Toon posts:

JPG naar EPS....

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik wil graag een bestaand JPG bestandje omzetten naar EPS, nu is dat niet het probleem echter is het JPG bestandje 150x100 pixels breed en hij moet nog vergroot worden naar 800x600.

Wanneer ik dit doe heb ik een niet om aan te zien EPS bestand qua kwaliteit.

Zijn hier trucjes voor ?

Verwijderd

vergroten == kwaliteitsverlies, niks aan te doen.

eventueel kan je vectorizen als het plaatje zich ervoor leent (flash ofzo kan dat wel)

Verwijderd

JPG is in principe een bitmap afbeelding, en een EPS is een vectorafbeelding. Als je alle pixels van de JPG zou omzetten naar vectoren, dan win je precies niks.

Ik weet niet om wat voor een afbeelding het gaat, maar ik zou het proberen te reproduceren in bijvoorbeeld Illustrator als het eenvoudig uit vectoren opgebouwd kan worden.

Misschien wordt het duidelijker als je het betreffende plaatje post, en aangeeft waarom je er een EPS afbeelding van wilt maken?

Verwijderd

Topicstarter
Er moet een EPS van gemaakt worden omdat het gedrukt gaat worden in een glasplaat.

Het is namelijk een logo dat op dit moment nog op een website staat.

Misschien dat de drukker iets voor me kan betekenen die het logo heeft ontworpen....

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 22:47 schreef SiDje het volgende:
Er moet een EPS van gemaakt worden omdat het gedrukt gaat worden in een glasplaat.
Okay, daar kan ik me wel wat bij voorstellen inderdaad.
Het is namelijk een logo dat op dit moment nog op een website staat.

Misschien dat de drukker iets voor me kan betekenen die het logo heeft ontworpen....
Als het om een echt logo gaat in de zin van een vector afbeelding, dan kun je misschien beter aan de ontwerper het origineel vragen? Ik mag tenminste aannemen dat je een logo niet alleen als JPG opslaat.

Er zit dan wel een goede kans in dat het origineel al een EPS of AI is :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 02 april 2002 22:49 schreef Cheatah het volgende:

Als het om een echt logo gaat in de zin van een vector afbeelding, dan kun je misschien beter aan de ontwerper het origineel vragen?
en anders zit er niets anders op dan het 'ff' te tracen in Illustrator.
Als je d'r een beetje handig mee bent dan is dat niet zo'n probleem..én een goede oefening :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 23:04 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

en anders zit er niets anders op dan het 'ff' te tracen in Illustrator.
Als je d'r een beetje handig mee bent dan is dat niet zo'n probleem..én een goede oefening :P
Of tracen met Adobe Streamline.

Verwijderd

of tracen in flash,

zijn zoveel manieren voor, als je het maar omzet naar vectoren en denk dat het met simpel logo op de hand het mooist/makkelijkst gaat.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 13:16
Op woensdag 03 april 2002 00:06 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Of tracen met Adobe Streamline.
idd geweldige uitvinding :D
een try-out: ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/streamline/win/4.x/sl4try.exe

of als het om een foto gaat kan je s-spline 2 gebruiken :)

werkt best goed, zie het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.shortcut.nl/images/example_original.jpg

normale pixel enlargement:
Afbeeldingslocatie: http://www.shortcut.nl/images/example_pixeled.jpg

en met s-spline:
Afbeeldingslocatie: http://www.shortcut.nl/images/example_s-spline.jpg

maar als het om een sticker of een ruit gaat o.i.d. zullen ze hem toch
altijd in vectoren willen hebben :)

//

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Als het om een paar simpele vormen gaat kan je het beste de path tool pakken en die vormen over trekken. Daarna exporteer je die paden naar Illustrator en zet je het om in een resolutie onafhankelijke EPS (moet ook direct is Photoshop kunnen, nooit gedaan)

Gaat het om meer een bitmap of iets foto-achtigs dan vrees ik het ergste voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Dat Spline werkt inderdaad goed, alleen jammer dat je bij een ongeregistreerde versie ook zo'n watermerk over je afbeelding krijgt.
Verder is het ook niet te saven, ik weet dat het "NOT DONE" is om naar serials te vragen, maar weet iemand waar toch een proggie te downloaden is die mij ff snel kan helpen ?

'k Heb er namelijk haast mee.....

