Toon posts:

[Win2K] Elke DVD speler (software) crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows 2000, en heb sinds kort een DVD spelertje te leen om te testen of dat werkt op mijn systeem (P2 400 MHz, 384 MBtjes ram, Live, riva TNT). Geen top-systeem, maar 't zou volgens vrienden geen problemen op moeten leven. De DVD's beginnen met spelen, maar bij t overgaan naar de volgende laag of bij het kiezen van een menu opties crashen ze allemaal. WinDVD, PowerDVD, DirectDVD. Ik begin te denken dat dit een probleem van Windows is. In de logboeken staat dat de DVD onleesbaar is, maar t zijn nieuwe DVD's. De speler is een Samsung DVDRW combo.
Kan iemand mij helpen??

[MISCCHIEN MODUS]
Misschien hoort dit in het HW forum thuis, maar ik vond het hier wel passen..
[/MISSCHIEN MODUS]

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Zou het niet komen dat windows een beetje last heeft van dat combo gebeuren. Misschien ziet windows em als een RW en niet als DVD. Check even in je hardware overzicht of ie als dvd of cdrw staat.

Verwijderd

Topicstarter
Windows ziet m perfect als DVD speler, en hij speelt ook wel af.. maar loopt dan vast als je een menutje kiest of overschakelt naar de tweede laag... :7

Verwijderd

Hmmm.. mischien is het DVD gedeelte van de DVDRW niet in orde.
Ik heb eens een DVDplayer gehad waar ik geen DVD in af kon spelen en wel een normaal CDr schijfje.
Was het DVD gedeelte van stuk ,was niet meer te repareren en was net een week oud.... jah lekker.
Kreeg een nieuwe en die doet het tot nu nog steeds goed.
Ik heb ook eens naar je systeem gekeken en toch kan het zo zijn dat je PC daar wel wat moeite mee zou hebben mischien ?
Afijn mischien is het verstandig om eens te testen met een andere DVD player als je die kunt bemachtigen ?!...
Mischien dat dat meer helderheid in het probleem brengt ?

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Ik heb een gewone DVd speler en heb dit probleem ook. iemand een oplossing?

Kareem Abdul-Jabbar

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Nou?

Kareem Abdul-Jabbar

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wat "nou?"

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Wat "wat "nou?""?

Kareem Abdul-Jabbar

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Er is toch wel iemand die dit weet :{

Kareem Abdul-Jabbar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem had ik ook op mijn notebook, nadat ik 2K erop had gezet ipv XP home edition.
DVDs hingen vaak, constant foutmeldingen e.d.
In die bak zit trouwens ook een combodrive, oplossing was eigenlijk heel simpel. SP3 installeren. Nadat ik dat gedaan had nooit meer problemen met het ding gehad :)

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Heb ik allang geddan :{

Kareem Abdul-Jabbar

Verwijderd

Probeer eens een andere dvd-rom speler, misschien dat dat helpt. Ik heb hier ook een Sony
dvd speler in de pc die hapert en stuitert ook aan alle kanten, maar toen ik een Lite-on had geplaatst was het probleem voor bij.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:25
formatteren
win xp/2k met alle sp's installeren
windvd platinum installeren (is the best)

en spelen maar

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Slecht geheugen mischien?: http://www.memtest86.com/

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 11:16:
Probeer eens een andere dvd-rom speler, misschien dat dat helpt. Ik heb hier ook een Sony
dvd speler in de pc die hapert en stuitert ook aan alle kanten, maar toen ik een Lite-on had geplaatst was het probleem voor bij.
andere speler geeft zelfde fout..

iemand?

Kareem Abdul-Jabbar

Verwijderd

Je hebt toevallig geen Kazaa op de achtergrond draaien he ?

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Maakt niks uit..

verder nog?

Kareem Abdul-Jabbar

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10

Rival24

I'll Be Back

Probeer eens de dvd naar je harde schijf te rippen (DVD Decrypter downloaden en dan alle files naar je hd zetten, http://www.dvddecrypter.com) en dan vanaf je harde schijf de dvd af te spelen, dan weet je tenminste waar je het probleem moet zoeken.

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Gedaan en crasht ook gelijk.. ligt dus aan de software.

en nu?

Kareem Abdul-Jabbar

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Iemand?

Kareem Abdul-Jabbar

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
reinstall windows ofzow, wat specifieker zijn in je probleemomschrijving, (ide) drivers updaten, wat meer specs posten...

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Geef eens logs van de foutmeldingen, neem een clean systeem om mee te testen/bugfixen waar het probleem nu ligt. Welke codecs zijn geinstalleerd, DirectX etc.
offtopic:
Kareem: Wat een mentaliteit.....
Voorlopig zie ik alleen reacties staan in de trant van: niemand, heb ik al gedaan etc, maar nog nergens een specificatie van hard/software gegevens, de genomen stappen, logs/foutmeldingen en de benodigde rust en kalmte alvorens jezelf te vereeuwigen op deze server...
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Heeft een ander OS er ook problemen mee? Zijn het alle DVD's, of alleen specifieke (en welke indeling/codec zijn die)?
Pagina: 1