[Xbox] Mijn eerste ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Ik sta vanochtend op met een gevoel van 'Yes!, ik ga zometeen een Xbox kopen'. Ik wacht op iemand die mij met de auto wil brengen en we vertrekken vanuit Utrecht helemaal naar Den Haag om er een te kopen voor € 110,- minder

Na een lange reis zijn we eindelijk aangekomen in Den Haag. Ik negeer alle criminele praktijken en loop gelijk door naar de Gameshop en scoor snel een Xbox en ben weer weg.

Even later weer thuis gekomen kijk ik even hoe alles angesloten moet worden (was ik binnen 2 seconden al achter :D), stel de tijd in en wacht met smart op mijn Halo om het met kwijlende mond te spelen.

Halo start goed op en ik maak een nieuwe character. Ik kies een kleur, zet de gevoeligheid op 10 en begin te spelen...

Het loading scherm verschijnt en het begint een beetje heen en weer te pruttelen. Ik denk 'dit is niet goed' en op dat moment verschijnt er een scherm met de mededeling dat de game niet kan worden gelezen en dat ik hem schoon moet maken. :(

Ik haal het spel eruit en bekijk hem goed, geen krasje of stofje te zien en ik denk 'nou, nog een keer dan maar'. Ik stop hem erin en weer hetzelfde :(. Ik haal hem er weer uit en nu zijn duidelijk ronde krassen te zien die om het midden zijn gedraaid. Ik ga het met mijn sjacho kop toch nog maar eens proberen, maar er komt geen verandering in.

Ik stop er daarna nog maar eens een paar audio cd's erin om erachter te komen of het aan de cd ligt. Deze cd's doen het echter wel en na een tijdje lezen nog geen kras hierop te bekennen (misschien moet ik ze er vaak in en uit halen om krassen te maken?). Ik kan alleen nog steeds geeneen game spelen en daar komen wel krassen op. :(

Nu heb ik ook nog eens de pech dat de kutpasen er weer tussen zit en ik pas dinsdag naar Den Haag kan gaan wat me weer een hele dag kost. :'( Nu heb ik de hele tijd voor de Xbox lopen pleiten dat dit bij minder dan 0,1% gebeurde en sta hier nog steeds achter, maar waarom moet dit nou precies weer bij mij gebeuren :'(. Ik zit al twee weken te wachten tot ik eindelijk tijd heb om naar Den Haag te gaan en wordt hier echt boos van :(

Nu is mij vraag echter: Hoe kan ik ontdekken of ik een Philips lade of een Thompson heb? Als ik namelijk een nieuwe koop wil ik wel graag een philips omdat ik hier nog geen problemen over gehoord heb :P

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

RoRoo

Certified Prutser

das eg lullig man..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ook wel weer erg toevallig dat het een Microsoft product is.. :X

🌞🍃

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Balen joh :(

Maar ik denk dat je hem daarvoor open moet slopen, maar dat moet je natuurlijk niet doen :)

Al zegt mijn nuchtere verstand dat die dingen een serienummer hebben ofzo, waaruit je het produktiemodel / CD lade kan afleiden. Al zou ik persoonlijk niet weten wat wat is...

Gewoon weer naar Den Haag gaan en uitdrukkelijk om een Philips ding vragen en je probleem uitleggen. Als ze een beetje verstand van zaken hebben zijn ze wel op de hoogte van je probleem.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

tja. lots of people tried to warn you.

ruil dat crap ding in en koop een gamecube

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

Ik sta er eerlijk gezegd niet van op te kijken maar het is zeker klote voor je!En betreft je vraag ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld...:?

Verwijderd

Microsoft is gewoon nog een newbie in het console-wereldje. Ik zou ff wachten op de opvolger van de Xbox (de Xbox 2?). :P

• Captain Pervert
Op zaterdag 30 maart 2002 19:31 schreef DataBeest het volgende:
Ook wel weer erg toevallig dat het een Microsoft product is.. :X
Mercedes moest een paar jaar terug ook duizenden A-klasse wagens terughalen omdat die 'omvielen' in de bocht. En dat bedrijf is ook toonaangevend in haar eigen branche, dus wat wil je nou... :z Dat Microsoft geneuzel altijd.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 19:31 schreef 007 het volgende:
Microsoft is gewoon nog een newbie in het console-wereldje. Ik zou ff wachten op de opvolger van de Xbox (de Xbox 2?). :P
Vind toch wel dat je mag verwachten dat ie goed de cd leest!!Beetje knullig hoor! :P

• Captain Pervert
Op zaterdag 30 maart 2002 19:31 schreef CUBiST het volgende:

Als hij een GC wilde had hij geen X-Box gekocht slimmerik. |:(

Verwijderd

hmm ja bij mercedes komt het 1x voor dat er een productie fout inzit.
microsoft producten bevatten altijd miljoenen productiefouten (bugs)

Verwijderd

blabla (na gezeur van bepaalde personen maar weggehaald, om verder gezeik te voorkomen)

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 19:31 schreef Captain Pervert het volgende:
Balen joh :(

Maar ik denk dat je hem daarvoor open moet slopen, maar dat moet je natuurlijk niet doen :)

Al zegt mijn nuchtere verstand dat die dingen een serienummer hebben ofzo, waaruit je het produktiemodel / CD lade kan afleiden. Al zou ik persoonlijk niet weten wat wat is...

