat er toch echt iets mis. Met open kast is mijn system temp 45 (!!!) graden en cpu temp (1,88V) na stressen 68 graden (open kast, dicht: 72)!!!! MET EEN Zalman CNPS 5005CU+ en dun AS 3 laagje... dus lijkt me stug dat hij na 6 keer herplaatsen nog steeds niet goed heeft gezeten/zit ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• Grinder
Op dinsdag 25 juni 2002 18:07 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

nou de asus is gewoon dik in orde hoor, wnat die loopt super op een ander 266a bordje. Maar de combinatie 7vrx+v8440 is gwoon niet goed denk ik.

Waarom ik nu niet tevreden ben met een stabiel systeem op 1,88?
Een systeem hoort goed te lopen op de standaard waardes. Door deze aanpassing loopt mijn cputemperatuur met 10-12 graden op, ik heb dan liever een andere mobo/videokaart, dat wel werkt op de standaard voltages...
Mijn temperaturen kloppen ook voor geen meter, of als ze wel kloppen, dan gaat er toch echt iets mis. Met open kast is mijn system temp 45 (!!!) graden en cpu temp (1,88V) na stressen 68 graden (open kast, dicht: 72)!!!! MET EEN Zalman CNPS 5005CU+ en dun AS 3 laagje... dus lijkt me stug dat hij na 6 keer herplaatsen nog steeds niet goed heeft gezeten/zit ;)
klopt... Nou om de een of andere reden is mijn systeem gewoon super stabiel met F4 bios en alles op ultra settings enzo :? Raar... Kennelijk een paar maandagochtend modellen...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
om nou bijna 400 posts te lezen ;)

Is die temp sensor, die onder de socket zit, tegen de processor nou betrouwbaar, of scheelt hij behoorlijk wat?

Dus is de temp die hij doorgeeft ook daadwerkelijk de temperatuur, of geeft hij lager/hoger aan

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 25 juni 2002 21:57 schreef ThaNetRunner het volgende:
om nou bijna 400 posts te lezen ;)

Is die temp sensor, die onder de socket zit, tegen de processor nou betrouwbaar, of scheelt hij behoorlijk wat?

Dus is de temp die hij doorgeeft ook daadwerkelijk de temperatuur, of geeft hij lager/hoger aan
geeft veel te hoog aan, bij mij ten minste.... 72 graden!!! ... En bij mijn epox was het met vcore op 1,88 dan 48 graden!

4015Wp west (Dordrecht)

• Vorkie
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 21:59 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

geeft veel te hoog aan, bij mij ten minste.... 72 graden... en bij mijn epox was het met vcore op 1,88 dan 48 graden!
ah want ik zit 54 idle.. en heb ondertussen tig 100den AMD's geassembleert, dus cooler zit er goed op, en ik denk dat een spire fridge rock een 1800+ wel lager ken houden dan 54 idle... case temp is nu 33 btw met case dicht...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 25 juni 2002 22:00 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

ah want ik zit 54 idle.. en heb ondertussen tig 100den AMD's geassembleert, dus cooler zit er goed op, en ik denk dat een spire fridge rock een 1800+ wel lager ken houden dan 54 idle... case temp is nu 33 btw met case dicht...
casetemp met case open 42 graden, en dicht 51 graden... tja.. gigabyte, doe er wat aan

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

/me zal even zijn ervaringen updaten :)

bloed snel bordje draait als de tierelier
Temps van Xp2000 zo`n 62 graadjes
was die op zun vorige plank ook ( k7s5a )

2x512mb DDR ( 1x oem 1x dane elec )
80 gig maxtortje ata133 @ promise ata 133 controller :D
Gf2 TI
Onboard lan :-)
en nog een 10mbit nicje er bji :P

• Smarron

Smarron

The bend

Op donderdag 27 juni 2002 00:03 schreef Dannyke het volgende:

Gf2 TI
Update je sig even. Wat voor voeding had je ?

• Vorkie
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 00:03 schreef Dannyke het volgende:

Gf2 TI
je hebt hem dus binne :) veel plezier :D

alleen is die 62graadjes stressed or idle?

• Vorkie
  • Niet online
mensen als jullie nog last hebben van de rare powerreadings...

dus je 12 volt maar 7 volt is enzow

gebruik eens de nieuwste SiSoft Sandra...

Die geeft de goeie waardes weer...

+Temp van HD... Aux voltage en standy Voltage.. allemaal keurig..

ook een cache+memory benchmark

zow tralalal

*maar weggehaalt, zijn bepaalde mensen die van zieken houden*

kijk maar naar voltages...

http://www.kazaalite.nl/~rick/kiek.JPG (1152xnogwat)

Verwijderd

Even een update wat ik heb gedaan met mijn bordje.(ver 1.0)
http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html

Eerst bios met full raid er ingezet op basis van de f7.
In de bios acpi op pic gezet, en toen met de raid cluster size 8k gemaakt. Windows xp er op, en toen maar testen usb2 installeren, 1ste prob usb2 in de bios afgezet werkt niet goed met de raid, ging van 95mb naar 65mb (hd-tach), 2de prob Sound on bord was niet goed, dus ook af in de bios. Een losse audio kaart er in.
Toen mijn temp de halt gebruikt temp ging van 50 naar 30 idle, nu werkt mijn pc pefect, wilde wel wat testen hier online als pic neer zetten, maar ik heb geen sever waar ik die op kan zetten (ps iemand er een weet ff mailen)
Ik weet nu ook waarom zoveel mensen probs hebben, op de printer poort staat een stikker daar staat een letter op als laaste d dan zit je goed, heb je een e dan is het niet goed, zo tot zo ver hoop daar iemand er iest aan heeft.

Afbeeldingslocatie: http://uk.msnusers.com/thuis43/Documents/fotos/hdtach%2Ebmp
Afbeeldingslocatie: http://uk.msnusers.com/thuis43/Documents/fotos%2Fsisoft1.jpg

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op zondag 30 juni 2002 13:13 schreef cruger het volgende:
pfffff heel warm idle 64 en game 75 graden!!
heb een hQ08 kast (bigtower) met 2 casefan's bovenin
,gf 4 4200 (250x540)
,vrxp (alle onboard shit disabled) 512mb pc2700
,2000+ op default settings , wel core +5% spanning
en een CoolerMaster DP5-7H53F (met ntc)
als je aan de koeling voelt dan is ie wel warm.

wat te doen? , het draaid en blijft wel draaien met games.
Met 3dbench2001se +upd 10033 3dmarks

ps heb de F4 bios! , met de F6 niet meer in windows de F7 geeft error tijdens het flashen (dl the 4mb version)
ik zit ongeveer selfde situatie. Kheb ook een hq08 met een vrxp, amd XP 1800+, 512 pc2700 en de Cooler Master DP5-7H53F. Mijn temps zijn:
sys: 48
cpu: 63
Kheb al wel een extra 8cm fan erin gedaan, maar niet veel verschil.

