Toon posts:

dremel{fake} hulpstukjes slijten te snel ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren een fake dremmel gekocht
van mannesman bij de praxis alleen als ik een stukje metaal
probeer door te slijpen gaat het schijfje binnen een paar seconden naar de maan is dit bij de orinele onderdel ook zo erg of is het een kwaaltje van al die dremmel zooi :r

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat tweakers bijna met hun dremel naar bed gingen maar dat valt dus best tegen

Verwijderd

Hier zijn meer topics over geweest.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
as said before.. laat da schijfje het werk doen.. dus niet erop hangen.. eventueel heeel klein beetje olie op da ding (correct me if im wrong)

Anders :

Verstevigde schijfjes kopen: met kunststof of diamant..

Verwijderd

ja wat verwacht je binnen 4 minuten??

:z dat je meteen antwoord krijgt ?
(edit)

ja ik heb dat trouwens ook alleen is deze vake dremel van
bosch ,maar ook hier zijn binnen de minuut de schijfjes gone !

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 19:38 schreef RaZoRhEaD het volgende:
as said before.. laat da schijfje het werk doen.. dus niet erop hangen.. eventueel heeel klein beetje olie op da ding (correct me if im wrong)

Anders :

Verstevigde schijfjes kopen: met kunststof of diamant..
ík druk er niet op ik laat het schijfje erop druken door het gewicht van dremel
het gaat hier om de fake schijfjes
zijn de orginele ook zo slecht

Verwijderd

ik heb zo'n fake dremel van velleman en de schijfjes die daarin zitten gaan +/- 2 80cm blowholes mee. voor de window had ik er ook een nodig.. Je hoeft er practisch geen kracht op te zetten, gewoon langzaamaan dat ding zn werk laten doen.

hier stond iets stoms :X

koop er gewoon echte dremel schijfjes bij, die zijn prima

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Ten eerste zijn de Dremel en -klonen zelf geen verkeerde apparaatjes (van wat ik hoor en lees), maar de schijfjes kunnen zeker wel van kwaliteit verschillen.

Voor het maken van gaten in je kast is het verstanding om NIET de met glasvezel versterkte schijfjes te gebruiken, want deze slijten idd errug snel (ik spreek uit ervaring). Er is ook een andere variant, maar daar weet ik de omschrijving niet van. Ik weet wel dat deze een stuk duurder zijn, maar ook veel langer meegaan.

De met glasvezel versterkte schijfjes zijn wel weer geschikt voor het afwerken (bijvoorbeeld om bramen te verwijderen).
Op maandag 01 april 2002 19:34 schreef computerboer22 het volgende:
ik dacht dat tweakers bijna met hun dremel naar bed gingen maar dat valt dus best tegen
Ow ja, het is niet gepast om na 4 minuten al te schoppen. Zie ook de FAQ

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
oke dan weet ik dat sorry voor het schoppen
dan ga ik morgen echte schijfjes halen :)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op maandag 01 april 2002 19:30 schreef computerboer22 het volgende:
probeer door te slijpen gaat het schijfje binnen een paar seconden naar de maan is dit bij de orinele onderdel ook zo erg of is het een kwaaltje van al die dremmel zooi :r
Sinds gisteren :? Op zondag :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 19:42 schreef wokmaster het volgende:
Ten eerste zijn de Dremel en -klonen zelf geen verkeerde apparaatjes (van wat ik hoor en lees), maar de schijfjes kunnen zeker wel van kwaliteit verschillen.

Voor het maken van gaten in je kast is het verstanding om NIET de met glasvezel versterkte schijfjes te gebruiken, want deze slijten idd errug snel (ik spreek uit ervaring). Er is ook een andere variant, maar daar weet ik de omschrijving niet van. Ik weet wel dat deze een stuk duurder zijn, maar ook veel langer meegaan.

De met glasvezel versterkte schijfjes zijn wel weer geschikt voor het afwerken (bijvoorbeeld om bramen te verwijderen).
[..]

Ow ja, het is niet gepast om na 4 minuten al te schoppen. Zie ook de FAQ
de met glasvezel versterkte schijfjes zijn de sterkste uit het assortiment hoor

edit-> http://www.dremel.nl/cgi-bin/eu2.storefront/1363136338/Catalog/1025

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 19:34 schreef computerboer22 het volgende:
Schop je topic niet zo omhoog

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 19:49 schreef GGS_VR6 het volgende:

[..]