Gewoon weer naar Den Haag gaan en uitdrukkelijk om een Philips ding vragen en je probleem uitleggen. Als ze een beetje verstand van zaken hebben zijn ze wel op de hoogte van je probleem.
Ik zat ook aan een serienummer te denken, maar kon het nergens op google ofzo vinden en ik vraag me ook af waar dat serienummer staat dan. En om hem nou gelijk te ruilen voor een gamecube terwijl ik net gekozen heb voor een Xbox is ook weer een beetje overdreven :D
Op zaterdag 30 maart 2002 19:35 schreef CUBiST het volgende:

[..]

tja maar ja daar sta je dan door een x-wrak te willen, 500 euro armer en wat heb je? een cd-speler... VET!
Ik ga hier niet weer in een discussie met Xbox vs Gamecube geneuzel :)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 19:32 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Mercedes moest een paar jaar terug ook duizenden A-klasse wagens terughalen omdat die 'omvielen' in de bocht. En dat bedrijf is ook toonaangevend in haar eigen branche, dus wat wil je nou... :z Dat Microsoft geneuzel altijd.
Vind toch niet dat je het kan vergelijken dit!!

Verwijderd

[..]

tja maar ja daar sta je dan door een x-wrak te willen, 500 euro armer en wat heb je? een cd-speler... VET!
maar dan heb je ook wat :D

• Captain Pervert
Op zaterdag 30 maart 2002 19:34 schreef CUBiST het volgende:
hmm ja bij mercedes komt het 1x voor dat er een productie fout inzit.
microsoft producten bevatten altijd miljoenen productiefouten (bugs)
Het was maar een simpel voorbeeld. Misschien niet eens een goed voorbeeld, want een auto is een ding met 'bouwplan' ter grootte van een boek. Als je Windowscode zou uitprinten, zou je er een hele bibliotheek mee kunnen vullen.

[..]

Als je 500 euro uitgeeft, heb je wel even gekeken wat je wil, en produkten vergeleken. De topictstarter heeft dus gekozen voor een X-Box omdat hij die het beste vond... Daar kan een ander niets over zeggen. En als hij een fatsoenlijk werkend exemplaar had gekregen was er niets aan de hand geweest.

Verwijderd

maar toch wel typisch want ik heb nog nooit een DOA-console gezien voor microsoft op de markt kwam

Verwijderd

ok ok alle vooroordelen en discussies achterwege latende, vraag je gewoon in de winkel of ze je nieuwe xbox gewoon ff uit de doos halen en je em kan testen voor je de winkel uitloopt...

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 25-01 15:00
ik heb idd ook nog nooit van een doa console gehoord, kun je geen games huren bij de videotheek om even te testen of het niet aan halo ligt ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 19:38 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Het was maar een simpel voorbeeld. Misschien niet eens een goed voorbeeld, want een auto is een ding met 'bouwplan' ter grootte van een boek. Als je Windowscode zou uitprinten, zou je er een hele bibliotheek mee kunnen vullen.
[..]

Als je 500 euro uitgeeft, heb je wel even gekeken wat je wil, en produkten vergeleken. De topictstarter heeft dus gekozen voor een X-Box omdat hij die het beste vond... Daar kan een ander niets over zeggen. En als hij een fatsoenlijk werkend exemplaar had gekregen was er niets aan de hand geweest.
Ik denk niet dat hij de enige zal zijn met dit probleem, maar ja de tijd zal het leren! :P

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Toch is het behoorlijk flippen. Koop je zo'n nieuw ding is tie verrot...

Als ik mijn GC koop wordt ik ook gek als tie verrot zou zijn.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 19:37 schreef Frodo19 het volgende:

[..]

Vind toch niet dat je het kan vergelijken dit!!
Elke fabrikant kan wel eens een foutje maken en naar mijn idee gebeurt dit echt niet vaak, het probleem is niet dat hij krasjes maakt aan de buitekant ofzo, maar dat hij dvd's helemaal niet leest en het echte oppervlakte krassen zijn :(.
Naar mijn idee is het meer de schuld van Thomson terwijl Microsoft toch de eindverantwoordelijkheid heeft...

Ik was iig wel ff supersjacho en nog steeds best wel, kan ik weer niet gamen :(

• KaMiKaZe
Op zaterdag 30 maart 2002 19:42 schreef Shagura het volgende:

[..]

Elke fabrikant kan wel eens een foutje maken en naar mijn idee gebeurt dit echt niet vaak, het probleem is niet dat hij krasjes maakt aan de buitekant ofzo, maar dat hij dvd's helemaal niet leest en het echte oppervlakte krassen zijn :(.
Naar mijn idee is het meer de schuld van Thomson terwijl Microsoft toch de eindverantwoordelijkheid heeft...
thomson is toch zo'n cheap-ass fabrikant ?. zie die rommel altijd staan bij de makro

Verwijderd

gelukkig weet je op bepaalde vlakken altijd waar het aan ligt:

je koopt een nieuwe pc; en het werkt niet goed (je probeert windows te draaien ----> fout ligt bij microsoft
je koopt een xbox; en het werkt niet goed ----> fout ligt bij microsoft

maar goed anywayz, misschien zat het spel al vol krassen voor je em kocht? (zat er celofaan om het spel?)
ken je niemand anders met zo'n ding? of ergens een game huren?
ik bedoel als ie geen krassen op andere cd's maakt, zaten de krassen er waarschijnlijk al op

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 19:41 schreef Bamibal het volgende:
ik heb idd ook nog nooit van een doa console gehoord, kun je geen games huren bij de videotheek om even te testen of het niet aan halo ligt ?
Is iemand al voor me bezig om te doen (Halo op een andere Xbox) hoor ik vanavond :)
Op zaterdag 30 maart 2002 19:44 schreef CUBiST het volgende:

je koopt een nieuwe pc; en het werkt niet goed (je probeert windows te draaien ----> fout ligt bij microsoft
Je kunt windows zelf behoorlijk verkloten hoor en hardwareproblemen/driverproblemen van de hardware fabrikant liggen ook niet aan microsoft. Ok, microsoft is een arrogant bedrijf, maar je hoef niet ALLES op ze af te schuiven...

