Plasma TV Pro-Visia

Pagina: 1
Acties:

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
Na lang overwegen heb ik besloten een plasma tv te gaan kopen, alleen nu is door de schermen de tv niet meer te zien :P

Ik heb honderden specs met elkaar vergeleken en eentje sprong daar ruim bovenuit gezien zijn compleetheid voor een lage prijs, n.l. de Pro Visia 42" te zien op:
http://www.pro-visia.nl/

Deze kost €6290 (€7485.10 incl. btw.) maar heeft wel 2 tuners, teletext, picture in picture, geen ventilatoren, surround ingebouwd, een contrast van 2000:1 en lichtopbrengst van 700 cd/cm^2,
het scherm zelf is van NEC met nieuwste CCF techniek etc. :P Ook veel aansluitingen e.d.

Mijn vraag aan jullie:
Is dit verstandig aangezien het merk Pro-Visia mij helemaal niets zegt.
Is er een ander merk dat minstens zo compleet is voor die prijs ? :)

In God I trust, everyone else pay cash.

Verwijderd

Ik ken pro-visia wel,en het is exact wat je zegt cpleet voor de prijs.....maar daar houd het op het kwaliteit is nix speciaals,tis nieteens echt goed,het is een van de goedkopere plasmas.......Je zou eht kunnen vergelijken met de twingo van renault,tis een goeie auto maar een megane of laguna is veel beter.....

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
Je kunt dat ding natuurlijk kopen, maar dan zou ik van te voren wel uitzoeken waar en hoe je garantie krijgt als het fout gaat. Tenslotte is het geen kinderachtig bedrag wat je uitgeeft!
Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een gerenommeerd merk, omdat je dan gewoon verzekerd bent van service (in ieder geval hoef je het ding niet eerst naar taiwan o.i.d. te verschepen).

• cyble
Ja wellicht dat ik eerst probeer voor ietsjes meer wat meer garantie te krijgen en uiteraard even te gaan kijken eerst of ik moet op een bekender merk stuiten met 2 tuners e.d. erin of een andere oplossing bijv. een hele goede losse tuner voor weinig ofzo icm een goed scherm.

Wellicht dat iemand op dat gebied nog suggesties heeft.

Wat betreft kwaliteit. Het scherm zelf is van NEC dus dat zal wel ok zijn met deze specs, beeld is iig stukken scherper en feller dan de huidige philips'en en sony's (hogere contrast ratio en hogere lichtopbrengst).
Wat erom heen zit zal dan van mindere kwaliteit zijn maar ik vraag me af of je daar veel van zult merken en wat is dan mindere kwaliteit is dan af te vragen voor ruime 16000 piek. :?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:52
Zijn er geen andere mogelijkheden dan plasma? 16.000 gulden -> 7.000 euro voor een 42" scherm zou ik zelf dus veel te duur vinden! Daarnaast moet ik bekennen dat ik plasma niet eens zo heel mooi vind (wegens gebrek aan kleuren, het lijkt soms alsof het niet boven de 256 gaat), tenzij je er ver vanaf gaat zitten, maar dan kom je weer in de knoei met die 42".
Zelf zou ik dan eens gaan kijken voor een goeie CRT projector, met een scherm van ca 100" en bouw er een hush-box bij, ik denk dat je dan nog meer plezier hebt. (en het scherm is zelfs nog dunner :P )

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Voor circa 5300 Euro koop je ook een 102 cm Loewe Aconda.

maar die kun je niet ff aan de muur hangen :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Ik zou als ik een plasma zou kopen een pioneer kopen.....hun hebben met hun 3e generatie de beste plasma die er is het scherpst enz enz...... prijskaartje is alleen wel een nadeel zon 16.000-maar je hebt dan wel meteen een topklasse product :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zaterdag 30 maart 2002 23:42 schreef Jazzy_jef het volgende:
Ik zou als ik een plasma zou kopen een pioneer kopen.....hun hebben met hun 3e generatie de beste plasma die er is het scherpst enz enz...... prijskaartje is alleen wel een nadeel zon 16.000-maar je hebt dan wel meteen een topklasse product :)
Hallo hé ,echt ziek € 16000 uitgeven aan een tv |:(
Dan heb je echt geld veelste veel.
€ 6000 kan ik me ergens nog voorstellen als je heel veel tv kijkt.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:42
Tv kijken op zo een groot beeld is geen reet aan, tenzij het echt nodig als je in een paleis woont en er een kilometer vandaan zit. Dan lijkt het net een 37 Cm :)

Anyway voor alleen films, zou ik dus duidelijk overgaan op een Beamer en niet een plasma TV. Bovendien gaan die plasma tv-tjes maar 6-7 jaar (gegarandeerd) mee ofzo. Dikke afschrijving dus.

Succes er toch mee

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 05:33
Op zaterdag 30 maart 2002 23:42 schreef Jazzy_jef het volgende:
Beetje duur vind je niet tenzij je het over het *speciale* model hebt, prijs doorgaans zit op 12999.

Maareh op de pioneer 503 is wel stoer quaken en csén en ik kan het weten :)
En ik kan je geranderen dat de Poneer met de Fijitsi Siemens toch wel de mooiste zijn vooral op het moment dat je het rgb composiet aansluit.

Als vergulde middenweg heb je ook nog de Jvc mooi schermpje en realiseerbaar voor onder de 8000 pleuro's.

Enneh garantie is wel belangrijk ,heb al een plasma scherm gezien dat dood was, is opgehaalt bij de client en binnen een week gerepareerd retour.

• cyble
Bij welke zaken kan ik voor minder dan 20000 gulden dan andere merken krijgen incl. tv tuner ? :? Want dat is knap lastig te realiseren n.l. :)

Wat garantie betreft vind ik het idd wel belangrijker een bekender merk dan te nemen. :?

