Hallo, ik heb een tijdje geleden me gebroken draadloze hoofdtelefoon omgebouwd zodat je hem met 2 tulpstekkertjes in je verstekker kan rammen. Maar ik vind het signaal toch iets te zwak. Waarmee kan ik het signaal versterken? Met een standaard antenne versterker, werkt dat ook met transmitter?
Verwijderd
Wat wil je nu precies versterken? Het audiosignaal of het RF antennesignaal?
Op welke frequentie werkt die koptelefoon?
IK wil het antenne signaal verkrachtigen. Ik wil dus het signaal van dat uitzend ding versterken. Die koptelefoon heb ik de ontvanger uitgehaald en aan deze heb ik tulpstekkertjes gemaakt. Eigenlijk weet ik niet precies op welke frequentie hij werkt (FM, maar ja ....)Op vrijdag 05 april 2002 14:07 schreef DaBit het volgende:
Wat wil je nu precies versterken? Het audiosignaal of het RF antennesignaal?
Verwijderd
En da's nou net een van de meest essentiele dingen die je moet weten. Staat meestal wel op de zender, btw.
maar werkt een antenne versterker nietOp vrijdag 05 april 2002 16:31 schreef DaBit het volgende:
En da's nou net een van de meest essentiele dingen die je moet weten. Staat meestal wel op de zender, btw.
Die draadloze koptelefoons werken ergens in de 400 MHz band. Er een antenneversterker achter hangen zal je niet glad zitten, aangezien de antenne geheel is ingebouwd in de zender. Mocht je daar toegang toe krijgen, dan kan je het beter eens proberen om de antenne te verlengen met een stuk draad.
heb ik al gedaanOp vrijdag 05 april 2002 19:39 schreef polaris het volgende:
Die draadloze koptelefoons werken ergens in de 400 MHz band. Er een antenneversterker achter hangen zal je niet glad zitten, aangezien de antenne geheel is ingebouwd in de zender. Mocht je daar toegang toe krijgen, dan kan je het beter eens proberen om de antenne te verlengen met een stuk draad.
kickOp vrijdag 05 april 2002 22:50 schreef mast3r het volgende:
[..]
heb ik al gedaanmaar ik wil dat antenne signaal versterken
mijn mening hierover ?
-> gaat niet !
-> gaat niet !
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Op zaterdag 06 april 2002 17:02 schreef Skeleton het volgende:
mijn mening hierover ?
-> gaat niet !
tuurlijk gaat het wel
Reality beats fiction by far!
Een antenneversterker voor TV is meestal bedoeld voor 500-600 MHz. Het 400 MHz signaal van de koptelefoon zou je er ook wel mee moeten kunnen versterken. Houd er wel rekening mee dat de typegoedkeuring bij dit soort geknoei vervalt. Je bent dan dus in feite illegaal aan het zenden - een misdrijf.
er staat naast ons een flat 7 meter afstand. En daarop staat zo'n zendmast misschien kan ik 's avonds even een draadje doorlussenOp zaterdag 06 april 2002 19:18 schreef polaris het volgende:
Een antenneversterker voor TV is meestal bedoeld voor 500-600 MHz. Het 400 MHz signaal van de koptelefoon zou je er ook wel mee moeten kunnen versterken. Houd er wel rekening mee dat de typegoedkeuring bij dit soort geknoei vervalt. Je bent dan dus in feite illegaal aan het zenden - een misdrijf.
Verwijderd
ja, als je een antenneversterker hebt liggen, dan kun je het proberen. Officieel mag het niet, maar dat mag met zoveel dingen niet. Zo lang je er niemand mee tot last bent, kraait er geen haan naar.
Werkt het niet, dan zou ik het idee maar opgeven. Je kunt nog een betere antenne bouwen, maar dan houd het wel ver op. Een vermogenstrap erachter bouwen is echt teveel werk om te besteden aan zo'n klotezender in zo'n koptelefoon.
Werkt het niet, dan zou ik het idee maar opgeven. Je kunt nog een betere antenne bouwen, maar dan houd het wel ver op. Een vermogenstrap erachter bouwen is echt teveel werk om te besteden aan zo'n klotezender in zo'n koptelefoon.
ja ik ga nog een keer een grote FM zender bouwenOp zaterdag 06 april 2002 22:47 schreef DaBit het volgende:
ja, als je een antenneversterker hebt liggen, dan kun je het proberen. Officieel mag het niet, maar dat mag met zoveel dingen niet. Zo lang je er niemand mee tot last bent, kraait er geen haan naar.
dan moet je HIER zijnOp zaterdag 06 april 2002 22:59 schreef mast3r het volgende:
[..]
ja ik ga nog een keer een grote FM zender bouwen
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Bij display kan je voor 11 euro een 1 mw velleman fm zendertje halen (100-108 mhz, dus kan je via normale radio ontvangen). Wanneer je die goed opbouwt kan je daar echt 100den meters mee zenden, mischien is dat wat?Op vrijdag 05 april 2002 22:50 schreef mast3r het volgende:
[..]
heb ik al gedaanmaar ik wil dat antenne signaal versterken
echt waarOp zaterdag 06 april 2002 23:10 schreef Lampje het volgende:
[..]
Bij display kan je voor 11 euro een 1 mw velleman fm zendertje halen (100-108 mhz, dus kan je via normale radio ontvangen). Wanneer je die goed opbouwt kan je daar echt 100den meters mee zenden, mischien is dat wat?
die koptelefoon zender kwam 150 - 200 meter verOp zaterdag 06 april 2002 23:58 schreef mast3r het volgende:
[..]
echt waarik had net alle losse onderdeeltjes gehaald om die velleman na te maken, maar als dat zo is dan koop ik daar gewoon die complete. Want ik ga voor het echte werk
Pagina: 1