Ok, nu ik. Sinds een paar weken begon mijn P3B-F met Celeron 466 te freezen, vooral zolang de computer koud was. Toch niet lekker met het idee, ben ik gaan zoeken naar een nieuw bord + CPU. Kwam bij Exile terecht, en werd in 1 smak verliefd op die Gigabyte 7VRXP, mede door de lage prijs en de vele functies. Heb het bord praktisch blind besteld, samen met een Athlon XP 1600+ en 256 MB PC2700 geheugen van Dane-Elec. Ik had geen zin om een koeler uit te zoeken, dus verzocht ze de stilste te monteren, op hun "speciale" manier.
Vandaag om 12:15 kwam de bestelling binnen, en inmiddels zit ik te typen op mijn geinstalleerde WinXP zonder een centje pijn (afkloppen).
Het systeem zit in mijn goedkope Memo midi-tower, compleet met geluidsisolatie. De enige case-fan zit in de voeding. Over de kwaliteit van de voeding kan ik geen zak zeggen behalve dat er 300W op staat, en 3,3V max 14A levert. Ben nu te lui om te berekenen of de rail 200W aankan of niet.
Op het bord staat revisie 1.1, en Sisoft Sandra beweert dat het 1.0 is, waardoor ik nog meer ben gaan twijfelen aan dit produkt

Verder is de laatste karakter op de parallele poort de letter E.
Heb amper naar de BIOS gekeken, versie F4 btw, en heb de voltages en timings laten staan zoals ze waren. Standaard voltages. Wat ik wel vervelend vond is het volgende: heb de Promise op ATA ipv RAID gezet, en m'n DVD aangesloten op het 4de kanaal. Verder ingesteld dat ie moest booten van de Promise (ATA/RAID) en ook CDROM en SCSI. De Promise zegt dat er een bootable CD in zit, maar verder wordt er vertikt om daarvan op te starten. Heb uiteindelijk maar de DVD aangesloten op het tweede IDE kanaal en daarvan opgestart.
Ik heb er een Geforce 2 MX200 in zitten, dus rare hangers verwacht ik niet. Momenteel draai ik 3D in een window (Celestia, een freeware 3D Space Simulator).
Momenteel draai ik al een half uur stressed met de kast dicht, maar dat Gigabyte tooltje zegt me dat de
temp van de CPU 57 graden is. Systeem
temp is 44 graden. Moet zeggen dat me dat heel erg meevalt, aangezien m'n kast behoorlijk vol zit. Zeker valt het mee, aangezien de
temperatuur niet klopt. Ik trek net de kast open, en voel aan de base van het koelblok, en de chipset: het voelt aan als erg lauwe thee.
Misschien heb ik erg veel mazzel, of misschien moet ik Exile bedanken voor hun support en keuze van koelblok. De herrie valt trouwens ook mee. Mogen er rariteiten optreden (heb USB 2.0 en de onboard SB128 nog niet getest) dan laat ik dat weten.
Volledige specs:
Goedkope MEMO kast
het moederbord wat bij deze topic hoort,
Athlon XP 1,4 GHz,
256MB PC2700 Dane-Elec,
goedkope prut GF2-MX,
Tekram Fast SCSI-II adapter,
Plextor UltraPlex 40x (waar ik de SCSI controller voor heb

),
LiteOn BurnProof geval,
Toshiba DVD nogwat,
SoundBlaster Levend,