[PHP] nieuwspost systeem (ala T.NET?!)

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 08:43
Hoi,

Ik ben bezig om voor een website(prive site) een artikel/review/nieuws post-systeem te zetten.
Nu is er alleen 1 probleem, namelijk..... Hoe zet je je post op de site:?

[explain please]
De bedoeling is/was om een stukje te schrijven in Word. Dit zou, compleet met opmaak en plaatjes, moeten worden ge-upload naar mijn servertje. Deze zou het moeten converten zodat het mogelijk is om het artikel ala HTML te zien. Dus het artikel moet worden omgezet maar HTML. Het is niet de bedoeling dat jet het stukje in je browser ziet (IE en Word).
Probleem is dat deze hele mik op Unix moet gaan draaien en ik dus geen gebruik kam gaan maken van wvWare (aangezien je hier Word voor geinstalleerd dient te hebben :( )

Is het mogelijk om een .doc (word file) via PHP te converten, of hoe maakt T.NET dan gebruik van een zgn nieuwspost:?
Ik heb even gekeken op T.NET maar daar zie ik (via een plaatje) dat de invoer via een form gaat, en dus online tikken is (klopt dit:?)

Weet iemand een manier??

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dubbelpost:
[topic=451239]

Ik neem aan dat je de FAQ al gelezen hebt, zo niet dan raad ik je aan om deze toch eens te lezen ;)

Vorige topics kun je vinden door OF op je naam te klikken in een reactie van jou, door op je naam te klikken in de index of door te zoeken op je gebruikersnaam :)

• TheRebell
Klopt, ik heb al eens een draadje over dit 'probleem'geopend. Hieruit kwam echter niet veel goeds, met wvWare zou het kunnen, MITS het op Unix zou draaien natuurlijk. jammer genoeg kan dat niet EN het zou via PHP moeten..

Als dit nou ECHT niet mogelijk is, hoe gaat het dan op de meest andere sites:?, dat vraag ik me wel eens af. Gebruiken die ook een converter of doen deze het via een html form online intikken:?
Misschien schrijven en opslaan als HTML, kan ook nog. Jammer dat Word alleen bager code geeft en je nog met een losse map zit met de plaatjes....

[edit]
Misschien is er een ander programma (gratis) waarmee het mogelijk is om simpel een stukje te schrijven, incl opmaak en plaatjes, en deze mbt PHP om te kunnen zetten. PDF klinkt leuk maar om deze zelf te kunnen maken dien je dat programma te hebben...die kost Euro's :(

vandaar deze nieuwe :P
...sorry....

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

oZy

sorry hoor maar dit is toch echt ouwe koek.. searchen is ook een optie, u know

maar goed, ik zit toch te wachten tot thps3 klaar is met installeren :Z

het is sterk afhankelijk van de gebruikers die dus gebruik gaan maken van je cms. over het algemeen is het een predefined layout, dus de poster hoeft alleen de velden als bijv. titel, eventueel plaatje etc in te voeren, en daarna in de echte content kunnen custom tags gebruikt worden, net als hier op dit forum bij het posten van berichten.

het kan allemaal veel 'mooier' door bijv wvWare maar het is maar net wat je doelstellingen en producteissen zijn.

• TheRebell
(search heb ik gedaan maar oke...)

Maar hoe gaat het posten van nieuwsberichten/reviews op T.NET dan?

Invullen van een :
-titel
-je verhaaltje
lukt wel, tags qua opmaak(bold, italic, underlined) lukt ook nog wel maar dan moet je voor de plaatjes óf deze eerst uploaden en de naam in je post zetten óf je moet het plaatje ergens op een server zetten.

Hoe doet T.NET dit dan, als toch een van de grootste en meest bezochte?

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:02

Knutselsmurf

LED's make things better

Op woensdag 03 april 2002 00:50 schreef TheRebell het volgende:
(search heb ik gedaan maar oke...)

Maar hoe gaat het posten van nieuwsberichten/reviews op T.NET dan?

Invullen van een :
-titel
-je verhaaltje
lukt wel, tags qua opmaak(bold, italic, underlined) lukt ook nog wel maar dan moet je voor de plaatjes óf deze eerst uploaden en de naam in je post zetten óf je moet het plaatje ergens op een server zetten.

Hoe doet T.NET dit dan, als toch een van de grootste en meest bezochte?
Opmaak gaat gewoon via HTML. Plaatjes worden eerst upgeload naar T.net server.

- This line is intentionally left blank -

• TheRebell
Op woensdag 03 april 2002 01:50 schreef Knutselsmurf het volgende:

[..]

Opmaak gaat gewoon via HTML. Plaatjes worden eerst upgeload naar T.net server.
Oke, ik zie het wel hoe ik het ga doen...

-Online invoer van titel en verhaal
-opmaak mbv codes
-plaatjes uploaden via een popup en daarn akiezen van en plaatje uit een lijstje
en dan de hele mik óf in een file (als html) óf in de DBs. Daarna voor meerdere pagina's maar gewoon een zooi regels laten tellen, zou zo snel niet weten hoe je anders mooie losse pagina's kan maken.

Misschien nou een nieuwsposter van T.NET het ff kunnen vertellen of ff een screendumpie plakken (please) :)

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

ik raak een beetje in de war,
1 - in je vorige draadje ging alles op een windows systeem draaien, en was o.a. een probleem dat wvWare niet onder windows draaide
2 - nu gaat alles op unix draaien en kun je geen wvWare gebruiken omdat je dan wordt geinstalleerd moet hebben?

correct my if i'm wrong:
situatie 1: op de homepage van wvware is volgens mij een link naar GnuWin32 die een win32port beschikbaar stelt (of het werkt weet ik niet, maar proberen kan geen kwaad)

situatie 2: misschien is het mogelijk om abiword (waar ze het op de pagina over hebben) te gebruiken.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op woensdag 03 april 2002 02:08 schreef nxt het volgende:

2 - nu gaat alles op unix draaien en kun je geen wvWare gebruiken omdat je dan wordt geinstalleerd moet hebben?
weuh? wvware werkt geheel LOS van Word hoor?

Stop uploading passwords to Github!

• TheRebell
Op woensdag 03 april 2002 08:25 schreef papa_eend het volgende:

[..]

weuh? wvware werkt geheel LOS van Word hoor?
:? LOS van Word :?

Zal het ff uitleggen...
Mijn ontwikkel omgeving is een Windows omgeving met Apache. Als alles werkt wordt het over gezet naar een Unix systeem met Apache... dus vadaar...

Maar ga het denk ik maar zonder converter doen, alles maar online laten invoeren (al had het via Word mooier geweest). Nu moet ik nog maar zien hoe ik het mooi ga laten werken met meerdere pagina's..

papa_eend, op die site die je aanwees van het NVLF, waar draait deze converter dan op?

• Janoz
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Klopt, ik heb al eens een draadje over dit 'probleem'geopend. Hieruit kwam echter niet veel goeds, met wvWare zou het kunnen, MITS het op Unix zou draaien natuurlijk. jammer genoeg kan dat niet EN het zou via PHP moeten..
Tja.. waarom zou het wanneer je een nieuw draadje start ineens wel lukken?? Je kunt toch ook gewoon in je oude draadje verder gaan??

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.