Nou... het "hoge" tempo waarmee deze regering besluiten maakt over de aanschaf van de JSF doet anders vermoedenOp dinsdag 02 april 2002 00:11 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Tsss.. tegen de tijd dat jij F16 piloot kan worden is dat ding allang vervangen door een ander
ik ga naar school
ben om 13:00 terug, cya guys then
En weer een post erbij...Op dinsdag 02 april 2002 07:54 schreef KIMBLE het volgende:
ik ga naar school
Eej ik dacht misschien kunnen we het zo doen dat we alle posky 747's, 767's en 777's in die Worl Ai gaan doen.
Ik heb al flink wat 767's erin zitten. Dus als iemand anders ff de 747's dot en nog iemand anders de 777's kunnen we dan ff dat bestandje "addtoaircraft" uitwisselen. Ik heb dus gewoon dat helemaal zo gelaten alleen maar veranderingen aangebracht bij bijvoorbeeld
"AI AA 767" dat is "American Airlines 767300ER" en de rest gewoon zo gelaten. Dan kan je dus iedere keer dat je een nieuwe plane erbij hebt gewoon ff dat plane opzoeken in dat lijstje en hem veranderen.
Maarja ik dacht als iemand me ff helpt met alle 747's (en iemand anders de 777's) in de desbetreffende posky's te veranderen dan gaat het allemaal een stukje sneller
Ennuh gewoon ALLE posky's erin zetten, zodat je gewoon de posky kan downloaden en die je dan hebt ook meteen als AI zullen gaan vliegen. Snappen jullie?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Even een kritische kantlijn voor alle AI-ers, was er niet een speciaal topic voor AI-vluchten? Valt me op dat de laatste pages veel over AI gaan. Get the hint?
Eeey, guess what I'm going to do today??????? (kheb geen school
) ???? nou??? Jaaa, ja Flig.....htsi...... FOUT! Ik ga Huiswerk maken en leren voor een PTA Herkansing en een boek lezen dat we morgen uit moeten hebben
Weer geen flightsim vandaag
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Anoniem: 16235
Hé, jongens, sorry dat ik eerder gevraagde vragen weer ga herhalen, maar het doorspitten van 20 topics met elk zo'n 1000 posts is me toch iets teveel gevraagd...
Ik loop steeds vaker en vaker tegen m'n grenzen en beperkingen aan met m'n Airbus in FS. Het gaat allemaal perfect, zolang er maar een ILS is en m'n standaard FS flightplan goed geimporteerd word. Maar zodra er iets mis gaat, gaat het dus echt mis. Vandaar weer ff het volgende:
1. waar was die VOR (onder andere) tutorial ook al weer? Ik probeer net de non-precision approach op het PSS forum te snappen, maar dat lukt me dus niet... Ik heb dringend les nodig.
2. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik zonder echte kaarten niet verder kom dan simpel FS vluchtjes plannen en importeren: handmatig vluchten invoeren gaat niet zonder kaarten. Waar kan ik die ook al weer het beste vandaan halen (kopen of downloaden)? Het gaat me dan voornamelijk om de highways en natuurlijk om approach plates en zo. En voor beide kan ik ook wel een tutorial gebruiken (hoe plan je nou eigenlijk een officiele vlucht, zonder bijvoorbeeld tegen het verkeer in te vliegen, hetgeen met FSNav schijnbaar gewoon kan).
Beetje domme vragen misschien voor iemand die al zo lang mee loopt in dit topic, maar zoals ik al zei: tot nu toe redde ik het altijd met mijn basiskennis, maar ik wil meer en verder...
Ik loop steeds vaker en vaker tegen m'n grenzen en beperkingen aan met m'n Airbus in FS. Het gaat allemaal perfect, zolang er maar een ILS is en m'n standaard FS flightplan goed geimporteerd word. Maar zodra er iets mis gaat, gaat het dus echt mis. Vandaar weer ff het volgende:
1. waar was die VOR (onder andere) tutorial ook al weer? Ik probeer net de non-precision approach op het PSS forum te snappen, maar dat lukt me dus niet... Ik heb dringend les nodig.
2. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik zonder echte kaarten niet verder kom dan simpel FS vluchtjes plannen en importeren: handmatig vluchten invoeren gaat niet zonder kaarten. Waar kan ik die ook al weer het beste vandaan halen (kopen of downloaden)? Het gaat me dan voornamelijk om de highways en natuurlijk om approach plates en zo. En voor beide kan ik ook wel een tutorial gebruiken (hoe plan je nou eigenlijk een officiele vlucht, zonder bijvoorbeeld tegen het verkeer in te vliegen, hetgeen met FSNav schijnbaar gewoon kan).
Beetje domme vragen misschien voor iemand die al zo lang mee loopt in dit topic, maar zoals ik al zei: tot nu toe redde ik het altijd met mijn basiskennis, maar ik wil meer en verder...
Op de site van piloincommand (ben nu op school dus kan de link niet geven) staan een hele boel vluchten!Op dinsdag 02 april 2002 09:59 schreef hellogoodbye het volgende:
Hé, jongens, sorry dat ik eerder gevraagde vragen weer ga herhalen, maar het doorspitten van 20 topics met elk zo'n 1000 posts is me toch iets teveel gevraagd...