Thnx.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op woensdag 03 april 2002 10:02 schreef Spiney het volgende:
Als het om een paar simpele vormen gaat kan je het beste de path tool pakken en die vormen over trekken. Daarna exporteer je die paden naar Illustrator en zet je het om in een resolutie onafhankelijke EPS
Ehm, het lijkt me een beetje suf om in een pixelprog paden te gaan tekenen en die later naar Illustrator te exporteren... begin dan gelijk in Illustrator!
File-->place-->plaatje importeren-->ff vergroten naar ongeveer A4-->CTRL-2 om het te vergrendelen-->nieuwe layer-->tekenen maar.

Ik heb 2 jaar lang voor een beletteringsbureau logo's getraced op die wijze en dat gaat heel soepel, mits je wat basiskennis van Ill. hebt.

www.jurgroessen.nl

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op woensdag 03 april 2002 10:21 schreef SiDje het volgende:
Verder is het ook niet te saven, ik weet dat het "NOT DONE" is om naar serials te vragen, maar weet iemand waar toch een proggie te downloaden is die mij ff snel kan helpen ?
Sorry, maar daar doen we dus niet aan, zie de FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Net zoals jou willen softwaremakers ook hun geld verdienen, en dat doen ze niet als iedereen ergens een serial vandaan haalt zonder licentie te betalen.

Verwijderd

Ik heb een progje nodig om .jpg om te zetten in .eps. Het liefst een gratis progje natuurlijk (en draaiend onder windows XP). Weet iemand zo'n progje?

Het is om plaatjes oop te nemen in verslag geschreven in LaTeX.

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 20:40 schreef Koensel het volgende:
Ik heb een progje nodig om .jpg om te zetten in .jpg. Het liefst een gratis progje natuurlijk (en draaiend onder windows XP). Weet iemand zo'n progje?

Het is om plaatjes oop te nemen in verslag geschreven in LaTeX.
JPG naar JPG.. Wat had je daarbij precies in gedachte? :?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hij bedoelt natuurlijk ook EPS

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 20:52 schreef Flat© het volgende:
hij bedoelt natuurlijk ook EPS
Precies ;)

Verwijderd

http://ftp.yars.free.net/pub/software/tex/win32/tools/jpg2ps/

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Het is trouwens gewoon zoekwerk met Google bijvoorbeeld.

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 21:04 schreef Cheatah het volgende:
http://ftp.yars.free.net/pub/software/tex/win32/tools/jpg2ps/

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Het is trouwens gewoon zoekwerk met Google bijvoorbeeld.
Ik heb het programmatjes jpg2ps al geprobeerd maar dat geeft hele slechte kwaliteit....

Ik heb wel gezocht met google maar kon eigenolijk geen fatsoenlijk gratis programma vinden. Ik hoopte dat hiet iemand was die iets handigs heeft. Bedankt voor de link trouwens.

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 09:27
heb ook een keer .gif plaatjes naar .eps om moeten zetten voor in een LaTeX document. Heb dat toen met Flash gedaan, was iets als 'trace bitmap' oid. En dan beetje met de instellingen spelen...

(momenteel maken we de documenten maar in HTML, een stuk makkelijker wat dit betreft :))

Verwijderd

Ik gebruik hier streamliner voor. Moet je hem met Photoshop overtrekken. Als het plaatje het toelaat, dan opslaan als psd, en dan openen in streamliner. Kan je hem converten en je snijpunten bijwerken. Daarna opslaan als eps. Ik ben er ook mee bezig wil toffe sticker hebben maar stickerman wilt het in eps formaat hebben zodat tie hem ook groter en kleiner kan maken. Maar ik doe ergens nog wat fout weet nog niet wat want als ik dat eps ding open in photoshop is het een zooitje maar dat ga ik morgen ff aan maat van me vragen die weet precies wat ik weer eens verkeerd doet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

(jarig!)
Op donderdag 13 juni 2002 23:32 schreef Traceman(KS) het volgende:
Ik gebruik hier streamliner voor. Moet je hem met Photoshop overtrekken. Als het plaatje het toelaat, dan opslaan als psd, en dan openen in streamliner.
Trek hem dan meteen over in Illustrator. Zit je ook op hezelfde niveau als de mensen die het moeten bewerken. Is even werk maar ok.. dat is ook de reden dat logo's in Illustrator gemaakt worden. Kun je er alles mee en dat is met een logo belangrijk.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik ga het woord CorelDraw noemen ! Dat gebruik ik altijd om logo's van klanten met de hand over te tekenen van bitmap naar vector. Werkt makkelijk en dus snel, als je het doorhebt ! En dat gaat om dezelfde reden, het moet worden geplot en dan kan alleen met een vectorbestand...

Mother, will they like this song?

Pagina: 1