Beste koptelefoon voor mp3 speler

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 13 February 2003 @ 12:05:
Zeg Exirion, als dat schema af is van die versterker wil je het dan posten hier op got? Ik zou hem dan ook maken, die Sony verterker gaat op zijn bek als ik de bass aanzet icm verhoging van 63Hz naar +3dB op hoge volumes.
Waarschijnlijk stuur ik de koptelefoon terug, dat trillen werkt steeds meer op mijn zenuwen :(
Om jezelf problemen te besparen kun je 'm dan ook meteen omruilen voor een K240S ;) Die heeft een redelijk normale impedantie van 50 Ohm. Of kijk eens uit naar een Sennheiser model? Die hebben een wat dikkere bass van zichzelf.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik hoef helemaal geen dikke bassen, ik zette ze gewoon ff op hoog om de versterker te testen, die doet het dus niet al te best op hoge volumes met zware bassen, zonder de bass doet hij het wel goed, iig hoef ik geen ander model, ik vind deze prima, alleen dat trillen.
Met een goed schema kan ik best zelf een versterker ineen flansen hoor.
/e/
Dat trillen hoor ik eigelijk slechts af en toe, de muziek komt er meestal boven en op lage volumes hoor je het niet, zouden ze hem wel om willen ruilen denk je? Ik zou niet graag tot de conclusie willen komen dat ze dezelfde gewoon weer terugzenden omdat zo'n "kleine" afwijking niet binnen de garantie valt.
/e/
De garantie van AKG
Limited warranty
Valid only in the United States... ...bla bla bla...
Garantie van musik-produktiv
Outside of the legal return right with consumer contracts music-productively commodity will take back only if the cancelling right were agreed upon in writing individually me coming off the sales contract with the customer. Without prejudice to its a cancelling obligation of music-productively exists then only if the commodity and the original packaging are in a perfect condition and the return takes place freight-free to the registered place of business from music productive, Fuggerstrasse 6, 49479 Ibbenbueren. If commodity without previous cancelling obligation is sent back, reserves itself music-productively to refuse the acceptance. The conclusion of a cancelling agreement is generally impossible with such goods, which were manufactured on special desire of the customer or, because storage-like available, after coming off the contract by music-productively express were not ordered. To this circumstance has to refer music-productively the orderer. If such a reference is omitted, then the orderer can assume the commodity is storage-like present. The return right of the orderer ends at expiration from 10 days to assumption of the commodity. In the case of legal practice of the return right the orderer costs and risk and of the back dispatch has to transfer.
Vertaald van Duits naar Engels met babblefish
Zal dus wel gaan binnen de 10 dagen.
/e/
Moet ik blijkbaar nog eens betalen voor het verzenden en terugzenden + overschrijven naar het buitenland, kost me alles samen rond de 20 euro + de lange wachttijd, waarschijnlijk laat ik het dus zo, niets aan te doen danmaar :/

[ Voor 93% gewijzigd door peke op 13-02-2003 18:41 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 13 februari 2003 @ 18:00:
Moet ik blijkbaar nog eens betalen voor het verzenden en terugzenden + overschrijven naar het buitenland, kost me alles samen rond de 20 euro + de lange wachttijd, waarschijnlijk laat ik het dus zo, niets aan te doen danmaar :/
Buitenland? Zonde man... Ik heb 'm in Nederland gekocht, maar dat zal qua aanschaf niet echt goedkoper zijn geweest. In Duitslands zag ik 'm voor 100 euro of iets meer, en ik heb er 160 euro bij een bedrijf in A'dam voor betaald. Met omruilen enzo is het wel weer een stuk makkelijker.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• peke
Ik ben Belg dus, hier in mijn omgeving verkopen ze dat ding toch nergens, en alles is hier belachelijk overprijst, mijn ti4400 van Leadtek kwam destijds ook uit Duitsland, de prijs die ik ginder betaalde was 100 euro lager dan de laagste prijs hier 8)7 , daarom koop ik de meeste hardware uit Duitsland.
Ik ga het me toch niet riskeren, AKG levert geen garantie buiten de VS, en 1/5 vd aankoopprijs nog eens betalen om terug te zenden + de lange wachttijd (zeker 1 maand) is me te veel. Daarbij kan het nog altijd zijn dat de winkel hem goed genoeg vindt, goed genoeg om geen nieuwe te moeten geven... en dan heb ik 20 euro betaald en een maand voor niets gewacht.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 13 February 2003 @ 19:42:
Daarbij kan het nog altijd zijn dat de winkel hem goed genoeg vindt, goed genoeg om geen nieuwe te moeten geven... en dan heb ik 20 euro betaald en een maand voor niets gewacht.
Ik zou ze gewoon even bellen en het geval uitleggen :)