En met Fsnav is het nog best te doen hoor! Ik maak nooit een plan met FS2002 en ik heb geen kaarten, en kan och gewoon vliegen
En ik land lekker alleen maar als er ILS is
Anoniem: 43578
dan weet jij zeker wel welk vliegtuig de J-063 isOp maandag 01 april 2002 23:38 schreef Uncle-Sam het volgende:
Hallo mensen,
WEER een klein/klote/nutteloos vraagje :):
HOE moet je dat 'worldai' opstarten.
Ik zie geen .exe bestand staan!
Dank u,
Uncle Sam (die later F-16 piloot wilt en zal gaan worden)
ik wil ook f16-helikopter piloot worden, maar ben in de derde selectie ronde afgevallen
Welk programmatje is dit?Op maandag 01 april 2002 22:21 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
ik heb dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
heet 'ai traffic'Op dinsdag 02 april 2002 10:29 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Welk programmatje is dit?
k heb het zelf ook, werkt wel goed, alleen het opslaan van je project duurt zo lang
waar kan je die dan dowloaden en op welke naam moet ik zoeken? Er zijn erzoveelOp dinsdag 02 april 2002 10:36 schreef J-063 het volgende:
[..]
heet 'ai traffic'
k heb het zelf ook, werkt wel goed, alleen het opslaan van je project duurt zo lang
hier de link:Op dinsdag 02 april 2002 10:39 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
waar kan je die dan dowloaden en op welke naam moet ik zoeken? Er zijn erzoveel
http://ftp.avsim.com/library/sendfile.php?DownloadID=13594
Op dinsdag 02 april 2002 10:53 schreef J-063 het volgende:
[..]
hier de link:
http://ftp.avsim.com/library/sendfile.php?DownloadID=13594
Kun je me vertellen op welk bestand ik moet zoeken?
Op dinsdag 02 april 2002 08:38 schreef Rateltje het volgende:
Even een kritische kantlijn voor alle AI-ers, was er niet een speciaal topic voor AI-vluchten? Valt me op dat de laatste pages veel over AI gaan. Get the hint?
Makkelijk om alles in 1 topic te houden he denk ik. In de topic titel staat toch nergens dat dit topic alleen over het besturen van planes dient te gaan?[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 20
Naar mijn mening is alles een klein onderdeel van het grote geheel.
Hieronder een foutmelding die ik nu krijg als ik mijn Traffic probeer te compilen.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
bij mij doet die het wel! je moet ff'tjes wachten, hij doet het niet meteenOp dinsdag 02 april 2002 10:58 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
hij doet het niet
Kun je me vertellen op welk bestand ik moet zoeken?
heb je al geprobeerd te compilen met alleen Tcompiler, dus niet in een AI editor? Als ik vanuit wincommander compile geeft Tcompiler netjes aan welke fout die in flightplans.txt tegenkomt.Op dinsdag 02 april 2002 11:03 schreef achappey het volgende:
[..]
[..]
Makkelijk om alles in 1 topic te houden he denk ik. In de topic titel staat toch nergens dat dit topic alleen over het besturen van planes dient te gaan?
Naar mijn mening is alles een klein onderdeel van het grote geheel.
Hieronder een foutmelding die ik nu krijg als ik mijn Traffic probeer te compilen.
[afbeelding]
Yeah, ik gebruik nooit een AI editor. Doe alles gewoon met de hand (copy-paste). Als ik een airport vergeten ben krijg ik altijd netjes te zien waar het fout is gegaan. Maar nu dit, onverklaarbaar. Het gebeurd op het moment dat ik een 43e aircraft toevoeg aan mijn Aircraft.txtOp dinsdag 02 april 2002 11:09 schreef rdluca het volgende:
[..]
heb je al geprobeerd te compilen met alleen Tcompiler, dus niet in een AI editor? Als ik vanuit wincommander compile geeft Tcompiler netjes aan welke fout die in flightplans.txt tegenkomt.
Als er 42 aircraft's in staan gaat het compilen wel goed. Ik heb de maker van TTools al gemaild, hoop dat hij me kan helpen.
Overigens maakt het niet uit wat ik als 43e plane toevoeg, heb er verschillende geprobeerd, ze gaan allemaal fout.
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Das maf idd. Ik heb er 72 planes instaan en nog niet zo'n melding tegengekomen.Op dinsdag 02 april 2002 11:14 schreef achappey het volgende:
[..]
Yeah, ik gebruik nooit een AI editor. Doe alles gewoon met de hand (copy-paste). Als ik een airport vergeten ben krijg ik altijd netjes te zien waar het fout is gegaan. Maar nu dit, onverklaarbaar. Het gebeurd op het moment dat ik een 43e aircraft toevoeg aan mijn Aircraft.txt
Als er 42 aircraft's in staan gaat het compilen wel goed. Ik heb de maker van TTools al gemaild, hoop dat hij me kan helpen.
Overigens maakt het niet uit wat ik als 43e plane toevoeg, heb er verschillende geprobeerd, ze gaan allemaal fout.
Heb je al geprobeerd nummer 42 te verwijderen en dan de 43e toe te voegen? Het probleem kan zitten in #42, vandaar.Op dinsdag 02 april 2002 11:14 schreef achappey het volgende:
[..]