Multimonitor is relax :P

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 30 juni 2002 17:47 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

ik zit ongeveer selfde situatie. Kheb ook een hq08 met een vrxp, amd XP 1800+, 512 pc2700 en de Cooler Master DP5-7H53F. Mijn temps zijn:
glukkig bennik niet de enige, sys gaat zelfs tot 51 en cpu stressed 66

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 17:47 schreef MeIsTwisted het volgende:
[..]

Ongeveer de zelfde config, mijn temps

sys 44
cpu 57

Maar dit is met de helft van mijn kast open. Maandag ga ik een extra 120 mm enermax fan bestellen en de 80 mm van de voorkant aan de achterkant erbij zetten. Daarnaast al die kleine gaatjes wegdremelen. Tevens is het volgende week tijd voor een ti 4200. Bordje loopt redelijk stabiel. Alleen als ik mn systeem uit zet en weer aanzet krijg ik
geen beeld. Dit is alleen te verhelpen door de voeding weer uit en aan te zetten dan is ie weer goed. Ook dit probleempje is voor volgende week. Dan zijn mn tentamens voorbij, dus tijd zat om even te spelen :)

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hmmmm toch ben ik benieuwd of het beter gaat met een andere cooler.
Het aluminium wordt erg snel warm en is heet na een tijd.
die active cooler die harder gaat draaien kan het misschien niet aan.
De lucht stroom in de kast is van belang
Hoe zit het met die hold functie , kan dat permanent in een bios of moet je elke keer een progje draaien??

ga nu de aangepaste F7 bios testen , kijken of ik dan met de zelfde bios settings nog wel in windows kom.

wie krijgt z'n cpu wel goed van temp en met wat voor cooler???
Niet dat de uitlezing van zo'n pruts bliepje onder je cpu betrouwbaar is , maar het gaat erom of het koelblok heet wordt

Tweak!

Verwijderd

Heb boven een 120 mm fan 2 uit 80 mm 2 x in 60 voorin, en de temp is nog 50 idle zonder de halt programma.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tjee op 12.5x100 is ie al boven de 50 graden

en bovenin de kast lucht eruit en beneden lucht erin.
dit in combinatie met die active cooler is weer niet zo
De cooler komt dan net op het randje wanneer die hard moet gaan draaien. hij blijft dus te langzaam lopen en de temp wordt niet lager.

begin het een beetje zat te worden

wel nog 8500 3dmarks ipv 10000

Tweak!

Verwijderd

Ok, nu ik. Sinds een paar weken begon mijn P3B-F met Celeron 466 te freezen, vooral zolang de computer koud was. Toch niet lekker met het idee, ben ik gaan zoeken naar een nieuw bord + CPU. Kwam bij Exile terecht, en werd in 1 smak verliefd op die Gigabyte 7VRXP, mede door de lage prijs en de vele functies. Heb het bord praktisch blind besteld, samen met een Athlon XP 1600+ en 256 MB PC2700 geheugen van Dane-Elec. Ik had geen zin om een koeler uit te zoeken, dus verzocht ze de stilste te monteren, op hun "speciale" manier.

Vandaag om 12:15 kwam de bestelling binnen, en inmiddels zit ik te typen op mijn geinstalleerde WinXP zonder een centje pijn (afkloppen).

Het systeem zit in mijn goedkope Memo midi-tower, compleet met geluidsisolatie. De enige case-fan zit in de voeding. Over de kwaliteit van de voeding kan ik geen zak zeggen behalve dat er 300W op staat, en 3,3V max 14A levert. Ben nu te lui om te berekenen of de rail 200W aankan of niet.

Op het bord staat revisie 1.1, en Sisoft Sandra beweert dat het 1.0 is, waardoor ik nog meer ben gaan twijfelen aan dit produkt :)
Verder is de laatste karakter op de parallele poort de letter E.

Heb amper naar de BIOS gekeken, versie F4 btw, en heb de voltages en timings laten staan zoals ze waren. Standaard voltages. Wat ik wel vervelend vond is het volgende: heb de Promise op ATA ipv RAID gezet, en m'n DVD aangesloten op het 4de kanaal. Verder ingesteld dat ie moest booten van de Promise (ATA/RAID) en ook CDROM en SCSI. De Promise zegt dat er een bootable CD in zit, maar verder wordt er vertikt om daarvan op te starten. Heb uiteindelijk maar de DVD aangesloten op het tweede IDE kanaal en daarvan opgestart.

Ik heb er een Geforce 2 MX200 in zitten, dus rare hangers verwacht ik niet. Momenteel draai ik 3D in een window (Celestia, een freeware 3D Space Simulator).

Momenteel draai ik al een half uur stressed met de kast dicht, maar dat Gigabyte tooltje zegt me dat de temp van de CPU 57 graden is. Systeem temp is 44 graden. Moet zeggen dat me dat heel erg meevalt, aangezien m'n kast behoorlijk vol zit. Zeker valt het mee, aangezien de temperatuur niet klopt. Ik trek net de kast open, en voel aan de base van het koelblok, en de chipset: het voelt aan als erg lauwe thee.

Misschien heb ik erg veel mazzel, of misschien moet ik Exile bedanken voor hun support en keuze van koelblok. De herrie valt trouwens ook mee. Mogen er rariteiten optreden (heb USB 2.0 en de onboard SB128 nog niet getest) dan laat ik dat weten.

Volledige specs:
Goedkope MEMO kast
het moederbord wat bij deze topic hoort,
Athlon XP 1,4 GHz,
256MB PC2700 Dane-Elec,
goedkope prut GF2-MX,
Tekram Fast SCSI-II adapter,
Plextor UltraPlex 40x (waar ik de SCSI controller voor heb :)),
LiteOn BurnProof geval,
Toshiba DVD nogwat,
SoundBlaster Levend,
Maxtor 40 GB 5400 RPM,
Maxtor 80 GB 7200 RPM,
berg geluidsisolatie.

De rest is net zo oninteressant.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op maandag 01 juli 2002 17:09 schreef Alcyone het volgende:
.....