Sinds gisteren :? Op zondag :?
sorry in de war door die poke paas dagen ik denk dat het nu zondag is

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op maandag 01 april 2002 19:30 schreef computerboer22 het volgende:
Als je te hard duwt, dus te snel wilt heb je dat. Je moet gewoon rustig aan doen. Ok, ok: dat andere gaat wel lekker snel maar je schijfjes ook.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Ik maak altijd eerst een soort geleidende groef erin, zodat je minder kans hebt om uit te schieten. Dat is vooral handig als je blowholes of andere ronde vormen aan het maken bent. Die dremel-schijfjes gaan best lang mee, als je maar niet de gewone hebt. Ik heb nu die heavy duty wheels omdat die glasvezel een beetje aan de grote kant waren.
Die heavy duty wheels kan je best wel lang mee doen, zo lang je maar niet niet in het plastic gaat kloten, want dan wil die weleens vast komen te zitten (iig hier wel :)) en dan kan die breken. Maar gewoon voor metaal vind ik ze wel handig.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 20:37
Ik heb nu een bijgeleverd schijfje erop. Ik heb een ferm. En dat schijfje heb ik al VEEL gebruikt, en die is nog maar een halve centimeter gekrompen.
Als je die cheap dingen GOED gebruikt, gaan ze langer mee dan die dure met glazvezel.
Je kan natuurlijk ook een metaal/diamant schijf kopen voor 12 euro....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:56 schreef Bredend het volgende:
Ik heb nu een bijgeleverd schijfje erop. Ik heb een ferm. En dat schijfje heb ik al VEEL gebruikt, en die is nog maar een halve centimeter gekrompen.
Als je die cheap dingen GOED gebruikt, gaan ze langer mee dan die dure met glazvezel.
Je kan natuurlijk ook een metaal/diamant schijf kopen voor 12 euro....
ik heb een manesman en die sh*t schijfjes slijten in 5 sec
helemaal weg het apparaat is wel goed

Verwijderd

er zit wel verschil in kwaliteit, van dremel heb je normale en heavy duty uitvoering die zijn iets dikker, en ook nog versterkt met vezeluitvoering, maar snel slijten doen je allemaal hoor, black & decker heeft ook goede schijfjes.
windows uitzagen van de zijwand case, kan je ook het beste doen met een decoupeerzaag met een zeer fijn metaalzaagje. :)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35
Heb zelf een ferm, niks mis mee. Maar die zijn juist zo goedkoop onder andere doordat de hulpstukjes wat 'minder' zijn. Maar diegene die je vaak gebruikt moet je gewoon orgineel van Dremel &copy kopen :)

Verwijderd

Je moet ook wel ff rekening houden met meelopen / tegenlopen slijpen. Als je je schijf er 'vol' in laat knallen, slijt'ie veel sneller.

• Almachtige
  • Laatst online: 30-07-2019
je kunt ook 2 schijfjes tegelijk opdoen, dan slijten ze minder snel en zullen ze niet zo snel breken! B-)
Maar een nadeel is dat de snede wel 2 keer zo dik is :'(

Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:44

spacy

+++

ik heb dezelfde, je moet de donkergrijze dubbelzijdige schijfjes gebruiken, maar dat zal je al wel doen ;-)

je moet hem dan op max toeren zetten = 30.000 RPM :9~
(zonder flexi, want die remt af)

en alleen de dremel besturen duwen is niet nodig, door het gewicht slijpt ie wel.

het eerste schijfje ging bij mij ook heel erg hard, kwam ook door toch iets te veel duwen, het 2e ging al langer mee, maar liet ik per ongeluk kapot knallen door hem scheef ind e sneede te zetten. (ik ben wel blij met de veiligheidsbril)

Verwijderd

Zucht rtfm???

Die schijven hoeven niet zo snel te slijten maar houd ff rekening met het volgende:

1.Staal kun je best slijpen met zo hoog mogelijk toerental.
2.Druk uitoefenen is fout, laat apparaat werken.
3.Indien je je houdt aan de regels en je schijfje is nog in enkele seconden weg dan moet je de (duurdere) met glasvezel versterkte schijfjes kopen, deze hebben een veel langere levensduur, deze zijn in elk geval leverbaar van dremel van nonames weet ik het niet maar meestal zijn ze wel uitwisselbaar en hierover weet jou locale doehetzelfboer wel meer te vertellen.

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 23:27
Heeft misschien niets te maken met de dremel, maar ik heb mijn blowholes gewoon met een decoupeerzaag gemaakt. Werkt prima. Alleen je moet natuurlijk niet te kleine ronde gaten proberen. Maar een 80mm hole ging prima. Pas wel op dat je hem niet scheef houdt anders breekt het blaadje (tja hoe weet ik dat he ;))

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Wat ook erg goed helpt tegen snel versleten schijfjes is niet op volle snelheid dremelen.

Dus gewoon het toerental een stuk omlaag doen, dan gaan je schijfjes een stuk langer mee. Verder is het raadzaam om niet in 1 keer door de kast heen te gaan maar in meerdere lagen, dat is ook veel beter voor de schijfjes.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
koop a merk accesoires, lees snij,schaaf,schuur,rasp,etc dingetjes...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik kan me wel voorstellen dat fake Dremels slechter gelagerd zijn, zodat het schijfje meer vibreert, of er iig. een beetje speling op de as zit. Dan zou het schijfje ook sneller slijten.

Anyway, ik moet mijn eerste gat nog dremelen, dus dit is misschien niet zo erg onderbouwd :).

Macbook Pro

Verwijderd

heavy duty.

Verwijderd

Je moet juist wél op vol toerental slijpen, anders heb je veel sneller dat er per omwenteling veel te veel materiaal weggehaald wordt (lees: Grote verspaningskrachten)
Pagina: 1