Als ook dat niet helpt, ben ik bang dat alleen de maker iets met de foutmelding kan.
Thx voor de tips iedereen. Ik heb er een nachtje over na zitten denken wat het kon zijn. Ik baalde er behoorlijk van want wil me AI luchtruim lekker vol krijgen. 
Maar ik heb een workaround gevonden. Heb de FS dir gekopieerd naar een andere computer en daaro het hele zooitje gecompileerd en dat ging wel goed. Beetje wazig probleem dus, maar ben bleij dat ik verder kan.
Delphi32, jouw tip had ik ook nog geprobeerd en werkte ook niet helaas.
Maar ik heb een workaround gevonden. Heb de FS dir gekopieerd naar een andere computer en daaro het hele zooitje gecompileerd en dat ging wel goed. Beetje wazig probleem dus, maar ben bleij dat ik verder kan.
Delphi32, jouw tip had ik ook nog geprobeerd en werkte ook niet helaas.
hey ff een vraagje:
er heeft al iemand eerder dit gepost maar nooit antwoord op gehad. als ik een flight video maak dan kan ik hem niet afspelen.. hij gaat hem dan laden en dan blijft ie gewoon laden.. hij zit als het ware in een soort loop.
iemand die dit weet ???
er heeft al iemand eerder dit gepost maar nooit antwoord op gehad. als ik een flight video maak dan kan ik hem niet afspelen.. hij gaat hem dan laden en dan blijft ie gewoon laden.. hij zit als het ware in een soort loop.
iemand die dit weet ???
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik dacht altijd dat een F-16 een straaljager was ?!¿?Op dinsdag 02 april 2002 10:25 schreef J-063 het volgende:
[..]
dan weet jij zeker wel welk vliegtuig de J-063 is
ik wil ook f16-helikopter piloot worden, maar ben in de derde selectie ronde afgevallen. Heb jij al gesolliciteerd dan?
hou jij ff je bek aub , je begint me weer steeds meer te irriterenOp dinsdag 02 april 2002 08:14 schreef McFlipp het volgende:
[..]
En weer een post erbij...
McFlipp, Posky's 747's kan je beter niet als AI gebruiken. Die dingen zijn geen Gmax modellen en hebben dus geen gears ed. Bovendien vreten ze behoorlijk wat frames.
Je kan het beste alleen Gmax modellen en repaints gebruiken voor AI. Daarmee is de frame nog enigzins te doen.
Je kan het beste alleen Gmax modellen en repaints gebruiken voor AI. Daarmee is de frame nog enigzins te doen.
ja duh, ik bedoel dat ik f16 piloot wil worden OF helikopter piloot, maak mij niet uit, als ik maar vlieg bij de luchtmachtOp dinsdag 02 april 2002 13:16 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een F-16 een straaljager was ?!¿?
Misschien beginnen de meldingen in de trant van "ik ga nu even weg" of "ik ben weer terug uit school" de anderen ook wel te irriteren. Persoonlijk zit ik daar ook niet echt op te wachten.Op dinsdag 02 april 2002 13:44 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
hou jij ff je bek aub , je begint me weer steeds meer te irriteren
Ik kan me niet voorstellen dat je interesse hebt wanneer en hoe laat ik me bed uit kom en er 's avonds weer induik. (om maar te zwijgen van de andere dagelijkse bezigheden
Kom op zeg, je bent toch niet fysiek geraakt met een opmerking ? Gewoon voor kennisgeving aannemen.
een keertje is nie erg maar hij zit mij altijd op te kutteOp dinsdag 02 april 2002 14:29 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Kom op zeg, je bent toch niet fysiek geraakt met een opmerking ? Gewoon voor kennisgeving aannemen.
gister weer "probeer je zo snel mogelijk aan 3000posts ofzo komen" nou punt 1 das mij zaak en punt 2 ik doe het nie voor die stomme postjes
Ja, kimble, ff de spoilers omlaag laten, graag (om in FS termen te blijven sprekenOp dinsdag 02 april 2002 14:29 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Misschien beginnen de meldingen in de trant van "ik ga nu even weg" of "ik ben weer terug uit school" de anderen ook wel te irriteren. Persoonlijk zit ik daar ook niet echt op te wachten.
Ik kan me niet voorstellen dat je interesse hebt wanneer en hoe laat ik me bed uit kom en er 's avonds weer induik. (om maar te zwijgen van de andere dagelijkse bezigheden).
Die 'hallo ik ben weg', 'hallo ik ben er weer' , 'hallo ik ga slapen' en 'hallo ik ben wakker' posts mag je (en ieder ander die daar een handje van heeft) voortaan wel achterwege laten: daar zit echt niemand om te wachten, toch?
En laten we nu maar gelijk stoppen hiermee (dus ook niet reageren op deze post!!!) want het ging net lekker, de afgelopen tijd. We moeten niet om de 3 à 4 topics steeds maar weer ruzie gaan schoppen: dat wordt saai... Geef liever antwoord op mijn nog steeds onbeantwoorde vraag van vanochtend...
dan moet mcflipp ook weer niet mn hele dag gaan verpeste altijd want ik word daar gestoord vanOp dinsdag 02 april 2002 14:40 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
want het ging net lekker, de afgelopen tijd. We moeten niet om de 3 à 4 topics steeds maar weer ruzie gaan schoppen: dat wordt saai...