Momenteel draai ik al een half uur stressed met de kast dicht, maar dat Gigabyte tooltje zegt me dat de temp van de CPU 57 graden is. Systeem temp is 44 graden. Moet zeggen dat me dat heel erg meevalt, aangezien m'n kast behoorlijk vol zit. Zeker valt het mee, aangezien de temperatuur niet klopt. Ik trek net de kast open, en voel aan de base van het koelblok, en de chipset: het voelt aan als erg lauwe thee.
.......
;( bij mij issie idle net ietsje warmer en dan voelt mijn koelblok ook nog wel harstikke heet aan. En ik heb nog wel 2 extra 80mm fans ;(

Waar ligt dat temp verschil dan aan? :?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

Op maandag 01 juli 2002 19:23 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

;( bij mij issie idle net ietsje warmer en dan voelt mijn koelblok ook nog wel harstikke heet aan. En ik heb nog wel 2 extra 80mm fans ;(

Alcyone heeft er een 1600+ in zitten en jij een 1800+ en dat zal best schelen in de temps

Verwijderd

Heb nog ff een vraagje aan jullie!Heb m'n systeem nu stabiel met GF2MX en wil overstappen op een sneller kaartje.Het liefst zou ik natuurlijk een ti4400 of 4600 aanschaffen...maarrrrr....
Mijn VCore staat al op 10%...en betwijfel oftie het allemaal gaat trekken.....
WINXP
XP2100+
GA-7VPRX VCore 10% AGP 1.7V DDR 2.7V Versie1.1 #D
Laatste drivers (Via,Nvidia)
Bios F7
DDR PC2700
Temp stressed 59 graadjes...fsb 140
Of is het misschien op zeker gaan met een GF3.....of iets anders wat minder stroom trekt...

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 19:23 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

Dat je koelblok heet aanvoelt is in ieder geval een goed teken, als je proc warm wordt en je koelblok niet zou ik mij meer zorgen maken.
Mijn cpu (1900+) is hier 56 graden met }:O en de dikke plak koper van mijn swift voelt ook heet aan. Teken dat 'ie zijn werk aan het doen is >:)

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 23:09 schreef Kendiemen het volgende:
Heb nog ff een vraagje aan jullie!Heb m'n systeem nu stabiel met GF2MX en wil overstappen op een sneller kaartje.Het liefst zou ik natuurlijk een ti4400 of 4600 aanschaffen...maarrrrr....
WINXP
XP2100+
Bios F7
DDR PC2700
Of is het misschien op zeker gaan met een GF3.....of iets anders wat minder stroom trekt...
bij mij doet hercules FDX 8500 LE het prima
niet OC-ed 8500 3dmarks
wel OC-ed net geen 10K :r

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 23:09 schreef Kendiemen het volgende:
WINXP
XP2100+
Bios F7
DDR PC2700
Kheb er een geforce3 ti200 inzitten en werkt prima. Geen rare vastlopers en me 3dmark score was ergens in de buurt van 7000 al weet ik dat niet helemaal meer zeker.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

dit kreeg ik van gigabyte teruggemaild toen ik mailde over die hoge temps:

The temp sensor we used on 7VRXP will touch the cpu bottom, so the temps will more higher then the other M/B which use the sensor can't touch the cpu bottom.

AMD CPU inherently has higher temperature, 60~70 degree C should be in safe range.

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 19:23 schreef MeIsTwisted het volgende:
dit kreeg ik van gigabyte teruggemaild toen ik mailde over die hoge temps:

The temp sensor we used on 7VRXP will touch the cpu bottom, so the temps will more higher then the other M/B which use the sensor can't touch the cpu bottom.

AMD CPU inherently has higher temperature, 60~70 degree C should be in safe range.
je had mailtje moeten sturen dat op de msi de temps 15 graden lager zijn :) kijken hoe ie dat verklaart

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

ff uit proberen heb die temp sensor weg geboogen nog even hoog.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op dinsdag 02 juli 2002 20:31 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

je had mailtje moeten sturen dat op de msi de temps 15 graden lager zijn :) kijken hoe ie dat verklaart
dat staat er toch waarom dat is.
en waarom zou een cpu warmer worden met het ene mobo dan het andere. Het je cpu temp ligt toch niet aan je mobo?
een afwijking van de meting lijkt me dus logischer

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 22:14 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

dat staat er toch waarom dat is.
en waarom zou een cpu warmer worden met het ene mobo dan het andere. Het je cpu temp ligt toch niet aan je mobo?
een afwijking van de meting lijkt me dus logischer
tis ook gewoon een afwijking, maar ik ben wel erg benieuwd wat dan mijn echte temps zouden zijn.
Ik heb nl. een dure alu case en 4x enermax besteld omdat ik nu een keer een koele pc wilde hebben bij dit mb, tis wel koel vergeleken met de rest maar ben er niet tevreden over

L3p - MK - PV - WP

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op dinsdag 02 juli 2002 22:30 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

tis ook gewoon een afwijking, maar ik ben wel erg benieuwd wat dan mijn echte temps zouden zijn.
Ik heb nl. een dure alu case en 4x enermax besteld omdat ik nu een keer een koele pc wilde hebben bij dit mb, tis wel koel vergeleken met de rest maar ben er niet tevreden over
hoezo ben je er niet tevreden over als je toch weet dat het een afwijking is. wat zijn je temps eigenlijk?

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 22:32 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

hoezo ben je er niet tevreden over als je toch weet dat het een afwijking is. wat zijn je temps eigenlijk?
4x enermax @ 2500rpm
volcano 7+ @ 4800rpm

idle -- case 32 cpu 43
stressed -- case 34 cpu 49

omdat ik er zoveel geld in gestoken heb om alles goed te koelen tegelijk met dat ik mijn gigabyte kreeg, was ik heeel erg nieuwsgierig wat mijn temps zouden zijn
die zijn dus zon beetje normaal vergeleken met andere moederborden met een simpel coolertje en met 1x nameless 80x80 cooler

maar ik zou dus weleens willen weten wat ik voor temps zou hebben op bijv een kt266 met wel een goeie sensor

L3p - MK - PV - WP

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Op woensdag 03 juli 2002 17:00 schreef L3PrAcHauN het volgende:

[..]

4x enermax @ 2500rpm
volcano 7+ @ 4800rpm

idle -- case 32 cpu 43
stressed -- case 34 cpu 49

omdat ik er zoveel geld in gestoken heb om alles goed te koelen tegelijk met dat ik mijn gigabyte kreeg, was ik heeel erg nieuwsgierig wat mijn temps zouden zijn
die zijn dus zon beetje normaal vergeleken met andere moederborden met een simpel coolertje en met 1x nameless 80x80 cooler

maar ik zou dus weleens willen weten wat ik voor temps zou hebben op bijv een kt266 met wel een goeie sensor
ik denk dat je er ongeveer 15 graden af kan trekken. Dat zit je wel relax

• l3p

l3p

www.^.nl

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 19:10 schreef MeIsTwisted het volgende:

[..]

ik denk dat je er ongeveer 15 graden af kan trekken. Dat zit je wel relax
jah als ik zo alle reacties hoor qua temps

denk ik nu zon 10 graden van cpu, en 5 graden van case temp

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 20:00 schreef Fraggler het volgende:
:o Ik heb dit topic al weer een tijd niet meer gevolgd. Komt ook omdat ik nu de MSI KT3 Ultra ARU heb :D