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-01 19:10

ZiegoM

Yammie R1

Een hoofdtelefoon die een goede bass heeft (zoals die sony groove dingetjes):

Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/large/428513.jpg
In-ear hoofdtelefoon
Frequentiebereil 8-24.000 Hz
Volumeregeling
Incl. opbergcassette
Bass wave-systeem

voor 14,99 bij de megapool

Ik vind ze iig zeer goed, ze blijven goed in je oren door die uitstulping en dat levert volgens mij ook een betere bass op. Ook de grote 'bassreflex'-achtige buis op de achterkant werkt goed. En ze zien er ook nog best speciaal uit :P

\_Specs_/

• peke
Exirion schreef op 13 February 2003 @ 19:50:
[...]

Ik zou ze gewoon even bellen en het geval uitleggen :)
Ik zal ze morgen eens mailen, maar ik durf wedden dat als ik mijn huisgenoten laat luisteren ze niets merken van de resonantie, ik zie hier ook staan op de doos;
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/D240DF.jpg
Dit is een sticker op de doos, dus hij werd reeds getest op voorhand, die 11/93 moet wel de testdatum zijn? Kan het nauwelijks geloven dat deze al zo oud zou zijn maar wat wil het anders zeggen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 13 February 2003 @ 20:27:
Dit is een sticker op de doos, dus hij werd reeds getest op voorhand, die 11/93 moet wel de testdatum zijn? Kan het nauwelijks geloven dat deze al zo oud zou zijn maar wat wil het anders zeggen?
Testdatum ja ;) Maar dit model is inmiddels wel iets meer dan 20 jaar op de markt, en aan en goed produkt moet je niks veranderen. AKG is niet bepaald commercieel ingesteld.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ok.. ff een onbeschaamde kick...

ik heb net een I-Bead besteld en nu ben ik op zoek naar dopjes..

die Senheisser MX400 lijken me wel wat.. alleen ben ik band dat die tijdens het hardlopen uit me oren zullen 'floepen' .. wat raden jullie me aan voor dopjes/koptelefoon voor o.a het sporten?

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-01 21:24

-Stef-

Slainthe!

nikao schreef op 27 March 2003 @ 14:43:
ok.. ff een onbeschaamde kick...

ik heb net een I-Bead besteld en nu ben ik op zoek naar dopjes..

die Senheisser MX400 lijken me wel wat.. alleen ben ik band dat die tijdens het hardlopen uit me oren zullen 'floepen' .. wat raden jullie me aan voor dopjes/koptelefoon voor o.a het sporten?
Ik heb zelf ook die MX400 en bij mij floepen ze niet uit mijn oren bij het rennen. Wel is het zo dat plugs erg "oor-afhankelijk" zijn. Iedereen heeft (als ik Discovery mag geloven) verschillende oren waardoor de ene plug beter bij persoon A blijft zitten dan bij persoon B. Gewoon maar proberen denk ik want die dingen kosten maar een euro of 17. Plugjes kan je overigens nauwelijks ruilen. De reden mag bekend zijn. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-01 19:58

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik heb de sennheiser pmx 60 (neckband (streetstyle ;)) Vooral voor fietsen en sporten dus dan kan ik geen oordoppen (doppen vallen er bij mij *altijd* uit -_-). Geluid is best lekker en hij zit erg comfertabel. Ook niet al te duur dingetje (29.99 euro's :P)

• nikao
hmm.. die pmx 60 ziet er wel mooi uit..

weet je zo of die ook in de winkel te krijgen is of moet je die online bestellen>?