Hm, je haalde nét ff een belangrijk stukje uit de quote weg...:Op dinsdag 02 april 2002 14:41 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
dan moet mcflipp ook weer niet mn hele dag gaan verpeste altijd want ik word daar gestoord van
'(dus ook niet reageren op deze post!!!)'
We laten het hierbij, okay?
Goed. Waar is die VOR en zo tutorial nou ook al weer?!?
* KIMBLE mag reageren waarop ik wil
maar ik stop nu ook
maar ik stop nu ook
Hey dat was/is nog steeds mijn vraag..............En nog steeds geen antwoord op gekregenOp dinsdag 02 april 2002 13:07 schreef jos_zwa het volgende:
hey ff een vraagje:
iemand die dit weet ???
Anoniem: 37797
PC reseten wil wel eens helpen. (ik heb het maar 1x gehad)Op dinsdag 02 april 2002 13:07 schreef jos_zwa het volgende:
hey ff een vraagje:
iemand die dit weet ???
ik snap niet wat er cool is om veel posts te hebben. of ik er nu 345 heb of 2342234324 zal mij m'n reet roesten!! lekker boeije!!!!!!!!!!!!
als ik maar lekker screenies kan posten of vragen stellen.beantwoorden
en idd. het zal mij ook een worst wezen als er staat.. ben dan weer uit school enz. maar ik irriteer me er ook niet aan.
en idd. het zal mij ook een worst wezen als er staat.. ben dan weer uit school enz. maar ik irriteer me er ook niet aan.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
ik las dat iemand opzoek was naar de Airbus 380.
op deze link kan je de FS2002 versie vinden en nog meer typen vliegtuigen.
succes ermee
succes ermee
mee eensOp dinsdag 02 april 2002 15:01 schreef jos_zwa het volgende:
ik snap niet wat er cool is om veel posts te hebben. of ik er nu 345 heb of 2342234324 zal mij m'n reet roesten!! lekker boeije!!!!!!!!!!!!
kan mij het balle dat ik 3000posts heb/krijg ja een groot getal maar om er nou trots op te zijn
ik zit graag op dit forum en ik post er graag op, ik doe het echt nie om het getal wat hoger te maken
sorry maar ik vond dit zo'n

welke link?Op dinsdag 02 april 2002 15:03 schreef dutchplanet het volgende:
ik las dat iemand opzoek was naar de Airbus 380.
succes ermee
tampert, kriminalpolizei
Helpt niet bij mij.....tis wel vaag hoorOp dinsdag 02 april 2002 14:53 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
PC reseten wil wel eens helpen. (ik heb het maar 1x gehad)
Op dinsdag 02 april 2002 15:42 schreef Evilernie het volgende:
[..]
welke link?
dit is de link voor de o.a. de A380
http://pages.infinit.net/camsim/promax380.htm
Ff een vraagje voor alle PSS Airbus bezitters, zodra ik de engines aanzet gaan ze meteen naar 100% Thrust, en daar blijven ze ook ik krijg ze met geen mogelijkheid terug naar een normaal % (niet met het keyboard F1, of met +/-)
Dit gebeurd ook als ik start met een cold & dark cockpit. Zodra ik mijn engines start, gaan ze meteen naar 100% en daar blijven ze ook, dit is niet makkelijk met taxien
Iemand die hetzelfde probleem had? en ook een oplossing?
Dit gebeurd ook als ik start met een cold & dark cockpit. Zodra ik mijn engines start, gaan ze meteen naar 100% en daar blijven ze ook, dit is niet makkelijk met taxien
die Camil Valiquette heeft er echt geen kaas van gegeten. Ik vind zijn modellen echt niet mooi. En ik wil zo'n A380 echt niet vliegen zonder degelijk panel....Op dinsdag 02 april 2002 15:47 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
handig,
dit is de link voor de o.a. de A380
http://pages.infinit.net/camsim/promax380.htm
tampert, kriminalpolizei
Een conflict met de throttle van je joystick misschien?Op dinsdag 02 april 2002 15:48 schreef ChefChocolateball het volgende:
Ff een vraagje voor alle PSS Airbus bezitters, zodra ik de engines aanzet gaan ze meteen naar 100% Thrust, en daar blijven ze ook ik krijg ze met geen mogelijkheid terug naar een normaal % (niet met het keyboard F1, of met +/-)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
heb je misschien een joystick ofzo staanOp dinsdag 02 april 2002 15:48 schreef ChefChocolateball het volgende:
dan moet je die ff calibreren
Kijk das nou een snelle reply. bedankt! Ik heb al geprobeerd te calibreren, zelfs als ik GEEN joystick aansluit doet ie t, dus aan mijn joy ligt t niet geloof ik, nog andere ideen??
als je de AP uitzet doet die het dan nog?Op dinsdag 02 april 2002 15:54 schreef ChefChocolateball het volgende:
Kijk das nou een snelle reply. bedankt! Ik heb al geprobeerd te calibreren, zelfs als ik GEEN joystick aansluit doet ie t, dus aan mijn joy ligt t niet geloof ik, nog andere ideen??
het kan zijn dat de AP meteen gas geeft omdat het op 1 of andere manier zo is ingesteld
Anoniem: 31124
http://www.learntofly.tk/Op dinsdag 02 april 2002 14:44 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Hm, je haalde nét ff een belangrijk stukje uit de quote weg...:
'(dus ook niet reageren op deze post!!!)'