Kan iemand mij eventjes vertellen of er nu eindelijk wat fixes zijn voor de gedupeerden??
Ach, wat heet gedupeerden, meestal is het voldoende om de VCore wat omhoog de zetten. Werkt het dan wel stabiel (in mijn geval) dan is het bordje retesnel, en wie is dan de gedupeerde :7 (Ik zou er niet voor over willen stappen naar een MSI) Ik voel mij niet tekort gedaan met dit bord, 10.000+ 3Dmarks zonder de FSB te uppen of Videokaart over te klokken vindt ik niet echt slecht (met een cheap ass Club3D 4200ti). Leuk is het natuurlijk niet om je VCore omhoog te moeten trappen om alleen maar een beetje te kunnen gamen, en die temps, tsja. Ik kan er (voorlopig) mee leven. Fixes zijn er vooralsnog niet :'(

Verwijderd

Trouwens, vandaag wordt leuk met temperaturen van 28 graden of zo... heb tot nu toe niet zulke temps gehad met deze nieuwe opstelling, dus ik ben benieuwd.

• Dol_Fijn
  • Laatst online: 10-12 19:16

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Ik had dus zelf ook in 1e instantie dit bord besteld. Gelijk dezelfde dag al probs. Dit topic is begonnen op de dag dat ik het mobo binnen kreeg. Na verloop van tijd toch maar besloten om hem om te ruilen voor een Asus A7V333. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb.

Ik lees hier "stabiel" maar dan wel met Vcore verhogen en AGP voltage verhogen en AGP mode op 1x of 2x zetten. Nou stabiel noem ik dat dus niet. Je mag er van uit gaan dat als je een mobo koopt het met de DEFAULT instellingen stabiel draait, niet na het wijzigen van instellingen.

Als je een auto koopt mag je ook verwachten dat ie naar behoren functioneert en "als u de sigarettenaansteker gebruikt slaat de motor af" niet moet kunnen (zoals iemand eerder zei).

Als je geen jumpers wijzigt op het Gigabyte mobo geeft ie de proc al 1.85V, terwijl die echt maar 1.75V nodig heeft. Om dan nog eens de Vcore met 7.5% (of meer) te gaan verhogen, lijkt me niet echt lekker voor de levensduur ervan. Om nog maar te zwijgen over de andere instellingen.

Er zijn mensen die niks hebben hoeven wijzigen...dat zijn de gelukkigen. Maar zoals eerder in dit topic te lezen was, zal dat rond de 50% liggen. Je hebt dus net zoveel kans op het kopen van een fatsoenlijke Gigabyte als van een slechte. Dan ga ik liever voor een bord dat wat minder uitgebreid is en waarvoor ik dan meer betaal, hetgeen dan ook weer te maken heeft met het merk. Gewoon alles op default laten staan en stabiel. Geen gezeur met jumpers...voltage instellingen of wat dan ook. Het enige wat ik later wel gewijzigd heb, zijn de jumpers voor de Vcore. Standaard staan die op 1.85V...verlaagt naar 1.75V, nog beter voor de temp ook.

Verwijderd

Veel geneuzel gehad met de 7VRXP

Athlon XP 2000+
Gigabyte GA-7VRXP (Bios: F6)
Geforce 2 MX-400 TV Out (Detonator: 29.42)
1x 512 MB Oem
2x Maxtor 80 Gb 7k2 in Stripe

Problemen met de instabiliteit opgelost door de vCore spanning met 7,5% te verruimen alleen de temp ligt nu
rond de 60 graden.

• Vorkie
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 16:27 schreef Tutti-frutti het volgende:
is btw een nieuwe bios uit, de F4 bios voor de vrx serie bios

en de F8 voor de vrxp

[url="http://www.gigabyte.com.tw/support/viakt333.htm#link7vrx"]http://www.gigabyte.com.tw/support/viakt333.htm#link7vrx[/url]
hmz niet echt boeiende updates, ik draai nog steeds met f4 stabiel, dus ga het niet updaten, maar drastische wijzigingen zijn er niet

paar adres wijzigingetjes en als je rev. 1.1 of 1.0 hebt heb je eigenlijk niets aan de bovenste, dus dat autoshutdown temp..

• Vorkie
  • Niet online
hmz vage dingen hoor

CPU temp is stressed bij mij 55 graden met }:O

Ben ik beneden, hoor ik MBM piepen, dat me CPU temp ineens 87Graden is, terwijl er notabene staat dat ie 55 graden is, kijk in ffies bij high/low, staat er ook 87 graden :? maar dat slaat dus nergens op..

zal ut een conflict zijn van MBM met iets anders oid? want zo warm ken die nog ineens worden...

trouwens als ik dus bij de pc bent staat ie gewoon @ 55 graden... dus slaat nergens op...

• Smarron

Smarron

The bend

Op zaterdag 20 juli 2002 12:57 schreef ThaNetRunner het volgende:
hmz vage dingen hoor

CPU temp is stressed bij mij 55 graden met }:O

Ben ik beneden, hoor ik MBM piepen, dat me CPU temp ineens 87Graden is, terwijl er notabene staat dat ie 55 graden is, kijk in ffies bij high/low, staat er ook 87 graden :? maar dat slaat dus nergens op..

zal ut een conflict zijn van MBM met iets anders oid? want zo warm ken die nog ineens worden...

trouwens als ik dus bij de pc bent staat ie gewoon @ 55 graden... dus slaat nergens op...
Ik heb MBM er meteen afgegooid! Nadat XP volledig was opgestart ging me PC ook vet piepen! Keer ik naar MBM, stond de CPU op 121 graden !! :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
is er voor dit bordje ook de mogelijkheid om de vcore te verlagen? een bios die dit ondersteunt ofzo? bij mij draait alles superstabiel, ik vind de boel alleen wat heet worden. bij de ga7dx+ kan ik het voltage wel verlagen, met goed resultaat: lagere temps en nog steeds stabiel.

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 14:13 schreef smvs het volgende:
is er voor dit bordje ook de mogelijkheid om de vcore te verlagen? een bios die dit ondersteunt ofzo? bij mij draait alles superstabiel, ik vind de boel alleen wat heet worden. bij de ga7dx+ kan ik het voltage wel verlagen, met goed resultaat: lagere temps en nog steeds stabiel.
Nee, verlagen kan niet. En gezien de geruchten (eerder in dit topic) dat de standaard Vcore TE LAAG is schijnt het verhogen met 7,5% de enige manier te zijn om de machine echt stabiel te krijgen.

Verwijderd

Argh, Ben al een paar dagen bezig met mijn 2100+ om het systeem te laten draaien.
Alles draait nu, maar ik wil met cpuidle pro XP wat aan de temp doen.
Na het opstarten hiervan loopt de pc vast!
Kan dit aan het progje liggen of is er nog iets niet goed ingesteld.