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 19:42 schreef Shagura het volgende:

[..]

Ik was iig wel ff supersjacho en nog steeds best wel, kan ik weer niet gamen :(
En terecht!! ;)

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 19:44 schreef CUBiST het volgende:

maar goed anywayz, misschien zat het spel al vol krassen voor je em kocht? (zat er celofaan om het spel?)
ken je niemand anders met zo'n ding? of ergens een game huren?
ik bedoel als ie geen krassen op andere cd's maakt, zaten de krassen er waarschijnlijk al op
Ja, misschien zaten ze er ook wel op, maar er zat iig zo'n serienummerlabeltje onder het celofaan van Halo, dus hij was nieuw :)

• Captain Pervert
Op zaterdag 30 maart 2002 19:44 schreef Shagura het volgende:

Je kunt windows zelf behoorlijk verkloten hoor en hardwareproblemen/driverproblemen van de hardware fabrikant liggen ook niet aan microsoft. Ok, microsoft is een arrogant bedrijf, maar je hoef niet ALLES op ze af te schuiven...
Inderdaad. Als je met je auto tegen de boom rijdt, kan je ook niet de fabrikant de schuld geven. Het is de achterlijke gladiool die achter het stuur zit. En dit is WEL een goede vergelijking. ;)

Verwijderd

blabla (na gezeur van bepaalde personen maar weggehaald, om verder gezeik te voorkomen)

• Jox444
  • Laatst online: 06:48

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 30 maart 2002 19:20 schreef Shagura het volgende:
Ik sta vanochtend op met een gevoel van 'Yes!, ik ga zometeen een Xbox kopen'. Ik wacht op iemand die mij met de auto wil brengen en we vertrekken vanuit Utrecht helemaal naar Den Haag om er een te kopen voor € 110,- minder

Na een ..........enz nog veeeeel meer tekst
Tja 3 keer raden waarom deze XBox 110 euro minder koste :P

Het is FRIET!

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 19:50 schreef CUBiST het volgende:
ehm nou als jij een operating system bouwt moet dat met alle hardware kunnen werken, maar goed daar gaat dit topic niet over. iedereen weet inmiddels dat er geen enkele fatsoenlijke windowsversie is.
het enige wat microsoft heeft gebouwd wat ooit redelijk werkte is msdos 6.2
Daarvoor waren er nog wel meer stabiele msdossen hoor ;)
En ik heb eigelijk nog niet veel problemen gehoord over XP eerlijkgezegd. Microsoft 95/98 was wel waardeloos, hoe ze dat ooit hebben kunnen verkopen.
Op zaterdag 30 maart 2002 19:31 schreef Frodo19 het volgende:
Ik sta er eerlijk gezegd niet van op te kijken maar het is zeker klote voor je!En betreft je vraag ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld...:?
Er zijn op dit moment alleen maar krassenmakende Xboxen gezien met een Thomson lade (het ding dat de DVD's afspeelt dus ;)). Er zijn echter ook Xboxen gemaakt met een Philips lade waar ik nog geen preblemen over gehoord heb.

edit:

Net een telefoontje gehad en Halo doet het bij hem wel goed, het ligt dus aan de Xbox :( :( :(

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 19:50 schreef CUBiST het volgende:
ehm nou als jij een operating system bouwt moet dat met alle hardware kunnen werken, maar goed daar gaat dit topic niet over. iedereen weet inmiddels dat er geen enkele fatsoenlijke windowsversie is.
het enige wat microsoft heeft gebouwd wat ooit redelijk werkte is msdos 6.2
pfff je geflame irritteerd me mateloos..

Verwijderd

wat nou flame? ik geef mijn mening over OS-en?
en ga nou niet beweren dat Windows zo'n geweldig product is. omdat er geen alternatief is, is het meteen maar goed?

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 08:13
volgens mij die 0,1% wat Microsoft zegt ook de grootste onzin. De kans is 1 op de 1000 dat het jou overkomt. Het percentage zal korter bij de 25 zitten dan bij de 0,1.

Veel succes met het afhandelen van dit probleem en misschien heb je zelfs al een nieuwe voor dat de cube uit is.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 19:59 schreef CUBiST het volgende:
en ga nou niet beweren dat Windows zo'n geweldig product is. omdat er geen alternatief is, is het meteen maar goed?
niet goed maar wel het beste, en dit topic gaat neit over OS-en dus ga aub weer even ontopic..

Verwijderd

ehm sorry? ik zei zelf al meteen dat ik offtopic was, maar jij begon erover door te zeuren? |:(
whatever...

Verwijderd

Jep en het gaat hier over de X-box. Niet wat zuigt en wat niet zuigt... |:(

• KaMiKaZe
cubist hou nou eens om met dat geflame tegen Microsoft, en daarna ga je ook nog eens gigantisch off-topic, als je niets zinnigs toe te voegen hebt aan dit topic ga dan even ergens anders kijken.