We laten het hierbij, okay?
Goed. Waar is die VOR en zo tutorial nou ook al weer?!?
Kan deze link misschien worden opgenomen in de eerste post van het volgende deel??
kan jij niet gewoon eens je eige tutorial af maken?Op dinsdag 02 april 2002 15:56 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
http://www.learntofly.tk/
Kan deze link misschien worden opgenomen in de eerste post van het volgende deel??
Op dinsdag 02 april 2002 15:57 schreef nealzie het volgende:
[..]
kan jij niet gewoon eens je eige tutorial af maken?

ik heb wat jij hierboven schrijft gedaan.Op maandag 01 april 2002 22:38 schreef rdluca het volgende:
[..]
De flightplans in Worldai zijn toegwezen aan deze planes (in de aircraft.txt van traffic.bgl):
AC#37,390,"AI AA 100"
AC#38,450,"AI AA 72S"
AC#39,460,"AI AA 738"
AC#40,470,"AI AA 757"
AC#41,480,"AI AA 762"
AC#42,480,"AI AA 763"
FS2002 zoekt dus naar planes met in de aircraft.cfg:
title=AI AA 100
Als die niet aanwezig zijn zullen die vluchten niet doorgaan.
Je moet dus zorgen dat een flightplan is toegewezen aan een plane die in je aircraft folder staat en in je aircraft.txt is opgenomen.
Voorbeeld:
Ik gebruik voor de KLM 767 routes de Posky 767 het flightplan ziet er dan zo uit:
AC#30,PH-BZC,30%,24Hr,IFR,15:14:57,00:09:41,390,......
in de aircraft.txt moet onder AC#30 dan wel een plane staan die in je aircraft folder van FS2002 staat, in mijn geval:
AC#30,480,"KLM 767-306ER"
maar zien nog steeds niks
ieder geval bedankt voor je uitleg
Ga ik ff proberen met die AP Kimble, thx!
-edit-
helaas, werkt ook niet..
-edit-
helaas, werkt ook niet..
Anoniem: 51137
Nope, niet gesolliciteerd.Op dinsdag 02 april 2002 10:25 schreef J-063 het volgende:
[..]
dan weet jij zeker wel welk vliegtuig de J-063 is
ik wil ook f16-helikopter piloot worden, maar ben in de derde selectie ronde afgevallen. Heb jij al gesolliciteerd dan?
Nog te jong
Ga wel doen als ik dan met bestraalde ogen mag.
en nee, ik ken de J-063 niet, ik ken er veel maar die niet.
greetz
ps: Welk onderdeel was dat dan waar je op af viel?
J-063 is de f16 die de mig naar beneden heeft gehaald in bosnieOp dinsdag 02 april 2002 16:17 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Nope, niet gesolliciteerd.
Nog te jong.
Ga wel doen als ik dan met bestraalde ogen mag.
en nee, ik ken de J-063 niet, ik ken er veel maar die niet.
greetz
ps: Welk onderdeel was dat dan waar je op af viel?
ik was afgevallen bij de GVSS, dan moet je in een simulator gaan vliegen. Je mocht 15 fout hebben en ik had er 16
als je wil solliciteren moet je op deze site kijken, erg handig en leuk, www.airwork.nl
hmm je mag 15 dingen fout doen???Op dinsdag 02 april 2002 16:30 schreef J-063 het volgende:
[..]
J-063 is de f16 die de mig naar beneden heeft gehaald in bosnie
ik was afgevallen bij de GVSS, dan moet je in een simulator gaan vliegen. Je mocht 15 fout hebben en ik had er 16. Gelukkig mag ik het over 2 jaar weer proberen!
als je wil solliciteren moet je op deze site kijken, erg handig en leuk, www.airwork.nl
er mag in het echt tog ook nix fout gaan
lol kijk de crew:Op dinsdag 02 april 2002 16:30 schreef J-063 het volgende:
[..]
ik was afgevallen bij de GVSS, dan moet je in een simulator gaan vliegen. Je mocht 15 fout hebben en ik had er 16. Gelukkig mag ik het over 2 jaar weer proberen!
Naam: Helen "Pijper-cub" Bakker
Naam: Remco "Simuflator" Kappert
echt LOL
ontopic: wat moet je dan doen in die sim
beetje met de knuppel bewege
nee uiteraard, maar jij kan meteen ALLES goed doen?ik dacht het niet, vandaar dat je fouten mag maken. Je moet je voorstellen dat alles nieuw is he, en dan zit je daar in zo cockpit van een cessna en moet je opstijgen, cross-checken, adf invoeren, cross-checken-, een rot-bochtje maken enz. dus voor de eerste keer is dat moeilijkOp dinsdag 02 april 2002 16:38 schreef nealzie het volgende:
[..]
hmm je mag 15 dingen fout doen???
er mag in het echt tog ook nix fout gaan
Anoniem: 51137
hey,Op dinsdag 02 april 2002 16:30 schreef J-063 het volgende:
[..]
Weet je of je als je bijvoorbeeld de G-turbulentie niet haalt kan wel door mag naar de Apache of moet je dan w88 en later de hele keuring opnieuw doen?