AMD 2100+ XP
1024 SAMSUNG 333
Leadtek gforce IV TI

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 21:25 schreef DigitAll het volgende:
Argh, Ben al een paar dagen bezig met mijn 2100+ om het systeem te laten draaien.
Alles draait nu, maar ik wil met cpuidle pro XP wat aan de temp doen.
Na het opstarten hiervan loopt de pc vast!
Kan dit aan het progje liggen of is er nog iets niet goed ingesteld.

AMD 2100+ XP
1024 SAMSUNG 333
Leadtek gforce IV TI
Moet je niet gebruiken met een AMD... schijnt alleen maar problemen op te leveren. Kan me herinneren dat elders in dit topic nog wat over gezegd is...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op woensdag 24 juli 2002 16:11 schreef bart_vd het volgende:
Wat is trouwens 'Power/Aux temperature'?

Die is 82 graden bij mij...

[Edit: En hoe komt het dat zowel SiSoft Sandra als CPU-Z aangeeft dat er een KT266 Chipset op zit? Ik heb de nieuwste via drivers al gedownload...]
kan je een adner temp metertje op aansluiten... 82 is max.. er is niets op aangesloten ;) hebbik ook

4015Wp west (Dordrecht)

• Smarron

Smarron

The bend

Op zondag 28 juli 2002 22:59 schreef Alcyone het volgende:
Ik heb ook positief response van Exile, over het omruilen van mijn bord... van de week gaat het gebeuren.

Hoe doen jullie bakken het onder deze hitte? Ik heb alle stabiliteits probs uit de weg merk ik... heeft vele uren 3D gedraaid en zelfs de programma's crahsten niet.

Op deze zolderkamer wordt het echt heet op zo'n dag als vandaag... Was ook wel te merken aan de system (57C) en cpu (67C) onder full load. De enige case-fan zit in de voeding.
Ik heb een airco aangeschaft, dus mijn temps in de kamer zijn zowieso lekker aangenaam. Niettemin zit mijn XP1800+ al stiekem tegen de 70 graden aan. Ben hem even flink aan het overclocken.

Ik zit nu stabiel op een FSB van 146 :9 oftewel gelijk aan de XP2000+ 8-). Hier kochten we allemaal het plankje toch voor stiekem, of niet ?

Ik heb hiervoor wel de VCore op +10% moeten zetten. Dat verklaart de hoge temp ook. Normaal zit ik op 52 ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2002 @ 22:59:
Ik heb ook positief response van Exile, over het omruilen van mijn bord... van de week gaat het gebeuren.

Hoe doen jullie bakken het onder deze hitte? Ik heb alle stabiliteits probs uit de weg merk ik... heeft vele uren 3D gedraaid en zelfs de programma's crahsten niet.

Op deze zolderkamer wordt het echt heet op zo'n dag als vandaag... Was ook wel te merken aan de system (57C) en cpu (67C) onder full load. De enige case-fan zit in de voeding.
Yeah, morgenmiddag ga ik mijn mobo omruilen bij Exile.
Perfecte service van John _/-\o_, gewoon geen gezeur. Het werkt niet goed dus omruilen die hap. Ik hoop morgenavond wat nieuws te kunnen posten over het rev 2.0 board.

Edit--
Trouwens, de temps met deze hitte: CPU 59 graden met }:O all day.
/-- Edit

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12 11:52
Morgen krijg ik mijn mobo binnen, >:)
heb al 256 mb ddr kingston 266 mhz klaar liggen !!! :7
Hopen dat ie zonder al te veel gezeur meteen doet, 8)
want ik ga/kan ff niet een andere videokaart kopen !
Maar het zal wel goed gaan,
anders ga ik weer verder met me Classic A7V met 256 sd-ram (ook kingston ;-) 133 mhz.....

-={Off-Topic}=-
Parse, het heeft ff geduurd,
maar draaid hier perfect !!!
Thankssss >:) >:) >:) >:) >:) >:)
-={Off-Topic}=-

Nog een vraagje,
zal mijn athlon 900 warmer/kouder/zelfde temp krijgen....

• Smarron

Smarron

The bend

Weezer-DC schreef op 31 juli 2002 @ 01:46:

Nog een vraagje,
zal mijn athlon 900 warmer/kouder/zelfde temp krijgen....
Ik gok ongeveer 10 graden warmer :z

Verwijderd

Nieuwe mobo draait nu (rev 2.0).
Het lijkt erop dat de problemen verholpen zijn.
Ik heb 3DMark een aantel malen gedraaid zonder ook maar 1 freeze :P.
Dit dus met de default waarden van de VCore en de AGP bus.
Ik zal hem vanavond wel eens een lange tijd laten draaien.
Een ander punt dat gelijk opviel is dat de CPU temp, door een andere manier van meten gelijk een stuk lager is, namelijk 44/45 graden met }:O.
Vanmorgen met mij oude mobo vas dat nog 59 graden. Niet dat dat nou zo belangrijk is, maar het staat leuker, zo'n lagere temperatuur.

Het enige waar ik nog niet uitkom is dat het HHD ledje zwak blijf branden als er geen HDD aktiviteit is :?

Verwijderd

moo ? de rev 1.1 is toch gaar kwa temp meting ?

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 17:52:
moo ? de rev 1.1 is toch gaar kwa temp meting ?
Yep, zie de post van Flippendebits.

Mijn temp zit op 55, op mijn oude mobo op 45 ...
Ik heb de rev. 1.1

Verwijderd

Weet iemand waar de sensor voor de system temp zit?
Deze is nog steeds erg hoog.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=2724

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 16:52:
Nieuwe mobo draait nu (rev 2.0).
Het lijkt erop dat de problemen verholpen zijn.
Ik heb 3DMark een aantel malen gedraaid zonder ook maar 1 freeze :P.
Dit dus met de default waarden van de VCore en de AGP bus.
Ik zal hem vanavond wel eens een lange tijd laten draaien.
Een ander punt dat gelijk opviel is dat de CPU temp, door een andere manier van meten gelijk een stuk lager is, namelijk 44/45 graden met }:O.
Vanmorgen met mij oude mobo vas dat nog 59 graden. Niet dat dat nou zo belangrijk is, maar het staat leuker, zo'n lagere temperatuur.

Het enige waar ik nog niet uitkom is dat het HHD ledje zwak blijf branden als er geen HDD aktiviteit is :?
en hoeveel lager is je systemp nu?

• DeWaanzin
  • Laatst online: 09:28

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 10:28:
Mijn Tbred 2200+ wordt zo'n 43 graden met een Arctic SuperSilent Pro cooler :) op een rev. 2.0 bordje
Hoera!