Verwijderd

Atgast schreef op 30 March 2002 @ 19:35:
nou, ik denk niet dat ik een duurdere koptelefoon ga merken op een mp3 speler, voor het echte luisterwerk koop ik me als ik het geld heb een echte fatsoendelijke, deze is gewoon bedoeld voor op school en op de fiets met t krante rondfietse
een goede koptelefoon niet merken :O , dus wel. ik heb nu een senheisser koptelefoon van 130€ en of je het merkt, ja je moet niet gaan luisteren naar but mp3tjes die in 128kb zijn gegooid, die klinken op goedkope speakers nog but.

tja en mijn ondervinding is tot nu toe, hoe duurder de koptelefoon, hoe strakker en zuiverder de bas is, ik bedoel met mijn koptelefoon heb je bijna het gevoel dat je een extra subwoofer erbij hebt, die de bassen extra nauwkeurig weergeven.

mp3 is een perfect formaat in 128-320 VBR, dan klinkt het super.

tja het gaat er dus om wat voor kwaliteit speler heb je, en welk mp3 formaat luister je, heb je alleen lage kwaliteit mp3's, tja dan kun je die 40€ ook in je zak houden, en er gewoon 1 van 10 of 20€ kopen want verschil merk je niet.

ik wil er trouwens bij vermelden dat goede oordopjes, meestal die van sony zijn, het is niet het beste merk maar voor oordopjes zijn ze top, maar goede oordopjes kosten toch wel gemiddeld 50€, maar dan heb je ook echt heel goede
De MDR-ED268LP van sony hebben een subliem geluid, en goede en zuivere lage tonen, die setjes van 15 en 20€ zijn echt troep, maar dat merk je vanzelf wel totdat je deze bijvoorbeeld geluisterd hebt
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/54894_MDR-ED268LP.gif
http://www.sony.nl/view.x...20448&prod=2085&loc=en_NL

dus het antwoord is "ja" je hoort wel degelijk verschil, met 1 maar... en dat is dat je dan natuurlijk wel goede kwaliteit mp3tjes hebt, en niet bijv 128 of 160 mp3tjes

maar ach ik ben audiofiel, dus niet echt objectief, ik vind zelfs die dolby setjes van tegenwoordig, troep van de allerergste soort

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 01:01 ]

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Ik heb die MX400 van Sennheiser bij een FreeCom Beatman Flas 64 gekocht.
Die dingen zijn echt superhelder van geluid. Vergeleken met Sony missen ze echter wat
op het lage tonen gebied (Bass) maar de stereo geluiden komen er PERFECT uit

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

He mensen, ik ben een beetje op oordoppen uitgekeken, passen me vaak niet en het geluid vind ik over het algemeen ronduit bagger.
Ik heb al een tijdje de Sony MDR v300 op het oog, om hoofdzakelijk voor mn discman te gebruiken en eventueel later voor een mp3 spelert.

Het geluid vind ik goed (genoeg) klinken, hoe denken jullie er over?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op 28 March 2003 @ 01:15:
He mensen, ik ben een beetje op oordoppen uitgekeken, passen me vaak niet en het geluid vind ik over het algemeen ronduit bagger.
Ik heb al een tijdje de Sony MDR v300 op het oog, om hoofdzakelijk voor mn discman te gebruiken en eventueel later voor een mp3 spelert.