Thnx
ps: Ik heb ook een keer in een simulator gevlogen, van een Piper Warrior
je moet zo nauwkeurig mogelijk vliegen. Netjet opstijgen met 500f/m dan aflevelen op 2000feet. De hele tijd moet je blijven cross-checken. Bijv bij het klimmen is de cross-check: neusstand-snelheid-dwarshelling-koers-slipkogel. Bijv die slipkogel moet de hele tijd in het midden blijven. Je moet overal op letten en daarom is het zo moeilijk.Op dinsdag 02 april 2002 16:44 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
lol kijk de crew:
Naam: Helen "Pijper-cub" Bakker
Naam: Remco "Simuflator" Kappert
echt LOL
ontopic: wat moet je dan doen in die sim
beetje met de knuppel bewege
die G-turbulentie krijg je niet tijdens solliciteren, dat krijg je pas tijdens de opleiding. Nu denk je misschien dat is ook niet echt snugger, maar tijdens solliciteren ga je ook nog echt vliegen in een slingsby firefly (k weet niet of ik het wel juist spel) en dan ga je stunten, dan kijken ze of je er tegen kanOp dinsdag 02 april 2002 17:00 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
hey,
Weet je of je als je bijvoorbeeld de G-turbulentie niet haalt kan wel door mag naar de Apache of moet je dan w88 en later de hele keuring opnieuw doen?
Thnx
ps: Ik heb ook een keer in een simulator gevlogen, van een Piper Warrior
zo, nu genoeg off-topic
Slipkogel? Ken wel de tijgerslip, maar ik zal wel weer iets anders bedoelen 
Maaruh, wat is een slipkogel nou eigenlijk?
hmm dat zit geloof ik daaro bij je horizon (ik weet eigenlijk alleen waar die zit in il2)
das dat balletje wat bij een cessna bij de turcoordinator zit, of bijv bij de standaard boeing 737 bij de attitude indicator. dat ding moet in het midden blijven anders is je zwaartepunt verkeerd geloof ik, k weet niet precies wat voor nut het nu eigenlijk heeft, maar het had iets met zwaartepunt te maken geloof ik..........Op dinsdag 02 april 2002 17:05 schreef Robin Shrine het volgende:
Slipkogel? Ken wel de tijgerslip, maar ik zal wel weer iets anders bedoelen
Als er een slipkogel in zit lijkt het me sterk dat het een F-16 simulator is. In de lucht gebruikt de F16 geen rudders vanwege zijn snelheid (behalve natuulrijk bij crosswindlandig) maar daar kan je dan toch nooit op 2000 ft last van hebben.
btw sheik...een slipkogel is een instrument die aangeeft of je slipt of niet....Je ziet dan zegmaar een een kwart cirkel met water erin. In die vloeistof ziet een klein zwart kogeltje. Als je kist gaat slippen. Gaat die kogel naar een uiteeinde van dat buisje met die vloeistof erin...Een soort waterpas dus.
btw sheik...een slipkogel is een instrument die aangeeft of je slipt of niet....Je ziet dan zegmaar een een kwart cirkel met water erin. In die vloeistof ziet een klein zwart kogeltje. Als je kist gaat slippen. Gaat die kogel naar een uiteeinde van dat buisje met die vloeistof erin...Een soort waterpas dus.
tampert, kriminalpolizei
Maar bij Eviltje heet dat een 'piefje'Op dinsdag 02 april 2002 17:17 schreef Evilernie het volgende:
Als er een slipkogel in zit lijkt het me sterk dat het een F-16 simulator is. In de lucht gebruikt de F16 geen rudders vanwege zijn snelheid (behalve natuulrijk bij crosswindlandig) maar daar kan je dan toch nooit op 2000 ft last van hebben.
Ahaaa...das duidelijk weer 
Ratel, ga jij je poesje voeden
Ratel, ga jij je poesje voeden
heb ik ooit gezegd dat het een F-16 simulator was dan???????Op dinsdag 02 april 2002 17:17 schreef Evilernie het volgende:
volgens mij heb ik zelfs nog gezegd dat het een cessna was
nee....dat is iets anders....Op dinsdag 02 april 2002 17:22 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Maar bij Eviltje heet dat een 'piefje'
tampert, kriminalpolizei
ok sorry...Op dinsdag 02 april 2002 17:24 schreef J-063 het volgende:
[..]
heb ik ooit gezegd dat het een F-16 simulator was dan???????
volgens mij heb ik zelfs nog gezegd dat het een cessna was
tampert, kriminalpolizei
Mensen mensen......de slipcoordinator is idd de turncoordinator --> dus om je bochten te coordineren. Als je een bocht maakt moet je genoeg voeten en genoeg knuppel geven. Doe je dat goed, dan blijft het balletje in het midden, doe je iets verkeerd, dan zit dat balletje niet meer in het midden. Net zoiets als het 'piefje' bij een zweefvliegtuig (lama)Op dinsdag 02 april 2002 17:13 schreef J-063 het volgende:
[..]
das dat balletje wat bij een cessna bij de turcoordinator zit, of bijv bij de standaard boeing 737 bij de attitude indicator. dat ding moet in het midden blijven anders is je zwaartepunt verkeerd geloof ik, k weet niet precies wat voor nut het nu eigenlijk heeft, maar het had iets met zwaartepunt te maken geloof ik..........
