Toon posts:

[LFS] Linux from Scratch wie gebruikt het?en hoe..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(toen was de regel vol)

[LFS] Linux from Scratch wie gebruikt het? En hoe heb je je extra tar-bals geinstalleerd (en welke)?

Ik zelf ben in januari begonnen met LFS 3.1, en daarmee was ik eind februari klaar (avonduurtjes werk). Toen ben ik doorgegaan met BLFS (beyond LFS), maar dat boek is nog lang niet af.

Samba, Apache, MySQL, tcpdump, mtr, iptraf, logrotate, which, telnet, ssh, wget, fcrontab heb ik dus zelf maar geinstalleerd. Maar da's een hoop gekloo[i|t] als je geen boek hebt dat je handje vasthoud.

zijn hier nog mensen waarmee ik kan 'teamen'?

Sendmail / Postfix, mpeg123, zelf een Mp3 speler schrijven met deze lib die playlist uit DB haalt, etc zijn dingen die ik allemaal nog wil doen, maar het zou handig zijn als ik niet meer alleen was in de woestijn :)

Verwijderd

[topic=452464/1/63]
Daar heb je een aantal medegebruikers van LFS. Ik ben zelf afgelopen donderdag met een nieuw systeempje begonnen, want mijn huidige installatie heeft een paar kleine foutjes. Ik gebruik dit systeem als desktop, mijn servers draaien Slackware en dat blijft ook wel zo.
Wat zit er allemaal in: LFS 3.2 met devfs, mc, gtk-2.0, glib-2.0, qt-3.03, Xfree 4.2.0, Openssh, bakken met libs voor plaatjes en muziek. in totaal zo'n 100 packages al toegevoegd aan mijn LFS 3.2 systeem. Ik wacht nog op het uitkomen van mozilla-1.0, KDE 3.0 en het kunnen downloaden van de OpenOffice source. Daarna is het systeem wel redelijk bij de tijd, nu alleen nog die sysv-boot er uit slopen.

Aangezien je een naar eigen inzicht ingericht systeem hebt zal het teamen moeilijker maken. Maar ik denk dat als je een probleem hebt dat er in dit forum wel hulp is te vinden :)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 00:14 schreef Masta-T het volgende:
Samba, Apache, MySQL, tcpdump, mtr, iptraf, logrotate, which, telnet, ssh, wget, fcrontab heb ik dus zelf maar geinstalleerd. Maar da's een hoop gekloot als je geen boek hebt dat je handje vasthoud.
Ik vond de hints van LFS erg handig. De wat meer uitgebreide hints zouden volgens mij zonder problemen als een hoofdstuk in BLFS kunnen komen.
Op maandag 01 april 2002 00:38 schreef janjanjansen het volgende:
Daarna is het systeem wel redelijk bij de tijd, nu alleen nog die sysv-boot er uit slopen.
Wat ga je in plaats van sysv gebruiken, BSD style? Ik ga binnenkort dit proberen te gebruiken, 't klink namelijk wel leuk. Maar eerst even een net bootdiskje maken :).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Ik zat inderdaad te denken aan BSD style, maar ik zal morgen met belangstelling die site eens bekijken. Ik had al eerder gezocht naar alternatieven maar een methode gebaseerd op perl lijkt me niet echt een goed alternatief, en ik heb nog ergens een pakketje neergehaald dat ik ook nog moet bekijken. De Gentoo manier (BSD-style) staat me ook wel aan, Maar bedankt voor de tip :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vond LFS net iets teveel van het goeie.. het installeren lukte bij mij op een gegeven moment ook niet helemaal meer.. had wat nieuwere versies van packages en dan werkten die patches van LFS niet meer blabla.
Ik gebruik nu Sorcerer Linux, een source-based distro die alles op maat voor jouw systeem compiled en ik moet zeggen die bevalt me erg goed.
Hier staat een aardige review.
Een distro die in 15 seconden opstart (op een Athlon 700 nb!) is gewoon lekker :) Zelfs Slackware Linux is nog bloated vergeleken bij Sorcerer.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

LFS is erg leuk om te doen :)
Heb nu ook een workstation met KDE3 RC3, Gnome 1.4 (bewust geen 2.0, heb wat favo 1.4 appjes), mozilla, xmms enz. enz. enz.
Dingen erin gefrut zoals DHCP ipv static IP optie in network config, enz. enz... kortom: prutsen... en prutsen roelt :)
En toch werk ik liever achter mijn debian bak...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

ik heb LFS 3.1 geinstalleerd met verschillende extra services. Het moet straks gaan draaien als ADSL router dus wat ik geinstalleerd heb is een dhcp en dns server, inetd, proftpd, apache, ssl en ssh. Dit gaat eerst een tijdje draaien om het systeem wat robuster te maken. Daarna komen er services op als samba en openLDAP. Ik gebruik iproute2 en iptables om te routeren naar het interne netwerk.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 02:40 schreef Bigs het volgende:
Ik vond LFS net iets teveel van het goeie.. het installeren lukte bij mij op een gegeven moment ook niet helemaal meer.. had wat nieuwere versies van packages en dan werkten die patches van LFS niet meer blabla.
Ik gebruik nu Sorcerer Linux, een source-based distro die alles op maat voor jouw systeem compiled en ik moet zeggen die bevalt me erg goed.
Hier staat een aardige review.
Een distro die in 15 seconden opstart (op een Athlon 700 nb!) is gewoon lekker :) Zelfs Slackware Linux is nog bloated vergeleken bij Sorcerer.
Natuurlijk kun je patches voor oude releases niet draaien op nieuwe releases. Deze fout had ik ook gemaakt in eerste instantie, toen ik dat doorkreeg ging het heel snel. En een volledige OS installatie van nog geen 400MB is natuurlijk erg mooi.

Nu heb ik dus gewoon 2 partities met een identiek systeem erop, en ruimte voor data, waar eerst slechts een distro op kon.

Verwijderd

hier ook een topic over LFS, ik schreef daar:
ik heb een vorig jaar zomer LFS op drie servers op mijn werk geinstalled, een mail, db en webserver. De mail en webserver draaien nu met 200+ dagen uptime dus best netjes, de dbserver heeft een hardware probleem.

Het prettige van LFS is dat je precies weet wat en wat waar is geinstalled. Ook begin je met een compleet kaal systeem waar je zelf kan kiezen wat je waar wilt installen. Mijn collega's vonden het in het begin wat lastig maar zijn nu best tevreden, helemaal omdat we afspraken hebben gemaakt t.b.v. upgraden.

LFS heeft geen packages dus iets de-installen kan lastig zijn, vandaar dat alle programma's (apache, postfix...) in een subdir worden geinstalled, is makkelijker te upgraden.
Hm.. laat ik ook ff wat van je vragen beantwoorden :) Hier heb je de commando's die ik gebruikte om mijn eigen servertje te bouwen. Onderaan staat hoe ik postfix heb geinstalled, misschien heb je er wat aan. Voor de rest staat er o.a. hoe ik cyrus-imapd, openldap, pam en nss_ldap heb geinstalled.
Pagina: 1