Toon posts:

HELP, Wat doe ik verkeerd in Winroute??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn privé pc een internetverbinding via @home. nu heb ik mijn zakelijke laptop aangesloten via een intern netwerk op mijn privé-pc (met Winroute Lite 4.2.1) en gebruik daarom een dynamisch IP-adres
Nu is het zo dat ik met mijn laptop een VPN-verbinding kan maken met de zaak (met Nortel VPN) Even voor de duidelijkheid--> Ik mag niets op de laptop veranderen of software aanbrengen!!
Ik wil de verbinding hoofdzakelijk gebruiken om mijn meel binnen te halen (via Lotus Notes) Ik heb het nu al zo voor elkaar dat ik het internet op kan maar ik kan niet via die VPN-verbinding connecten met de zaak. Ik krijg dan de volgende melding:

Usually this error indicates that a Firewall ispreventing IPSecurity packets from reaching the Extranet Switch"

Het eerste wat ik toen geprobeerd heb is natuurlijk om mijn Firewall (ZoneAlarm) uit te zetten. Maat het probleem bleef zich voordoen.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Heel graag zelfs!

Groeten:
Maurice

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over wat voor VPN verbinding hebben we het hier, een IPsec VPN, L2TP ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dat het over IPSec ging kon je uit het verhaal afleiden. Draait Zonealarm op dezelfde machine als winroute, of heb je dat op de laptop draaien?

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Op donderdag 04 april 2002 15:54 schreef -Rieske- het volgende:
Groeten:
Maurice
Die mag je weglaten (maar daar had je ook wel achtergekomen zodra je de FAQ had gelezen, waar je nu blijkbaar nog even niet aan toe bent gekomen...) ;)

Het helpt misschien meer als je ZoneAlarm compleet verwijderd. Dit klinkt misschien raar, maar ZA heeft soms de neiging om je TCP/IP protocol een beetje in de war te gooien. Sygate Personal Firewall is een goed alternatief, aangezien er van Sygate ook een router beschikbaar is (dat zou toch prima samen moeten werken).

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 05 april 2002 00:03 schreef Grasvezel het volgende:
Dat het over IPSec ging kon je uit het verhaal afleiden.
Mja.. maar is het IPsec over L2TP of anders?
Draait Zonealarm op dezelfde machine als winroute, of heb je dat op de laptop draaien?
ZA op laptop en Winroute op een Privé-PC lijkt me:
nu heb ik mijn zakelijke laptop aangesloten via een intern netwerk op mijn privé-pc (met Winroute Lite 4.2.1)
Wellicht ondersteunt die VPN client geen NAT traversal, dan lukt een IPsec verbinding niet (tenminste niet met AH, ESP wel).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device