Ik heb een XP2000+ besteld met dezelfde cooler, en hoop dus dat hij zo laag qua temp. wordt. En stil is.

Heb nu een rev. 1.1 boardje met een XP1800+ d'rop. M'n temp van m'n cpu= 54 graden en dat vind ik toch een beetje hoog.
Wat ik nog veel vervelender is dat m'n cooler zo'n pokkeherrie maakt. Een Spire Copper King II. Dus niet goed koelen met veel herrie!

XBL: theArthurrrr

• Smarron

Smarron

The bend

DeWaanzin schreef op 06 augustus 2002 @ 18:35:

Hoera!

Ik heb een XP2000+ besteld met dezelfde cooler, en hoop dus dat hij zo laag qua temp. wordt. En stil is.

Heb nu een rev. 1.1 boardje met een XP1800+ d'rop. M'n temp van m'n cpu= 54 graden en dat vind ik toch een beetje hoog.
Wat ik nog veel vervelender is dat m'n cooler zo'n pokkeherrie maakt. Een Spire Copper King II. Dus niet goed koelen met veel herrie!
Haal daar maar een dikke 10 graden vanaf door de rev 1.1. Dus dan is je CPU echt niet warm! Mijn CPU staat op 57 op mijn rev 1.1, maar ik heb nauwelijks airflow. Dat kan nog wel iets beter.

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op 06 augustus 2002 @ 17:55:
[...]

en hoeveel lager is je systemp nu?
System temp is bij mij nagenoeg hetzelfde gebleven met mijn nieuwe bordje (zie screenshot van een aantal posts hierboven), alleen de CPU temp is een stuk koeler met het rev 2.0 bordje.
Is er niemand die weet waar de sys temp sensor zit?

Het HHD LEDje waar ik het een paar posts terug over had doet het nu wel weer gewoon goed, nix aan gedaan, gewoon vanzelf. Het is wel saai met dit bordje, het loopt retesnel, en geen enkel probleem meer. Geen freeze of blauwe schermen meer (saai :O)

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:24:
System temp is bij mij nagenoeg hetzelfde gebleven met mijn nieuwe bordje (zie screenshot van een aantal posts hierboven), alleen de CPU temp is een stuk koeler met het rev 2.0 bordje.
Is er niemand die weet waar de sys temp sensor zit?

Het HHD LEDje waar ik het een paar posts terug over had doet het nu wel weer gewoon goed, nix aan gedaan, gewoon vanzelf. Het is wel saai met dit bordje, het loopt retesnel, en geen enkel probleem meer. Geen freeze of blauwe schermen meer (saai :O)
LOL 8)
Ik heb vanaf het begin ook geen probleem mee kunnen maken. Ik vind het toch wel beter zo.

Maar over die temps. Zit die sensor nou ergens anders ofzo? De rev 2.0 geven lagere (net als andere merk bordjes) temps aan als de 1.1

Is het niet een softwarematig probleem misschien? Dat er zo'n update van SIV Viewer is, die wel de correcte temps weergeeft? Of misschien biosupdate?

Mijn temps en voltages komen nagenoeg overeen met die screenshot hierboven ergens, alleen de temp van mijn CPU ligt gewoon dik 10 graden hoger.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tribal_T schreef op 07 augustus 2002 @ 09:41:
Hey,

Ik heb ook zo'n bordje en de problemen met crashes opgelost door die f4 modded bios te draaien en die vcore op +7,5% te zetten.

Alleen ik heb nog het probleem dat in sommige spellen het geluid erg brak klinkt. Jullie daar iets van ervaring mee? :O
Erg irritant, in Max payne klinkt het geluid gewoon super maar in CS klinkt alles krakerig enzo 8)7 erg raar.
+7,5 % zin we nu ook al een half jaar achter ;) maar dat pik ik niet, want a,lles moet op standaard voltages kunnen draaien. Daarbij is de temp van rev 2.0 ook beter, dus in jou geval zal ik ook voor rev 2.0 gaan (omruilen dus).
ff specifieke vraag.. ook gekraak bij aztec achtergrond geluidje ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Tribal_T
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Tutti-frutti schreef op 07 augustus 2002 @ 10:39:
[...]
+7,5 % zin we nu ook al een half jaar achter ;) maar dat pik ik niet, want a,lles moet op standaard voltages kunnen draaien. Daarbij is de temp van rev 2.0 ook beter, dus in jou geval zal ik ook voor rev 2.0 gaan (omruilen dus).
ff specifieke vraag.. ook gekraak bij aztec achtergrond geluidje ?
Ik heb een rev 2.0 :) had eerst wat probs met mn mobo maar haal nu wel mooi ong 10000 markjes.
Enne me cpu is stressed 48c. Dus daar zalt niet aan liggen. Ik heb zoveel aan mn mobo aangepast dat ik niet meer weet wat nou juist het verholpen heeft |:(

Maar om je specifieke vraag ff te beantwoorden, voornamelijk schietgeluide e.d. zijn bagger. Reinstall cs???

edit:

Ik zag ook al op creative forum dat er meer mensen waren die met die chip kraakgeluiden hadden.

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

• DeWaanzin

DeWaanzin

Hoera, vanochtend m'n nieuwe computer binnen gekregen.

XP 2000+, GA-7VRXP rev.2.0, GF4 TI4200, 1gig 333Mhz (lekkere overkill, I know), Arctic Supersilent pro en nog wat andere meuk.

Ik had/heb een XP 1800+, GA-7VRXP, GF3 GTS TI200, 512mb 333Mhz, maar die heb ik doorverkocht, zodat ik met gesloten portomonee kan upgraden (pc-prive project).

Ik heb nooit problemen gehad met m'n rev.1.1 board, dus vandaar dat ik het nu weer heb gekocht. Ik clock nix over en laat alles lekker standaard draaien.

Vanavond alles een beetje overbouwen (oude hardeschijven etc.), en dan eens ff benchen. Ben zeer benieuwd. Vooral naar de prestaties van de cooler qua geluid en koeling.

Het is nu vanavond:
Mooi, ff gebenched en 8774 3dmarks
temp cpu = 43 graden
system temp = 45 graden (das weer raar natuurlijk)

En m'n cooler is een flink stuk stiller, kan ook haast niet anders, want is een 80mm fan, die de helft aantal toeren draait van m'n vorige.

Ik ben tevreden.

Het enige jammere is dat de zaak waar ik het besteld had er ff 512mb vergeten in te steken zijn. Dus heb nu "maar" 512mb intern ipv 1024. Maar dat komt nog wel.