Het geluid vind ik goed (genoeg) klinken, hoe denken jullie er over?
die sony waar jij het over hebt geeft bagger geluid, als je voor een redelijke prijs, een goede normale koptelefoon wilt, en die ook nog is zuiver lage tonen geeft, en niet te vergeten geschikt is voor portable use, ook belangrijk (ivm met minimale ingangs niveau)

HD 497
Afbeeldingslocatie: http://www.klein-hummel.nl/shop/images/HD497.jpg
http://www.klein-hummel.nl/shop/productdetail.asp?id=1637

voor gewone koptelefoons blijft sennheiser de beste voor hun geld, er zijn wel betere, maar denk ik niet betaalbaar voor de meeste hier, een vriend van mij heeft er ook een van sennheiser en die is 380€, dus tja je kan het zo duur maken als je zelf wilt

ps qua design, tja de goedkopere van sennheiser zien er wat minder flashy uit, dan die van sony (topmodellen wel maar goed...) maar je krijgt in ieder geval wel waar voor je geld, geloof ik rond de 58€ op dit moment, en voor een goedkope geeft deze een heeeeeeeel erg goed geluid, moet je die maar is gaan luisteren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 01:27 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Atgast schreef op 31 maart 2002 @ 17:02:
[...]

de soul s1 is net zo'n ding, 32mb flash geheugen op 1 penlite, en natuurlijk mogelijkheid om kaartjes in te prikken. Kan het dat de maximumgrootte om erbij te prikken 32mb is ??
t ding is overigens wel lekker zuinig met batterijen :)
Er kan idd maximaal 32Mb bijgeprikt worden...ik baalde hier flink van toen ik daar achter kwam bij de mijne...maar goed...het is een fijn dingetje voor op de fiets/skates....kan ze trouwens voor USD 25 uit de States importeren...verzendkosten nog niet bekeken.

Verwijderd

Koss The Plug my friend ;) dan de cmoy mod uitvoeren en je hebt prachtige oortjes. Zoek maar ff naar "koss the plug mod" op google.

Verwijderd

Hmm, zowel de oordopjes als de philips streetlife serie, zijn niet te vergelijken met een basismodel sennheisser. Het enige nadeel aan de Sennheisser is dat hij ietsje kwetsbaarder is, je moet er dus wel voorzichtig mee zijn. Sennheisser headsets zitten vaak goed en het geluid is perfect.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik heb de sony ex70 en de sennheiser mx400 nu een hele tijd gebruikt, en ik denk dat ik op basis van mijn persoonlijke bevindingen het volgende kan vermelden.

KOOP DE SONY'S !!! :)

serieus, de niet ingespeelde Sony's hebben (veel) te veel bass, en een zwak midden. De niet ingespeelde mx400's klinken schel, en gaan niet laag.

Nu beide apparaten ingespeeld zijn is de situatie als volgt:
De ex70's klinken warm, vol en alle tonen komen heel mooi tot hun recht, mede door de gesloten constructie. Het te veel aan bass is weg met een neutrale EQ. Als je de EQ wat meer bass geeft dan pompen deze dopjes overigens nog steeds belachelijk veel bass eruit, de neutrale weergave word gewoon veel neutraler ten opzichte van de niet ingespeelde dopjes.
De mx400's zijn iets warmer gaan klinken en hebben iets meer bassgeluid gekregen. Maar ze redden het naar mijn smaak (lang) niet. Het basgeluid is best goed, maar gaat lang niet zo laag als bij de ex70's. Basstonen klinken gewoon electronisch itt de andere dopjes. Het midden en hoog is wel helder. Gezegd moet worden dat ik het niet prettig vind om de dopjes lange tijd achter elkaar te gebruiken, dit vond ik terug in een andere review, waar de reviewer het geluid als: zeurderig omschreef. Ik zou geen betere term weten dan dat, alhoewel ik zeurderig misschien iets te negatief vind.

Voor het geld dat je uitgeeft aan de ex70 kun je 3x de sennheisers kopen, maar naar mijn mening is het dat geld absoluut waard!!! Pas wel goed op de earbuds van de sony, ik heb nog niet gezien dat je ze appart kan kopen :( en ik ben mijn kleinste maat kwijt, die gebruikte ik het meest :(!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• peke
Aangezien het zo lang duurt voordat ik ik mijn K240DF terug heb (nu al 4 weken verzonden) heb ik maar een Sennheiser HD600 gekocht, geluid is tikkeltje beter imo, mag ook wel voor 300 euro :P , hier heb ik tenminste 2 jaar garantie op en de winkel is slecht 4km van mijn huis.
De K240F gaat naar de stereo van ma&pa.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