Verwijderd

ik zal me er verder ook niet over uitlaten, iedereen weet dat mijn mening over de xbox allesbehalve positief is
en waar iedereen zijn geld aan uitgeeft moet ie zelf weten.
ik vraag me alleen af of er ooit een topic zal verschijnen na 3 mei, over iemand's gamecube die krassen maakt en niet werkt. maar goed.

veel succes verder met je xbox shagura

(en over niks zinnigs, jullie mensen lezen alleen de stukjes die je wil lezen, ik heb wel degelijk zinnige opmerkingen gemaakt, maar goed, het is ook zeer zeker zinnig om in een topic alleen maar iets te zeggen over het feit of iemand zinnig of niet is?)

• KaMiKaZe
is er 1 topic over de xbox, dan duiken gelijk alle gamecube fanaten erop om het ding af te zeiken. Ik begin al die console flamewars meer dan zat te worden. dus kap a.u.b. een keer met dat onzinnige gedoe.

en cubist je zegt wel degelijk onzinnige dingen (het MS OS verhaal wat kant nog wal raakt)

Het interessante aan dit topic is uit te vinden wat er met de topic starter zijn xbox aan de hand is.

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 20:00 schreef Fred_Perry het volgende:
volgens mij die 0,1% wat Microsoft zegt ook de grootste onzin. De kans is 1 op de 1000 dat het jou overkomt. Het percentage zal korter bij de 25 zitten dan bij de 0,1.

Veel succes met het afhandelen van dit probleem en misschien heb je zelfs al een nieuwe voor dat de cube uit is.
door meerdere gamesitesDe Xbox gameconsole van Microsoft veroorzaakt krassen op de game diskettes. Dit hebben Japanse game liefhebbers enkele dagen na de lancering van de Xbox ondervonden. Volgens Microsoft is het geen reden op de gameconsoles terug te roepen.

Volgens Microsoft worden de krassen veroorzaakt doordat de dvd's niet op de juiste manier in de console worden geplaatst. Bovendien zijn de krassen volgens een Microsoft woordvoerster zo klein dat de games gewoon gespeeld kunnen worden. "In het geval dat er echte schade is die het spelen van games onmogelijk maakt, zullen we de console uiteraard vervangen."

Volgens de Japanse woordvoerster van Microsoft heeft de softwaregigant in Japan meer dan 240 meldingen ontvangen van krassen op de dvd's. In de Verenigde Staten zijn soortgelijke meldingen bekend.
240 van de 100.000 (verkoopcijfers in Japan in eerste paar dagen toch :?) die in Japan toen ongeveer verkocht zijn is
240 / 100.000 x 100 = 0,24%. Vind ik nog steeds redelijk weinig.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Op zaterdag 30 maart 2002 20:03 schreef CUBiST het volgende:
Veel gelul...
Cubist...

Net binnen op Tweakers, en je dan zo misdragen is niet wat er van "Tweakers" verwacht wordt. Ik zet het maar tussen aanhalingstekens want ik heb nog weinig zinnigs uit je toetsenbord zien verschijnen.

P.S. Moderator: Spreek me er maar op aan als ik dit niet had moeten typen, maar ik ergerde me dood aan zijn gebral.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 20:09 schreef Bamibal het volgende:
Het interessante aan dit topic is uit te vinden wat er met de topic starter zijn xbox aan de hand is.
vind ik ook ;)

• KaMiKaZe
Op zaterdag 30 maart 2002 20:10 schreef c70070540 het volgende:

[..]

Cubist...

Net binnen op Tweakers, en je dan zo misdragen is niet wat er van "Tweakers" verwacht wordt. Ik zet het maar tussen aanhalingstekens want ik heb nog weinig zinnigs uit je toetsenbord zien verschijnen.

P.S. Moderator: Spreek me er maar op aan als ik dit niet had moeten typen, maar ik ergerde me dood aan zijn gebral.
Ik deel je mening

• KaMiKaZe
Op zaterdag 30 maart 2002 20:11 schreef Shagura het volgende:

[..]

vind ik ook ;)
we wachten met spanning op een andere halo :)

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 20:12 schreef Bamibal het volgende:

[..]

we wachten met spanning op een andere halo :)
Halo werkt jammer genoeg goed, de Xbox is een stom kutding (dit was niet generalizerend, ik doelde expliciet op mijn Xbox :P)

• KaMiKaZe
Op zaterdag 30 maart 2002 20:14 schreef Shagura het volgende:

[..]

Halo werkt jammer genoeg goed, de Xbox is een stom kutding (dit was niet generalizerend, ik doelde expliciet op mijn Xbox :P)
het lijtk mij iig behoorlijk zuigen als je net een smak geld hebt neergelegd voor een nieuw speeltje wat niet blijkt te werken.

Verwijderd

laat ons volgende week eens weten wat ze in de winkel zeiden?
ben benieuwd waar het nu aan lag...

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 20:15 schreef Bamibal het volgende:

[..]

het lijtk mij iig behoorlijk zuigen als je net een smak geld hebt neergelegd voor een nieuw speeltje wat niet blijkt te werken.
Daarom open ik dit topic ook :(. Verder waren er naar mijn weten ook probs met de ps2 en we zullen afwachten wat de gamecube brengt (al is Nintendo behoorlijk betrouwbaar)

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 20:17 schreef CUBiST het volgende:
laat ons volgende week eens weten wat ze in de winkel zeiden?
ben benieuwd waar het nu aan lag...
Sure, maar wat moeten ze zeggen dan :? 'Hier heb je een nieuwe' :? :P. Zij kunnen er vast ook niks aan doen. Microsoft bellen is misschien wel een goed plan >:)

Verwijderd

ja ik zou er in ieder geval over klagen, misschien dat microsoft volgende keer beter uitkijkt voor ze een console verschepen als ze genoeg klachten krijgen.