[ Voor 0% gewijzigd door DeWaanzin op 09-08-2002 22:22 . Reden: geupdate ]

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:57

S1W

borgdavile schreef op 13 augustus 2002 @ 09:57:

Het hoogste wat ik hem krijg met alle voltage van DDR/AGP/Core op het maximum van het moederbord is 11,5 x 146 = 1679 Mhz. Hij zit dan stressed rond de 60 graden. Dit lijkt mij niet te warm. Dus een andere koeler denk ik niet nodig te hebben, als ik hem verder kan overclocken koop ik een andere koeler maar volgens mij gaat ie niet verder als die 1679 Mhz.

Heeft er al iemand een unlocked XP-tje erop gehad? Zou ik er meer uit kunnen halen als ik hem unlock? Is er een voltage mod mogelijk? Zo ja, dan krijg ik de FSB ook nog wat hoger. Maar nu krijg ik rare vastlopers als ik hem boven de 146 zet.
Hmmm... heb hem nu op 147 staan met alle voltages >>Default<<. Zal strax ff proberen of ik hem hoger krijg... Temp idle is 47gr, stressed rond de 55.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 17:39
edit:

heb 3dmark Se op 11*157 gedraait (geen vastloper , alleen eerste 4 tests)= 1727 mhz. 9400 punten gehaald :) alleen probeerde een game maar crashte na 5 min al :X
laat hem dus maar 11*150 draaien

mijn processor draait op 1650 mhz (=unlockt) 11*150. ik kan hem op 11*155 = 1705 mhz laten draaien maar dan krijg ik bij games na een tijdje vastlopers. multipliers onder de 11 werken niet (geen goede unlock :( ). kan hem wel op 12.5*133 laten lopen = 2000+ maar op 11*150 is hij sneller + 100% stabiel
S1W schreef op 13 augustus 2002 @ 15:24:
[...]

Hmmm... heb hem nu op 147 staan met alle voltages >>Default<<. Zal strax ff proberen of ik hem hoger krijg... Temp idle is 47gr, stressed rond de 55.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 17:39
er waren idd temp problemen met de 1.1 revisie. Misschien dat gigabyte het heeft opgelost bij de 2.0 :? 29 graden voor een xp2000+ is wel errug laag trouwens dat kan niet kloppen want die 2000+ zijn heethoofden. Voel anders eens aan je koelblok of je temp idd ok is. 12.5*133 klopt idd =2000+

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
amdrulezzz schreef op 13 augustus 2002 @ 19:50:
er waren idd temp problemen met de 1.1 revisie. Misschien dat gigabyte het heeft opgelost bij de 2.0 :? 29 graden voor een xp2000+ is wel errug laag trouwens dat kan niet kloppen want die 2000+ zijn heethoofden. Voel anders eens aan je koelblok of je temp idd ok is. 12.5*133 klopt idd =2000+
IDLE temp nadat ik hem op 2000+ heb gezet is 32 graden.
De kast temp is 36 graden.
Vind ik trouwens niet echt kloppen die kast temp.
Want ik heb een super airflow.
2x 80mm Enermax 12V intake
en 3 x 80mm Enermax 12V outtake.
Er zitten alleen 2 rounded IDe kabels en 1 stroomkabeltje in de weg. De rest is allemaal verborgen :)

Ik meet met een ander tempdingetje dat mijn kast 25 graden is.
De heatsink is gewoon koud.

Verwijderd

HMZZZZ WHAAAAAA IK KEEK NET IN DE BIOS
EN IK ZAG NAAST CPU TEMP. 100 GRADEN STAAANN !!@*&%!@%!%!
IK HEB HEM GELIJK UITGEGOOID WOOOH>. waar kan dat aan liggen?!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:17:
HMZZZZ WHAAAAAA IK KEEK NET IN DE BIOS
EN IK ZAG NAAST CPU TEMP. 100 GRADEN STAAANN !!@*&%!@%!%!
IK HEB HEM GELIJK UITGEGOOID WOOOH>. waar kan dat aan liggen?!
uhh je cooler hé. instaleer je cooler een goed op de processor, ennuh, kijk ook of je het capslock toetsje op je toetsenbord kan vinden

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54
S1W schreef op 13 augustus 2002 @ 15:24:
[...]

Hmmm... is dit ook een 1800+ ??? Bij mij loopt ie meteen vast als ik de voltages zo laag hou. En als ik het doe de temp idle is ong hetzelfde dan. Heb jij nog niet aan unlocken van cpu-tje gedacht? Want dit oc-resultaat is toch nog steeds erg klein.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:23:
[...]

ehehege ik was een beetje flip
ik heb die XP processor gekocht en kreeg er een cooler bij .. AMD certified!!
die zit er nu op !..
als ik die computertje aan doe dan gaat die cooler wel aan ..dus waaraan ligt het dan!?

trouwens als die cooler niet zou werken zou ik niet eens in WinXP kunnen gaan want die CPU fikt al kapot binne 3 seconde ofzo!!
Niets nieuws, heb ik ook. Je moet er maar mee leven. De temp meters zijn gewoon k*t. Kijk trwns wel ff of je auto je pc uit laat gaan bij te hoge temps, kan voor ervelende uitvellen zorgen...

En mocht er iets mis gaan, ruik je het vanzelf :P

• S1W

S1W

borgdavile schreef op 15 augustus 2002 @ 23:01:
[...]
Hmmm... is dit ook een 1800+ ??? Bij mij loopt ie meteen vast als ik de voltages zo laag hou. En als ik het doe de temp idle is ong hetzelfde dan. Heb jij nog niet aan unlocken van cpu-tje gedacht? Want dit oc-resultaat is toch nog steeds erg klein.
Jep, is een 1800. Ik weet dat 147 FSB niet echt schokkend is, maar met default voltages (ook mem) vind ik het wel prima zo... Wordt hij ook niet al te warm en loopt toch als een 2000+.

• Vorkie
  • Niet online
temp is altijd wel verschillend :)

Verder, pas je sig gelijk aan ennuh veel succes he met je nieuwe pcke ;) mijnes is ook stable :)

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12 09:49
Tha_Freak schreef op 20 augustus 2002 @ 15:23:
Ik heb dus ook last van krakend geluid en wil het graag weg hebben.
Weet iemand hier wat voor, heb die drivers gedownload en geunzipped maar wat ik verder moet doen weet ik zo gauw niet.