"Kleine" schop..
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 01:26:
[...]

die sony waar jij het over hebt geeft bagger geluid, als je voor een redelijke prijs, een goede normale koptelefoon wilt, en die ook nog is zuiver lage tonen geeft, en niet te vergeten geschikt is voor portable use, ook belangrijk (ivm met minimale ingangs niveau)

HD 497
[afbeelding]
http://www.klein-hummel.nl/shop/productdetail.asp?id=1637

voor gewone koptelefoons blijft sennheiser de beste voor hun geld, er zijn wel betere, maar denk ik niet betaalbaar voor de meeste hier, een vriend van mij heeft er ook een van sennheiser en die is 380€, dus tja je kan het zo duur maken als je zelf wilt

ps qua design, tja de goedkopere van sennheiser zien er wat minder flashy uit, dan die van sony (topmodellen wel maar goed...) maar je krijgt in ieder geval wel waar voor je geld, geloof ik rond de 58€ op dit moment, en voor een goedkope geeft deze een heeeeeeeel erg goed geluid, moet je die maar is gaan luisteren
In welk opzicht vind je de V300 baggergeluid geven?
Ik ben niet helemaal n00b op audiogebied, normaal ben ik ook niet zo'n Sony fan maar ik vind hier toch echt wel fris geluid in zitten, al moet ik eerlijk zijn dat ik maar een paar minuten heb mogen luisteren bij iemand, met een bekende CD van mij.
Ik vind het geluid wel vrij warm en ook hoog komt 'ie wel vrij sprankelend over geloof ik.
Sennheiser ben ik ook wel redelijk fan van hoor, maar ik vind de goedkopere modellen toch wat fragieler dan een Sony. Ik heb dat ding toch altijd aan mn nek of in mn jaszak bungelen.
Ook wordt 58 euro ook een beetje aan de hoge kant, aangezien ik de V300 voor 45 euro in Duitsland kan kopen (Sennh. weet ik nog niet).

AKG heb ik ook nog wel over nagedacht, vanmiddag nog een mooie op gehad, maar ik heb toch liever een wat kleinere schelp, ik heb hier thuis genoeg gesloten oorwarmers liggen :+

Maar als je (iemand?) ff kan onderbouwen waarom hij bagger is kan ik nog eens ff luisteren of ik dat ook vind.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 00:59:
[...]
De MDR-ED268LP van sony hebben een subliem geluid, en goede en zuivere lage tonen, die setjes van 15 en 20€ zijn echt troep, maar dat merk je vanzelf wel totdat je deze bijvoorbeeld geluisterd hebt
[afbeelding]
http://www.sony.nl/view.x...20448&prod=2085&loc=en_NL
Ik heb deze dus ook en ben zeer te vreden over het geluid. Alleen de duurzaamheid van (sony) oordopjes vind ik niet super. Om de een of andere reden gaan ze bij altijd na iets meer dan een jaar stuk. (meestal een draadbreuk) ok bij de MDR-ED268LP die ik nu heb dus weer geern rechterkant meer. Ik begin ze nu echt wel zat te worden. Die AKG 240S lijkt me wel wat. dat is alleen weer twee keer zo duur als de sony's die ik heb (bij de mediamarkt in r'dam was de 240DF maar 99 euro). toch maar eens vragen of ze daar ook de 240S hebben voor ongeveer net zo veel geld. Alleen jammer dat zo'n koptelefoon inet echt portable is. Ik gebruik hem voornamelijk in de trijn naar school. en omdaar nou continu met zo'n ding om je netk te lopen vind ik net ff te ...

iemand suggesties???

• nikao
ik heb net gister de sennheiser mx400 voor me I-Bead gekocht..
12 euro en prima geluid!.. en ook nog es 2 jaar garantie op die dingen.. echt een aanradertje.. (al is het dopje voor me rechteroor wat aan de grote kant. .maar jah..das persoonlijk natuurlijk :) )
Pagina: 1 2 Laatste