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 20:20 schreef CUBiST het volgende:
ja ik zou er in ieder geval over klagen, misschien dat microsoft volgende keer beter uitkijkt voor ze een console verschepen als ze genoeg klachten krijgen.
[ff offtopic]Ik vraag me echt af waar al die nieuwgeregde GameCube mensen ineens vandaan komen :?, niet dat ik er moeite mee heb, maar veel beginnen ineens in hun eerste post de GameCube te prijzen :P[/offtopic]

Achja ik ben niet zo'n klaagmens, geef mij maar een nieuwe die het wel goed doet dan ben ik allang blij.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 20:20 schreef CUBiST het volgende:
En ook beter testen want als zon ding al krassen maakt dan is dat toch gewoon echt niet goed! :P

Verwijderd

Zat je XBox nog dicht in zijn verpakking toen je hem kreeg? En Halo?

Mijn Halo heeft altijd al zichtbare ronde kringen op de DVD gehad, net als m'n andere XBox games, al vanaf de seconde dat ze uit de shrinkwrap kwamen. Bij mij zijn dat alleen maar onbeschreven stukken van de DVD. Dat 'disc is dirty' bericht heb ik nog niet gezien.

Misschien heb je een afgeragd demonstratiemodel gekregen of zoiets?

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 20:41 schreef Vibromass het volgende:

Mijn Halo heeft altijd al zichtbare ronde kringen op de DVD gehad, net als m'n andere XBox games, al vanaf de seconde dat ze uit de shrinkwrap kwamen. Bij mij zijn dat alleen maar onbeschreven stukken van de DVD. Dat 'disc is dirty' bericht heb ik nog niet gezien.

Dat lijkt me sterk een demostratiemodel en als dat zou zijn dan had ie het wel moeten doen. ;)
Niet echt sterk een model neerzetten die niet werkt!! :P

• Shagura

De doos was al een beetje gedeukt en er was een klein stukje bij de opening al gescheurd, maar alles zat nog wel met van die plakdingen vast en alles zat ook netjes in dichte pakketjes. Van de Xbox weet ik dus niet helemaal zeker of die wel nieuw is, maar als je als winkel zo'n ding teruggebracht krijgt verkoop je hem toch niet gewoon verder :? Dan weet je toch zeker dat je hem weer terugkrijgt...

Verder zaten de krassen echt midden op de dvd op het beschreven gedeelte (nog maar 3 krassen), ik durf Halo er ook niet meer in te doen en heb geen pics gemaakt. Een intensieve test met audio-cd's die mogen krassen dan maar (nogmaals: Hij leest deze wel). Morgen kijk ik daar wel even naar.

Halo was wel helemaal gesealed met plakding op de opening onder het sealspul. Ik had van te voren expres al even gekeken op Halo of er krassen op zaten en heb toen niks gevonden, na de 2e keer zaten er echt krasjes op. (misschien lukt het om deze te fotograferen, maar mijn vriend heeft hem dus meegenomen)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 20:51 schreef Shagura het volgende:

[..]

De doos was al een beetje gedeukt en er was een klein stukje bij de opening al gescheurd, maar alles zat nog wel met van die plakdingen vast en alles zat ook netjes in dichte pakketjes. Van de Xbox weet ik dus niet helemaal zeker of die wel nieuw is, maar als je als winkel zo'n ding teruggebracht krijgt verkoop je hem toch niet gewoon verder :? Dan weet je toch zeker dat je hem weer terugkrijgt...

Verder zaten de krassen echt midden op de dvd op het beschreven gedeelte (nog maar 3 krassen), ik durf Halo er ook niet meer in te doen en heb geen pics gemaakt. Een intensieve test met audio-cd's die mogen krassen dan maar (nogmaals: Hij leest deze wel). Morgen kijk ik daar wel even naar.

Halo was wel helemaal gesealed met plakding op de opening onder het sealspul. Ik had van te voren expres al even gekeken op Halo of er krassen op zaten en heb toen niks gevonden, na de 2e keer zaten er echt krasjes op. (misschien lukt het om deze te fotograferen, maar mijn vriend heeft hem dus meegenomen)
Volgende keer gewoon zeggen dat je het niet accepteert een gescheurde doos en dat je gewoon een ander wil!!Scheelt je misschien wel problemen. ;)

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 20:58 schreef Frodo19 het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon zeggen dat je het niet accepteert een gescheurde doos en dat je gewoon een ander wil!!Scheelt je misschien wel problemen. ;)
Op zich heb ik niet zo veel problemen met een beetje gescheurde doos (het was echt niet over de hele lengte ofzo, gewoon waar een plakbandje had gezeten), maar dan moet ie het @#*$(&#(&$ wel gewoon doen!! :(

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 21:01 schreef Shagura het volgende:

[..]