En nog een ander iets.
Bij die gigabyte health utility tool staat me system fan op 0 rpm.
Met MBM krijg ik temperaturen van 60-70 graden te zien.
Lijkt mij dat er hier iets mis is.
Kan ik die system fan ook weer ergens aan zetten of hoort die op 0 rpm??
Mischien dat je fan niet doorgeeft aan je mobo hoe snel hij draait. Het zal wel aan je fan liggen. En kijk eens of hij draait. Als dat zo is, is er toch niets aan de hand :?

is die 60-70 de temp van je mobo of van je je cpu? Als die van je mobo is dan is er wat aan de hand. Volgens mij kan dat niet eens??? Heb je eigenlijk wel een rev 2 of niet. Bij eerdere rev werd de temp te hoog aan gegeven. Dat zou het kunnen zijn. Anders zou je even kunnen kijken of je koeler goed zit. En je zou er artic silver op kunnen doen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

wie had eerst de rev 1.x en toen de rev 2.0? Ik vraag me nl. af hoeveel lager die temps dan zijn met de nieuwe rev om een indruk te krijgen hoeveel de rev 1.x nou afwijkt

• Smarron

Smarron

The bend

MeIsTwisted schreef op 22 augustus 2002 @ 21:54:
wie had eerst de rev 1.x en toen de rev 2.0? Ik vraag me nl. af hoeveel lager die temps dan zijn met de nieuwe rev om een indruk te krijgen hoeveel de rev 1.x nou afwijkt
In dit topic zijn er een aantal mensen die de 1.1 hebben omgeruild voor een 2.0 of een ander merk bord, waar de temps ruim 10 graden lager lagen van de CPU, niet van systeem zelf.

Er zijn zat problemen geweest met de 1.1. Ik heb er zelf ook geen last van, maar misschien hebben we gewoon geluk gehad.

Ik heb nog even een vraag voor diegenen die een AMD Duron of Thunderbird op dit mobo hebben zitten. Ik heb een vriend die zijn TBird 1,0Ghz niet op die snelheid kan krijgen. Hij zit op 750Mhz vast. Als we op het mobo de jumper op 133 zetten, boot hij niet. Wat kan het zijn ?

• DeWaanzin

DeWaanzin

MeIsTwisted schreef op 22 augustus 2002 @ 21:54:
Ik had eerst een 1.1 met temps altijd boven de 50 graden

Nu heb ik dus een 2.0 en m'n temps zijn CPU:45 graden en Case:39 (het is ook stukje kouder buiten, dan vorige week natuurlijk).

Maar vergelijk is niet helemaal eerlijk, want ik heb er nu een andere koeler op zitten.

Maar ik was gewoon tevreden over m'n 1.1, maar kon alles goed doorverkopen, dus toen heb ik een 2.0 gekocht. Nooit geen problemen met die 1.1 gehad. Ik had er ook geen GF4 kaart op, maar een GF3 GTS TI200

Verwijderd

de temps van mijn 2100 proc liggen idle op 62 en stresses rond de 68 graden. Ik ga de gok gewoon nemen met die rev. 1.1 Moet je eerlijk zeggen dat ik alle vertrouwen heb in de deskundigheid van de leverancier.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12 09:49
MuErTo ChAvEz schreef op 22 augustus 2002 @ 21:02:
Snap het gedonder om de rev 1.1 niet hoor...

Ik heb dus de rev 1.1 en daar zit dan ook nog de gevreesde zware Geforce 4 Ti 4600 (gainward :) ) in. Je kan het bijna raden, maar ik heb dit kastje nu al bijna een 2 weken nonstop draaien (nonstop=no crashes ;) ).
Nou kan iemand me dan eens concreet vertellen wat er nou zou slecht en eng aan die rev 1.1.
Het lijkt alsof iedereen zich rucksichtlos elkaar napraat en dat er praktisch niemand echt ervaring heeft met de rev 1.1. Goed een herziene versie is natuurlijk beter (in de meeste gevallen) maar dat wil nog niet zeggen dat de rev 1.1 een tikkende tijdbom is... en dat je zou moeten vrezen dat je compje elk moment dood zou kunnen gaan...

Is het soms een klein hypeje misschien :?
Ik heb dus een rev 1.1 en het loopt voor geen meter. Loopt constant vast met freezes en ctd's en reboots ect. Ook gewoon random in windows ging ie er ineens uit. Wel een tikkende tijdbom dus. Hier kan ik dus echt niet mee werken.

En mijn temp was ook veel te hoog want ik heb alles goed gedaan en mijn idle temp is 56 graden. Een vriend van mij met mindere koeling (xp 2000 met mindere cpu koeler en 1 x 80 mm systeem) heeft 47 graden idle. (ik heb 4 systeem koelers, allen 80 mm).

Ik heb het kunnen terug brengen (de crashes) met de hier gegeven oplossing, door de vcore op +10% te zetten en de agp voltage op 1.6 te zetten. Hierdoor werd mijn idle temp echter wel 62 graden. Heb er nog steeds last van maar niet zoveel dus. Ben nu bezig met hem om te ruilen. :( :( :(

Ik geloof best dat jij er geen problemen mee hebt, wees blij, maar gaan dan niet zeggen van dat de mensen die er wel probs mee hebben het leuk vinden ofzo en er mee zitten te showen. dat slaat gewoon nergens op

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb zelf een 2.0, en mijn vriend heeft een 1.1. We hebben allebei geen probs, alleen zijn bios boot slomer, en mijn winXP boot slomer... Bij mij kraakt de onboard sound, en bij hem weet ik niet. Wel hebben we allebei die verschrikkelijke temp bug. Gelukkig kan ik met de 2.0 de fall-out temp zelf instellen (hebben ze die daarvoor geintr? >:)) Verder loopt ie in WinXP als een trein, en heb geen probs gehad...

Verwijderd

Ik ben in het bezit van revisie 2.0 en ben blij met de toegevoegde optie "thermal shutdown" in de bios.
Alleen vreemd is dat de shutdown pas vanaf 80 graden is in te stellen (en zelfs 110 is mogelijk!). Volgens mij is de hele zaak bij 110 graden al weggefikt of niet?
Weet iemand welke temp hier nou eigenlijk gemeten wordt? met CPUCool e.d. kan ik de cpu temp namelijk niet lezen.

Bij mij ligt de cpu temp rond de 70 graden (als ik in de bios kijk; dus idle!); met dezelfde cpu/cooling op een epox bordje kom ik maximaal tot 55 (stressed!).

Ik heb verder geen last van vastlopers e.d. alleen zo'n enorm temp-verschil vind ik nogal vreemd. Owja, m'n cooler zit er gewoon goed op.

• S1W

S1W

Vaag... 110 is idd erg hoog. Ik heb hem zelf op 85 gezet. Verder zou ik toch maar ff m'n cooler checken als ik jou was, want ik zit nu (met rev 2.0) op idle temp van 38 gr, en stressed een graadje of 45.

<offtopic> Exile bedankt voor het omruilen van m'n 1.1 voor een 2.0! </offtopic>

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 13:00

Beercase

So soft!

hmmmmm,
ik heb een xp 2000+ met een vulcano 7 bios f4, en die temps stijgen de pan uit..(57/62)
Ligt vast aan de bios.. Of is die + zoveel koeler:)

Hang loose, KiteSurfing for life!

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.