Anoniem: 43679
Zo, ff weer een heleboel doorgelezen. Ik ben bezig om FS2002 er opnieuw op te zetten. Het werd echt steeds trager. Misschien is het ook wel eens een idee om up te graden.
Ik mis eigenlijk alleen nog ff het airbus 8 filmpje. Airbus 9 en 10 zijn wel gelukt. Kan iemand 8 nog een keertje sharen?
Thanks
Ik mis eigenlijk alleen nog ff het airbus 8 filmpje. Airbus 9 en 10 zijn wel gelukt. Kan iemand 8 nog een keertje sharen?
Thanks
Anoniem: 17784
Jongens, hoe ver zijn we met de Airbus filmpjes?? Ben 3 dagen van huis geweest en zal wel wat gemist hebben, ik het t\m 7 en 10 dus ik mis 8 en 9, iemand een linkje ofzo ??
En als balletje niet meer in het midden "hangt" vinden de passagiers het niet meer zo fijn.Op dinsdag 02 april 2002 17:30 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Mensen mensen......de slipcoordinator is idd de turncoordinator --> dus om je bochten te coordineren. Als je een bocht maakt moet je genoeg voeten en genoeg knuppel geven. Doe je dat goed, dan blijft het balletje in het midden, doe je iets verkeerd, dan zit dat balletje niet meer in het midden. Net zoiets als het 'piefje' bij een zweefvliegtuig (lama)
Dus de pief hangt dan tussen het balletje in? 
laat maar, niveau daalt door mij
laat maar, niveau daalt door mij
we zijn bij 10Op dinsdag 02 april 2002 17:30 schreef Camel het volgende:
Jongens, hoe ver zijn we met de Airbus filmpjes?? Ben 3 dagen van huis geweest en zal wel wat gemist hebben, ik het t\m 7 en 10 dus ik mis 8 en 9, iemand een linkje ofzo ??
voor requests moet je nog nie bij moi wezen
iddOp dinsdag 02 april 2002 17:31 schreef Loodeweickje het volgende:
[..]
En als balletje niet meer in het midden "hangt" vinden de passagiers het niet meer zo fijn.
Ik heb auto rudder uit staan. Denk toch dat jullie dat ook hebben of niet soms?
Oh ja... en wat doet die SR71 hier dan?? Fuel dumpen??

En heeft iemand een linkje voor die FDC (dat was toch datgene met al die stemmen)?

En heeft iemand een linkje voor die FDC (dat was toch datgene met al die stemmen)?
hoe doe je dat dan....ik heb het aanstaan. In heavy's is er tenslotte iets soortgelijks...
tampert, kriminalpolizei
heb je betaaldOp dinsdag 02 april 2002 17:34 schreef Loodeweickje het volgende:
niet betaald=niet krijgenOp dinsdag 02 april 2002 17:37 schreef Loodeweickje het volgende:
Aj, ik sta rood....
FDC
http://web.ukonline.co.uk/hmarch/
Nederlandse site met wat sounds
http://www.flightcomputers.nl/fcn_nl/fdc_nl.htm
http://web.ukonline.co.uk/hmarch/
Nederlandse site met wat sounds
http://www.flightcomputers.nl/fcn_nl/fdc_nl.htm
Hmmzzz ik heb dat precies gedaan, maar ik heb ff op EGLL gestaan (10min) en later ook nog een tijdje met speed op 32x, maar GEEN EEN vliegtuig gezien! Terwijl ik alle posky 767's erin had gezet, dan had ik er met 32x toch minstens eentje mogen zien?!Op maandag 01 april 2002 22:38 schreef rdluca het volgende:
[..]
De flightplans in Worldai zijn toegwezen aan deze planes (in de aircraft.txt van traffic.bgl):
AC#37,390,"AI AA 100"
AC#38,450,"AI AA 72S"
AC#39,460,"AI AA 738"
AC#40,470,"AI AA 757"
AC#41,480,"AI AA 762"
AC#42,480,"AI AA 763"
FS2002 zoekt dus naar planes met in de aircraft.cfg:
title=AI AA 100
Als die niet aanwezig zijn zullen die vluchten niet doorgaan.
Je moet dus zorgen dat een flightplan is toegewezen aan een plane die in je aircraft folder staat en in je aircraft.txt is opgenomen.
Voorbeeld:
Ik gebruik voor de KLM 767 routes de Posky 767 het flightplan ziet er dan zo uit:
AC#30,PH-BZC,30%,24Hr,IFR,15:14:57,00:09:41,390,......
in de aircraft.txt moet onder AC#30 dan wel een plane staan die in je aircraft folder van FS2002 staat, in mijn geval:
AC#30,480,"KLM 767-306ER"
Ik heb die POSky's gedownload, maar mis mijn throttle, COM & GPS panelen. Enig idee hoe dit komt? Ik zal waarschijnlijk ergens iets moeten aanpassen of niet?
[edit]
Moet je trouwens het proggie gmax.exe uberhaupt runnen om de complete mooie look van de posky's te krijgen of is default ook al okay?
[edit]
[edit]
Moet je trouwens het proggie gmax.exe uberhaupt runnen om de complete mooie look van de posky's te krijgen of is default ook al okay?