Op zich heb ik niet zo veel problemen met een beetje gescheurde doos (het was echt niet over de hele lengte ofzo, gewoon waar een plakbandje had gezeten), maar dan moet ie het @#*$(&#(&$ wel gewoon doen!! :(
Ja het is zeker klote dat ie het niet doet!!Maar goed na regen komt zonneschijn he!! ;)

• SuperPotato
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 98% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 12:33 ]

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 21:14 schreef Frodo19 het volgende:

[..]

Ja het is zeker klote dat ie het niet doet!!Maar goed na regen komt zonneschijn he!! ;)
:D

• Captain Pervert
Als jij op dit forum post door middel van Windows, en dan maakt het me geen reet uit welke versie, dan ga ik jou heel hard uitlachen en noem ik je een hypocriete gladiool.

• Captain Pervert

LOL

JIJ HEBT DE COOLSTE NICK OP GOT :D :D :D
EN HET COOLSTE ICON :D

Cuuult :D

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 21:24 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Als jij op dit forum post door middel van Windows, en dan maakt het me geen reet uit welke versie, dan ga ik jou heel hard uitlachen en noem ik je een hypocriete gladiool.
Ik wil iedereen vriendelijk verzoeken hier niet over 'Xbox is kut [vul zelf in] rulez' of 'Windows sux' te gaan discussiëren :{, alvast bedankt ;)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 13:38
Arf... xbox topic->microsoft sux topic. W2k is trouwens zo stabiel als een huis.

Maar ff ontopic: lullig :X ... idd maar ff MS bellen, en hem voortaan bij de winkel zelf testen...

Steam

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 19:31 schreef CUBiST het volgende:

ik heb waverace voor de gamecube gezien, en ik zou toch echt zeker weten wel mijn X-box houden. Waverace had nog steeds die kenmerkende kl0te-wazige gfx van de N64, echt lelijk :r.

ok, ik moet toegeven, dat Starwars spel zag er errug k3wl en zeer mooi uit, zeker minder wazig, maar dat kan de x-box zekers ook.

Maar ik heb vanmiddag een spel voor de x-box gezien, een soort SSX-snowboarding: MY EYES POPPED OUT!!!! WHOEI!!!!

minstens 80 bomen, met echte takken, bladeren, een enorme piste, nergens een hoekkige vorm (behalve in de menu's :D)

als ik niet een enorme PC junk was, wist ik het wel... OMFG
ik denk dat de x-box het op langere termijn zeker wel goed gaat doen, M$ heeft zat geld, en als de verkoopscijfers tegenvallen, pompen ze gewoon wat meer geld in project X-box. :)

ohja, en al dat gezeik over die beschadigingen, dat valt reuze mee. Bij elke introductie van een nieuwe console worden er wel negatieve ervaringen ge"highlight", denk maar eens aan de introductie van de ps2 in japan... |:(

• Captain Pervert
Op zaterdag 30 maart 2002 21:26 schreef Shagura het volgende:

[..]

Ik wil iedereen vriendelijk verzoeken hier niet over 'Xbox is kut [vul zelf in] rulez' of 'Windows sux' te gaan discussiëren :{, alvast bedankt ;)
Aangezien je al zo ongeveer een antwoord hebt, lijkt het me niet zo'n probleem om de thread in een zinloze flamewar te laten verzanden >:)

Verwijderd

idd, dat geflame is echt oud....

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 21:37 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Aangezien je al zo ongeveer een antwoord hebt, lijkt het me niet zo'n probleem om de thread in een zinloze flamewar te laten verzanden >:)
antwoord = :?
Op zaterdag 30 maart 2002 21:33 schreef TheRealFreeMan het volgende:

[..]

ik heb waverace voor de gamecube gezien, en ik zou toch echt zeker weten wel mijn X-box houden. Waverace had nog steeds die kenmerkende kl0te-wazige gfx van de N64, echt lelijk :r.

ok, ik moet toegeven, dat Starwars spel zag er errug k3wl en zeer mooi uit, zeker minder wazig, maar dat kan de x-box zekers ook.

Maar ik heb vanmiddag een spel voor de x-box gezien, een soort SSX-snowboarding: MY EYES POPPED OUT!!!! WHOEI!!!!

minstens 80 bomen, met echte takken, bladeren, een enorme piste, nergens een hoekkige vorm (behalve in de menu's :D)

als ik niet een enorme PC junk was, wist ik het wel... OMFG
ik denk dat de x-box het op langere termijn zeker wel goed gaat doen, M$ heeft zat geld, en als de verkoopscijfers tegenvallen, pompen ze gewoon wat meer geld in project X-box. :)

ohja, en al dat gezeik over die beschadigingen, dat valt reuze mee. Bij elke introductie van een nieuwe console worden er wel negatieve ervaringen ge"highlight", denk maar eens aan de introductie van de ps2 in japan... |:(
Ik ben hier niet om het te 'highlighten' hoor, ik wil ook heel graag zo snel mogelijk Xboxen, maar hij doet het gewoon niet en dit probleem heb ik nergens eerder gehoord dus ik post het en wil weten hoe ik aan een philips lade kan komen.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 21:46 schreef Shagura het volgende:

[..]

antwoord = :?
[..]

Ik ben hier niet om het te 'highlighten' hoor, ik wil ook heel graag zo snel mogelijk Xboxen, maar hij doet het gewoon niet en dit probleem heb ik nergens eerder gehoord dus ik post het en wil weten hoe ik aan een philips lade kan komen.
ik heb het ook niet tegen jou gekky, in het algemeen

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
Ik kan me zo ergeren over dat schaap achtig gezeur over Microsoft. Bedenk dat 9 van de 10 "bugs" fouten van de gebruiker zelf zijn. RTFM!!! Of dacht je nou werkelijk dat een bedrijf als Nintendo of Sony een beter OS zou maken?