"Geen reet aan om op groot scherm te kijken" maar je wilt wel een beamer |:(

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 05:33
Wil je er dan een kabel singaal op aansluiten??

Je moet voor plasma of beamer minimaal digitale satteliet hebben (of digi kabel) anders is de beeld kwaliteit erg beroerd.

Enneh die jvc is 8000 euro en daar heb je alleen nog een sat ontvanger bij te hebben (jvc is 105 cm breed)..

En je moet niet alleen naar de specs kijken,je moet ook zeer zeker de toestelen reallife zien.

• menn0
Uhh Tv kijken op een grootbeeld is geen reet aan.

Dat staat er niet
een film kijken op een grootbeeld is geen reet aan.

The bigger the better voor films :)
Ik hoef geen Lingo te kijken op een groot scherm, andere blijkbaar wel :)

L I N G O

LINGO !!!!!!!!!!!!!!!

• cyble
:'( GEEN LINGO !!!! DAMN je mist wat in je leven !!!

L I N G O

bliepbliepbliepbliepbliep

LINGO !!! :)

maaruh, mij gaat het ook alleen om de films :P

• menn0
als je alleen films doet
dan is een goede dvd speler plus beamer echt
veel beter duurzamer alternatief.

Kijk je lingo gewoon op je normale tv.

BliepBliepBliep

JAJA LINGO!!!

SHIT!! rode bal ( :( ), beurt aan jou :(

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 23:56 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Hallo hé ,echt ziek € 16000 uitgeven aan een tv |:(
Dan heb je echt geld veelste veel.
€ 6000 kan ik me ergens nog voorstellen als je heel veel tv kijkt.
Dat geef ik er ook niet aan uit das verkoop prijs,en die betalen wij enit als verkooppunt ;)

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 00:02 schreef menn0 het volgende:
Tv kijken op zo een groot beeld is geen reet aan, tenzij het echt nodig als je in een paleis woont en er een kilometer vandaan zit. Dan lijkt het net een 37 Cm :)

Anyway voor alleen films, zou ik dus duidelijk overgaan op een Beamer en niet een plasma TV. Bovendien gaan die plasma tv-tjes maar 6-7 jaar (gegarandeerd) mee ofzo. Dikke afschrijving dus.

Succes er toch mee
klopt daarom hebben we ook geen plasma omdat een beamer betere keus was daarom hebben we daar ook voor gekozen is veele malen leuke,lingo ballen zijn dan zo groot als voetballen :P

• cyble
er zijn veel redenen waarom ik beslist geen beamer wil en beslist geen projectie tv, alleen omdat dat een ander topic is laat ik het even hierbij. €16000 zou ik ook niet eraan geven. Maar ik ga iig voor een panasonic 42" nu zo na het lezen van tientallen reviews e.d. ook weer om tal van redenen. Ik denk n.l. dat dat een veiligere keuze is qua service iig en de specs en kwaliteit is ook vele malen beter. :)

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Mijn vader heeft een 50" Pioneer scherm, erg mooi, maar zeker nog geen perfect beeld. Kwaliteit en prijs van dit soort schermen zijn nog in heftige ontwikkeling, dus hou er rekening mee dat je schermpje heel snel in waarde daalt.

• cyble
ik ga denk ik voor de nieuwe generatie pioneer hdtv plasma's want bij nader inzien vind ik die pro visia niet zo geweldig en de nieuwe generatie plasma's hebben ook veel betere beeldkwaliteit en de levensduur is vele malen hoger evenals het contrast en brightness en resolutie maar helaas ook de prijs :).

Verwijderd

dat zeg ik nieuwste generatie pioneer is op dit moment het beste.diepere gleuven dus minder overloop van kleuren enz.........Heb ik een lezing over gehad van zon pioneer topman die 1 uur duurde :z Het leuke was wel dat ze daar zo 2 van die schermen naast elkaar hadden om eht verschil te laten zien...

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 00:36 schreef TRAXION het volgende:
Wil je er dan een kabel singaal op aansluiten??

Je moet voor plasma of beamer minimaal digitale satteliet hebben (of digi kabel) anders is de beeld kwaliteit erg beroerd.
dat zal wel zijn....
er zijn optionele tuners voor beamers , verder kan je alles erop aansluiten ( digt en/of analoog)

Verwijderd

Hmmmm al met al is het mij ook veeeeeeeel te veeeeeeel pingels. Als ik jou was zou ik gewoon nog ff wachten totdat de prijs daalt. Ik heb een beetje het gevoel dat ze die dingen kunstmatig hoog houden. Als zoiets 2500 euro gaat kosten wil iedereen er een met als gevolg dat de bedrijven die die dingen leveren met een hele hoop "oude" televisies blijfen zitten en dan heb ik het nog niet over de gebouwtjes waar deze gemaakt worden.

• cyble
Op een gegeven moment moet je je afvragen of je iets graag wilt voor een bepaalde prijs, uiteraard zakt de prijs naar loop van tijd, das met alles, maar als je altijd maar wacht, geniet je ook niet echt van de dingen omdat er altijd weer nieuwere en betere uitkomen die weer net zo duur zijn als aan het begin van het traject en begint vervolgens alles weer opnieuw. Een vicieuze cirkel die je zelf moet doorbreken: wachten op lagere prijs - betere specs en nieuwe technieken die het oude doen verbleken - te duur dus: wachten op lagere prijs etc. etc. :)

Die pioneer ga ik binnenkort persoonlijk bij pioneer bekijken en ik verwacht er ook veel van. Er zit ook meteen tuner bij etc. (en ja ook zonder satelliet heb je er wat aan ;) |:()

Pagina: 1