Toon posts:

Hoe maak ik 2 netwerkconfiguraties op een pc??? (l

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weten jullie hoe je 2 netwerkconfiguraties maakt op een laptop??? Het is de bedoeling dat ik mijn laptop zowel op mijn thuisnetwerk als op het netwerk waar ik stage loop.

Op de stage gebruiken ze Nt als server, je weet wel met users en shares en inloggen mnet username en password. Maar thuis heb ik een gewoon peer to peer netwerk, zodat ik kan internetten en bestanden kan delen etc.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe je een netwerk in elkaar zet, maar ik weet echt niet hoe je het voor elkaar krijgt om een laptop/pc voor 2 verschillende netwerken geschikt te krijgen!!!

Help me aub uit de brand...

Dexterslab ;)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je zult een programmatje moeten installeren waarmee je kunt switchen tussen verschillende netwerkconfiguraties. Ikzelf gebruik MultiNetwork Manager; daar kan ik bij het booten al mee aangeven of ik thuis zit of op de TU/e. :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Gewoon hardware profielen gebruiken, het is omslachtig maar het werkt wel goed. *D

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Waar kan ik dat hingerige programaatje downloaden????

Alvast bedankt!

Dexterslab ;) likes the world of "to infinity and beyond"

Verwijderd

Volgens mij kun je gebruikers instellen.
Als je daarnaast ook nog hardware profielen aanmaakt dan moet het haast wel lukken.
-Laatste optie is mischien een tweede netwerk kaart instaleren in combinatie met hardware profielen.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hardware profielen werken niet, je TCP/IP instellingen gelden globaal en niet per profiel.

Die MultiNetwork Manager (shareware) kun je omlaaghalen op www.globesoft.com. Een serial moet je zelf maar ff zoeken ;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

geloof me, ik heb alles geprobeerd, ga naar http://www.netswitcher.com.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Suck gewoon de settings uit je register en prop die in een file :)
is het gewoon een klik op die file en je settings zijn gewijzigd :)

Powered bij meergranenbrood.

Pagina: 1