Wat betreft je console: Wat wil je nou zeggen?
Ga gewoon terug naar de winkel of bel ze!!

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 22:05 schreef Kozz het volgende:
Ik kan me zo ergeren over dat schaap achtig gezeur over Microsoft. Bedenk dat 9 van de 10 "bugs" fouten van de gebruiker zelf zijn. RTFM!!! Of dacht je nou werkelijk dat een bedrijf als Nintendo of Sony een beter OS zou maken?

mag ik het niet gewoon melden :'( :?
En ik wil weten hoe ik kan zien of ik een philips of thomson lade heb als je mijn eerste post kan lezen |:(

• Kozz
  • Laatst online: 21:39
Sorry je hebt gelijk :)
Zat me een beetje te ergeren aan Cubist!

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 22:11 schreef Kozz het volgende:
Sorry je hebt gelijk :)
Zat me een beetje te ergeren aan Cubist!
k no hard feelings :)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 22:05 schreef Kozz het volgende:

havin' a bad hair day???? :+

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 19:39 schreef CUBiST het volgende:
maar toch wel typisch want ik heb nog nooit een DOA-console gezien voor microsoft op de markt kwam
Nou, ik heb een paar maanden voor Dixons gewerkt, en in die korte periode (met kerstdagen) redelijk wat consoles verkocht, en er zaten wel degelijk DOA's bij. Net als met discmans, rekenmachines, laptopvoedingen, joysticks, etc. Zelfs een keer een pc verkocht waarvan de cd-rom het niet deed. Opengemaakt, bleek dat ze gewoon de IDE-kabel niet hadden aangesloten. Alles kan gebeuren met electronica, dus met consoles evengoed.

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit probleem met een gammele drive schijnt wel vaker voor te komen. Het feit dat hier iemand met dezelfde problemen zit geeft aan dat hier toch wat serieuze quality control problemen zijn.

http://www.mgon.com/articles.phtml?id=129383&language=en&rel_system=

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik heb ook verhalen gehoord dat de x-box dvd's die onbekrast erin gingen zwaar onder de krassen eruit kwamen..

dus dat zal wel inherent aan jouw probleem zijn..

ik zou het maar niet uittesten als ik jou was ;)

Bel die lui dinsdag lekker op dat je eraan komt om de x-box om te ruilen en als ze moeilijk gaan doen lekker stennis schoppen in die zaak.. (vooral leuk als er klanten staan, helpen ze je tenminste)

iig veeeeel sterkte..

Verwijderd

Volgens mij zijn ze maandag ook al open, maar weet het niet zeker :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21
.... maar als je als winkel zo'n ding teruggebracht krijgt verkoop je hem toch niet gewoon verder
Jawel dat doet men wel. Als het ding nog goed werkt behalve bij de persoon niet dan kan de winkel besluiten het gewoon opnieuw te verkopen (je zult toch op een gegeven moment winst moeten maken >:) ) en ja verder wel kut zeg dat ie het niet doet. Je hebt zowiezo garantie en dan bedoel ik niet garantie maar echt niet goed nieuwe xbox garantie want een xdoos voor (hoeveel heb je er voor betaald) mag je van verwachten dat die het goed doet. en als de winkel moeilijk doet over het inruilen dan moet je het gewoon eisen. (het staat immers in de wet dat je dat mag)

Strava | AP | IP | AW

• Rexcore
  • Laatst online: 28-01 17:38
het is wel erug klote voor je....

hou het maar mooi bij een pc *D

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 14:32 schreef Rexcore het volgende:
het is wel erug klote voor je....

hou het maar mooi bij een pc *D
Begin je hier nou ook al.... PC-fanboy...

• Shagura
Op zaterdag 30 maart 2002 22:33 schreef CapTVK het volgende:
Dit probleem met een gammele drive schijnt wel vaker voor te komen. Het feit dat hier iemand met dezelfde problemen zit geeft aan dat hier toch wat serieuze quality control problemen zijn.

http://www.mgon.com/articles.phtml?id=129383&language=en&rel_system=
Bedankt, nuttig artikel :)
Op zondag 31 maart 2002 13:15 schreef webkabouter het volgende:

[..]

Jawel dat doet men wel. Als het ding nog goed werkt behalve bij de persoon niet dan kan de winkel besluiten het gewoon opnieuw te verkopen (je zult toch op een gegeven moment winst moeten maken >:) ) en ja verder wel kut zeg dat ie het niet doet. Je hebt zowiezo garantie en dan bedoel ik niet garantie maar echt niet goed nieuwe xbox garantie want een xdoos voor (hoeveel heb je er voor betaald) mag je van verwachten dat die het goed doet. en als de winkel moeilijk doet over het inruilen dan moet je het gewoon eisen. (het staat immers in de wet dat je dat mag)
Ik heb er € 369,- voor betaald en dat was wel erg goedkoop :). Dit was volgens mij echter geen 'evil' winkel ofzo, want ze vertelden mij dat ik het bonnetje goed moest bewaren voor garantie blabla. en ze hebben er vast meer verkocht :) (gameshop btw)

En ff over die pics, het is nog niet gelukt om die krassen te laten zien en zo'n scherm wil ik niet nog een keer omdat er dan misschien nog meer krassen op komen :Y)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Ligt het aan mij of is dit topic alles behalve nuttig??