[edit]
Ik heb het programma GMAX.exe nog nooit gedraaid maar heb toch alle looks van GMAX. Ik wist niet eens dat er een GMAX prog bestond
okay, da's duidelijk.
enig idee waarom ik die screenies mis?
oh ja...lekker duh gehalte, maar eh....F2 zijn toch de trusters in reverse? Bij mij doet ie dat niet, ongeacht welk vliegtuig.
oh ja...lekker duh gehalte, maar eh....F2 zijn toch de trusters in reverse? Bij mij doet ie dat niet, ongeacht welk vliegtuig.
Dan moet je effe je default assisgnments aanpassen
Staat op je CD als je de pro-versie hebtOp dinsdag 02 april 2002 17:58 schreef Robin Shrine het volgende:
Ik heb het programma GMAX.exe nog nooit gedraaid maar heb toch alle looks van GMAX. Ik wist niet eens dat er een GMAX prog bestond
Oh...wat moet ik er dan mee? vliegtuigjes maken zeker...net of ik dat kan
Jippie het werkt toch met de AI 
Ik had ff gekeken wanneer er een KLM 767 zou opstijgen vanaf eham en ik hd in die flightplans.txt gevonden dat er eentje om 16:50 gaan vertrekken, dus ik om 16:45 daar naar toe, en verrek om 16:50 vraagt ie IFR clearance, taxied naar de runway en stijgt op!
zo nu ff een heleboel andere gmax modellen zoeken
Ik had ff gekeken wanneer er een KLM 767 zou opstijgen vanaf eham en ik hd in die flightplans.txt gevonden dat er eentje om 16:50 gaan vertrekken, dus ik om 16:45 daar naar toe, en verrek om 16:50 vraagt ie IFR clearance, taxied naar de runway en stijgt op!
Je kan erg veel fout doenOp dinsdag 02 april 2002 17:42 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Hmmzzz ik heb dat precies gedaan, maar ik heb ff op EGLL gestaan (10min) en later ook nog een tijdje met speed op 32x, maar GEEN EEN vliegtuig gezien! Terwijl ik alle posky 767's erin had gezet, dan had ik er met 32x toch minstens eentje mogen zien?!Wat kan ik fout doen? Achappey zegt dat het aan de " " kan liggen, zou dat kunnen?
Gaarne exact al je genomen handelingen opnoemen en zeggen welke proggies je hebt gebruikt. Erg lastig om je probleem op te lossen zonder die info
1). Komt doordat de panels gealiased worden. Oplossing is het gewenste panel (b.v. v/d default 777) in z'n totaliteit naar de POSky over te hevelen.Op dinsdag 02 april 2002 17:54 schreef Tai-Pan het volgende:
Ik heb die POSky's gedownload, maar mis mijn throttle, COM & GPS panelen. Enig idee hoe dit komt? Ik zal waarschijnlijk ergens iets moeten aanpassen of niet?
[edit]
[edit]
2). Je haalt twee zaken door elkaar. De nieuwe POSky modellen zijn ontworpen in GMax en daarna omgezet naar een FS2K2 "formaat". Je hoeft er niet zelf nog aan te sleutelen o.i.d.
1). Als ik nou wist wat je bedoelde met "screenies mis" dan zou ik je misschien kunnen helpenOp dinsdag 02 april 2002 17:59 schreef Tai-Pan het volgende:
2). Kan aan je instellingen liggen. Je weet toch wel dat je F2 *ingedrukt* moet houden om de motoren in reverse te zetten?
1) screenies zijn gps, throttle, kompaq en radiostack zie zwart zijn als ik ze wil openen. ik lees net over het 'moeten overhevelen' van deze panels, maar eh...:? huh/hoe?
2) ja, ik houd de F2 ingedrukt totdat ik via de flaps en spoilers al stil sta, maar ik zie niks veranderen aan thrustreverse op de engines
2) ja, ik houd de F2 ingedrukt totdat ik via de flaps en spoilers al stil sta, maar ik zie niks veranderen aan thrustreverse op de engines
Wie weet er een site waar "how to build your own cockpit" staat?
1). Ok, da's duidelijk. Panels "transplanteren" is simpel: kopieer de panel folder van (b.v.) de MS 777 naar de panel map van je POSky kist.Op dinsdag 02 april 2002 18:21 schreef Tai-Pan het volgende:
1) screenies zijn gps, throttle, kompaq en radiostack zie zwart zijn als ik ze wil openen. ik lees net over het 'moeten overhevelen' van deze panels, maar eh...:? huh/hoe?
2). Als je de engines ook niet in reverse thrust *hoort* gaan / op je instrumenten geen feedback *ziet*, dan lijkt het me een key assignment kwestie.
Op dinsdag 02 april 2002 18:05 schreef McFlipp het volgende:
Jippie het werkt toch met de AI
Hehe ik had dus nix fout gedaan, zoals je zag, ik was alleen een beetje ongeduldigOp dinsdag 02 april 2002 18:08 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Je kan erg veel fout doen
Gaarne exact al je genomen handelingen opnoemen en zeggen welke proggies je hebt gebruikt. Erg lastig om je probleem op te lossen zonder die info
Ennuh welke progie's? Notepad en ctrl-c, ctrl-v
Dit topic is gesloten.