Natuurlijk maken veel mensen er gelijk gebruik van om MS aftezeiken.
Maar als je nu toevallig een PS2 met een defecte controller ofzo gekocht had, hadden we dit dan ook hier gelezen? Waarschijnlijk niet...

Alles wat je koopt kan een keer niet goed functioneren, daarvoor hebben ze juist garantie uigevonden, ruilen dus :)

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Ik wens je veel succes dinsdag. Want ik ben bang dat de winkel er niets aan gaat doen. De garantie regeling zit bij MS namelijk anders als bij nintendo/sony. Bij nintendo/sony moet de winkel alles regelen, bellen, opsturen enzo.

Bij MS niet, van MS moet de klant alles zelf regelen, je moet gewoon met hun klantenservice bellen(gratis *D), en als je geluk hebt mag je de X-Box opsturen of halen zij hem op en krijg je een nieuwe.

Dus ik zou dinsdag eerst even die winkel bellen als ik jou was, want ander rij je dat hele stuk, en het enige wat je krijgt is een telefoon nummer.

Ik werkt zelf bij een winkel, daarom weet ik dit. We hebben zo'n speciaal X-Box boekje "staff only" en dat staat dit oa in beschreven.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Op maandag 01 april 2002 03:00 schreef ProGo het volgende:
Ik wens je veel succes dinsdag. Want ik ben bang dat de winkel er niets aan gaat doen. De garantie regeling zit bij MS namelijk anders als bij nintendo/sony. Bij nintendo/sony moet de winkel alles regelen, bellen, opsturen enzo.

Bij MS niet, van MS moet de klant alles zelf regelen, je moet gewoon met hun klantenservice bellen(gratis *D), en als je geluk hebt mag je de X-Box opsturen of halen zij hem op en krijg je een nieuwe.

Dus ik zou dinsdag eerst even die winkel bellen als ik jou was, want ander rij je dat hele stuk, en het enige wat je krijgt is een telefoon nummer.

Ik werkt zelf bij een winkel, daarom weet ik dit. We hebben zo'n speciaal X-Box boekje "staff only" en dat staat dit oa in beschreven.
geef jij het nummer dan ff..

Verwijderd

Een aantal winkels hebben toch echt Xbox'en en game somgeruild omdat ze niet functioneerde..

ht nr staat btw op www.xbox.nl

• Shagura

Ik hoop dat dit een 1 april grap was anders wordt ik echt :( :( op die winkel en ga ik ze schoppen, ze nemen hem maar terug, want hij heeft het nog geen minuut gedaan |:(

Verwijderd

heb je hem gekocht in zon smal straatje vlak bij de midtown en wu wear shop?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
futurezone bedoel je..

Verwijderd

ja weet niet hoe dat heet

Verwijderd

K*lere, wat een shitzooi man. Echt balen :(

Ik hoop dat je in de toekomst meer succes hebt kerel...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voordeel aan MS Hardware is dat in principe levenslange garantie geld, ik had een optical mouse, van ms, na 2 jaar ging dat ding stuk, dus ik bel MS op en vraag hoe het kan, nou was geen enkel probleem, volgende dag pakketje met nieuwe muis, hoefde niet eens de oude op te sturen of me garantie te tonen.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Op maandag 01 april 2002 22:29 schreef raptorix het volgende:
Voordeel aan MS Hardware is dat in principe levenslange garantie geld, ik had een optical mouse, van ms, na 2 jaar ging dat ding stuk, dus ik bel MS op en vraag hoe het kan, nou was geen enkel probleem, volgende dag pakketje met nieuwe muis, hoefde niet eens de oude op te sturen of me garantie te tonen.
Mhhh, zou dat ook opgaan voor een Xbox?? :P

zou niet gek zijn als er volgende dag een xbox voor me deur staat

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op maandag 01 april 2002 18:15 schreef Shagura het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit een 1 april grap was anders wordt ik echt :( :( op die winkel en ga ik ze schoppen, ze nemen hem maar terug, want hij heeft het nog geen minuut gedaan |:(
Dit is idd waar. Als het goed is staat het zelfs aan de binnenkant van de doos. Niet teruggaan naar de winkel, maar eerst met het helpdesknr. bellen.

Verwijderd

maar je hebt tog ook altijd regelingen in de winkel, dus ruilen binnen 8 dagen ofzo :)

als dat op je bon staat heb je daar ook recht op :D

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Op maandag 01 april 2002 22:49 schreef Schum1 het volgende:
maar je hebt tog ook altijd regelingen in de winkel, dus ruilen binnen 8 dagen ofzo :)

als dat op je bon staat heb je daar ook recht op :D
oei.. dan zou ik maar opschieten :) anders zijn je 8 dagen ook zo om..

Verwijderd

XBOX heerscht!! :7

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 18:21

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op dinsdag 02 april 2002 11:28 schreef Corneel het volgende:
XBOX heerscht!! :7
inhoudelijk zeer sterke post :+

Trouwens nog ff over die krassen op de DVD's. De cirkels die door sommige mensen als de beruchte krassen worden gezien, horen er gewoon op. De krassen zijn dus echt alleen maar van die hele kleine miniscule krasjes op de rand van de DVD.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:30
Veel succes met je XBOX. Jammer dat dit soort dingen voorkomen.

Ik heb trouwens sinds vorige week donderdag een Xdoos thuis staan en ik heb nog geen krasje gezien tot nu toe :)
Pagina: 1 2 Laatste